Stránka 38 z 85
Re: 3D tisk modelů letadel
Napsal: stř 13.12.2017 20:16
od Ivoš
Stepacz: Ty údaje u Piperu Pawnee (váha, plošné zatížení a pohonná baterie) jsou správné?
Re: 3D tisk modelů letadel
Napsal: stř 13.12.2017 20:47
od Patas_
Ivoš píše:Stepacz: Ty údaje u Piperu Pawnee (váha, plošné zatížení a pohonná baterie) jsou správné?
Jo jsou.
Re: 3D tisk modelů letadel
Napsal: úte 19.12.2017 23:42
od eco
Měl bych dotaz na model P-38, byly by použitelné motory 28-26 (cca 50g)? Nejlépe na 3S2200
Nebo je to slabé?
Re: 3D tisk modelů letadel
Napsal: stř 20.12.2017 8:07
od tomashr
eco píše:Měl bych dotaz na model P-38, byly by použitelné motory 28-26 (cca 50g)? Nejlépe na 3S2200
Nebo je to slabé?
To bude slabé, P-38 je docela velká kráva, když to máš v ruce, tak pochopíš.
Osobně jsem nelétal, ale tiskl pro někoho jiného, tak ten reálný dojem mám a navíc mohu porovnat s dalšími modely 3Dlabprint, se kterými mám nalétáno dost.
Podle mne je minimum to, co je v PDF, tedy ty 3530/kV1100.
Co se týče LiPOL, tak 3s2200mAh se v těchto modelech létá při jednom motoru, na dvoumotorák to je málo (asi by letělo, ale jednak by ti nejspíš nesedělo těžiště a za druhé by doba letu byla tak do 5 minut). Doporučená sada 3s3000mAh je opět spíš reálné minimum.
Osobně bych to asi motoroval razantněji, ale to už je asi mimo dotaz...
Re: 3D tisk modelů letadel
Napsal: stř 20.12.2017 19:28
od eco
No já se ptal na ty menší motory proto že je jednak mám doma nevyužité a za druhé jsem uvažoval to éro odlehčit. Zdá se mi zatížení kolem 60g docela dost na 1,4M...
Možná to je obecná vlastnost těch tisků, že jsou těžší než konstrukční éra.
Re: 3D tisk modelů letadel
Napsal: čtv 21.12.2017 10:03
od stepacz
budeš to muset stejně dovážit na správné těžiště navíc malé motory budou dost topit, takže motor-mounty bude potřeba zapéct (annealing) aby to teplotně vydrželo, ale jako experiment co je možno by to mohlo být zajímavé..., pozor jenom, aby se to nemotalo na pádovce. 60g zatížení je úplně v pohodě, tady už začíná fungovat aerodynamika, na YT je dost videí kde je to poznat.
Re: 3D tisk modelů letadel
Napsal: pon 25.12.2017 19:11
od Letajici cestmir
Nazdar, měl bych na vás otázku. Jak je to s váho modelu? Je to těžší jak epo model? A případně o kolik? Díky.
Edit. Chápu že se ten dotaz zdá hloupý. Uvažuju o 3d tiskárně a chtěl bych vědět jestli když vytisknu třeba samokřídlo, tak jestli bude plachtit s motorem jak pro polystyrenový model, nebo poletí jak sekera a bude muset mít sylný motor.
Uvažuju o průšovi I3 MK3. Je hodně složité modelovat v PC různé výrobky pro mírně pokročilého uživatele PC bez znalosti angličtiny? Díky za případnou odpověď.
Re: 3D tisk modelů letadel
Napsal: stř 27.12.2017 8:47
od Blacksite
Ano i ne, pokud vytisknes 2 metrove samokridlo pri stejnem postupu modelovani, muze to letet stejne dobre, ale dle meho metrovka je minimum, aby to nebyla jak rikas sekera a pokud si to chces modelovat sam, tak to je uz spis pro pokrocile minimalne, rekl bych ze jsem pokrocily, ale obcas mam problem to udelat

Re: 3D tisk modelů letadel
Napsal: stř 27.12.2017 9:00
od Letajici cestmir
Díky za reakci. Je mi jasný, že návrh vlastního éra neudělám první týden ani první rok. Ale třeba kryt baterie pro Taranise který se mi podařilo rozbít a náhradní díl dle rc studia není bych si rád vymodeloval. Plán pro tisk letadla jde za 20 babek koupit a je i stránka kde je plno praktických věcí ke stažení. Lidi co to navrhnou a vyzkouší to dají k dispozici. To je dobrej nápad. Jen mě trochu odradil test, kdy dal tištěný letadlo v létě do auta a byla z toho neforemná placka. Nevím co měl za materiál a jestli to jiný materiál neudělá.
Re: 3D tisk modelů letadel
Napsal: stř 27.12.2017 9:25
od Blacksite
Na takove veci je to fajn, je to hezky....a material ti potece za sklem auta kazdy, protoze vsechno, co se da natavit v tiskarne, musi automaticky tect pod naporem slunicka
https://www.youtube.com/watch?v=kss2pBbYkkM
Re: 3D tisk modelů letadel
Napsal: úte 09.01.2018 12:30
od TomasC
Re: 3D tisk modelů letadel
Napsal: sob 13.01.2018 15:47
od tomashr
Blacksite píše:a material ti potece za sklem auta kazdy, protoze vsechno, co se da natavit v tiskarne, musi automaticky tect pod naporem slunicka

Tohle ale není pravda... To "tečení na sluníčku" se týká PLA (mohu potvrdit i osobně), ale ve skutečnosti je to mezi materiály docela značná výjimka. Nejde totiž vůbec o natavení pro tisk, to je u všech materiálu až někde u 200stC, což samozřejmě na sluníčku v zavřeném autě nenastane ani náhodou. Podstatný je jiný bod, totiž moment, kdy materiál začne výrazněji ztrácet pevnost, byť do plného "roztečení" je ještě daleko. A tady právě PLA dost vybočuje, podstatně měkne už někde u 60st, což je problém, protože to je na slunci plně dosažitelné. U PET či ABS už ale problém tak velký není, tam to nastane až někde u 100 stupňů, a to už obvykle nenastane ani při extrému typu uzavřené auto na prudkém slunci, teplota sice vypadá divoce, ale přes 80 stupňů to nebývá.
Tady je právě ten zlom - rozdíl sice není na pohled příliš velký, ale reálné teploty vychází právě tak akorát na výsledek, kdy se PLA už zbortí, zatímco PET či ABS ještě ne.
Re: 3D tisk modelů letadel
Napsal: sob 13.01.2018 21:53
od lipanek
tomashr píše:
Tohle ale není pravda... To "tečení na sluníčku" se týká PLA (mohu potvrdit i osobně), ale ve skutečnosti je to mezi materiály docela značná výjimka. Nejde totiž vůbec o natavení pro tisk, to je u všech materiálu až někde u 200stC, což samozřejmě na sluníčku v zavřeném autě nenastane ani náhodou. Podstatný je jiný bod, totiž moment, kdy materiál začne výrazněji ztrácet pevnost, byť do plného "roztečení" je ještě daleko. A tady právě PLA dost vybočuje, podstatně měkne už někde u 60st, což je problém, protože to je na slunci plně dosažitelné. U PET či ABS už ale problém tak velký není, tam to nastane až někde u 100 stupňů, a to už obvykle nenastane ani při extrému typu uzavřené auto na prudkém slunci, teplota sice vypadá divoce, ale přes 80 stupňů to nebývá.
Tady je právě ten zlom - rozdíl sice není na pohled příliš velký, ale reálné teploty vychází právě tak akorát na výsledek, kdy se PLA už zbortí, zatímco PET či ABS ještě ne.
To měknutí je dáno parametrem - teplota zeskelnění/teplota skleného přechodu (glass transition temperature) - značená v datových listech Tg. U PLA to je kolem 60°C a ABC cca 105°C. PET to má někde kolem 75°C.
Re: 3D tisk modelů letadel
Napsal: ned 14.01.2018 15:40
od Vážka
Dobrý, ale tisknout letadla z ABS nebo PET se nedoporučuje.
Aspoň jsem to na více místech četl.
ABS asi chápu, že je sice pevný, ale křehký materiál a u letadel je potřeba větší dávka pružnosti.
Ale PET by možná šel, ne?
Re: 3D tisk modelů letadel
Napsal: ned 14.01.2018 21:14
od olisoft
zrovna ABS je pruzne, PLA je krehke oproti nemu.
Z ABSka sa netlaci hlavne kvoli zmrstovaniu, tie mnohohodinove tlace by si len tazko udrzal na podlozke ak nemas uzavretu vyhrievanu bednu tlaciarne.