Stránka 5 z 6
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
Napsal: čtv 19.04.2012 19:54
od corsair
ludicek píše:Vobec to nie je bestiálne lietadlo, pekne zvláda nožák a vlastne základnú akrobaciu. Na klapkách lieta výborne. Pri adekvátnom mixe plyn výškovka sa ani nevzpína a letí pekne a vodorovne. Zavisí na vrtuli s pekne z neho nahor vystrelí. Ja som velmi spokojný, proste obratný hornoplošník s prebytkom výkonu. Rozhodne to ale nie je dokonalá stavebnice ako píšu recenzie a výrobca, každý by asi našiel nejaké muchy. Mne napríklad nevyhovuje motorová prepážka a jej uchytenie, lanovody na chvoste, malé výchylky krídelok.
bohužel jsi Jyrryho vůbec,ale opravdu vůbec nepochopil

Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
Napsal: sob 21.04.2012 18:21
od ludicek
Pochopil som veľmi dobre hlavne o tej jednej strane.
Ale vždy hovorím že na fórach všetko nie je a tiež niekedy potrebujem možno celkom jednoduché veci vysvetilť.
Sa vždy čudujem že koľko ľudí toľko názorov. A dokonca v úplne jednoduchých veciach.
Len som chcel vyjadriť celkový názor na lietadlo.
Samozrejme že mal ten motor vyosený veľmi a nebude riešiť ani uhol nábehu ani sklon výškovky.
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
Napsal: stř 25.04.2012 13:00
od Vita_1
Tak jsem jen proletěl toto vlákno a můj názor je se seřízením modelu nic nedělat pokud v bezmotorovém letu letí normálně. Pokud po prudším ubrání plynu vyplave je málo potlačený motor. Jestli si dobře pamatuju o jaký model jde tak si myslím, že úplně idealně seřídit nepůjde. Je to lehoučký polystyreňák hodně přemotorovaný, předpokládám s nosným profilem. Ten se bude při plném plynu vzpínat a budeš ho muset pořád tlačit. Nebo lítat rozumě na půl plynu.Na to je si myslím určenej.
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
Napsal: stř 25.04.2012 21:22
od OrDa
Vita_1 píše:.. Pokud po prudším ubrání plynu vyplave je málo potlačený motor....
Jaký vliv má potlačení stojícího motoru?
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
Napsal: stř 25.04.2012 22:14
od JMalik
Vita_1 píše:........Pokud po prudším ubrání plynu vyplave je málo potlačený motor.....
Přesně obráceně bych to viděl.
V okamžiku kdy to vyplave motor stojí a rozhodující je úhel seřízení a těžiště.
Pokud motor běží, tak to právě tou potlačenou osou rve na rychlost proti velkému úhlu seřízení v kombinaci s polohou těžiště.
Výsledek? Pokud ještě víc potlačíš ten motor, dosáhneš ještě o něco vyšší rychlosti na motoru, ze které to o to více při zavření plynu "vyplave".
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
Napsal: čtv 26.04.2012 11:47
od jardah62
OrDa píše:Vita_1 píše:.. Pokud po prudším ubrání plynu vyplave je málo potlačený motor....
Jaký vliv má potlačení stojícího motoru?
Především: řeší se tu potlačení motoru, ale nikde tu nepadlo, co tam je za motor (pokud ano, tak se omlouvám a jsem slepej). FunCub je eroplán na pomalé pohodové poletování a letí i se 100W chrastítkem. Pokud tam je 500W nebo větší kanón, tak ten eroplán rozhuláká na takovou rychlost, že po ubrání musí udělat přemet nebo i dva.
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
Napsal: čtv 26.04.2012 20:07
od OrDa
jardah62 píše:[...FunCub je eroplán na pomalé pohodové poletování a letí i se 100W chrastítkem. Pokud tam je 500W nebo větší kanón, tak ten eroplán rozhuláká na takovou rychlost, že po ubrání musí udělat přemet nebo i dva.
Je to jen otázka seřízení.
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
Napsal: pát 27.04.2012 13:28
od RiMr
OrDa píše:jardah62 píše:[...FunCub je eroplán na pomalé pohodové poletování a letí i se 100W chrastítkem. Pokud tam je 500W nebo větší kanón, tak ten eroplán rozhuláká na takovou rychlost, že po ubrání musí udělat přemet nebo i dva.
Je to jen otázka seřízení.
... a vyvážení tedy trimování... Takovýto hornoplošník nepoletí bez zásahu furt "rovně", bez ohledu na to, jestli jde o bezmotorový klouzavý let, nebo jestli je na hřídeli 100W nebo 500W...
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
Napsal: pát 27.04.2012 18:46
od OrDa
RiMr píše:... Takovýto hornoplošník nepoletí bez zásahu furt "rovně", bez ohledu na to, jestli jde o bezmotorový klouzavý let, nebo jestli je na hřídeli 100W nebo 500W...
Nevím jak tenhle, ale před čtvrt stoletím ten můj hornoplošník (bez křidélek) létal rovně i na zádech bez řízení výškovky (i bez držení kniplu).
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
Napsal: pát 27.04.2012 18:59
od RiMr
Jakoze nereagoval na ubrani nebo pridani plynu stoupanim nebo klesanim?
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
Napsal: pát 27.04.2012 19:07
od OrDa
RiMr píše:Jakoze nereagoval na ubrani nebo pridani plynu stoupanim nebo klesanim?
Ne, létal na plný plyn, nebylo serv a kanálů nazbyt. Ovšem bez držení výškovky a to i na zádech ...
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
Napsal: pát 27.04.2012 19:41
od RiMr
No dyť jo, éro se dá vyvážit na určitý výkon motoru.
Já jsem psal o mylné představě, že hornoplošník bude hezky klouzat a ustáleně letět (bez stoupání nebo klesání) s různým výkonem motoru bez zásahů do vyvážení (výškovky).
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
Napsal: pát 27.04.2012 20:57
od OrDa
RiMr píše:No dyť jo, éro se dá vyvážit na určitý výkon motoru.
J
I na zádech?
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
Napsal: pát 27.04.2012 21:16
od banderas
OrDa píše:RiMr píše:No dyť jo, éro se dá vyvážit na určitý výkon motoru.
J
I na zádech?
Ty sám tvrdíš že ano, tak proč se ptáš?
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
Napsal: ned 29.04.2012 10:51
od Vita_1
Pokud je motor moc potlačený, tak při plném plynu "táhne" model přídí dolů. (proto letí rovně i při vyšší rychlosti) Po prudkém ubrání tato síla zanikne rychleji, než model ztratí rychlost a proto model vyplave. (při vyšší rychlosti má křídlo větší vztlak) Správný postup při seřizování modelu je seřídit klouzavý let (náběhem křídla a seřízením těžiště) a potom teprve sahat do nastavení motoru. U tohoto typu modelu se ale stejně asi nepovede seřízení perfektně a bude to tím horší čím větší je přemotorování. Správně namotorovaný model takovéhoto typu by měl na cca půl plynu letět rovně. Při zvýšení otáček by měl začít plynule stoupat, při snížení klesat. Pokud je v něm podstatně výkonější motor bude se vždycky trochu "plašit"