Létej tři chyby vysoko - ono to je o tom s čím letíš a jak k tomu prvnímu druhému třetímu letu přistupuješ. Tři chyby vysoko může být modelu tytu Beta, SkySurfer třeba 50 metrů. Jak by ses dostal do takové výšky s modelem bez motoru? Jak bys začal létat, když bys měl k získání výšky jen mez nebo gumicuk, který Tě vytáhne třeba jen dvacet třicet metrů.
Nevěříš tomu, že je možné letět nízko (těch pět deset metrů) i když ty modely, co jsem uvedl, umí letět samy a když začneš kratičkými lety - hody, tak ho dokážeš vytrimovat, zaklouzat. Nevěříš tomu, protože všichni to valí na plný plyn hlavně pryč od země. Neví, že mají trimovat, jsou vyvalení z reakcí modelu na jejich hrubé pohyby kniply, neví, že pro zaletění zatáčky stačí malý náklon a ne náklon 45 stupňů. Já jsem se musel naučit létat s modelem bez motoru, s modelem rozbitným

, věděl jsem, že když se mi letadlo nakloní malinko na stranu, že ten náklon musím vyrovnávat, věděl jsem, že když se to letadlo blíží k zemi, že musím mít křídla srovnaná, že musím podrovnat. Naučil jsem se to snadno, protože hodem modelu na svažité louce nebo z meze jsem letěl nad zemí a dobře jsem mohl vidět i mírný náklon. Když mi to šlo, natáhli jsme gumicuk, letadlo vyletělo do 30 metrů, bylo už vytrimované a tak jsem měl jen starost, abych letadlo v prostoru vedl tak, abych byl na přistání u sebe. Už jsem nezápasil o rovný let. Letadlo jsem rozbil až když jsem šel létat za pro mě příliš těžkých podmínek, příliš foukalo.
Ke každému letu jsem přistupoval tak, že musím pěkně přistát. Každý let jsem měl předem promyšlený, každý let jsem dopředu přemýšlel co udělám. Když mi letadlo rozhoupal poryv, věděl jsem, že musím potlačit, když mi letadlo padlo do prudší zatáčky, věděl jsem, že musím náklon zmírnit. Je to vlastně stejné, jako když se učí létat pilot velkého letadla. Ten taky není z EPP a nemáme zjara na letištích řady mrtvol pilotních žáků. Pilotní osnovy obsahují nejdříve jednoduché úlohy, instruktor učí žáka postupně další a další věci, v zásadě stejné, jako se musíme učit s modely. Třeba letět rovně s letadlem je stejně těžké jako letět rovně s modelem. Pilot se musí naučit vnímat zvuk motoru, rychlost letadla, vnímat drobné náklony a utíkání ze směru, pilot modelu stejně. Pilot se musí naučit orientovat v prostoru, najít na zemi letiště, pilot modelu se musí naučit vnímat vzdálenost od země, poznat kam vlastně letí. Základním instinktem, který se musí naučit oba je udržování rychlosti letu a když rychlost klesá, že musí potlačit. Piloti letadel i piloti modelů fungují tak, že mají let promyšlený vždy nějakou dobu dopředu. Když poletím deset metrů vysoko a vím, že náklon letadla nesmí být větší než, že rychlost letu by neměla klesat, že letadlo by nemělo stoupat, tak za předpokladu, že už jsem si ten model při předchozích kratičkých letech vytrimoval, tak nebudu potřebovat výšku na tři chyby. Prostě dokážu letět.
Když může jeden člověk první let v životě absolvovat na glajtru, kde sedí sám bez instruktora, tak jiný člověk může letět s modelem přiměřených vlastností a ani není nutné, aby to bylo z EPP.
