Stránka 4 z 12
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: čtv 20.09.2012 20:18
od AR1
H1N1 píše:Kluci todle co se tu řeší je vážně překvapilo, já jsem nikdy neřešil kolik mě stojí jeden start atd.. přeci lítáme protože chceme, a jestli za rok prolítám 5000kč na benzínu tak to skoro ani v peněžence nepoznám... Já bych se přiklonil k většímu letadlu a šel do 2,2 třeba toho Veloxe co jsem někdo poslal. dal tam DLE55 a chrochtal si jak mě to hezky vrčí, smrdí a lítá to... Jinak k baterkám: my na letišti máme elektriku takže u nás dost lidí elektro má, ale z lidí co lítáme větší letadla tam má málo kdo elektro... jen fakt pár kluků...
Já, kdybych to dobíjení měl, tak bych asi do elektriky u 2,2m šel. Nevím, protože ho nemám, takže rozhodování je pasé. Uvažoval jsem i o digitální centrále - relativně lehká a tichá, ale než lejt benzín do ní (+pořizovací cena) tak ho raději leju do modelu. Jinak mě to nesmrdí - lítám na Aspen. A stát na letišti s nastartovaným autem kvůli dobíjení - to bych z letiště vyhodil sám sebe.
Ale i já jsem dříve uvažoval, na kolik mě vyjde jeden let. A dokavaď jsem lítal 4S lipo, tak jsem měl 6 packů, protože pořizovačka nebyla velká, doma jsem dobil a málokdy všechny vylítal.
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: čtv 20.09.2012 20:25
od AR1
V RC galerii je právě akrobat na 30ccm
http://www.rcalbum.com/index.php?action ... e=&id=7547Má sice zázračnou hmotnost (asi je to dobře, vzhledem k plošnému zatížení

) ale třeba by někomu majitel řekl po mejlu víc.
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: čtv 20.09.2012 22:55
od HonzaS
H1N1 píše:
Tedka jsem udělal akrobata 2,6m. tak ti sem pro představu rozepíšu položky:
letadlo: 18000Kč (Velox OM)
motor: 11000Kč (ZDZ 80RV-J - dostal jsem velkou slevu)
elektronika: 18000Kč (serva, baterie, přijimače, pumpy)
potah: 5000Kč (monokote)
obaly na křídla + příslušenství: 3500Kč
elektroniku a potahy jsem měl o 15% levnější od částečného sponzora, reklamní folie od sponzora celé.
ergo bez slev bych byl někde u 65000Kč...
Ty mluvíš o velikosti 1,8m to je podle mě taková nejméně populární velikost, doopravdy bych ti rád poradil jít o stupínek víše a pořídit 2m+. Uvidíš peníze vložené do letounu se ti vrátí...
Ondra
Ale když jsem viděl Martina Brandmullera s 1,8m GB Yakem! Sám jsem s 1,84m dlouho lítal... A osobně mi to přijde jako mnohem větší sranda, než obří letadla. Tam je to moc stresu, moc práce, moc to žere, moc to všechno stojí... Samotnému se mi do většího než 2,3m modelu jít nechce. I ten rozdíl mezi 1,8 a 2,3m je veliký. Ale nevím, jakým směrem! K mé 2,2 potvůrce mám PA Bandita (1,3m) a plánuju PA Katanu MX (1,5m). Rozhodně mi to nepřijde, že by mě (obecně) větší letadla uspokojovaly víc.
A aby toho nebylo málo! Tak celý léto lítám s depronovýma a EPP modelama, to je relax... jak to lítá proti těm dřevěným vobludám snadno, samo, krásně...

Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: pát 21.09.2012 4:48
od H1N1
Co kus to nazor:-) Neco od RCF je zaklad uspechu:-) hlavne kdyz spadnes, nemusis to na letisti rovnou spalit:-D
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: pát 21.09.2012 6:44
od Jindra_S
Honzo, ty mi teda rozhodování teda neusnadňuješ.

V každém případě je výběr dalšího modelu jednou z příjemných životních "starostí".
H1N1 jsem pochopil, že argumentuje pro 2 m a více v benzínu (lepší poměr váha/pevnost/výkon), nikoliv obecně.
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: pát 21.09.2012 7:51
od von boberov
Ahoj. I s dobře odladěnou metr osmdesátkou někdo dokáže látat psí kusy. Chápu Jindru, že se snaží trošku pošetřit, sám mám problém nějak šíleně loncovat s letadlem, když vím že stálo X tisíc(momentálně se snažím poletovat s 2m na 28smičku benzín a v duchu závidím na letišti těm, co už maj to větší éro). To s houbou od RCF se blbne jináč
S velikostí- větší se chová klidněji to se zná. Když vzpomenu jak látal akrobat na žhavíka 6,5ccm a jak létal trošku větší na žhavíka 10ccm

to bylo jak přejít z Trabanta do Škodovky

MX2 na videu má u nás Libor na žhavíka- je krásná, létá bezva. Když jsem prohlížel útroby

řádně vylehčená taková ta tenká čínská překližka, šlo mě hlavou tyvoe ,

to drží po hromadě jen potah. Byl to ale jen můj můj pocit, snad to taky něco snese
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZWDEsav7yZU[/youtube]
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: pát 21.09.2012 8:53
od Honza71
tady se v tomto tématu hází docela velké sumy za éra 40- 60 tis. Kč, což je zcela jistě realita, ale na druhou stranu by mne osobně nenapadlo koupit model za takovéto peníze, zvláště první spalovák.
pokud dozraju k rozhodnutí jít do spalováku, asi bych to řešil nějakým slušným bazarovým érem, kde se ceny pohybují 1,8m kolem 15 tis., a 2,2 m do 25-30 tis. Kč. A jak jsem zmiňoval na začátku tohoto vlákna - 1,5m akrobat od PA nebo EF nepořídím olítaného méně než za 8-9 tis., v lepším případě jsou k tomu 2 akupaky (neznáme kvality) + nabíječka 4 tis. a jsem de facto na stejné ceně jako 1,8m benzín, kde již neřeším baterky ani nabíječku.
berte to prosím ale jako připomínku laika, který neměl v ruce ještě žádný spalovák

a nezná rizika spojená s nákupem bazarového spalováku

Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: pát 21.09.2012 9:00
od HonzaS
H1N1 píše:Co kus to nazor:-) Neco od RCF je zaklad uspechu:-) hlavne kdyz spadnes, nemusis to na letisti rovnou spalit:-D
Jako jo, potřebuje SFGčka... ale ty jsou z depronu, to si zvládne každý sám vysochat. + vlepit maličko uhlíku. Jinak je to ale fantastický letadlo! 1,8m podle mě bude ok. Konkrétně bych mnohem raději GB Yaka 1,8m než Orion 2,2m
http://www.youtube.com/watch?v=GfZX6FSaIBk
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: pát 21.09.2012 9:09
od AR1
To jsem ani nestíhal sledovat co s tím dělá....

Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: pát 21.09.2012 9:12
od AR1
Honza71 píše:tady se v tomto tématu hází docela velké sumy za éra 40- 60 tis. Kč, což je zcela jistě realita, ale na druhou stranu by mne osobně nenapadlo koupit model za takovéto peníze, zvláště první spalovák.
pokud dozraju k rozhodnutí jít do spalováku, asi bych to řešil nějakým slušným bazarovým érem, kde se ceny pohybují 1,8m kolem 15 tis., a 2,2 m do 25-30 tis. Kč. A jak jsem zmiňoval na začátku tohoto vlákna - 1,5m akrobat od PA nebo EF nepořídím olítaného méně než za 8-9 tis., v lepším případě jsou k tomu 2 akupaky (neznáme kvality) + nabíječka 4 tis. a jsem de facto na stejné ceně jako 1,8m benzín, kde již neřeším baterky ani nabíječku.
berte to prosím ale jako připomínku laika, který neměl v ruce ještě žádný spalovák

a nezná rizika spojená s nákupem bazarového spalováku

No, baterku a nabíječku řešíš pořád. Zápalko a serva s přijímačem taky něco chtějí. Jinak spalovákem myslíš benzín nebo metyl? Já jsem o bazarovým benzínu taky ejdřív přemýšlel, ale koupit benzínovej model třeba lítanej dvě a více sezon bych se bál.
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: pát 21.09.2012 9:19
od Honza71
spalovákem jsem myslel benzin. jasně baterku a nabíjení taky řešíš, ale jsou to drobný v porovnání s alespoň 4 packy 6článku po 4A
obecně, v čem je problém u bazarových spalovánků > 2 sezony? že je letadlo rozklepaný, uvolněné spoje od vibrací?
vím že jsem to někde četl, ale nikde jsem se nesetkal s konkrétní zkušeností ve stylu "koupil jsem olítaný éro a už bych to nikdy neudělal, protože se to kroutilo, klepalo to kdoví co ještě ... " Nicméně je to možná tím, že málo čtu
OT: W.Churchill => dočetl jsem se, že kouření doutníků je velmi nezdravé a rozhodl se, že budu méně číst !

Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: pát 21.09.2012 9:44
od AR1
Přesně tak, nevíš co s tím kdo dělal a jak se na tom vibrace podepsaly.
Jinak pokud řešíš cenu pohonných aku, u motoru počítej cenu benzínu+olej. Je to palivo jako palivo.
Cenově to podle mě moc nevymyslíš. 2,2m a výš něco stojí v jakémkoli pohonu. Třeba výfuk mě stál k motoru 2 tisíce. To je už skoro další pack. Jenže potom nelítáš a on ti změkne a nedá ti proud co potřebuješ, nebo chcípne článek...Osobně už tu takto moc neřeším, protože to vyjde z praxe každýho podle jeho potřeb. Mě to vychází +- nastejno, elektrika i benzín a moje argumenty jsou:
+ elektriky:
- napojíš aku a letíš
- bez hluku, nečistot, vibrací
- elektriky
- vyřešit dobíjení větších packů na letišti
- lipolky umírají stářím, ani je nevylítám na cykly
- s úbytkem napětí měknou, rozdíl při začátku letu a ke konci letu
A někdo další ti napíše úplně něco jinýho. Spíš myslím, že se k tomu sám musíš dopracovat a především - stejně si to zkusit. A že tam budou slepý uličky + vyhozený peníze, to si piš.

Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: pát 21.09.2012 10:43
od HonzaS
Honza71 píše:spalovákem jsem myslel benzin. jasně baterku a nabíjení taky řešíš, ale jsou to drobný v porovnání s alespoň 4 packy 6článku po 4A
obecně, v čem je problém u bazarových spalovánků > 2 sezony? že je letadlo rozklepaný, uvolněné spoje od vibrací?
vím že jsem to někde četl, ale nikde jsem se nesetkal s konkrétní zkušeností ve stylu "koupil jsem olítaný éro a už bych to nikdy neudělal, protože se to kroutilo, klepalo to kdoví co ještě ... " Nicméně je to možná tím, že málo čtu
OT: W.Churchill => dočetl jsem se, že kouření doutníků je velmi nezdravé a rozhodl se, že budu méně číst !

-Packy stačí v pohodě 2, pokud nejedeš na letiště s jedním letadlem. Ichargerem 208 nabiješ 6s 4000mAh pod 20 minut.
-Já docela solidně olítal elektriku, benzínový letadlo bych už dál ani neprodával, protože by z něj nic nezbylo.
Jen pro srovnání

Když jsem jezdil trénovat na letiště před vystoupeníma, nebo jen blbnout, bral jsem si 2,2m Yaka 54 (Elektro, 2x 12s 5000mAh), PA Bandita (1x 3s2200mAh) a Extru Slick (2x350mAh 2s).
Během skládání jsem ještě nabíjel přijímačovky do Yaka (2s A123 1100mAh). A měl jem jednoho Ichargera 208 a Hyperion 1210i s odešlým step up měničem (takže dává max 3s lipol). Dával jsem 3 starty s Yakem, 2 s Banditem a 4 s Extrou a vyřízenej odjížděl za 2 hodiny domů, lítal jsem prakticky pořád. Zkoušel jsem takhle jet na letiště ráno a večer, ale to už bolelo.
A když jsem byl celý den na letišti s kolegama co měli benzínové modely, tak jsem stejně nejvíc nalítal já, protože furt kecali a já nabíjel jen 30 minut mezi startama a šup zas nahoru. Odpoledne jsem měl 9 startů (2 Bandit, 7 Yak) a taky to bylo tak exnout jednoho Monstera a plazit se v autě hodinu domů.
AR1:
- s úbytkem napětí měknou, rozdíl při začátku letu a ke konci letu
Pocitově mi to nepřijde. Grafy z regulátoru MGM Compro 14063 taky neukazují nic drastického. Možná máš špatně navržený pohon...
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: pát 21.09.2012 11:54
od Honza71
chlapi, vy mě teda dáváte

Kdo se má pak rozhodnout??
s nabíjením packů .... je fakt, že nyní lítám s RS352 (3x 3S) a funjetem (2x 3S) na louce sám a de facto točím baterky dokola s minimálními přestávkami a dobíjím s Acuccel 6 z auta. při větším letadle musím stejně na letiště, kde je většinou provoz a o víkendu kdy mám čas bych stejně nemohl lítat takto kontinuálně, čili 2-3 packy by asi stačily.
HonzoS, já si pamatuji, že jsi nedávno prodával nějaké modročerveného yaka (54?) 1,86m. Jenom pro orientaci, bylo to na 6S nebo 10S a za kolik jsi jej prodával?
D9ky
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: pát 21.09.2012 12:38
od AR1
HonzaS píše:[AR1:
- s úbytkem napětí měknou, rozdíl při začátku letu a ke konci letu
Pocitově mi to nepřijde. Grafy z regulátoru MGM Compro 14063 taky neukazují nic drastického. Možná máš špatně navržený pohon...
Je to možný. Ale když to ty baterky dají prvních 5 minut, měly by to dát i potom. Ale uvažoval jsem o větším napětí a menší kapacitě, ale zase to je i jinej motor...