Stránka 4 z 100

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: sob 08.03.2014 1:22
od Dag2B3
Petře měříš nějak rychlost větru před startem? Nebo to odhaduješ? Kolikrát dole moc nefouká a když jsem ho zdvihnul nad ůtes, byl jsem rád že neodletěl nad moře. Letos foukal tak strašnej vítr, že jsem 3 neděle vůbec nelítal. Sluneční brýle jsme měli posekaný pískem až byly matný. Holky to bavilo. Skočili na shoru a vítr je posunul o tři metry. Chodili jsme po ůtesech našikmo opřeni o vítr. Nejvíc jsem se bál, že na chvilku přestane a já skočím dolů. Taky nerad startuju dole v ůzkých ůdolích kde je málo satelitů. Jednak neuloží HP a pak je tam záludnej vítr, který ho může srazit na skály. Když vyletím výš a chytnu správný počet satelitů hned přepínam na GPS. Sice nemá HP, ale kdyžtak drží na místě. Jinak stále nelétám. Kamera přišla nová ale odletěla na ženevský veletrh a ještě se nevrátila ;-(

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: sob 08.03.2014 2:56
od Honza Kucera
Zdravím Petře. Opravdu nádhera! Krásné video, super fotky, spolu s poutavým čtením :wink: Musel to být opravdový zážitek, být v té nádherné přírodě a zažít vše na vlastní oči. Koukal jsem i na tvůj blog, kde je ohledně Afriky vše po kupě. Prostě skvělé :)

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: sob 08.03.2014 6:49
od texmur
Jak tedy letět když z jakéhokoli důvodu nemám homelock? V asistenovi vypnout GPS stabilizaci aby to někam neuletělo a nebo být rád jak píše kolega že mám alespoň GPS stabilizaci bez homepointu
Beru toto jako hypotetickou otázku, nikoli praktický návod jak to ošidit!!!

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: sob 08.03.2014 8:22
od off
texmur píše:Jak tedy letět když z jakéhokoli důvodu nemám homelock? V asistentovi vypnout GPS stabilizaci aby to někam neuletělo a nebo být rád jak píše kolega že mám alespoň GPS stabilizaci bez homepointu
Beru toto jako hypotetickou otázku, nikoli praktický návod jak to ošidit!!!

To je zapeklitá otázka.

Z hlediska prevence úletu je bezpečnější letět v ATTI módu, protože v něm to při ztrátě signálu jen přistane, nikam to neletí.
Pokud řízení funguje ale totál ztratíš orientaci a "někam" to pochoduje, stačí stáhnout plyn a ono to prostě někam kecne. Třeba se to křapne, ale neuletí.

Z hlediska prevence havárie prosté, zejména v nějakých složitějších podmínkách (překážky kolem apod.) je asi pro většinového uživatele Phantoma bezpečnější GPS mód - pokud to funguje, tak všechno pustí a Phantom visí, vítr nevítr atd. Daní za to je samozřejmě možnost úletu, pokud byl HP blbě zapsaný.

Systémový problém cítím v tom, že pokud se bavíme o možnosti úletu při nesprávně zapsaných HP souřadnicích, tak se bavíme o selhání řídící jednotky a pak je samozřejmě nesprávné srovnávat to se situací, kdy dělá to, co má. Jinak řečeno, to, že v ATTI módu v rámci FS "přistane na místě" je teorie, v praxi se může ukázat, že je tam taky nějaký bug a odletí do p... však víte, kam...

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: sob 08.03.2014 8:51
od Bazil
Já mám dotaz z jiného soudku. Pták mi dosti často lítá jako krab... Tzn letí dopředu natočený jedním ramenem. Kamera pak bere samozřejmě věci šejdrem... Ovladač je zkalibrovaný, NAZA jednotka je nalepená na desce rovně tak jak by měla být, kompas zkalibrovanej, v NAZA assistantovi IMU dává normální hodnoty. Další problém je, že to v GPS ATTI špatně visì. Někdy to bere ptàka škaredě bokem, ale ne vždycky. Někdy mám pocit, že i když v klidu visí, tak je jaksi zpošika. Lítám většinou na GPS ATTI, každopádně až po úplným fixu GPS, vždycky až je jen zelená. Myslíte, že by to mohlo být tím že je přidřenej jeden motor? Zvuk to nemocnej nemá, ale když s tím točím rukou tak mi připadá, že pravej přední motor jde trochu víc ztuha. Respektive přeskakuje mezi jednotlivými polohami. Nic jinýho mě nenapadá. Jestli není nějakej problém s GPS asi nezjistím...

PS: ještě jsem teď zíral na nějaký videa a Phantom se při letu vpřed plazi jak had :-) takový pomalý yaw oscilace. To by hádám mohlo být nastavením zisků. Mám hmotnost kolem 1080g a Vision vrtule. Zisky mám tuším 150, 150, 110, 150 a atti 130, 130. Ale jsem v práci takže je to z hlavy.

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: sob 08.03.2014 12:27
od gardenroute
Dag2B3 píše:...Petře měříš nějak rychlost větru před startem? Nebo to odhaduješ
Zatím jsem to vždy odhadoval, problém je obvykle ten, že v místě startu to nefouká, a o pár desítek metrů výše je vše jinak. Např. v namibijském Fish River Canyonu to foukalo dost i dole, věděl jsem to, ale s přibývajícím západem to ale sílilo, tak jsem to risknul. To jsem ovšem netušil, co bude nahoře. Jen škoda, že jsem neměl na péčku přídavnou kamerku, která by ukázala přímo práci gimbalu, mám ale záběr kamery zdola, kde je vidět, jak sebou Ptaak pořádně ve větru škube :( Gimbal to ale ustál, ačkoliv na několika místech mu opět pro extrémní náklon celého stroje utíká místy horizont...
Jinak Romane, já také stále nelétám (ač bych potřeboval otestovat nové vrtule, nové FPV antény a centrování plynu na Tx), stále si doléčuji komplikace, které jsem si způsobil malým anafylaktickým šokem po požití krajíce chleba s máslem a výborným medem z Valašska. Prudká alergická reakce, následovaná astmatickým zánětem horních dýchacích cest :(
Zlatá a bezpečná Afrika :mrgreen:

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: sob 08.03.2014 12:47
od gardenroute
texmur píše:Jak tedy letět když z jakéhokoli důvodu nemám homelock? V asistenovi vypnout GPS stabilizaci aby to někam neuletělo a nebo být rád jak píše kolega že mám alespoň GPS stabilizaci bez homepointu
Beru toto jako hypotetickou otázku, nikoli praktický návod jak to ošidit!!!
Pokud se Ti z nějakých důvodů nepodaří GPS lock (tzn. uložení HomePosition), tak prostě v případě nějakého FailSafe by to mělo provést okamžité nouzové přistání, nicméně DJI striktně doporučuje nelétat bez GPS locku.
"...V asistenovi vypnout GPS stabilizaci...", to nejde, v DJI Assistantovi můžeš pouze přepnout chování v případě FailSafe, tzn. buď okamžité přistání, nebo "Return To Home Position". GPS stabilizace (GPS ATTi) je něco jiného, je to nadstavba základní inerciální stabilizace (ATTi), kde se k základní stabilizaci letadla v prostoru přidává i stabilizacee polohy. GPS stabilizaci vypneš na Tx přepnutím přepínače stabilizace na ATTI.
GPS má tedy pro NAZA 2 základní funkce, tj. stabilizace polohy letadla (pokud k tomu má dostatek zachycených satelitů), a poté funkce pro RTH a IOC, to jen pro upřesnění.

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: ned 09.03.2014 1:13
od Dejfak
Nevíte jak snížit citlivost páčky na gimbal H2-3D s origo rádiem?
Hledám všude možně a nic jsem nenašel.

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: ned 09.03.2014 12:00
od Bazil
Podle mě jen zrušit trimer a napájet potenciometr který má delší dráhu chodu než originál. I když i ten má 180º ale je omezen zarážkami na podložce páčky.

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: ned 09.03.2014 12:25
od gardenroute
Dejfak píše:Nevíte jak snížit citlivost páčky na gimbal H2-3D s origo rádiem? Hledám všude možně a nic jsem nenašel.
Už jsem Ti odpovídal do jiného vlákna, kam jsi to také psal. Tam jsi nepsal, že to je Zenmuse, u něj to není potřeba nijak snižovat, je nastavený tak, že je pěkně plynulý a pomalý. A pokud ne, tak jsi evidentně aplikoval ten poslední fw, který toto pokazil a DJI to snad dosud nedořešilo. Ale o tom se dost psalo, jak tady i jinde. Zpětně to downgradovat již nejde.
Druhá možnost je to řešit přes nesetovou Tx, to jsem Ti tam také psal, to ale nebude asi Tvuj pripad.
Pokud by jsi to chtel resit na na setove Tx, je na to pomerne zdarila uprava, která resi i mekky YAW pro pekne panoramovani, a k ovládaní TILTu doplňuje přepínač pro automatický přesun tilt na přednastavenou pozici z páčky.

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: ned 09.03.2014 12:52
od texmur
pořídil jsem si GPS tracker TK102b a po prvních pokusech se mi zdá že funguje naprosto přesně. Docela dobře se dá i rozebrat a tak mě napadlo dát ho bez obalu vedle baterie, tak to popisuje kolega zde:http://www.phantompilots.com/viewtopic.php?f=19&t=8907&start=0
Obrázek
Obrázek

Bylo by ale pohodlnější kdyby se napájel přímo z hlavní baterie. čili dotaz zní - odkud se dá ve phantomovi 2 vytáhnout buď 3,7V přímo na napájení trackeru a nebo 5V na dobíjení interní baterie trackeru. Je mi jasné že oboje má své výhody (nižší váha bez intermí baterie versus riziko že to někam spadne a bude to bez proudu)

Chtěl bych tracker umístit nejlépe dovnitř phantoma neboť za zenmusem je FPV a není tam již moc místa pro tracker


zde návod:http://www.helimag.com/montages-astuces-fpv/19437-gps-tracker-pour-retrouver-son-ziozio-en-cas-de-perte-3.html

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: ned 09.03.2014 19:12
od ananas
ja teda bych volil spíš baterii ciste pro tracker.. co kdyz ti uletí a při tom se vybije pak spadne a už nenajdeš :-D např.. nebo při pádu vypadne baterie.. na dobíjení 5V buď něco takového http://www.ceskemodelarstvi.cz/product. ... oduct=1068 nebo udělat ze stabilizátoru http://www.ges.cz/cz/78s05-to220-GES05002951.html

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: ned 09.03.2014 19:19
od gardenroute
Přesně tak, jakékoliv věci kolem lokace, radiomajáků a pod. by měly mít naopak nezávislé napájení, protože můžou běžet ještě dlouho po eventuální havárii modelu...Oni k tomu nemají vlastní napájení ?

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: ned 09.03.2014 20:45
od texmur
ano má to vlastní baterii dokonce k tomu dávají 2ks takže jednu máš na nabíječce a druhou vtrackeru. zároveň se i vtrackeru dá baterie dobíjet.

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: pon 10.03.2014 10:31
od salamander
Tak páni , môj 1. ročný Phantom je predaný a rozmýšľam kúpiť Phantom 2 s iOSD od Telinku .
Tvrdo uvažujem či vôbec ísť do toho , ono, dať skoro tisíc éčiek nie je pre dôchodcu žiadna sranda , nepočítam do toho FPV 350€ a gopro 350€ .

Takže tak...S.