Mini Avanti S Sebart

Diskuze o modelech poháněných pomocí EDF (dmychadla) nebo přímo modelářskou turbínou.
Pravidla fóra
Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC.
Díky
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
shumi
Příspěvky: 450
Registrován: úte 27.05.2008 0:00

Re: Mini Avanti S Sebart

#61 Příspěvek od shumi »

Má F16 vážila 510g a to třílisté dmychadlo co jsem kupoval stím bylo úsměvné.Jinak pár F16 mi rukama prošlo a létají a vypadají výborně ale byli to všechno jen bubliny,tím že to není moje hlavní disciplína,dopřávám si uhlík v jiných modelech :D
Ale to do tohoto vlákna nepatří
Zítra jdeme létat s upravenou tahovkou a bez sítka na motoru tak dám report
Uživatelský avatar
JirkaA
Příspěvky: 6950
Registrován: ned 17.08.2008 0:00
Bydliště: Moravský kras ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Avanti S Sebart

#62 Příspěvek od JirkaA »

shumi píše:No já létám na lineár nejsem žádný zkušený pilot,ale vím jistě že když jsem měl nastaveno ful expo tak se do cca púlky dráhy plyn.kniplu nic moc nedělo.Teť to reaguje na sebemenší pohyb kniplu což samozřejmě nemusí každému vyhovovat tím jak je to citlivé při pojíždění
Nejsem si ale jistý jestli při tom lineáru je např.čtvrt plynu=čtvrt výkonu turbíny.


Však právě kvůli tomu tam mají popsaný ten režim HALF EXPO, kompromis mezi LINEAR a FULL EXPO. Nebo tam nech ten LINEAR a trochu si dokřivkuj plyn v rádiu.
OK2WY
Uživatelský avatar
shumi
Příspěvky: 450
Registrován: úte 27.05.2008 0:00

Re: Mini Avanti S Sebart

#63 Příspěvek od shumi »

Ještě taková asi nepodstatná poznámka k akceleraci/deceleraci když je nastavena na auto nejde nastavit manuálně volnoběh na 60rpm a motor točí 63rpm
Jak už jsem psal při použití ostré akcelerace se mi zdálo že je pomalejší než v režimu auto,ale nevím jaké mají zkušenosti ostatní majitele x45
Na youtube má nějaký modelář video kde píše kolem 2sek.mezi volnoběhem a plným plynem a to se u mě určitě neděje.

https://www.youtube.com/watch?v=-gwl0nuxLnY&t=512s
Uživatelský avatar
shumi
Příspěvky: 450
Registrován: úte 27.05.2008 0:00

Re: Mini Avanti S Sebart

#64 Příspěvek od shumi »

Tak jsme byli včera do noci na letišti,roura upravená ale bohužel nám
motor zhasíná dějě se tak když s plného plynu uberu na volnoběžné otáčky a hnet
trochu přidám,křivka linear akcelerace/decelerace na
auto.Při akce./dec.nastavenou na hot je to na plynovou páku hrozně tupé (padají hrozně pomalu otáčky k volnoběhu) ,myslel jsem že dle manuálu jde o ostrou odezvu což není.Nevíme zda to stím souvisýn ale také nám nejde spustit auto
restart,motor sice zkouší opětovný start ale hodně kouří bíle a
tahovka je plná kerosinu,navíc jsem si všiml že na zemi když držím plný plyn
teplota turbíny ukazuje 550 což se mi zdá málo i když ta výusť motoru je do ruda.

Není tady někdo kdo létá stejný motor ohledně nějaké konzultace popř.jeho nastavení motoru,nevím jestli jsem si např.omylem nezměnil na terminálu nějakou důležitou hodnotu,do španělska budem psát dnes.Posílám fotku jednoho parametru o kterém si nejsem jistý zda je dobře a mohl by souviset s naší závadou
Děkuji za případné postřehy
Přílohy
003.JPG
dudaj
Příspěvky: 4703
Registrován: ned 22.07.2012 16:33
Bydliště: Zvole u Prahy

Re: Mini Avanti S Sebart

#65 Příspěvek od dudaj »

Neporadím ti, na to zkušenosti moc nemám.
Ale k tomu autorestartu - obával bych se ho používat v kombinaci s tahovou rourou.
Jde o to, že s rozpálenou turbínou, která chcípla z nějakého důvodu _ buď bublinky, což nebude tvůj případ, nebo nastavení množství paliva v nějakém režimu , může snadno při opětovném startu hodit plamen a zapálit trup. Pokud máš model ve vzduchu, tak se s ním můžeš rozloučit.
Tu teplotu mám taky nižší než bych dle údajů čekal a zadek je taky při plném plynu lehce červený. V tom bych problém neviděl.

To že motor chcípne při přidání plynu, bych viděl na nedostatek paliva.

Pokud by ho bylo moc, začalo by to čoudit, ale v okamžiku přidání. Při zhasnutí mě čoudí při chlazení , což je předpokládám normální.
Ty nastavení ti asi nikdo neporadí - to musí opravdu výrobce.
Uživatelský avatar
shumi
Příspěvky: 450
Registrován: úte 27.05.2008 0:00

Re: Mini Avanti S Sebart

#66 Příspěvek od shumi »

I tak děkuji
S palivem jak říkáš problém asi nemáme,hadice máme bez bublin,odpoledne jsi stím jdu hrát na louku.
Říkám si jestli ta lineární odezva plynu není na tam malou turbínu problém jelikož jsme zkoušeli ten pozvolnější rozběh full expo a to zhasínání se na zemi neprojevilo,ale už byla tma,došlo palivo a jeli jsme domů
Ten auto restart máš asi pravdu asi jej vypnu
REX
Příspěvky: 1555
Registrován: pon 15.08.2011 21:54
Bydliště: Náchod-nedaleko

Re: Mini Avanti S Sebart

#67 Příspěvek od REX »

Autorestart bych taky vypnul.
Když turbína zhasne a začne se vychlazovat, chvíli bíle zakouří.
Mám nově K-30G, starší.
Při prvním nastartování a proběhnutí startovacího procesu jsem opatrně jen zlehka přidával plyn a cca v 30-40% plynu nečekaně zhasla a napsalo to chybové hlášení, něco jako ,,nízká rychlost, nebo nízké otáčky,,
Když ji po startovacím procesu přidám razantně, nestane se to a normálně funguje.
Zatím je na zkušebním stojanu a jakou mám nastavenou odezvu si nejsem jistý, musím se podívat.
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...
Uživatelský avatar
shumi
Příspěvky: 450
Registrován: úte 27.05.2008 0:00

Re: Mini Avanti S Sebart

#68 Příspěvek od shumi »

Odpověď od Gaspara

Počáteční problém je jednoduchý, stačí jen trochu zvýšit napětí žhavicí svíčky (0,3 V), ale pokud se motor zastaví během zrychlení, obvykle to znamená, že jsou ucpané vstřikovače a mělo by se nám poslat, abychom je vyměnili
dudaj
Příspěvky: 4703
Registrován: ned 22.07.2012 16:33
Bydliště: Zvole u Prahy

Re: Mini Avanti S Sebart

#69 Příspěvek od dudaj »

Hm, filtr určitě máš a na čistotu instalace jste dali bacha.
Takže se mi ta jeho reakce moc nelíbí.
Navíc tobě to běží při max otáčkách, a tam to bere asi paliva dost a kdyby nebyl průtok na vstřikovačích, nedostane se na max otáčky - no prostě se mi jeho odpověď naprosto nelíbí.
Zkus nastudovat návod a jestli je možnost přidat palivo v akceleraci, přidej.
Napiš si původní hodnoty a zkus zalaborovat.
Poslat mu to můžeš vždycky, ale on to napsal tak, jako kdybys za to mohl automaticky ty, a přesto že to máš v záruce, tak to jaksi neřeší.
Uživatelský avatar
shumi
Příspěvky: 450
Registrován: úte 27.05.2008 0:00

Re: Mini Avanti S Sebart

#70 Příspěvek od shumi »

No myslím že jako uživatel dávku paliva tou krabičkou nelze ovlivňovat,ale jak jsem psal moc tomu nerozumím,kdyžtak ji vyndám a přes fedex odešlu,kolega ji teť posílal a měli ji za tři dny na stole
Nicméně musím poděkovat za pomoc (P.Rittichovi)snad se nebude zlobit
dudaj
Příspěvky: 4703
Registrován: ned 22.07.2012 16:33
Bydliště: Zvole u Prahy

Re: Mini Avanti S Sebart

#71 Příspěvek od dudaj »

Mrkni na to, já u Kingtecha mohu ovlivňovat spoustu věcí a první co jsem udělal bylo omezení množství paliva při startu, protože mi vykápnul přebytek
ven a ztekl po turbíně. Sice maličko, ale díky tomu jak se to vypalovalo z povrchu, tak to pěkně čoudilo.
Po nastavení maličko menší hodnoty vše v pořádku.
dudaj
Příspěvky: 4703
Registrován: ned 22.07.2012 16:33
Bydliště: Zvole u Prahy

Re: Mini Avanti S Sebart

#72 Příspěvek od dudaj »

Jak to dopadlo s tou turbínou ?
Uživatelský avatar
shumi
Příspěvky: 450
Registrován: úte 27.05.2008 0:00

Re: Mini Avanti S Sebart

#73 Příspěvek od shumi »

Zdravím
Omlouvás se ale pro samou práci není čas na modely,snad příští týden
Jinak motor mám už asi 14dní doma zpět od Gaspara-ucpané vstřikovače,kladl nám velký důraz na čistotu paliva a dodržovat ty max.4% oleje.Prostě takto malé pidi motory potažmo součástky v nich jsou mnohem náchylnější než větší,což samozřejmě platí všeobecně o všech věcech.
Přílohy
000_0001.JPG
Uživatelský avatar
shumi
Příspěvky: 450
Registrován: úte 27.05.2008 0:00

Re: Mini Avanti S Sebart

#74 Příspěvek od shumi »

Tak uskutečněno asi pět 8mi minutových letů a vše bez problému,nevím ale zdá se nám že to i malinko lépe tahá jak jsme posunuli tu tahovku více od motoru.Někdy provedeme znovu to měření
Byl jsem na letišti pro kerosin namícháno
4% Mobil JetOil II
1,5% Mobil 1 Racing
Průlety na minimálce a s plně vysunutými klapkami cca 1,5-2 metry nad zemí je těžce návykové :D
Přílohy
000_0001 (3).JPG
000_0001.JPG
Uživatelský avatar
JirkaA
Příspěvky: 6950
Registrován: ned 17.08.2008 0:00
Bydliště: Moravský kras ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Avanti S Sebart

#75 Příspěvek od JirkaA »

shumi píše:Jinak motor mám už asi 14dní doma zpět od Gaspara-ucpané vstřikovače,kladl nám velký důraz na čistotu paliva a dodržovat ty max.4% oleje.


shumi píše:Byl jsem na letišti pro kerosin namícháno
4% Mobil JetOil II
1,5% Mobil 1 Racing


??? proc toho 1,5% Mobil 1 racing??
OK2WY
Odpovědět

Zpět na „EDF/Turbíny“