Ahoj, rád bych se s Vám podělil o pár kroků, jak jsem zkusil udělat v amatérských podmínkách nový předek na Alfu 1500. Alfu jsem koupil a trochu posléze litoval, že jsem nekoupil něco s tlačným motorem, že by to přeci jen na učení bylo lepší...
První trup jsem lepil a lepil a lepil a když už to nešlo, tak jsem koupil nový...ale pak mi začalo vrtat hlavou, že když vytáhnu nový trup, tak ho určitě zničím a zda-li by přeci nešel ten původní opravit

.
Nejdříve jsem chtěl udělat jen spojení mezi trupem (konec kabiny) a ložem motoru. Při stavbě jsem zjistil, že to není dobrý nápad, protože jsem neuměl udělat spojení tak přesně, aby to sedlo i na to lože. Takže v průběhu stavby jsem to změnil a na konec "spojky" jsem udělal nově překližkové lože.
Tím jsem zkrátil celý trup asi o 3cm, což mě trochu uklidnilo, že nebude problém s větší váhou předku.
Žebra jsem vyřezal z překližky...velikost jsem tak nějak odhadl (zkusil jsem ulomený trup překreslit na papír a pak tak nějak vyříznout).
Jak jsem plánoval přilepení na původní lože, překližku jsem dělal do tvaru "U". Teď bych přední žebro udělal ve tvaru "O" (nahoře uzavřené), ale i tak je to dostatečné pevné.
Nový předek jsem chtěl pořádně pevně přilepit na původní trup a tak jsem nechal nosníky delší a pak je "zapustil" do původního trupu.
Asi by stačilo jen překližkové žebro přilepit k trupu, bez přesahů nosníků...a zbytečně tak nedělat do trupu prohlubně pájkou...
Nejdříve jsem chtěl udělat podlahu z balzy a boky něčím potáhnout, ale hmotnost vycházela v pořádku a potahování jsem zatím nedělal (naposled před 15 lety), tak jsem to poskládal z cca 2cm širokých proužků balzy. Celý trup získal na pevnost..takže toto bych dělal i příště...
Pokoušel jsem se balzu ohnout a nalepit to v kuse, ale to se mi nepovedlo. Asi proto, že to bylo celé křivé a chtělo to ohýbat v obou směrech....takže po těch 2cm proužkách to šlo v pohodě.
Nosníky jsem musel také ohnout, aby se to vešlo do mých žeber...prostě 2 levý modelářský ruce

. Nosníky šly krásně ohnout..stačilo namočit, ohnout a zafixovat...ráno to drželo samo...
Pozici na domečky pro serva jsem tak nějak odhadnul a vyrobil je asi až příliš složitě a ošklivě...ale jsou fakt pevné...a materiál byl omezený...
Na horní část jsem použil původní kabinu, ze které jsem sundal podkladový EPP a uchytil gumičkou. Na přední část jsem nalepil kousek plastové láhve (kabina nebyla tak dlouhá).
Motor je uchycený na nové přepážce a kabely jsou volně ložené pod ním (nevedou vnějškem, jak u původního trupu).
Po celém sestavení vyšlo těžiště celkem dobře (baterie na původním místě, přijímač za baterií (více vzadu) a regl těsně před baterií.
První zálet nedopadl dobře. Alfa se po odhodu otočila na záda a zaryla se do pole...opravit to šlo celkme v pohodě...aspoň jsem si ověřil, že je nový trup opravdu pevný. Do teď nevím, proč to tak padlo...
Druhý zálet dopadl o 100% lépe. Chtělo to dost trimovat (všemi směry), ale nakonec se to krásně drželo na obloze. po přistání jsem zjistil, že vytrimovaná výškovka je a silně potlačená, takže příště posunu regl více do předu a baterii šoupnu taky kousek dopředu (v rámci původního sucháče).
Třetí let se zatím nekonal...ale na konci druhého jsem špatně odhadl přistávací rychlost a Alfa spadla na čumák...dřevěný trup vydžel a praskl EPP trup u křídel (což je v pohodě, nedeformuje se to a jde to dobře slepit)...
Kontrukce trupu, vpravo je vidět nové lože
[album]4864[/album]
Nový a starý bráška
[album]4865[/album]
základ domečku pro servo (nic hezkýho,ale šlo o funkčnost)
[album]4869[/album]
hotový domeček s překližkovým vrškem
[album]4870[/album]
prohlubně dělané pomocí pájky (řezat mi to nějak nešlo)
[album]4866[/album]
přilepený nový trup
[album]4868[/album][album]4867[/album]
skoro hotový nový čumák
[album]4871[/album]
hotovo
[album]4872[/album][album]4873[/album][album]4838[/album][album]4836[/album][album]4835[/album]
Toto téma není proto, abych se pochlubil, jaký jsem modelář, což si o sobě ani nemyslím, není ani o tom, abych se pochlubil jak pěkně jsem to udělal, protože to moc pěkný není, ale hlavně jde o to, že je asi více "nováčků", který rozbijou letadlo a je jim líto kupovat nový trup a toto je ukázka, že lze vyrobit nový trup v opravdu amaterských podmínkách.
Celé jsem to udělal pomocí kolíčků, gumiček (ani modelářký špendlíky jsem neměl,ale ty by se hodily...)
disperzní lepidlo na dřevo a purex
deska balzy tloušťka 3mm
smrkové lišty cca 1 x 3 mm
překližka tl. 3mm
jehlové pilníky a lupenková pilka