Align Flybarless 3G FL 760 a nově i 3GX

Motory, gyra, serva, regulátory, stabilizátory, ale i ložiska a jiné obecné technické problémy
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
serfar30
Příspěvky: 114
Registrován: pon 13.06.2011 0:00
Bydliště: česká skalice

#556 Příspěvek od serfar30 »

psena píše:
serfar30 píše:pls prosím o radu stále mě na 3GX svítí červeně kontrolka Gov je to v pořádku a nebo mám něco špatně?

Obe kontrolky cervene?
To znamena, ze mas gyro v NORMAl modu.
Precti si co jsme resili o par prispevku vys, tykalo se to prideleni kanalu pro zisk gyra ve vysilacce.


první je zelená pouze gov svítí červeně.zdá se mě že otáčky nabíhají poměrně rychle kde se nastavuje pomalejší rozeběh?
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

#557 Příspěvek od Relax »

Při nákupu dílů jsem se snažil pořešit taky nápravu ve výběru listů, abych neměl celkem zbytečné náklady. Volba padla na MS Composit, které zkusím na střídačku s těmi origo Align. Uvidím hlavně jak se bude vyvíjet delfínový let a co se s tím nechá pořešit nepatrným snížením potenciometru ELEV jak zněla rada. V nastavení přes PC se mi moc vrtat nechce, minimálně bez dozoru někoho kdo to již zná.....

Zarazil mě návod přiložený k listům, kde je vysloveně uveden limit 2500 otáček a já mám na Iddle 1 něco mezi 3200 až 3300.... Napsal jsem do MS Compositu a přišla mi následující obsažná odpověď :

Dobrý večer,
pokud se jedná o listy Champion, poznají se podle červených plastových konců, nemusíte mít obavy a můžete otáčky ponechat na stávající úrovni. Pokud by to byly standardní listy starší řady, doporučoval bych otáčky snížit na cca 2600, tyto listy nejsou konstruovány na vyšší otáčky, takže nejsme schopni zaručit bezpečnost.
Pokud budete cokoli potřebovat, klidně mi napište nebo zavolejte, uděláme co bude v našich silách. Navíc jsme schopni vám nabídnout výrobky druhé jakosti s povrchovými vadami které nemají funkční vliv. Tyto produkty jsou za velice zajímavé ceny. Dále jak jsem viděl, létáte bezpadlo, pozor na to, je třeba vybírat pečlivě jaké listy použít, pokud nesplňují parametry ohledně polohy těžiště, mohlo by dojít k nečekaným defektům za letu, což je velmi nepříjemné a v extrémních případech může dojít i k poškození řízení vlivem extrémních sil.
Přeji hezký večer a ať vám to lítá.
s pozdravem Karel Vorel

Mám ty s červeným koncem = OK, ale s tou polohou mě to trochu vylekalo. Samozřejmě to na žiletce hledám a zakresluju, nicméně na 450 je to tak titěrná dimenze, že jenom ryska permenentem mi přijde plus mínus autobus..... :-) Doufejme že základní kontrola to nejhorší eliminuje.
Napřed najít těžiště obou listů, ta sjednotit dovážením na kraji a pak v těžišti dovážit ten lehčí list....

V jaké podobě se nepatrná nepřesnost u FBL projeví ? díky za info.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
FrenkyL
Příspěvky: 119
Registrován: čtv 07.08.2008 0:00
Bydliště: Brandýs nad Labem/Klecany

#558 Příspěvek od FrenkyL »

Pan Vorel určitě nemyslel rozdíl těžiště v listech co už jsou v páru. (U kvalitních listů by toto mělo být stejné a MS listy kvalitní jsou) Jde spíš o to, že většina bezpádlových listů má těžiště někde jinde, než listy na pádlovou hlavu. Píšu většina proto, protože například pádlový Radixy mají myslím předstih na nulu a fungovalo to jak na pádlovce, tak i na bezpádlu se to dost lítalo (kdysi). Listy pro bezpádlovku a pádlovku se právě liší těžištěm a vahou listů. Občas se najdou nějaké listy (myšleno typ a značka), které snesou jak bezpádlo, tak i pádlo.
Jeti model
MS Composit
Bavarian Demon
00Ja
Příspěvky: 496
Registrován: ned 23.09.2007 0:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#559 Příspěvek od 00Ja »

Tady nejde o teziste zjisteny na ziletce, ale o teziste .. jak po popsat...Navlikni listy oba na jednu osu (treba od vyvazovacky), nabezkama proti sobe. Mely byy viset co nejvic paralelne. Pokud se opacny konce listu nez kde je dira pro sroub k sobe budou priblizovat, je teziste za dirou pro soub (vzhledem ke smeru rotace listu) a list nema autostabilizacni efekt.
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

#560 Příspěvek od Relax »

Už mi svítá, to se tady někde probíralo a pěkně jsem v tom tápal.... :-) Jdu pohledat. Zatím tam můžu dát to co mám, na listech je rozdíl tří setin gramu, na vyvažovačce jsou ve váze tak co chtít víc. Možná by se s těma spešl na FBL choval jinak ten delfín ale nebudu předbíhat, uvidím jak to ráno poletí s kvalitním listem, na spešl list pro FBL mám času dost :-) Díky za navigaci v tématu ........ :-)
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hOOrNeT
Příspěvky: 465
Registrován: čtv 01.01.2009 0:00

#561 Příspěvek od hOOrNeT »

k tomu delfínu, to ti dělá při "pouhém" dopředném letu, nebo když při dopředném letu začneš pumpovat prudce kolektivem od dorazu k dorazu?
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

#562 Příspěvek od Relax »

Dnes ráno ze začátku prvně naprostý bezvětří - po opravě první let s plastovým listem, letělo to OK ale opět delfín a pérování při přistání - prostě vytahaný gumový list.

Na druhou baterku už tam šly origo Carbon Align ze stavebnice. velká změna, dokonce jsem měl ze začátku pocit že delfín zmizel - ale chyba lávky. V kruzích, osmách a dopředném letu to občas neudělá vůbec, občas lehounce a bylo to o hodně lepší než s tím plastovým listem. pak jsem dal opět ty sestupy, přemety o větším poloměru a z nich odlet pozvolna k zemi. Udělao to opět, pokaždý trochu jinak a jednou zase tu hroznou "kobru" skoro do leknutí :-) Zlobí to prostě při dopředném letu, čím víc je tam sestup, tím spíš to udělá. Pokud do toho jdu ze zatáčky tak ne, pokud z přemetu tak skoro na 100%. Začít pumpovat prodce kolektivem od dorazu k dorazu - na to nemám zatím tedy odvahu ale odpo jedu na Sobínku znova, jeden kolega co mě tam přivedl to uvidí naživo tak možná bude anamnéza. Ráno tam byl jeden ze zkušených s Trexem 500 FBL. Má vyzkoušené všechny systémy a zvítězil Microbeast, i podle něja bych ho tam měl dát stejně jak navrhuje pkotatko. Na velikost 450 je podle něj ideální, u větších heli už může každému vyhovovat něco odlišnýho včetně i toho 3G. Tak uvidím. Každopádně s těmi origo listy je to jiný kafe, bez obav krouhnu zatáčku rychle metr dva nad zemí a trex drží stopu. Vlastně stopu listu musím teď ještě na upnutým trexovi poladit, proti horizontu mi přijde že je ta lehká vidlička a není to úplně ono.

Už už jsem chtěl sáhnout do toho potenciomentru ELEV, ale nějak se toho trochu bojím, Zisky gyra na ocase jsem vrátil už ráno zpátky na 30/31/32 a ocas drří celke pěkně. Je to těžký, to prostě musí vidět letět někdo se zkušenostma, kdo ví okamžitě která bije. Mě stačí že to letí bezpečně a dál se v ladění sám asi moc neposunu. Klidně to nechám někoho kdo lítá Mód1 řídit, pokud je to pro zjištění lepší, nicméně asi se tahle varianta moc nepraktikuje :-)

Zkusím i to zapumpování, ale hóóóódně vysoko :-)
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
Howking
Příspěvky: 5360
Registrován: sob 30.10.2010 0:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#563 Příspěvek od Howking »

Pokud to dělá při sestupu, máš přestabilizováno - pynulými sestupy se mi nejlépe dařilo nastavovat citlivost stabilizace 3G.
Blade400>T-Rex500>T-Rex250>Protos>T-Rex700E>LA700>RaptorE720
youtube.com/heyingosl
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

#564 Příspěvek od Relax »

Aha. takže ubrat zisk ELEV ze 40% někam dolů ale opatrně po kouskách někam okolo 35% ..... Díky.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

#565 Příspěvek od Relax »

Tak mám pěknou záhadu ...... Chtěl jsem poladit tu stopu listu a už na Sobínce mi bylo divný, že se vysmeklo nahoře táhlo ELEV ze serva na DC na ten kulový čep s oskou skrz vodítko. Seskočilo to směrem dovnitř k desce. nasadil jsem to zpátky a lítal, teď vidím nějakou velkou zajímavost :

http://www.youtube.com/watch?v=glZWKQ_55gE

Zatím nechápu jak se to stalo, při opravě a nastavování naprostá pohoda, lítání taky, jenom to vyskákaný táhlo viz popis nahoře ( a to už s tím mohlo souviset ). Teď tohle..... Kdybych něco programoval a tak, ale nic. A navíc, když chci tu páku serva dát dolů mechanicky při vypnutí elektroniky tak to nejde..... !!!

Let by probíhal tak že na horizontu OK, při klopení dopředu OK ale jakmile bych chtěl stoupat nebo přemet, tak to začne okamžitě tahatza kolektiv...

Na výškovce jako kdyby se protočil pastorek serva mimo střed někam ke kraji a servo je úplně mimo. tak to vypadá na totální rozborku, protože tohle servo se dá vyndat už dost složitě, uložení hlavní hřídele ven ..... ??????
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
Howking
Příspěvky: 5360
Registrován: sob 30.10.2010 0:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#566 Příspěvek od Howking »

Zkus to na 3G nejdřív v modu první diody (vypnute 3G), jestli to bude dělat taky a přitom nemáš obrovské subtrimy a páku na servu nasazenou správně, tak máš servo v háji (nebo jsi nasadil nové převody do serva špatně a ta zarážka na hlavním ozubeném kolu tě omezuje dřív, než by měla)
Blade400>T-Rex500>T-Rex250>Protos>T-Rex700E>LA700>RaptorE720
youtube.com/heyingosl
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

#567 Příspěvek od Relax »

Howkng díky :-) V DIr to dělá taky, páka je sice v nulovým náběhu jak má být a subtrimy AIL +10/ELEV+30 a PIT-53, nicméně dělá to porád.....

Takže odešlo servo, asi během dneška. Může to být taky dozvuk jednoho z těch dvou karambolů, kdoví. OPR tuhle variantu taky naznačil a padnul návrh jestli tam nedat něco lepšího, pkud nelítám 3D a s pádama na ruce to u mě zdá se asi tak žhavý nebude. V podstatě zalítám už všechno co bych rád, jenom to budu cizelovat a u země nebo na průletech pohoda. V tom případě by tam molo být něco od Futaby apod.... Když už to budu celkem víc rozebírat, jenom to stihnout než přijede pkotatko na ten testík mocrobeasta a do 410 taky vlastně nemám převody, nebyly....

Ještě jednou díky za nepotěšující ale přesné info a zdarvím.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
Kenny McCormick
Příspěvky: 3250
Registrován: pát 28.08.2009 0:00
Bydliště: Prešov, SK

#568 Příspěvek od Kenny McCormick »

tak to som zvedavy, co lepsie tam das. Od futaby v tejto velkosti asi nic...
Jedina moznost je MKS DS95. Ale cena je strasna.
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

#569 Příspěvek od Relax »

No byla jenom taková úvaha resp. návrh :-) Samozřejmě bude následovat oprava toho serva, převody už k Houškovi dorazily. Jenom se směju jak jsem se ráno těšil : opraveno, lítá to, montář doufejme až zase za 98 baterek jako to bylo na začátku .... chachacha :-)

http://www.rc711.com/shop/mks-ds95-tita ... -4299.html

Ano - cena je strašná..... zůstanu při zemi :-)
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
OPR
Příspěvky: 5682
Registrován: stř 21.07.2010 0:00
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#570 Příspěvek od OPR »

co S3156 MG ? Nemá je někdo...... že by poreferoval?
Odpovědět

Zpět na „Heli - technika“