Stránka 35 z 44

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

Napsal: ned 26.07.2015 10:13
od guchar
milagros píše:ja mel F-48 a i FX-067C i F-49 se stridakama i F-45....


Nezkoušel jsi "hodný"="snadno visí"=nový/ pružina menší tah /"ostrý" pružinka roztažena=flybar ztuha"
F45 úprava flybar - pružina s přepínáním velikosti - tlaku - tahu, od René Hornycha
MJX F-45 přepínání letových vlastností / delší ocasní trubka / zadní motor Xtreme
MJX F-45 zadní motor Xtreme+přepínání letových vlastností (jen v klidu)
https://www.youtube.com/watch?v=iTLRvza16Po&list=UUEvfYjrHytdFaT6W0TlQ7eQ&index=16
Vyvážení flýbaru u F-45,zkrácený+lehké závaží nebo jiné?
https://www.youtube.com/watch?v=A-4OnFvCkn0&list=UUEvfYjrHytdFaT6W0TlQ7eQ&index=22
úprava u F-45,zahnuté spony,pružinka + podložka
https://www.youtube.com/watch?v=ox7OFN2KB5w&index=27&list=UUEvfYjrHytdFaT6W0TlQ7eQ
Některé další úpravy z jeho dílny?
https://www.youtube.com/playlist?list=UUEvfYjrHytdFaT6W0TlQ7eQ

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

Napsal: ned 26.07.2015 11:46
od milagros
F-45 sem mel vytunenou dokonale aby litala co mozna nejlip......
zadna pruzinka ale pouzil jsem svoji vlastni metodu gumickou,pak nastavit co nejvetsi vychylky na pakach serv,probrousit cykliku vrtakem aby mela vetsi vychylky,flybar nezkracovat ale jen zabrousit zavazicka do tvaru kapky(odlehcis je a i to bude lip reagovat),mel sem stridak ADH300XL,zadni motor orig.ale zvedly do urovne skoro hlavniho rotoru+male prodlouzeni,chce to i vyvazit,vetsina hracko-vrtulniku maji teziste vzadu...je lepsi v oso rotoru nebo mirne vepredu,kovove dily hlavy od X-treme jsou na nic....vyhozene penize.
pipak jde na kazdou heli a dava se mezi servo a desku(na servokonektor).Pokud se servo proste prestane hybat tak po 1 min.zacne piskat.....to je paradni pri vyhledavani modelu+jeste pipak na stav baterie.....pouzivam oboje.
na f-48 to nejde protoze nema klasicke servonektory.

Pak sem mel f-49 komplet odstridakovanou......ale proste letovy projev ma stejne F-48 lepsi

doufam ze pristi rok se dockame uz bezpadla jako nastupce F-49.....

jinak u me porad vyhrava FX-067C...kdyz to beru v te kategorii jakoby hracek......
ale planuju stavet vetsi heli jakmile se me pod ruku dostane ta spravna jednoducha elektronika.....

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

Napsal: ned 26.07.2015 14:59
od guchar
milagros píše:... na f-48 to nejde protoze nema klasicke servonektory...

Takže když z desky vezmu napájení + a - (případně stabilizátorem shodím na "servo-napětí")
jako třetí vodič najdu pulsy pro co na desce řídí "vestavěné-integrované" servo (případně ořežu na 4.8 až 6.0 V)
Přivedu do servo konektoru + střed (red), - příslušný krajní (black) a druhý krajní řídící pulzy (Orange/White) *)
tak tam mohu pípák pověsit? (Maximálně ještě v případě potřeby hradlem nebo tranzistorem pulzy invertovat.)

- Jinak dík za vyčerpávající odpověď. F-48 se tím zase stala silným pokušením. Jenže těch je více. Takže to bude chtít čas na dozrání.

2015 07 26 //15:15// === *) Jsem si naběhl. Aby to bylo precizní snad takto
Obrázek
Obrázek
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2444234

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

Napsal: ned 26.07.2015 17:03
od caven
na desce pro f48 je sorvo řešeno tak, že z něho vede 5 drátů, 2 jdou do motoru a 3 jsou potenciometr. Veškerá inteligence je přímo na desce.

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

Napsal: ned 26.07.2015 20:43
od guchar
caven píše:na desce pro f48 je sorvo řešeno tak, že z něho vede 5 drátů, 2 jdou do motoru a 3 jsou potenciometr. Veškerá inteligence je přímo na desce.

Zdánlivě je to na pytel pane stavitel.
Ale asi z hran zapnutí motoru (hrany: + polaritu nechat, - převodníkem otočit, a obě jehly přes
or sečíst) součtem jehlových pulsů spouštět MKO (monoflop). Jeho výstup by pak sloužil jako
"servo impulsy", jejichž zánik po nějaké době aktivuje jekot "neřízený/ztracený z dosahu" model.

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

Napsal: pon 27.07.2015 11:36
od MajaDL
F-48 je paradani a hodne zabavna akorat me na ni stvalo ze po cca mesici odchazi motor-letam kazdy den i nekolikrat a ze ma malej dosah...pak ztrati signal a muzej ju jit hledat pac pipak se k ni neda pripojit


Prvni co jsem udelal, dal jsem si na hlavni motor chladic a kdyz mebim baterie tak ho chvilku necham schladnout.Ja daleko s f48 litas, ze ztratis signal? Po 20m uz stejne neni videt :o Jednou jsem blbnul a nechal ji odlitnout vysoko a daleko, uz to byla jen mrnava tecka, ale signal neztratila a v pohode jsem s ni pristal.

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

Napsal: pon 27.07.2015 19:07
od milagros
no ta moje proste ztracela signal a jeste sem ju videl a videl kde ma predek i zadek takze za hranici viditelnosti jeste nebyla a presto uz se rozparovalo spojeni......ale jinak je to paradni vrtulnik......skoda jen ze stridak na to stoji pomale to sami co celej vrtulnik.....
ale je to proste prcek......a casem to omrzi......vetsi heli delaji ve vzduchu pri zmene smeru ten spravnej hukot.......

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

Napsal: čtv 06.08.2015 20:32
od MajaDL
Lidi, nechce nekdo koupit moji f45? Uz jsem do ni narval penez, ze bych za to postavil T-rexe a porad mi nevyhovuje.Je kompletne ostridakovana, hlava, cyklika hlinik, cnc flybar,serva s kovovejma prevodama.Potrebuju to dostat z baraku abych do ni nedaval ani kacku.

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

Napsal: stř 30.09.2015 15:51
od Kancek
Zdravím, nemáte někdo prodat základní desku vrtulníku pro verzi 2 ? Určitě vám někde leží po upgradu na brushless :) Koupím i zničenou s funkčním gyrem. Bohužel se mi ulomilo.

Když tak pište na email ať tady nespamujem :) kancek@centrum.cz

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

Napsal: stř 30.09.2015 17:52
od Ital
Základní deska nesouvisí s úpravou na stříďáky a první, co na ní odejde je gyro. Na verzi 2 bylo tuším ležaté, to se láme dost blbě.

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

Napsal: stř 30.09.2015 19:30
od MajaDL
Presne tak.Verze jedna stojate,verze dva lezate a verze tri navrat ke stojici verzi :o Ja to vyresil tak, ze jsem z nejake klubove karticky ustrihl prouzek, teplem ho naohybal do obdelniku otevreneho v jednom rohu a z boku jsem to nasadil pre gyro.Je chranene z obou stran i z vrchu.Mezeru mezi gyrem a ochranou jsem vyplnil.Tavnou tycinkou.Vydrzi to i ty nejtvrdsi narazy od flybaru.

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

Napsal: stř 30.09.2015 20:14
od guchar
Mám v tom dost zmatek. Rozlišení stará/nová verse
"Základní deska pro vrtulník F45, verze pro starší typy vysílaček"
"Základní deska pro vrtulník F45, 2. verze pro nový typ vysílaček !!"
by mělo být dáno zda pracuje s novým TX GR-129 nebo se starým TX.
Vyobrazení desek (PCB board) F645-019 nová/stará (NEW/OLD) spříslušným TX
NEW
Obrázek
OLD
Obrázek
VE SKUTEČNOSTI SE ZDÁ ŽE S GR-129 SPOLUPRACUJE JAK V2 tak nejnovější V3
Obrázek

stránky feala s new/old TX a RX (PCB board)
http://www.feala.com/mjx-F645-F45-RC-helicopter-and-F45-parts.htm
stránky detelex s new/old TX a RX (PCB board)
http://www.detelex.com/spareparts/MJX-F-series-F645-F45-Helicopter-spare-parts.htm
Existuje i řada vyobrazení mírně s odlišujících. Na některých (bez podrobností) je zmíněna i V4.
http://www.rc-helicopter-spare-parts-online.com/mjx-f45-f645-helicopter-spare-parts-pcb-board-v2v3v4-new-version-can-work-p-813.html
Obrázek

PCB board v4 (někde V3) je někdy vyobrazena bez odříznutého"ouška" spínacího polovodiče
http://www.aliexpress.com/store/product/Free-shipping-mjx-toys-RC-helicopter-F645-F-45-F45-019-Receiving-PCB-Board-circuit-board/206849_807812575.html
http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v2/807812575/Free-shipping-mjx-toys-RC-helicopter-F645-F-45-F45-019-Receiving-PCB-Board-circuit-board.jpg

http://www.aliexpress.com/store/product/Free-shipping-mjx-toys-RC-helicopter-F645-F-45-F45-019-Receiving-PCB-Board-circuit-board/206849_807812575.html

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

Napsal: stř 30.09.2015 20:19
od Ital
Myslím si, že je lepší ho vypájet, vývody nastavit tenkými kablíky a nalepit ho pružnou servopáskou na FET, řídící původně hlavní motor, dá se to udělat i s ulomeným, pokud není vnitřně poškozeno. Je tam i dobře uklizené.

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

Napsal: čtv 01.10.2015 16:24
od Kancek
Aha tak se omlouvám, myslel jsem, že k brushless kitu se dodává a vyměňuje i základní deska, ale je to jen regulátor jak se tak dívám :)

Kupoval jsem v rcjetmodely a píšou že to je verze 2 a desku mám podle ali verze 3:

http://www.aliexpress.com/store/product ... 12575.html

Je to ulomené a moc tam vývody nejsou vidět, ale udělám to jak píše Ital, drátkami a snad se povede :)

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

Napsal: čtv 01.10.2015 17:52
od guchar
Pokud si dobře pamatuji F645 se prodávaly(-jí) ve variantě na brushless přestavět A) nejde B) jde.
Myslím, že ty A) jsou na obrázcích (Na PCB konektor přímo na hlavní motor.)
Ty B) braly řízení z PCB z "konektor hlavního motoru" za ním byl ESC (kam šlo i napájení)
a teprve z něj to pokračovalo do brushless motoru.
Popis přestavby z RC noviny, má na vyobrazení (podle všeho) v2 - placatý tišťák s GYREM.

http://www.rcnoviny.cz/2013/03/stridavy-upgrade-pro-mjx-f-45/
http://rcmania.cz/viewtopic.php/viewtopic.php?f=104&t=65454&start=495
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=104&t=65454&start=495

Mimo odlišného uchycení brussles motoru (nové bočnice) bylo ještě něco proč by některé
http://www.rcking.eu/cs/f-45-f645/60486-f-45-brushless-upgrade-set.html
F645 V2 s TX = GR129 nešly přestavět? Nebo to platilo jen pro F645 s PCB v1 a starým TX?