Stránka 38 z 60
Re: Hitec AURORA-9 pokračování
Napsal: pon 02.03.2015 14:19
od chimo
MisterJ píše:Chtěl jsem se zeptat jestli máte zkušenost se snímačem proudu HTS-C200 200A
pořídil jsem si ho a nefunguje jak by měl

na auroře ukazuje max 22A a to na 12s s 90mm edf
což je naprostý nesmysl (zapojené je vše dobře a vše je aktualizované )
dost mě to zklamalo
Ahoj, ja som ich vymenil asi cca 6-7 na reklamáciu a všetky sú na p..u. Musí sa pootáčať okolo vodiča, nakalibrovať podľa kliešťaka a zafixovať a ani vtedy nemáš záruku, keď začne reagovať od cca 5A. Sú to haraburdy, čo som sa s tým natrápil a zabil času. Tu som sa s tým zdôveroval
http://www.rcportal.sk/hitec-telemetria ... post173321
Re: Hitec AURORA-9 pokračování
Napsal: pon 02.03.2015 14:58
od Lark
Ono měřit stejnosměrný proud něčím jiným, než Hall-sondou, nebo snímacím odporem, je asi problém. Nějaká indukční vazba na silový vodič je pro stejnosměr dost problematická a asi i problematicky zkalibrovatelná.
Re: Hitec AURORA-9 pokračování
Napsal: pon 02.03.2015 16:22
od MisterJ
Tak to moc radost nemám že to jsou haraburdy, mám hitec hlavně kvůli telemetrii jestli mě to bude dělat to co tobě jdu do graubner

Re: Hitec AURORA-9 pokračování
Napsal: pon 02.03.2015 18:41
od chimo
Lark píše:Ono měřit stejnosměrný proud něčím jiným, než Hall-sondou, nebo snímacím odporem, je asi problém. Nějaká indukční vazba na silový vodič je pro stejnosměr dost problematická a asi i problematicky zkalibrovatelná.
Riešil som to tak, že do diery sondy som vložil medený pliešok na ktorom bol priebežne naletovaný vodič, otáčaním som to zafixoval epoxidom a fungovalo to stále presne, až pokiaľ sa nepokazila, samozrejme reklamácia, nový snímač išiel od cca 10A, tak hneď zase reklamácia, a posledný som ešte nekalibroval, nemal som na to chuť po tých stálych problémov. Naposledy som to už kalibroval pomocou žhavičov z auta, spravil som si z nich takú odporovú záťaž, len som to musel chladiť vodou, lebo vzrastajúcim teplom sa samozrejme zvyšoval aj odpor. S tým meraním máš pravdu, neviem prečo to takto riešia.
Re: Hitec AURORA-9 pokračování
Napsal: pon 02.03.2015 18:48
od Lark
Taky to nechápu. Ty Hall-sondy se běžně používají už v kde čem. Jestli kvůli ceně?
Re: AURORA 9 2,4GHz
Napsal: ned 08.03.2015 6:47
od Petr S...
Ahoj, použiji toto vlákno, abych nezačínal nové, mám auroru a přijímač optima 9. Včera jsem šel zalítnout nové letadlo, vše fungovalo jak má , nahodil jsem motor a asi po 2-3 minutách mě přestalo letadlo poslouchat a vše bylo mrtvé, přijímač svítil a nebyla ani odezva telemetrie, serva překmitávala. I po vypnutí motoru se nenavázal signál, po vypnutí a následném zapnutí vysílače žádný signál, teprve co jsem vypnul a opět zapnul vypínač přijímače, tak se zas signál navázal a vše fungovalo. Bez motoru vše šlapalo dobře, nechal jsem to asi půl hodiny zaplé-vše v pořádku ,a teprve po nastartování motoru se vše opakovalo. Motor tam byl starý s kterým mi to už dříve normálně chodilo, jen jsem musel dát nové zapalování. S tímto přijímačem jsem už asi pět let lítal ve dvou benzíňákách, nikdy nedostal ránu a nikdy ani náznak rušení. Vysílám v režimu normal, pomohlo by to hodit do scanu. Má někdo podobnou zkušenost?Děkuji
Re: Hitec AURORA-9 pokračování
Napsal: ned 08.03.2015 12:05
od petan64
Zeptám se nejprve na podstatnou věc: máš v přijímači i ve vysílacím modulu poslední verzi programu? (firmware). Pokud si nejsi jistý, stačí připojit HPP-22 a zkontrolovat stav. V nových verzích FW se řešily mimo jiné i potíže s rušením od zapalování. Píšeš o režimu "scan", který už ale v novém firmwaru není a byl nahrazen funkcí pásmového scanneru, který slouží pro nastavení nové tabulky kanálů. Je tedy pravděpodobné, že bude vhodné aktualizovat firmware všech přijímačů a taky vysílacího modulu!
Toto se ale netýká softwaru vysílače, ten může zůstat ve starší verzi, pokud Ti jinak vyhovuje. S jeho aktualizací by už bylo nutné nové nastavení mixů pro jednotlivé modely!
Re: Hitec AURORA-9 pokračování
Napsal: ned 08.03.2015 13:04
od Dejfak
A nemáš nějak spojené zapalování s přijímačem?
Třeba el.Vypínač, nebo antény, přijímač blízko zapalování?
Re: Hitec AURORA-9 pokračování
Napsal: ned 08.03.2015 19:09
od Petr S...
Vysílačku jsem kupoval asi před pěti lety a je vše původní, snad první verze programu, ještě v angličtině, neměl jsem potřebu nahrávat novější, vše mi fungovalo na výbornou, nikdy žádný problém, mám heslo" když něco funguje- nesahej na to". Vše mám oddělené, baterie je od zapalování tak 25cm a přijímač tak 30cm. V předešlém letadle jsem dokonce létal, že jsem měl přijímačové a zapalovací baterie na sobě a oboje baterie leželi na zapalování, létal jsem tak několik let a bez problémů. Nejspíš sám od sebe odešel přijímač. Zkusil jsem dát optimu 7 co jsem měl navíc a zdá se, že to chodí. Je mi divné, že sám od sebe odejde přijímač, předešlé fm přijímače jsem provozoval asi patnáct let a neodešel mi ani jeden a to jsem se něco namlátil s letadli. Pošlu ho do servisu a uvidím
Re: Hitec AURORA-9 pokračování
Napsal: úte 17.03.2015 12:31
od Toman
Zdravíčko,
mám na vás dotaz.
Doufám, že to jde, ale než se do toho začnu vrtat
Chci použít auroru, jak na ovládání letadel, tak aut, k tomu potřebuji, aby páka plynu byla ve středové poloze a mohla jít na obě své strany výchylky.
Jak to udělat a jak se s tím domluvit v samotném vysílači, co se elektronické části, týče, děkuji moc

Re: Hitec AURORA-9 pokračování
Napsal: úte 17.03.2015 13:15
od Lark
Co se elektriky (naprogramování) týká, není to problém, ale mechanicky ten neutrál uprostřed, je pro letadla nepoužitelný. Jedině že by si na páku dával nějakou gumičku, která by ti pro létání držela páku na doraz dole (k sobě).
Re: Hitec AURORA-9 pokračování
Napsal: úte 17.03.2015 13:21
od mior
No šlo by mixami nastaviť, aby plyn išiel iba od polovice nahor. A môže to použiť aj pre lietadlo aj pre auto (tam by pákou nadol cúval, u lietadiel by bola dolná polovica neaktívna...napríklad)
Re: Hitec AURORA-9 pokračování
Napsal: úte 17.03.2015 13:27
od Woita
Lark píše:..... ale mechanicky ten neutrál uprostřed, je pro letadla nepoužitelný.....
Je to použitelné, a docela dobře. Je to jako v autě pedály brzda a plyn.
Já to měl před časem udělané a náhodou se mi to moc líbilo a půl roku jsem s tím takto lítal. Předělal jsem si na tento systém všechna latadla, větroně i motoráky. Od sebe dopředu plyn, k sobě brzda (především u větroně; u motoráku nic, jako kdybych neměl v autě brzdu).
Pak jsem se ale vrátil ke klasice, kvůli kopterám a vrtulníkům, a abych byl "kompatibilní" s kamarády. Jinak to ale bylo docela dobře použitelné a nelítalo se s tím špatně. Tady je ukázka jak jsem to měl udělané (těsně pod polovinou stránky zde, jsou tam videa):
http://rc.ludl.cz/index.php/nase-rc-modely/74-virus
Re: Hitec AURORA-9 pokračování
Napsal: úte 17.03.2015 13:34
od Lark
Taky by to tak šlo, ale pro létání si zkrátí rozsah páky, jako u auta a zhorší se cit v řízení plynu.
Re: Hitec AURORA-9 pokračování
Napsal: úte 17.03.2015 13:38
od jyrry
Je nějaký problém řídit u auta plyn "výškovkou"?
Já to tak dělám u auta i u lodě; směr řídím "křidélky" a knipl si opřu dopředu...