Stránka 36 z 85

Re: 3D tisk modelů letadel

Napsal: sob 18.11.2017 20:39
od HynX
tomashr:
Motor si mal tazsi o 35g (PROPDRIVE v2 2836 1800KV vs. Turnigy D3530/14 1100KV) a kedze je motor na spici, tak to kludne mohlo posunut tazisko na spravne miesto ;)
Ked budem v buducnosti tlacit dalsieho spita, dam si vacsi pozor na vahu chvostovych vytlackov a na nos trosku pridam extrusion multiplier, aspon bude predok pevnejsi :D

Re: 3D tisk modelů letadel

Napsal: sob 18.11.2017 20:56
od tomashr
HynX píše:tomashr:
Motor si mal tazsi o 35g (PROPDRIVE v2 2836 1800KV vs. Turnigy D3530/14 1100KV) a kedze je motor na spici, tak to kludne mohlo posunut tazisko na spravne miesto ;)
Ked budem v buducnosti tlacit dalsieho spita, dam si vacsi pozor na vahu chvostovych vytlackov a na nos trosku pridam extrusion multiplier, aspon bude predok pevnejsi :D


Blbě koukáš - rozdíl je jen 9 gramů :-) Hlavně ale je ta tvoje připomínka poněkud mimo mísu - Rimmer píše o potřebě dovážit 100 gramů, ty to samé, takže i kdyby byl rozdíl opravdu 35g, tak to stejně nesedí ani náhodou. Proto se snažím zjistit, kde může být příčina tak velkého rozdílu, smysl by dával podstatně těžší trup a ocasní plochy, to by s těžištěm zacvičilo, ale zdá se mi to přeci jen trochu moc - úplně nechápu 8O

Re: 3D tisk modelů letadel

Napsal: sob 18.11.2017 21:14
od HynX
Juj, mas pravdu. Som narychlo kukal a hned sa mi nezdali tie vysoke hmotnosti oboch motorov :D
Neboj nechapeme to viaceri s tou hmotnostou, uvidim ako to bude pri dalsom spite. Teraz mam vytlaceneho Messerschmitta a tam to zatial vyzera ok, len som ho este neosadil elektronikou, uvidi sa potom.

Re: 3D tisk modelů letadel

Napsal: sob 18.11.2017 21:35
od tomashr
ME109 (T i F) mi vyšly těžištěm dobře i s tím "ECO" motorem D3530.
Co se týče Spita, tak já mám teď nového z PETG, což je materiál o něco těžší, tak uvidíme, jestli to nepovede k posunu těžiště. Ale ještě to nemám připravené k osazení (tisk ano, ale tohle je zase barvený model, což zabere nějaký čas).

Re: 3D tisk modelů letadel

Napsal: sob 18.11.2017 21:46
od von boberov
Se vetřu s dotazem :oops: Máte nějakého oblíbeného, vyzkoušeného výrobce PLA filamentu :?: , nebo je to jedno co člověk pořídí :?: :?:

Re: 3D tisk modelů letadel

Napsal: sob 18.11.2017 21:52
od tomashr
Jestli to chceš na letadla, tak mi z toho, co jsem dosud měl, připadá nejlepší Mladeč, pro specifika thinwall objektů při vyšší teplotě ostatní varianty asi mírně překonává. Pokud to byl dotaz obecný spíš na "normální tisk", tak tam nevidím nějakou jasnou převahu určitého výrobce.

Re: 3D tisk modelů letadel

Napsal: ned 19.11.2017 11:17
od HynX
tomashr:
Z Pet-g od Mladce tlacim bezne. Skusal som z neho vytlacit chvost zo spita. Je pekny, paradne to drzi, akurat mi to pride viac ohybne/gumove. Sa obavam, ze cele lietadlo by sa mohlo z petg "vlnit" vo vzduchu. Potom poreferuj skusenosti taziska a letovych vlastnosti, dost ma to zaujima.
Cim si lepil Pet-g?

von boberov:
PET-G aj PLA pouzivam Mladec a som velmi spokojny. Kdesi som cital, ze PET-G od DevilDesign je lepsi ako Mladec (netaha tolko vlakna pri tlaceni). No co som mal vzorku, tak som nepostrehol nejaky rozdiel.

Re: 3D tisk modelů letadel

Napsal: ned 19.11.2017 12:19
od tomashr
PETG se lepí normálně vteřiňákem jako PLA, nevidím problém. Výhoda proti PLA je v tom, že se model nezkroutí na slunci (to se u PLA stane, bohužel ověřeno osobně) a pak se taky daleko lépe tmelí a brousí, což je výhoda, pokud to chceš barvit.
Pevnost mi nepřijde tak zlá, je to opravdu víc "gumové", ale neřekl bych, že by to muselo za letu vadit, uvidí se v praxi...

Re: 3D tisk modelů letadel

Napsal: ned 19.11.2017 15:15
od Amper
u petu se me zamlouva ze se da po prebrouseni prefouknout horkovzduchem a ono to zase chytne takovy ten pekny "po tiskovy" lesk. Zkousel to nekdo s PLAckem ? Pozor - nezkouset na kridlech a tenkovrstvych plochach :-)

Re: 3D tisk modelů letadel

Napsal: ned 03.12.2017 17:47
od Elcobre2
zdar, chystám se na stavbu elektrovětroně a chtěl bych na některé díly využít 3D tisku.Konkrétně to budou mj.žěbra.Chtěl bych zjistit pár prasktických zkušeností,tzn. jaký filament,tlošťku žeber a jak hodně vylehčit ohledně pevnosti a hmotnosti....
Model bude něco jako RCEX- lamin.gondola+ uhlíková trubka,ale jen na rekreační lovení termiky.Rozpětí 2-2,3 metru,hloubka profilu křídla 170-190 mm,potah folie nebo vlies.Žebra budou páskovaná 1mm balzou,kvůli potahu.
díky

Re: 3D tisk modelů letadel

Napsal: ned 03.12.2017 19:03
od tomashr
Žebra jsem zkoušel, asi optimum ABS a dělat jako stará Modela, tedy tenká vrstva v kuse (třeba 2 vrstvy tisku, tedy cca 0,5mm) a pak kus zvedlého okraje, kde je jen perimetr, celkem třeba 2mm. Jde to krásně nastavit v Simplify3D.

Akorát počítej s tím, že to je krásné, přesné, jednoduché a funkční, ale proti balsovým prostě těžší. Pro rekreační model to ale nemusí vadit.

Re: 3D tisk modelů letadel

Napsal: ned 03.12.2017 21:49
od Elcobre2
0,5mm,neni to málo?S tím že to bude těžší mež balza počítám.
Jak si takové křídlo z vytištěných žeber stojí při celodenním poletování na slunci,negumovatí?

Re: 3D tisk modelů letadel

Napsal: ned 03.12.2017 21:55
od tomashr
To záleží na modelu, ale podstatné je, že tam máš ještě ten rámeček kolem, 0,5mm je jen "stojina". Ale to je na tobě, počet vrstev je libovolný.
Ad slunce - podstatné je právě to ABS (možná by šlo PETG), PLA by mohlo mít problém.

Re: 3D tisk modelů letadel

Napsal: ned 03.12.2017 22:09
od Elcobre2
dík za informace,zkusím pár žeber nakreslit s plnou"stojinou" a pár s vylehčením,vytisknu a uvidim jak se to bude tvářit

Re: 3D tisk modelů letadel

Napsal: pon 04.12.2017 21:18
od martin z
Novinka - Prášek:
https://3dlabprint.com/shop/piper-pawnee/

Trochu mě to zaskočilo, nemám pro to moc pochopení, ale kupovat si to nemusím, uznávám.