Alpha 1500 od Pelikána
Re: Alpha 1500 od Pelikána
Jasně - úhel seřízení, jsem zblblej z vrtulníku.
http://kolmanl.wwwcity.cz/index.php?sho ... l_serizeni
http://kolmanl.wwwcity.cz/index.php?sho ... l_serizeni
Re: Alpha 1500 od Pelikána
Ok, nechť někdo z majitelů Alfy ten úhel změří též.
Re: Alpha 1500 od Pelikána
Ahoj, byl jsem na HobbyModel 2014, celkově vzato zklamání, nicméně Pelikán tam měl vystaveno hodně modelů včetně Alphy1500 a nově je s podvozkovým kolem (stejně tak i Gama,...). Jinak tam měli samozřejmně prodejní krámek a nikdo od nich u modelů nestál aby mohl člověk "podiskutovat". Takže nic-moc.
Re: Alpha 1500 od Pelikána
Ahoj všem,mám novy trup na Alphu V2 a tady je par fotek.Omluvte kvalitu.
Re: Alpha 1500 od Pelikána
Zajímavé, koukám jiný mechanismus přichycení kabiny, uhlíková vzpěra v ocase (ta asi v první verzi není, protože tam mi to prasklo) a co ty díry tam...?
Re: Alpha 1500 od Pelikána
je tam lepší lože na uchycení motorove časti,jiny system uchyceni kabiny,příprava na podvozkove kolo,a v ocasu je vyztuha a ty díry jsou na přichycení ocasu,ale taky to bude u verze v2 o ocasu a taky je příprava na uchyceni křidel pomoci plastových zacvakavatek,ale opět v2.
Re: Alpha 1500 od Pelikána
Zajímavé, časem to bude docela dobrý model...
Re: Alpha 1500 od Pelikána
Ahoj, mám na Vás prosbu o konzultaci a názor na úpravu Alphy. Mám jednu doma a jelikož mě začala zlobit vysílačka šla v posledních 3 letech tvrdě na hubu a již to nebylo ke slepení. A tak jsem zkusil vymyslet, že bych udělal na Alfu nový čumák.
PPE jsem oříznul až u konce kabiny a pak těsně kolem motorového lože a můj plán je v takový, že bych mezi to dal 3 (nebo 4) překližkové přepážky ve tvaru U a ty bych spojil smrkovým hranolkem cca 4x4mm, který bych nechal na obou stranách přečnívat a zapustil bych ho do stávajícího EPP. Krajní překližky bych po ploše přilepil na EPP.
Spodek bych "potáhnul" balsou a boky nějakou folií? Do toho bych nějak vyrobil držáky na serva a zbytek elektroniky jen zafixoval sucháčem. Serva bych asi posunul trochu vzad, myslím že nový čumák bude těžší. Vše mám jen tak trochu v hlavě a stejně tak bych to vyráběl, nejsem žádný modelář a tahle alpha by sloužila jen na zkušební možná večerní/noční lety, kdy mě nebude tolik mrzet, že ji rozflákám.
Prosím neraďte mi at si nekomplikuju život a koupím nový trup, ten už mám (koupil jsem v bazaru celý trup včetně křídel, VOP i SOP) a bojím se s ním teď vylítnout
a za šera už vůbec ne. Prostě bych měl 2 alfy, jednu poctivou pěknou na klidné polítání a druhou na pokusy...
Zkusil jsem to trochu načrtnout jak by měl nový čumák vypadat...
Prosím o vaše názory, zda-li to má vůbec smysl, pokud ano, jakou tak cca tloušťku překližky, zda-li budou stačit ty smrky 4x4 nebo větší ? Nebo ty smrky vyměnit za nějaký uhlík (jedině rovné boky, spodek bude asi trochu prohnutý, takže dřevo) a jakou sílu balzy použít na spodek a jakou lepenku/folii na boky.
Vyrábět celý nový čumák včetně lože se mi zatím nechce na to se nějak necítím. Zatím bych to takhle nějak zbastlil...
PPE jsem oříznul až u konce kabiny a pak těsně kolem motorového lože a můj plán je v takový, že bych mezi to dal 3 (nebo 4) překližkové přepážky ve tvaru U a ty bych spojil smrkovým hranolkem cca 4x4mm, který bych nechal na obou stranách přečnívat a zapustil bych ho do stávajícího EPP. Krajní překližky bych po ploše přilepil na EPP.
Spodek bych "potáhnul" balsou a boky nějakou folií? Do toho bych nějak vyrobil držáky na serva a zbytek elektroniky jen zafixoval sucháčem. Serva bych asi posunul trochu vzad, myslím že nový čumák bude těžší. Vše mám jen tak trochu v hlavě a stejně tak bych to vyráběl, nejsem žádný modelář a tahle alpha by sloužila jen na zkušební možná večerní/noční lety, kdy mě nebude tolik mrzet, že ji rozflákám.
Prosím neraďte mi at si nekomplikuju život a koupím nový trup, ten už mám (koupil jsem v bazaru celý trup včetně křídel, VOP i SOP) a bojím se s ním teď vylítnout
Zkusil jsem to trochu načrtnout jak by měl nový čumák vypadat...
Prosím o vaše názory, zda-li to má vůbec smysl, pokud ano, jakou tak cca tloušťku překližky, zda-li budou stačit ty smrky 4x4 nebo větší ? Nebo ty smrky vyměnit za nějaký uhlík (jedině rovné boky, spodek bude asi trochu prohnutý, takže dřevo) a jakou sílu balzy použít na spodek a jakou lepenku/folii na boky.
Vyrábět celý nový čumák včetně lože se mi zatím nechce na to se nějak necítím. Zatím bych to takhle nějak zbastlil...
Srážka s blbcem je problém, ale srážka s blbcem v zrcadlovém bludišti je neřešitelný problém..
Re: Alpha 1500 od Pelikána
Hele, pokud ti nezáleží na vzhledu, tak se vyprdni na nějaké potahování. Nacpi tam pár dřevěných nosníků, na ně heftni přepážku s motorem a hotovo. To důležité, čili křídla, máš cajk. A když už to poletí, tak ten kostlivcův čumák omotej širokou bílou izolepou.
Z mojí zkušenosti, tyhle bastly lítají nejlíp.
A Paretovo pravidlo 20 na 80 znáš, ne?
Z mojí zkušenosti, tyhle bastly lítají nejlíp.
A Paretovo pravidlo 20 na 80 znáš, ne?
Re: Alpha 1500 od Pelikána
toty: Začala zlobit vysílačka, předpokládám originální setovka... Ta asi zlobí hodně lidem. Mě konkrétně blbla výškovka dost nešťastným způsobem. Naštěstí jsem havaroval bez škod na trupu a křídlech. Jakou soupravou jsi nahradil? Já nahradil Optic6 Sport a od té doby letadlo ve vzduchu poslouchá páčky na slovo... Veškeré záludnosti Alphy ve vzduchu dělala celou dobu RC souprava. Ne letadlo, ne ruce...
Re: Alpha 1500 od Pelikána
Jj..setovka,ale ja ji trochu pomohl...zkousel jsem dalsi 2 kanaly, to se celkem nepovedlo a kdyz jsem to vracel zpet,tak se to asi uplne nepovedlo. Takze 3 tezky pady a trup byl v haji. Vymenil jsem to za cinu Turnigy s Open TX softem. Zrovna vcera jsem poprve vytahnul novou celou alfu a novou rx...strasne sem se bal,ze to rozmlatim, ale letela jako vino. Ale cekove vzato na Cadeta vzpominam s laskou, myslim ze me naucil zakladni packovani, zadny mixy, zadny expa...proste dobra skola ale sem rad ze sem uz jinde 
Srážka s blbcem je problém, ale srážka s blbcem v zrcadlovém bludišti je neřešitelný problém..
Nový čumák pro Alfu 1500 (EPP -> dřevo)
Ahoj, rád bych se s Vám podělil o pár kroků, jak jsem zkusil udělat v amatérských podmínkách nový předek na Alfu 1500. Alfu jsem koupil a trochu posléze litoval, že jsem nekoupil něco s tlačným motorem, že by to přeci jen na učení bylo lepší...
První trup jsem lepil a lepil a lepil a když už to nešlo, tak jsem koupil nový...ale pak mi začalo vrtat hlavou, že když vytáhnu nový trup, tak ho určitě zničím a zda-li by přeci nešel ten původní opravit
.
Nejdříve jsem chtěl udělat jen spojení mezi trupem (konec kabiny) a ložem motoru. Při stavbě jsem zjistil, že to není dobrý nápad, protože jsem neuměl udělat spojení tak přesně, aby to sedlo i na to lože. Takže v průběhu stavby jsem to změnil a na konec "spojky" jsem udělal nově překližkové lože.
Tím jsem zkrátil celý trup asi o 3cm, což mě trochu uklidnilo, že nebude problém s větší váhou předku.
Žebra jsem vyřezal z překližky...velikost jsem tak nějak odhadl (zkusil jsem ulomený trup překreslit na papír a pak tak nějak vyříznout).
Jak jsem plánoval přilepení na původní lože, překližku jsem dělal do tvaru "U". Teď bych přední žebro udělal ve tvaru "O" (nahoře uzavřené), ale i tak je to dostatečné pevné.
Nový předek jsem chtěl pořádně pevně přilepit na původní trup a tak jsem nechal nosníky delší a pak je "zapustil" do původního trupu.
Asi by stačilo jen překližkové žebro přilepit k trupu, bez přesahů nosníků...a zbytečně tak nedělat do trupu prohlubně pájkou...
Nejdříve jsem chtěl udělat podlahu z balzy a boky něčím potáhnout, ale hmotnost vycházela v pořádku a potahování jsem zatím nedělal (naposled před 15 lety), tak jsem to poskládal z cca 2cm širokých proužků balzy. Celý trup získal na pevnost..takže toto bych dělal i příště...
Pokoušel jsem se balzu ohnout a nalepit to v kuse, ale to se mi nepovedlo. Asi proto, že to bylo celé křivé a chtělo to ohýbat v obou směrech....takže po těch 2cm proužkách to šlo v pohodě.
Nosníky jsem musel také ohnout, aby se to vešlo do mých žeber...prostě 2 levý modelářský ruce
. Nosníky šly krásně ohnout..stačilo namočit, ohnout a zafixovat...ráno to drželo samo...
Pozici na domečky pro serva jsem tak nějak odhadnul a vyrobil je asi až příliš složitě a ošklivě...ale jsou fakt pevné...a materiál byl omezený...
Na horní část jsem použil původní kabinu, ze které jsem sundal podkladový EPP a uchytil gumičkou. Na přední část jsem nalepil kousek plastové láhve (kabina nebyla tak dlouhá).
Motor je uchycený na nové přepážce a kabely jsou volně ložené pod ním (nevedou vnějškem, jak u původního trupu).
Po celém sestavení vyšlo těžiště celkem dobře (baterie na původním místě, přijímač za baterií (více vzadu) a regl těsně před baterií.
První zálet nedopadl dobře. Alfa se po odhodu otočila na záda a zaryla se do pole...opravit to šlo celkme v pohodě...aspoň jsem si ověřil, že je nový trup opravdu pevný. Do teď nevím, proč to tak padlo...
Druhý zálet dopadl o 100% lépe. Chtělo to dost trimovat (všemi směry), ale nakonec se to krásně drželo na obloze. po přistání jsem zjistil, že vytrimovaná výškovka je a silně potlačená, takže příště posunu regl více do předu a baterii šoupnu taky kousek dopředu (v rámci původního sucháče).
Třetí let se zatím nekonal...ale na konci druhého jsem špatně odhadl přistávací rychlost a Alfa spadla na čumák...dřevěný trup vydžel a praskl EPP trup u křídel (což je v pohodě, nedeformuje se to a jde to dobře slepit)...
Kontrukce trupu, vpravo je vidět nové lože
[album]4864[/album]
Nový a starý bráška
[album]4865[/album]
základ domečku pro servo (nic hezkýho,ale šlo o funkčnost)
[album]4869[/album]
hotový domeček s překližkovým vrškem
[album]4870[/album]
prohlubně dělané pomocí pájky (řezat mi to nějak nešlo)
[album]4866[/album]
přilepený nový trup
[album]4868[/album][album]4867[/album]
skoro hotový nový čumák
[album]4871[/album]
hotovo
[album]4872[/album][album]4873[/album][album]4838[/album][album]4836[/album][album]4835[/album]
Toto téma není proto, abych se pochlubil, jaký jsem modelář, což si o sobě ani nemyslím, není ani o tom, abych se pochlubil jak pěkně jsem to udělal, protože to moc pěkný není, ale hlavně jde o to, že je asi více "nováčků", který rozbijou letadlo a je jim líto kupovat nový trup a toto je ukázka, že lze vyrobit nový trup v opravdu amaterských podmínkách.
Celé jsem to udělal pomocí kolíčků, gumiček (ani modelářký špendlíky jsem neměl,ale ty by se hodily...)
disperzní lepidlo na dřevo a purex
deska balzy tloušťka 3mm
smrkové lišty cca 1 x 3 mm
překližka tl. 3mm
jehlové pilníky a lupenková pilka
První trup jsem lepil a lepil a lepil a když už to nešlo, tak jsem koupil nový...ale pak mi začalo vrtat hlavou, že když vytáhnu nový trup, tak ho určitě zničím a zda-li by přeci nešel ten původní opravit
Nejdříve jsem chtěl udělat jen spojení mezi trupem (konec kabiny) a ložem motoru. Při stavbě jsem zjistil, že to není dobrý nápad, protože jsem neuměl udělat spojení tak přesně, aby to sedlo i na to lože. Takže v průběhu stavby jsem to změnil a na konec "spojky" jsem udělal nově překližkové lože.
Tím jsem zkrátil celý trup asi o 3cm, což mě trochu uklidnilo, že nebude problém s větší váhou předku.
Žebra jsem vyřezal z překližky...velikost jsem tak nějak odhadl (zkusil jsem ulomený trup překreslit na papír a pak tak nějak vyříznout).
Jak jsem plánoval přilepení na původní lože, překližku jsem dělal do tvaru "U". Teď bych přední žebro udělal ve tvaru "O" (nahoře uzavřené), ale i tak je to dostatečné pevné.
Nový předek jsem chtěl pořádně pevně přilepit na původní trup a tak jsem nechal nosníky delší a pak je "zapustil" do původního trupu.
Asi by stačilo jen překližkové žebro přilepit k trupu, bez přesahů nosníků...a zbytečně tak nedělat do trupu prohlubně pájkou...
Nejdříve jsem chtěl udělat podlahu z balzy a boky něčím potáhnout, ale hmotnost vycházela v pořádku a potahování jsem zatím nedělal (naposled před 15 lety), tak jsem to poskládal z cca 2cm širokých proužků balzy. Celý trup získal na pevnost..takže toto bych dělal i příště...
Pokoušel jsem se balzu ohnout a nalepit to v kuse, ale to se mi nepovedlo. Asi proto, že to bylo celé křivé a chtělo to ohýbat v obou směrech....takže po těch 2cm proužkách to šlo v pohodě.
Nosníky jsem musel také ohnout, aby se to vešlo do mých žeber...prostě 2 levý modelářský ruce
Pozici na domečky pro serva jsem tak nějak odhadnul a vyrobil je asi až příliš složitě a ošklivě...ale jsou fakt pevné...a materiál byl omezený...
Na horní část jsem použil původní kabinu, ze které jsem sundal podkladový EPP a uchytil gumičkou. Na přední část jsem nalepil kousek plastové láhve (kabina nebyla tak dlouhá).
Motor je uchycený na nové přepážce a kabely jsou volně ložené pod ním (nevedou vnějškem, jak u původního trupu).
Po celém sestavení vyšlo těžiště celkem dobře (baterie na původním místě, přijímač za baterií (více vzadu) a regl těsně před baterií.
První zálet nedopadl dobře. Alfa se po odhodu otočila na záda a zaryla se do pole...opravit to šlo celkme v pohodě...aspoň jsem si ověřil, že je nový trup opravdu pevný. Do teď nevím, proč to tak padlo...
Druhý zálet dopadl o 100% lépe. Chtělo to dost trimovat (všemi směry), ale nakonec se to krásně drželo na obloze. po přistání jsem zjistil, že vytrimovaná výškovka je a silně potlačená, takže příště posunu regl více do předu a baterii šoupnu taky kousek dopředu (v rámci původního sucháče).
Třetí let se zatím nekonal...ale na konci druhého jsem špatně odhadl přistávací rychlost a Alfa spadla na čumák...dřevěný trup vydžel a praskl EPP trup u křídel (což je v pohodě, nedeformuje se to a jde to dobře slepit)...
Kontrukce trupu, vpravo je vidět nové lože
[album]4864[/album]
Nový a starý bráška
[album]4865[/album]
základ domečku pro servo (nic hezkýho,ale šlo o funkčnost)
[album]4869[/album]
hotový domeček s překližkovým vrškem
[album]4870[/album]
prohlubně dělané pomocí pájky (řezat mi to nějak nešlo)
[album]4866[/album]
přilepený nový trup
[album]4868[/album][album]4867[/album]
skoro hotový nový čumák
[album]4871[/album]
hotovo
[album]4872[/album][album]4873[/album][album]4838[/album][album]4836[/album][album]4835[/album]
Toto téma není proto, abych se pochlubil, jaký jsem modelář, což si o sobě ani nemyslím, není ani o tom, abych se pochlubil jak pěkně jsem to udělal, protože to moc pěkný není, ale hlavně jde o to, že je asi více "nováčků", který rozbijou letadlo a je jim líto kupovat nový trup a toto je ukázka, že lze vyrobit nový trup v opravdu amaterských podmínkách.
Celé jsem to udělal pomocí kolíčků, gumiček (ani modelářký špendlíky jsem neměl,ale ty by se hodily...)
disperzní lepidlo na dřevo a purex
deska balzy tloušťka 3mm
smrkové lišty cca 1 x 3 mm
překližka tl. 3mm
jehlové pilníky a lupenková pilka
Srážka s blbcem je problém, ale srážka s blbcem v zrcadlovém bludišti je neřešitelný problém..
Re: Alpha 1500 od Pelikána
slouceno...
Naposledy upravil(a) toty dne sob 28.02.2015 8:26, celkem upraveno 1 x.
Srážka s blbcem je problém, ale srážka s blbcem v zrcadlovém bludišti je neřešitelný problém..
Re: Nový čumák pro Alfu 1500 (EPP -> dřevo)
Asi bylo lepší udělat komplet celý nový trup balzový, a ze starého použít jen "pouzdro na křídlo".
Také jsem zalétával rozbitou Alfu,
chtělo to opravdu malé výchylky a velkou diferenciaci křidélek.
Trup byl časem prohnutý - velký úhel seřízení (asi tak se to říká) - asi se stářím a skladováním prohnul.
Trup dostal zespodu a shora smrkový zapuštěný nosník a tím se srovnal.
Do křidélek nakonec jsou namixovány brzdy.
A létá to obstojně.
Pokud to nemáš v ruce, tak rozhodně malé výchylky, na kormidlech všechny páky do nejvzdálenějších otvorů a pravděpodobně přestaneš rozbíjet trup.
Také jsem zalétával rozbitou Alfu,
chtělo to opravdu malé výchylky a velkou diferenciaci křidélek.
Trup byl časem prohnutý - velký úhel seřízení (asi tak se to říká) - asi se stářím a skladováním prohnul.
Trup dostal zespodu a shora smrkový zapuštěný nosník a tím se srovnal.
Do křidélek nakonec jsou namixovány brzdy.
A létá to obstojně.
Pokud to nemáš v ruce, tak rozhodně malé výchylky, na kormidlech všechny páky do nejvzdálenějších otvorů a pravděpodobně přestaneš rozbíjet trup.