Bral bych, ale teď nemůžu utrácet.
Dovolil bych si teď udělat rekapitulaci, hodit sem pár postřehů a tak, třeba se někomu budou hodit.
Jak víte, koupil jsem celkem 2 ptáky. Oba nebyli noví, jen zánovní. Hlavní rozdíl byl v tom, že zatímco u toho prvního se muselo čekat kolem dvou minut kvůli warmupu u první baterie po delší přestávce mezi baterkama, tak u druhého tohle NENÍ. Ten první mi zmizel při fail safe s fw 3.12 a toho druhého jsem koupil s tímto fw a ani s jinými ten dlouhý warmup neměl. To byl hlavní rozdíl.
Vysílačka - u toho druhého ptáka měla centrovaný i plynový knipl. Nevím, jestli z výroby, nebo od původního majitele. Fakt jsem myslel, že je to úchylárna a zruším to, ale jaksi jsem si na to velice rychle zvyknul a je to velmi pohodlné, nemusím hledat střed plynu na vis, ale on tam je po puštění kniplu, doporučuju.
Vrtule - menší havárie po pár zapomenutích kontrolovat dotažení vrtulí bez DJI zámku, konkrétně Graupnerů. Doporučuju používat jen s tím zámkem. Je to o několik řádů víc zabezpečené proti protočení a havárce.
Baterky - doporučuju jen podobné velikosti jako origo. Například RAY. Mám i Turnigy, ale jsou o něco malinko delší, tlustší, a mají delší a tlustší silový kabel, takže manipulace a následné zavření dvířek je složitější. Mám 2 ks a z toho u jedné je asi špatný článek, má asi o třetinu menší letový čas a při balancování se nabíječ chová divně. Možná smůla na kus, nevím, každopádně bych si je už minimálně kvůli té komplikaci s velikostí už nekoupil. 4 ks RAY (s jedním mi uletěl ten první pták) jsou naprosto bez problémů (jen se musí dokoupit adaptér konektoru z EH na XH), jako i oba originální aku. Jinak doporučoval bych buď měřič napětí, nebo přímo pípák. Už mám objednaný.
Nabíječ - teď jedu na 2, protože mi zbyl po prvním ptákovi. Jsou slabé, 20W/11.1V=1.8A takže to nabíjí zhruba hodinu. Zatím mi stačí, i když je to nouzovka. Už se mi ale párkrát venku stalo, že i těch 8 baterek bylo málo a ten setový nabíječ nemá vstup 12V, takže doporučuju koupit něco lepšího.
Kromě měřiče napětí (pokud jej ještě nemáte) bych ještě doporučil měřit čas, stačí obyčejný digitální kuchyňský minutér.
Zabezpečení - po reklamaci 2 ks GPS/GSM trackeru už na tento typ zabezpečení kašlu, nicméně doporučuju si jej označit adresou, nebo MINIMÁLNĚ tel. číslem. Nikdy nevíte co se může stát. Taky jsem byl přesvědčený, že se mi nemůže ztratit. No a uletěl. Samozřejmě bez jakéhokoliv označení.
Naza assistant a firmwary - mělo by platit, že čím novější, tím lepší. Bohužel např. 3.16 měla mouchy, tak jsem jako spousta jiných zpět u 3.14 a maximální spokojenost. Složité nastavení tam nejsou, doporučuju ale nastavit zisky (gains) podle doporučených (nebo zkoušet). Pokud se někomu po upgradu fw stane, že má oranžový čtyřblik donekonečna (jednou jsem tak jel lítat a nelítal jsem), tak musí nechat projít pokročilou kalibrací. Pokud má někdo zaseknutý akcelerometr (v asistentovi se nehýbe některá hodnota při pohybu ptákem v kalibraci), doporučuje se něčím měkkým bouchnout buď po jednotce, nebo ptákovi. A taky se myslím má po upgradu zkalibrovat i kniply a přepínače vysílačky. Pak zkontrolovat typ koptéry, případně ostatní funkce.
Snad těchto pár tipů a rad pomůže, pokud někdo tohohle ptáka chce, a nebo jej má krátce a má nějaký problém.
