Stránka 33 z 36

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: pát 26.09.2014 0:36
od bastlir
Jo, to je pravda. :-) Vis jsem zkusit chtěl už proto, abych dotrimoval kniply. Leč nezadařilo se. Spíš jsem zazmatkoval, když to rychle začalo reagovat a nechtěl jsem pod plynem do něčeho vrazit, takže jsem se snažil to dostat rychle na zem. Létal jsem (ne moc úspěšně) s takovým malým domácím chcípákem, který po kýchnutí šel k zemi.
Až se naučím létat, chci vyměnit kabinu z MD530 a do ní zabudovat wifi kameru a pilotovat pohledem z kabiny přes notebook. Také chci dát motor svému bratranci, který mimochodem je několikanásobný mistr republiky v závodech aut na dráze a ten dokáže neuvěřitelným způsobem vytunit sériové motorky. Když jsem viděl, co dělá s magnety, s kotvičkami, s ložisky a to celé jak pak vyvažuje, tak to je opravdu alchymie. Je ale pravda, že modeláři k němu posílají motorky i ze zahraničí. Proto vím, že když se člověk do něčeho takového pustí, musí naplno. :-)

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: pát 26.09.2014 9:41
od HAPINO
To proto, že se prohazoval pouze plyn a klopení. Bočení a klonění zůstává.Každý mód je přesně dán. A tak, jak to máš teď, je mód 2.
Také je vhodné pořídit si simulátor a potrénovat na PC. Nic nerozbiješ a naučíš se páčkovat. U toho softíku simulátor je. Není nic moc, ale na výuku stačí.
Vytunění motoru by mohlo mít smysl v případé, že začneš lítat tvrdé 3D. Jinak je to zbytečné. Také počítej s tím, že pořádně lítat se naučíš za dost dlouho, a to musíš dřít! Ale to poznáš sám.
Rozdíl mezi prckoletem je, ze ten se vznáší bez páčkování, kdežto Inouše je třeba stále řídit.
Z výroby je Inouš nastaven zhruba na střední úroveň rychlosti odezvy, pro začátečníka je dost ostrý. Proto je třeba softík a nastavit na hodnějšího.

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: pát 26.09.2014 9:55
od bastlir
OK. Už se nemohu dočkat, až to vše v úterý dorazí. :-)

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: sob 27.09.2014 15:27
od bastlir
Dle rady někde z počátku fóra vrazil jsem lyžiny na pět minut do vroucí vody a opravdu mírně víc vydrží na ohyb. Zkoušel jsem vařit jen půlku těch zlomených, ach je mohl porovnat. Možná, že by to sneslo ještě pár minut navíc.

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: sob 27.09.2014 16:39
od HAPINO
Jo, jo, uvařený podvozek vydrží o něco více. Ale pro prvotní hopsání a četná tvrdší přistání je nejlepší cvičný kříž. Já si ho udělal ze dvou 3 mm uhlíkových tyček, uprostřed omotal nití a zafixoval sekunďákem, no a na konce připevnil polystyrenové koule po 7 Kč. Kříž je dostatečně pevný a přitom pružný. Ty koupené se rády rozpadají (praskají plastové úchyty). Na fotu cca 6 let starém je to vidět. A slouží dodnes. Na učení nebo zálet už to mělo hodně letců.

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: sob 27.09.2014 22:30
od bastlir
Nojo, už jsem jej objednal a vše dorazí v úterý. Než shánět uhlíkové tyčky a babrat se s tím .... Až se ten origoš rozpadne, raději ho opravím.

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: sob 27.09.2014 23:55
od bastlir
MisterJ píše:Tak fotečky miláčka :-) [album]3269[/album][album]3268[/album]

Ahoj, ta přestavba vypadá úžasně! Mohl bys ji zde popsat?

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: ned 28.09.2014 22:54
od bastlir

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: pon 29.09.2014 8:14
od off
bastlir píše:To HAPINO:
Tady jsem něco našel, mohl bys to posoudit?
http://www.dx.com/cs/p/325mm-wooden-mai ... et-20032...
Ač nejsem HAPINO :-) bacha na ty listy, resp. ono je asi jedno, jaké tam dáš pro nějaké cvičné poletování, ALE Innouš má trochu specifické uchycení, tlustší s takovým tím osazením, takže ty standardní listy je pak potřeba všelijak vypodložkovávat a už to není to ono. Podle mě to nestojí za to nepohodlí. Koukal jsem, že jsou pořád normálně k dispozici origo Inno lupeny, jak dřevěné, tak foam, nebál bych se jich - např. tady: http://www.rcshop.eu/cs/nahradni-dily/16941-penovy-list-315-mm-innovator.html Pro učení jsou zcela ideální.
bastlir píše:Co se měří tímto?http://www.dx.com/cs/p/hj-lcd-digital-pitch-gauge-for-rc-helicopters-and-servos-black-2-x-cr2032-219840
No vždyť je to tam jasně napsané - měří se tím "rozteč hodnotu rotoru s maximálním rozsahem prodloužení: 10 ~ 18 stupňů a minimálním sklonem rozsah úhlu: -18 ~ -10" :-)
Je to měrka úhlu náběhu listů, měří se tím úhel náběhu v různých režimech kolektivu, ale protože na innoušovi, jestli mě paměť neklame, toho tak moc nastavit nejde, tak je to podle mého soudu úplně zbytečné. Smysl to má tam, kde ladíš nějakou vlastnoručně poskládanou konstrukci.
bastlir píše:A hodilo by se něco z tohoto, zejména nějaká LiPol nabíječka a baterie?
http://www.dx.com/cs/c/hobbies-toys-899 ... 841?page=1

Osobně bych ROZHODNĚ doporučil "Divoké Scorpion 7.4V 1100mAh 25C Li-Poly těstíčku Balíček pro R / C model - stříbrná". To by mohlo bejt k sežrání :-)
Jinak by se hodila nějaká nabíječka, ale už je to trocha bastlení s výrobou nabíjecího konektoru, pokud používáš origo baterky.

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: pon 29.09.2014 10:28
od bastlir
Hmm, já si myslím, že odtud asi listy bere většina našich prodejců.
Tu baterku jsi myslel 2x ?
Mně jde o to, jestli se tam dá výhodně koupit nějaká nabíječka.
Bastlení mám jinak v krvi. :-)

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: pon 29.09.2014 10:43
od off
bastlir píše:Tu baterku jsi myslel 2x ?
Néééé to byl ftip, zaujala mě ta baterka v těstíčku :-) baterka je Ti k ničemu, pokud nemáš udělaný mezikus mezi elekroniku a standardní baterií, a tu pak stejně musíš vybrat podle rozměru tak, aby se natěsno vešla do "šuplíku".
bastlir píše:Mně jde o to, jestli se tam dá výhodně koupit nějaká nabíječka.
Bastlení mám jinak v krvi. :-)
Tak ceny nabíječek jsou tam nižší, než tady (ta 80W třeba cca 800 CZK vs. 1200 u BELa), ale zvaž to, že je to bez českého návodu, záruka problematická, lítání na poštu atd. a to vše v situaci, kdy tomu zas až tak 100% nerozumíš a asi budeš potřebovat nějakou podporu.
Osobně bych dal vydělat nějakému prodejci tady event. mrkni do modelbazaru. Výhody podle mě vyváží těch pár stovek. Jestli jsi ekonomicky limitovaný tak, že tenhle cenový rozdíl hraje zásadní roli, jediná logická rada zní - vykašli se na vrtulníky, ty nejsou o stovkách , ale o tisících :-)

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: pon 29.09.2014 11:22
od bastlir
No právě proto sem jako začátečník píšu. O těch baterkách verzus nabíjení jsem si tu už o tom přečetl dost. Takže až dolétám orig. baterky, pak teprve začnu řešit ty alternativní. Z těch starých pak vykuchám elektroniku a konektor. Snad se mi do té doby podaří najít baterie, které se vejdou do stávajícího obalu. Mám přeci jenom raději technicky "čisté" řešení.

Prvotně o peníze mně nejde, ale uvažuji logicky. Pokud jsem se v podstatě jen nadzvedl ze země a už teď mě to stojí stovky, co potom až s tím pořádně třísknu a až budou odcházet baterky?

Tvé argumenty ale mají smysl.

Roční rozpočet jsem si určil asi 10k Kč, snad to bude stačit. :-)

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: pon 29.09.2014 11:41
od off
bastlir píše:O těch baterkách verzus nabíjení jsem si tu už o tom přečetl dost. Takže až dolétám orig. baterky, pak teprve začnu řešit ty alternativní. Z těch starých pak vykuchám elektroniku a konektor.
Přesně tak.
bastlir píše:Pokud jsem se v podstatě jen nadzvedl ze země a už teď mě to stojí stovky, co potom až s tím pořádně třísknu a až budou odcházet baterky? Roční rozpočet jsem si určil asi 10k Kč, snad to bude stačit. :-)
To by mělo být bohatě v pohodě, INNO není žádný akrobat, je to mašinka vyloženě na rekreační látání, tak myslím, že se v pohodě vejdeš tak do 5-8 sad listů, nějaký ten podvozek a možná kastle - pokud tedy nejsi vyložený nešika a nebudeš s tím třískat 3x denně :-). Ty pěnové listy mají navíc obrovskou výhodu v tom, že tvoří deformační zónu - když to položíš, tak se sice rozpadnou na kusy, ale už se nehne nic dalšího. Pokud tam dáš uhlíkové, tak je stejně z 90% zkur... taky a ještě k tomu Ti odejde příčná a hlavní hřídel event. převodové kolo atd... Ten inno fakt není špatně vymyšlený, jen ty nešťastné baterky...
Lepší nabíječku bych řešil pak s těma baterkama.

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: pon 29.09.2014 11:52
od HAPINO
Baterku ani nabíječku teď neřeš, protože origo baterku normální nabíječkou nenabiješ, pokud si nevyrobíš konektorový mezikus. Baterku při nabíjení třeba balancovat a u origo INNO batereky je balanční konektor jiný než běžný. Je to dáno elektronikou vestavěnou v baterii.
Nejdříve je třeba zjistit, zda tě to bude bavit a hodláš se helinám věnovat i nadále. Uvědom si, že heliny jsou na ovládání nejsložitější a finančně nejnáročnější. Heli neodpustí nic. Vestavět si kamerku do heliny a lítat podle noťase je hezké, pokud budeš dřít, viděl bych to tak nejdříve za dva až tři roky. Helina není dron.
Jinak listy se dají použít jakékoli 325 mm, stačí sehnat v železářství vydutou podložku s gumovou vložkou a tím se to dopasuje do gripů INNO.
Podlozka.jpg
Podlozka.jpg (11.42 KiB) Zobrazeno 1778 x

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: pon 29.09.2014 12:00
od HAPINO
Pozor na pěnové listy, bezpečné jsou do cca 1800 otáček, potom se rády rozstřelují. A nově koupený Inouš EXP točí trochu více, tuším 2400 na startovacím módu. Až budeš mít softík, sniž otáčky na 1800, dej polystyreňáky, uber na výchylkách, dej větší expa a učení bude snadnější a bez větších škod.