Stránka 32 z 36

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: stř 24.09.2014 2:59
od bastlir
Bohužel mám ovladač s "plynem" na pravé ruce, což mně nevyhovuje. Proto jsem jej rozebral a chtěl jsem joysticky prohodit. Bohužel se mi to nepodařilo, neboť oba joysticky na sobě mají připevnění trimy, které by prohozením vyšly na druhou stranu od štěrbiny horního panelu.
Máte někdo s tím zkušenost?

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: stř 24.09.2014 10:10
od off
bastlir píše:Bohužel mám ovladač s "plynem" na pravé ruce, což mně nevyhovuje. Proto jsem jej rozebral a chtěl jsem joysticky prohodit. Bohužel se mi to nepodařilo, neboť oba joysticky na sobě mají připevnění trimy, které by prohozením vyšly na druhou stranu od štěrbiny horního panelu.
Máte někdo s tím zkušenost?


Dobrá zpráva je, že to jde - sám jsem kdysi kupoval Innouše s doma "otočeným" módem.

Blbá zpráva je, že nevím, jak se to dělá :-O

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: stř 24.09.2014 11:02
od HAPINO
Plyn na pravé ruce je mod 1 a chceš jej přehodit na mod 2, plyn na levé ruce. Také mám dvě zprávy, ta špatná, že to máš přehozené, ta dobrá, že vím, jak to obrátit. Pokud chvíli vydržíš, vyrobím manuálek a dám ho na forum. Může se hodit více lidem.
Ještě ke spárování, vrtulník je spárován již z výroby a pokud neměníš vysílačku, netřeba provádět spárování.

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: stř 24.09.2014 11:30
od HAPINO
Jo, na autorotaci není žádné servo, pokud je zapnuta autorotace, šestý kanál provede to, že dá elektronice signál k zastavení motoru přičemž všechna serva fungují normálné. To je výhodné, když už víš že zakrtkuješ, zapneš autorotaci, sice s helinou praštíš, ale bez zapnutéko motoru. Většinou to ušetří ozubení hlavního kola a další véci. Samozřejmě slouží autorotace k efektním řízenému přistání z výšky s vypnutým motorem. To už je trochu vyšší level.
Když se autorotace vypne, je výstup šestého kanálu směrován na konektot a může něco ovládat.

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: stř 24.09.2014 18:39
od bastlir
HAPINO píše:Plyn na pravé ruce je mod 1 a chceš jej přehodit na mod 2, plyn na levé ruce. Také mám dvě zprávy, ta špatná, že to máš přehozené, ta dobrá, že vím, jak to obrátit. Pokud chvíli vydržíš, vyrobím manuálek a dám ho na forum. Může se hodit více lidem.
Ještě ke spárování, vrtulník je spárován již z výroby a pokud neměníš vysílačku, netřeba provádět spárování.


Každé "chytro" rozhodně není na škodu. Vím, že to jde otočit přepnutím módu, jenže tím se to neotočí mechanicky. Neboli "plyn" by pak měl fix na střed. Jinak by to bylo pro mě maličkost to uvnitř případně i přeletovat.

Bohužel jsem dnes s tím říznul o asfalt a urazil jsem lyžinu. To je naštěstí jediná škoda. Už nebudu machrovat a koupím si tréningový kříž.

Smysl autorotace si pamatuji z vojny, jen jsem si nebyl jistý, zda to i tady je to to samé. Ale nechtěl jsem vás pořád prudit přiblblýma otázkama, tak jsem se to už i jinde dočetl.

Dáte mi někdo tip na prodejce levných náhradních dílů? Koukám, že je budu potřebovat. :-)

Má např. cenu kupovat uhlíkové listy?

Nemám programátor a ani soft. takže autorotaci ve firmwaru v 6k nezruším.

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: stř 24.09.2014 20:31
od HAPINO
Treningový kříž ušetří v začátcích hodně peněz a šroubkování. rozhodně pořídit. Takových krešíků ještě bude, i horších. S tím je třeba počítat. Jinak náhradní díly na INO jsou ve všech obchodech cca ve stejné ceně, liší se řádově o koruny. Objednávat můžeš na Pelikánu nebo např. na Pecka model tady je odkaz.
http://www.peckamodel.cz/produkt/rc-mod ... -4ghz#dily
Nevím, jak moc je podvozek rozlámaný, ale pokud to jde, tak jej slepím sekunďákem, v místě prasklin vyztužím uhlíkovou tyčkou a zpevním tavnou pistolí. Kde to jde, omotám uhlík k rámu nití a zakápnu sekunďákem. Pro ty počáteční bouchance na estetice tolik nezáleží.
Pokud chceš s Inoušem létat, je nutné mít softík s USB kablíkem, protože jen tak můžeš vrtulník nastavit a přizpůsobit svým schopnostem. Přes vysílačku se nenastavuje nic, kromě trimování.
Uhlíkové listy bych nasadil až si budeš více jistý, že zvládneš i kritické situace. V našich obchodech jsou ceny dost vysoké. Já používám listy délky 325 mm Align nebo Tarot ,ale objednávám venku. Dají se pořídit i za cca 200 Kč za pár.

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: stř 24.09.2014 22:14
od bastlir
Jojo, o těch delších listech jsem už četl. U Pecky jsem již zaregistrován a objednal jsem u něj další baterii - červenou. Ty bílé jsou sice levnější, ale nevím proč. Soudím, že mají menší teplotní limit.

Ta lyžina je bohužel pořádně rozkřáplá a už neslepitelná. Proto jsem si objednal rovnou dvě. :-)
Vzhledem k váze vrtulníku jsou lyžiny poměrně dost poddimenzované. Padnul jsem na ně asi z 20cm.
Máš ale pravdu, vyleju je tafixem.

Myslíš, že má pro mě smysl si koupit to USB rozhraní se softem?

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: stř 24.09.2014 22:57
od HAPINO
USB a softík je nezbytný. Jen přes něj nastavíš parametry heliny, od křivky plynu a kolektivu přes velikosti výchylek a jejich expa, nastavení governoru, gyra, nastavení otáček motoru a dalších hodnot až po nastavení limitních provozních hodnot.
Ono to ze začátku nevypadá, ale brzy zjistíš, že to bez něj nejde. Helinu si totiž můžeš nastavit na úplného hodňáska a potom postupně přidávat na obratnosti. Jen se divím, že softík neprodávají již se setem.
Ta červená baterie je dražší, protože má více céček, to znamená, že ji můžeš zatížit více ampéry. Motor EXPerta je výkonnější. Ale cena je hodně vysoká. Já už dávno používám standardní baterie a modul z baterie mám přímo v krabičce elektroniky. Za cenu jedné origo pořídím tři klasické baterie. Ale o softíku i bateriích je psáno v uložených dokumentech na tomto fóru.

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: čtv 25.09.2014 1:07
od bastlir
OK. Dík za doporučení. Jdu do toho. Porozhlédl jsem se po těch 325cm listech, ale ty od Align jsem našel jen uhlíkové. Ty od Tarota jsou levnější, ale nemají je všude.

O těch bateriích jsem tu už jen letmo četl, ale do toho se mi moc nechce.

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: čtv 25.09.2014 11:50
od off
bastlir píše:O těch bateriích jsem tu už jen letmo četl, ale do toho se mi moc nechce.

Neboj se toho, taky se mi nechtělo, ale pak jsem to mnohokrát ocenil. Chvíle práce a máš navždycky vystaráno. Ostatně právě slabé, relativně nekvalitní ale hlavně nesmyslně předražené baterie byly myslím jedním z hlavních příčin fiaska Innovatora na trhu. Jinak totiž lítal moc pěkně!

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: čtv 25.09.2014 20:11
od bastlir
Tak jsem včera objednal spoustu věcí, mímo jiné i to rozhraní a dnes jsem si přivezl zatím origoš plastové hrtule. Koupím ale i ty delší, jen nevím, proč ty 325mm musí být zrovna Align či Tarot. Nabídek je na trhu víc. Nicméně navštívil jsem i jednoho prodejce, který dělá i servis a ten mi pověděl, že na tom ovladači prý mechanickou funkčnost jde přehodit tak, že mezi samotnými joysticky přehodíš pružinku s plíškem a je hotovo. No a pak jen přepneš mód. Tak se do toho hned pustím.

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: čtv 25.09.2014 20:50
od HAPINO
Listy mohou být i od jiných výrobců, Align nebo Tarot používám já. U změny módu je ještě třeba přepájet dráty od potenciometrů. Tady je popis
Zmena_modu.doc
(1.92 MiB) Staženo 98 x

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: čtv 25.09.2014 22:00
od bastlir
Bezva. Dík!

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: čtv 25.09.2014 22:24
od HAPINO
Vidím, že do toho jdeš naplno! Už jsi s něčím lítal nebo je to první heli? Každopádně to teď chce hóóódně trpělivosti a postupovat od základu. Nejdříve vis, čtvrtobraty, půlobraty, lehké poletování... cvičit a cvičit. 8O
Tak ať se daří :!:

Re: Innovator - praktické zkušenosti z provozu

Napsal: pát 26.09.2014 0:03
od bastlir
Tak jsem to udělal a šlo to celkem snadno a rychle. Jen bych nedoporučoval kablíky prohazovat na desce, ale na trimech (trimrech), což jsem také udělal. Není mi však jasné, proč bylo třeba přehodit zapojení jen svislých trimů a nikoliv vodorovných.