Nabíjecí a vybíjeci parametry li-pol

Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#61 Příspěvek od JMalik »

Drondys píše:........................


Má to do Bety 1400 (doufám) a taky si myslím, že je to jeho první letadlo. :wink:
Uživatelský avatar
Drondys
Příspěvky: 11876
Registrován: pon 22.02.2010 0:00
Bydliště: ČR

#62 Příspěvek od Drondys »

JMalik píše:
Drondys píše:........................

Má to do Bety 1400 (doufám) a taky si myslím, že je to jeho první letadlo. :wink:

I Beta 1400 některý z podobných menších modelářských měřáků unese. Slovy pana profesora Hrbolka "I skladník ze šroubáren si může přečíst Vergillia v originále". :wink:
Uživatelský avatar
Ancistrus01
Příspěvky: 2481
Registrován: úte 08.03.2011 0:00
Bydliště: Trutnovsko
Kontaktovat uživatele:

#63 Příspěvek od Ancistrus01 »

JMalik píše:Má to do Bety 1400 (doufám) a taky si myslím, že je to jeho první letadlo. :wink:


Přesně tak, je to do Bety a je to moje první letadlo.

Jak jsem v textu pochytil tak AKU který má doporučenou zátěž 20C v mém případě 2200mAh, tak bych teoreticky mohl z AKU odebírat 44A a vybíjet to na 3,0V na článek. :!: . Jenže ten origo motor a origo regulátor neodebere 44A, odebere méně v tom případě zátěž bude (třeba) 11C (24A) a baterie se může vybít maximálně na 3,3V na článek.

Jestli je něco špatně rád se poučím :wink: .

P.S. zajdu si za jedním modelářem :wink: :wink:
Uživatelský avatar
Gluck
Příspěvky: 187
Registrován: ned 29.05.2011 0:00
Bydliště: Hrádek nad Nisou

#64 Příspěvek od Gluck »

Tak dneska jsem zapomel vytahnout servisni konektor z telemetrie a nejak se me pocunila baterie dva clanky ok ale jeden je normalne prebitej na 4,25V nejak to nepobiram jak se mohla ta baterka takhle domrsit 8O Uvidime jestly bude ok :cry:
Uživatelský avatar
LV
Příspěvky: 9200
Registrován: pát 05.01.2007 0:00
Bydliště: Trenčianska Turná
Kontaktovat uživatele:

#65 Příspěvek od LV »

Ancistrus01 píše:
Přesně tak, je to do Bety a je to moje první letadlo.

Jak jsem v textu pochytil tak AKU který má doporučenou zátěž 20C v mém případě 2200mAh, tak bych teoreticky mohl z AKU odebírat 44A a vybíjet to na 3,0V na článek. :!: . Jenže ten origo motor a origo regulátor neodebere 44A, odebere méně v tom případě zátěž bude (třeba) 11C (24A) a baterie se může vybít maximálně na 3,3V na článek.

Jestli je něco špatně rád se poučím :wink: .

P.S. zajdu si za jedním modelářem :wink: :wink:

Pochopil si to celkom správne :wink:
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
Uživatelský avatar
zdendys
Příspěvky: 845
Registrován: ned 08.02.2009 0:00
Bydliště: Ostrava (Schönau-Šenov)
Kontaktovat uživatele:

#66 Příspěvek od zdendys »

jag42 píše:Tohle vlákno vzdávám, je to ne mě moc...
Bez měření, Beta s baterkou 2,2 Ah bude na plný kotel lítat cca 8 minut.
Bežné létání cca 12 min. pak dolů a změřit baterii. Bude mít tak 3.7 V na článek, to je akorát s rezervou a a šetrným přístupem k baterii. Pokud bude mít víc postupně můžeš přidávat čas.

První rozumný příspěvek...
"Je těžké být debilem, protože konkurence je veliká."
Uživatelský avatar
Ancistrus01
Příspěvky: 2481
Registrován: úte 08.03.2011 0:00
Bydliště: Trutnovsko
Kontaktovat uživatele:

#67 Příspěvek od Ancistrus01 »

Čaute, napadla mě jakási myšlenka:

Beta 1400 má v originále regulátor 20A a AKU 1300mAh 3S 20C. Takže doporučená maximální zátěž toho AKU je 26A. Ale když jsem si pořídil do Bety AKU 2200mAh 3S 20C tak doporučená maximální zátěž toho AKU je 44A. Z toho usuzuji, že by stačilo AKU 2200 mAh 3S 15C a ještě by byla max. doporučená zátěž větší, nějakých 33A.

Ale když bych si pořídil AKU 800mAh 3S 20C - max doporučená zátěž by byla menší - 16A a v tom případě bych potřeboval baterku 800mAh 3S 30C a ještě by byla DMZ menší o 2A než u orig baterky.


Chápu to dobře nebo je to ještě trochu složitější.
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#68 Příspěvek od Abu »

Chapes to vicemene dobre.
Obecne plati, ze cim mene s u baterky blizis k tem "udavanym ceckum", tim mene ji ublizujes. Kdyz ty "Ceceka" prekracujes, zkracujes baterce zivotnost, v krajnim pripade se zacne nafukovat.
Trochu problem muze byt, ze nekteri vyrobci si tenhle "C" udaj vycucavaji z prstu, proste nektere baterky maji sice napsano 30C, ale uz pri odberech 25C se nadmerne zahrivaji a nafukuji....
Taky je potreba rozlisovat zatez kratkodobou a trvalou. Slusna baterka snese napriklad 45C po dobu 10s, zatimco dlouhodobe (2 minuty) maximalne 30C.
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Odpovědět

Zpět na „Letadla - začátečník“