Asperatus F5J

Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
soarman
Příspěvky: 181
Registrován: sob 18.03.2017 11:41

Re: Asperatus F5J

#46 Příspěvek od soarman »

Zdravím všechny příznivce i odpůrce mého hraní na modeláře :D
Měl jsem poměrně vysoké pracovní vytížení, ale zas mohu pozvolna pokračovat v projektu Rudého..
Bohužel se zázračným uzdravením se logicky dostavila i povinnost podstupovat robotu za chleba náš vezdejší..
Díky za inspirativní příspěvky ..ten Šedou je jednoduše a čistě úžasná práce..tohle můžu :wink:

Tentokrát další varianta uložení akku a konektorového zapojení zlaťákama 4mm.
Úprava li-po..
A1.jpg

Uhlíkové plato se zipovým uchycením baterky, s možností posunu ohledně dovažování..
A2.jpg

A3.jpg

A4.jpg

A5.jpg

A6.jpg

A7.jpg
jio
Příspěvky: 5038
Registrován: pát 19.08.2005 0:00
Bydliště: Šternberk, ČR

Re: Asperatus F5J

#47 Příspěvek od jio »

Vypadá to pěkně a inspirativně, ale zajímalo by mě, jak to bude s těžištěm. Pokud tomu dobře rozumím, tak všechny prvky mají už teď své pevné místo.

Jak se s tím může hýbat v případě, že až se to komplet sestaví, těžiště vyjde mimo doporučenou hodnotu? Asi by se to mělo jako celek posouvat v drážce na spodní desce. Pokud je k tomu určena. Předpokládám ale, že ten druhý šroub, co to spojuje s deskou motoru, to nepustí.
Uživatelský avatar
soarman
Příspěvky: 181
Registrován: sob 18.03.2017 11:41

Re: Asperatus F5J

#48 Příspěvek od soarman »

Tak samozřejmně, jednak už mám přibližnou těžištní agendu hotovou, a co se týče posouvání akku, tak na platu se přizipuje do požadované polohy..a i samotná deska fixovaná šroubem M3 s deskou regulace k trupu má drážku...takže rozpětí posunu cca 7 cm.
Jde ale o jemné nuance dovažování, neboť samotná zástavba už musí počítat s přibližným rozložením vůči CG, i možným použitím jemných závaží jako u každého modelu :wink:
Navíc je celý bordel kabinet paluby ještě v laboratorní výstavbě...takže příští dny a týdny to všechno nabonzujou :D
jio
Příspěvky: 5038
Registrován: pát 19.08.2005 0:00
Bydliště: Šternberk, ČR

Re: Asperatus F5J

#49 Příspěvek od jio »

Díky za vysvětlení. Těším se na další bonz. :-)
Uživatelský avatar
soarman
Příspěvky: 181
Registrován: sob 18.03.2017 11:41

Re: Asperatus F5J

#50 Příspěvek od soarman »

Das is přestávka....esoterická pauza... odvelení do Germánie :arrow:
p.s. ..ikdyž je Asperátus rudý, není to žádný dezolát :wink:
to be continued :D
Uživatelský avatar
soarman
Příspěvky: 181
Registrován: sob 18.03.2017 11:41

Re: Asperatus F5J

#51 Příspěvek od soarman »

Hello,
návrat z Germánie..upratovanie... a tak :wink:
Teď si skočím na pár dní na plastiku tříselný kýly, abych udržel rádio.. a popojedem :D
Uživatelský avatar
soarman
Příspěvky: 181
Registrován: sob 18.03.2017 11:41

Re: Asperatus F5J

#52 Příspěvek od soarman »

Hello..už jsem starej, a zapoměl jsem kde jsem skončil :wink:
Sorry Asperatus...budeme pokračovat :arrow:
AlešM
Příspěvky: 102
Registrován: úte 11.09.2018 9:51

Re: Asperatus F5J

#53 Příspěvek od AlešM »

Ahoj
Tohle letadlo vlastním od února v nejtěžší skleněné (nejpevnější) verzi a letově naprostá spokojenost (s baterii 2200mAh 1700g).

Ovšem aby nebylo vše ideální, ojediněle se mi na letadle objevuje nepříjemný flatr směrovky. Objevuje se pravidelně pokud hodně fouká silný vítr a začnete stoupat s motorem proti němu (trvalé stoupaní cca 18m/s a vice). Objevil se i při uniku na rychlosti ze silné termiky (letadlo bylo hodně natlačeno – a rychlost letu byla velmi vysoká na termické letadlo) .
Po zpomalení zmizne.
Při běžném létaní , ale problém není.
Tohle rozkmitání směrovky se dle mého názoru děje díky už z výroby provedení připojení koncovky táhla velmi blízko osy otáčení a pružnosti použitého táhla (tenký drátový bowden)a velikosti ovladané plochy kormidla

Tohle nedokáži vyřešit a na jinak velmi povedeném letadle mi vadí.
Dokáže, prosím někdo poradit jak nejlépe s co nejmenším konstrukčním zásahem tohle odstranit.

Děkuji
tomaasz
Příspěvky: 138
Registrován: čtv 27.02.2014 0:39
Bydliště: Český Brod - LMK Říčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Asperatus F5J

#54 Příspěvek od tomaasz »

Ahoj,
Asperatus nemám, na termické lety mám Enjoye - s motorem 2450g, bez motoru 2100g letovka. Několikrát jsem lítal společně s Asperatusem - jeden sklo 1700g, druhý o něco lehčí, také sklo. Piloti s asperátusama lítali vyloženě katolicky, takže u nich k žádnému flatru nedošlo.
Trup asperátuse je velmi měkký, ocas oproti Enjoyovi doslova gumovej. Tuhosti také nepřispívá nasazovací směrovka na obdélníkovou tyčku. Páka na kormidle směrovky je krátká a s tím se snadno nic neudělá.
Tuhost ovládání směrovky by se dala zvýšit nahrazením ocelové struny strunou uhlíkovou, nebo ještě lépe uhlíkovou trubkou 4mm, co nejkratší páku na servu směrovky a chod serva -100 +100 nebo víc, kovovou páku na servo. Co tuhost desky serv? Zvýšení tuhosti trupu v krutu a ohybu jedině olaminováním uhlíkovou tkaninou - takže jedině výroba jiného trupu + asi problém s vyvážením těžšího zadku.

Výrobce na svých stránkách píše o rychlosti do 100km/h a to ty asi létáš rychleji (stoupání 18m/s = 65 km/h, asi neletíš kolmo a tak se ktomu musí připočíst vodorovná rychlost + rychlost protivětru).

Jinak také uvažuji o koupi asperátuse - jako pluhu do slabé termiky, přepákování klapek a křidélek bych udělal jinak - nelíbí se mi rozsah chodu serv -30+35% i za cenu bradavek na křídle z důvodu delších pák.

Tomáš
AlešM
Příspěvky: 102
Registrován: úte 11.09.2018 9:51

Re: Asperatus F5J

#55 Příspěvek od AlešM »

Díky za odpověď.
Model jsem kupoval letos, v únoru.
Trup je kompletně celý uhlíkový a pevný. Hodně pevný :D . Nepřijde mi, že by se vůbec mohl kroutit.
Pouze je ve směrovce již z výroby vlepena krátká páčka a použity ocelový lanovod je pružný.

Ale naprosto souhlasím, že uvedené letadlo letá skvěle a při rozumném používaní, na co je navrženo se tento můj problém asi u nikoho nevyskytne. Rád bych, ale toto u svého vyřešil :D

U serv v křídlech jsem trošku obrousil osazení plastu páčky pro 1000-hran a navrtal dírku co nejblíže osy otáčení. Obrousil vidličku táhla z boku a vybrousil důlek a délka drahý chodu serv je skoro ideální při zachovaní stávajícího řešení.
Uživatelský avatar
soarman
Příspěvky: 181
Registrován: sob 18.03.2017 11:41

Re: Asperatus F5J

#56 Příspěvek od soarman »

Bylo mi ctí, pánové :wink:
Odpovědět

Zpět na „Elektrovětroně“