Stránka 4 z 5

Re: Měřič odebrané kapacity z aku. v modelu s opt. signaliza

Napsal: stř 06.06.2012 18:49
od Kuna2
boZZda píše:
FlyBear píše:A proto - proč to vlastně vůbec měřit?
Nestačil by prostě jen odhad na základě zkušenosti a měření letového času stopkama na rádiu?
:mrgreen:

S Goblinem umím spálit 3800mAh buď za 4min letu a nebo za 7min letu. Myslím, že tím je řečeno vše. Já jsem pro měřit a signalizovat odebranou kapacitu a podle toho upravit délku letu.
Stopky jsou funkční jen v případě, kdy člověk lítá pořád to stejné na stejných otáčkách.

Přesně tak, taky dokážu na s Fusionem spálit 3000 mAh za 4,5 minuty, ale letěl jsem i 9,5. To jsou extrémy, ale běžný rozdíl mezi dvěma letovýma režimama je třeba 5,5 vs. 7 minut. Pokud se učím něco nového a stačí mi úspornější otáčky, tak je čas navíc velký bonus.

Re: Měřič odebrané kapacity z aku. v modelu s opt. signaliza

Napsal: stř 06.06.2012 19:06
od FlyBear
boZZda píše:S Goblinem umím spálit 3800mAh buď za 4min letu a nebo za 7min letu...

Vždyť já ti to neberu :D

Jenom jsem tak nějak trochu ironicky polemizoval s jyrrym, který se dle mého názoru snažil příliš relativizovat snahu jiných o přesnější měření. Jinými slovy, když by nám dnes nevadily výsledky plus minus autobus, tak to příště rovnou nemusíme vůbec měřit - a ušetříme si práci s bastlením nějakého udělátka :twisted:
IMHO, když tady kluci vymýšlejí měřák a dávají si s tím tu práci, tak proč by to neměli mít s hallovkou? Zas tak moc navíc to nestojí a kvalita měření bude někde jinde, než bastl na přívodech z akumulátoru. Jen ať se snaží, je to fajn :)

Ale to bylo jen tak navysvětlenou mé nepochopené drobné ironické poznámky, nechci tu více rušit :wink:

Mimochodem, Eagle to má řešeno naprosto stejně: hallovka na vstupu.

Re: Měřič odebrané kapacity z aku. v modelu s opt. signaliza

Napsal: stř 06.06.2012 20:04
od JosefSvejk
Tak kolik za to budeš chtít (včetně pošty)? :?:

Re: Měřič odebrané kapacity z aku. v modelu s opt. signaliza

Napsal: stř 06.06.2012 20:43
od coro
Ešte k tej presnosti - je jedna vec či to zohreje prechod prúdu, a druhá či je leto alebo zima. Ak je to čo nám vadí, len 10% odchýlka daná z rozdielu vonkajšej teploty, tož ju stačí zmerať.. T.j. buď zmerať teplotu nejak seriózne, alebo si len zmerať odpor kúsku medi čo by niekde mohol byť pridaný...
Totiž ak by dokázali na pôvodnom kábli merať dostatočne presne, nie je to bastl a mení sa to na elegantné riešenie.. Bastlom by sa stala vkladaná halovka, letovaná a na pridaných konektoroch.... To je rozdiel.

Re: Měřič odebrané kapacity z aku. v modelu s opt. signaliza

Napsal: stř 06.06.2012 21:38
od Relax
Dnes první testování. Na pěti baterkách očekávaný výsledek, na šestou už nedošlo pro déšť.
Stopky na vysílači 6:30, otáčky 2100, couvačky a inverty, klidné lítání s prioritou sledováním signalizace, od šesté minuty let do 40 metrů od sebe. Doba na přistání navyšuje měřenou kapacitu.

RHINO4900mAh - signalizace k2ULM nastavena na limit 3000mA. Po letu nabíjení proudem 3A

1/ baterka letový čas do přistání 8:10 z toho posledních 15 vteřin už se signalizací na přistání = signalizace na čase 7:55
měření Raytronic M6 : zbytková kapacita 25%, napětí 22,61V a rozdíl na článek 0,007 V
Dobito 3199mA, 32 miliohmů, 0,004 V. 199mA nad limit = plus 6,6 %

2/ baterka letový čas do přistání 7:50 z toho posledních 22 vteřin už se signalizací na přistání = signalizace na čase 7:28
měření Raytronic M6 : zbytková kapacita 25%, napětí 22,61V a rozdíl na článek 0,005 V
Dobito 3296mA, 20 miliohmů, 0,006 V. 296mA nad limit = plus 9,9 %

3/ baterka letový čas do přistání 8:10 z toho posledních 22 vteřin už se signalizací na přistání = signalizace na čase 7:48
měření Raytronic M6 : zbytková kapacita 25%, napětí 22,61V a rozdíl na článek 0,007 V
Dobito 3226mA, 12 miliohmů, 0,003 V. 226mA nad limit = plus 7,5 %


BigPower 5000mAh - signalizace k2Ulm nastavena na limit 3400mA: Po letu nabíjení proudem 3A

1/ baterka letový čas do přistání 9:40 z toho posledních 15 vteřin už se signalizací na přistání = signalizace na čase 9:25
měření Raytronic M6 : zbytková kapacita 24%, napětí 22,56V a rozdíl na článek 0,008 V
Dobito 3692mA, 40 miliohmů, 0,003 V. 292mA nad limit = plus 8,6 %

2/ baterka letový čas do přistání 9:00 z toho posledních 16 vteřin už se signalizací na přistání = signalizace na čase 8:44
měření Raytronic M6 : zbytková kapacita 23%, napětí 22,54V a rozdíl na článek 0,009 V
Dobito 3648mA, 45 miliohmů, 0,005 V. 248mA nad limit = plus 7,3 %

Při pátém letu jsem už stíhal registrovat i čas průběžné signalizace :
Jedno bliknutí na čase T + 2:30
Dvojí bliknutí na čase T + 5:50
Trojí bliknutí na čase T + 7:10
Nepřetržitá signalizace T + 8:44

Původně mi přišlo, že by mohl být nastavený limit vyšší ale Kuna2 má samozřejmě zkušený odhad. Možná by se dalo jít hamounsky trochu nahoru, zatím to nechám jak to je a čas v Tx budu používat dál. Na měřáku se mi líbí že můžu libovolnaě variovat letový projev, přičemž čas je zde hodně omezená až zavádějící hodnota, kdežto odebraná kapacita je mnohem lepší. Záblesky jsou zcela dostatečné, dnes o to víc že bylo v podstatě spíš zataženo. Za mě autorovi měřáku vřelý dík, naprostá spokojenost :-)

Až vyměním hřídel v motoru a nebudu se strachovat o vachrlatou zubovou vůli, zkusím vyšší otáčky a variabilní lítání.

Re: Měřič odebrané kapacity z aku. v modelu s opt. signaliza

Napsal: stř 06.06.2012 21:48
od psena
Maji te kolegove na letisti radi, kdyz litas 10 minut? :mrgreen:

Re: Měřič odebrané kapacity z aku. v modelu s opt. signaliza

Napsal: stř 06.06.2012 21:54
od jyrry
FlyBear píše:....Nestačil by prostě jen odhad na základě zkušenosti a měření letového času stopkama na rádiu?....

Sice to patri k rozdmychavacim tematum, ale mne by odhad nestacil, staci vitr, nalada a lisi se to o moc.
Ale stejne si nechavam rezervu v baterkach tak 30% a proto si myslim ze chyba do 10% je akceptovatelna a to jak pro mereni proudu, tak pro nasledny vypocet kapacity... Nezdimam to na hrane :-)

P.S. sam si delam snimac s hallovkou, ale to opovrzeni poctivou medi mi prislo nepatricne ;-)

Re: Měřič odebrané kapacity z aku. v modelu s opt. signaliza

Napsal: stř 06.06.2012 22:24
od OPR
jyrry píše:.... ale mne by odhad nestacil, staci vitr, nalada a lisi se to o moc.
Ale stejne si nechavam rezervu v baterkach tak 30% a proto si myslim ze chyba do 10% je akceptovatelna a to jak pro mereni proudu, tak pro nasledny vypocet kapacity... Nezdimam to na hrane :-)


Nevím, pořád si tak dokola čtu, co jsi napsal, a buď jsi vážně provokatér nebo se vůbec nevnímáš. :)

Re: Měřič odebrané kapacity z aku. v modelu s opt. signaliza

Napsal: čtv 07.06.2012 9:32
od JirkaA
psena píše:Maji te kolegove na letisti radi, kdyz litas 10 minut? :mrgreen:


Pšendo ty jsi deformovanej helinama, u letadel je 10 minut běžný letový čas a nikdo se nad tím nepozastavuje :)

Re: Měřič odebrané kapacity z aku. v modelu s opt. signaliza

Napsal: čtv 07.06.2012 11:25
od Relax
Psena : 70% lítání provozuju mimo letiště na lokalitách který sice nemají parádní asfaltovou dráhu ( ta beztak jak už od Goblina víme HCX¨moc nesedí ). Není tam nikdo, ideální prostor pro "chlapskou samotu" jak mi loni trefně napsal Insomnia :-)

Včera jsem se seznámil s dalším šitým helinářem, kterého trefil 500 kolega. To jsou vždycky momenty kdy se ubezpečuju že sám trefím maximálně sebe.

Zatím toho ještě umím hodně málo, na inverty a couvání v osmách už se ale obejdu bez záchrany - což je celkem příjemné. Laik mi při líání nevadí ale před profíkama jsem zatím převelmi nervózní a tak trénuju jinde. Až budu mít 100% jistotu a chuť poprosit o radu na složitější kousky co v simu zřejmě stejně moc nepůjdou, bude to jiná. Na letišti máme bokem heliport takže s letadlama se nepobijeme, nicméně odpoledne a večer je proti slunci ........

Zatím lítám 8-9 minut, na těch 10 to moc nevypadá.

Zdravím do Brna :-)

Re: Měřič odebrané kapacity z aku. v modelu s opt. signaliza

Napsal: čtv 07.06.2012 13:22
od jyrry
OPR píše:........
Nevím, pořád si tak dokola čtu, co jsi napsal, a buď jsi vážně provokatér nebo se vůbec nevnímáš. :)

Nebo tomu co pisu nerozumis, to taky muze byt :-)

Re: Měřič odebrané kapacity z aku. v modelu s opt. signaliza

Napsal: čtv 07.06.2012 13:32
od psena
Relax píše:
Zatím lítám 8-9 minut, na těch 10 to moc nevypadá.

Zdravím do Brna :-)

U nas uz je taky posledni dobou klid, ale kdyz byl team v plnem rozkvetu a seslo se treba 8-10 lidi tak kdyby kazdej lital 10min tak by to znamenalo se dostat na plac jednou za hodku a pul... kdyz vetsinou davame 3 baterky tak by to bylo na puldne. :D
Jo taky jsem zacinal uplne sam samotinkej, uplne to chapu... ted si taky obcas jedu zalitat sam na svoje misto bliz bydlisti, ale jen kdyz vim ze na tymovym letisti nikdo neni. Preci jenom ve vice lidech je to vetsi zabava.

Re: Měřič odebrané kapacity z aku. v modelu s opt. signaliza

Napsal: čtv 07.06.2012 20:44
od Relax
Na Sobínce je spousta lidí, pro které je společenská i konzultační stránka modelařiny prioritou jejich cesty na letiště a naštěstí na to mají čas. Já tohle nikdy neměl, mrzí měto ale to je tak všechno co s tím nadělám. Občas to vyjde, nafotím jim pěkný hračky na web nebo do mailů o to víc si to užívám. Holt když má člověk dvě tři hobby a práci na šest a půl dne v týdnu, pracoviště ze 60% doma tak sice může na chvíli zmizet a intenzivně relaxovat ale jsou to takový drobečky. A taky nedělá nic dokonale, nesmí se dïvit že ten kdo maká precizně v jedné disciplíně pro něj bude vždy a po zásluze naprosto nedostižnej :-)

Je to ale dost OT tak se omlouvám a vrátím to k měřáku. Dneska jsem dal druhou rundu se šesti baterkama. Nebudu už tady plácat milionama čísel a spíš se zeptám Kuny2 na nastavení.

Včera jsem lítal RHINO4900 na limit 3000 a dobíjel jsem 3199mA až 3296mA, nabíječ hlásil zbytkovou kapacitu 19%. Dnes byla změna na vyšší limit 3400mA pro BigPowery. Dobíjel jsem 3715mA až 3726mA ( překročení limitu je tedy opět cca 10% limitu ), podle toho jak dlouho jsem přistával s tím že dneska jsem už nevyčkával nervózně opodál a nehrnul se tak rychle na zem. Zbytková kapacita 12-14%. Lítal jsem i na vyšší otáčky ( hřídel zatím drží ) takže letový čas se dramaticky nezvednul, je okolo osmi minut. Na cca 5000mA šestičlánek mi to nepřijde až tak moc a snad by se to dalo lítat, dřív jsem občas dobíjel i přes 4000, třeba 4350 a baterka neprotestovala. Dnes bylo plné slunce a i v něm jsou záblesky k nepřehlédnutí :-) Občas se mine to průběžné 1x 2x a 3x, kontinuální je na trubce v pohodě vidět i na dálku.

Re: Měřič odebrané kapacity z aku. v modelu s opt. signaliza

Napsal: úte 23.07.2013 18:06
od bonis
Tak trochu oživim téma.
Dnes jsem úspěšně nainstaloval tuto pro mne zázračnou krabičku do Rexe 500 a hned jsem to taky otestoval.
Zatim jen na 4 baterkách, ale už teď vim, že jsem neprohloupil.
Nastaveno 1300mAh a dobito 1250 - 1380mAh.
To je odchylka do 6% a to ještě záleží, jak rychle jsem přistál.
Viditelnost perfektní i na velkou dálku.
Samozřejmě jsem se na to docela soustředil, ale i tak myslim, že to konečné blikání nejde přehlédnout.
Instalace celkem snadná a to jsem nehoráznej antitalent na elektroniku.
Nastavení také neni žádnej extra problém. Párkrát jsem sice špatně spočítal bliknutí, ale vše jde snadno napravit.
Zdeňkovi mnohokrát děkuji, jak za to, že tuhle věcičku vymyslel, tak za jeho ochotu a trpělivost s mými dotazy.
Stále jsem řešil telemetrii od Futaby a přitom jediné, co mne zajímalo, byla odebraná kapacita.
Takto jsem za cenu pár stokorun ušetřil tisice za novou vysílačku.
Ještě jednou velké DÍKY.
Martin

Re: Měřič odebrané kapacity z aku. v modelu s opt. signaliza

Napsal: sob 03.08.2013 10:56
od pkotatko
Presne to co tvrdim uz hodne dlouho. U heli proste nepotrebuju telemetrii v realnem case. Jediny udaj co me v realnem case zajima je prave odebrana kapacita z baterky a nejakou viditelnou indikaci.
Pokud clovek pouziva JIVE regl, tak je asi JLog s alarmem odebrane kapacity a min. napeti uzitecnejsi. Uz z toho duvodu, ze mam moznost si po dolitani prohlednout daleko vice dat a zjistit co se za letu delo. Ale pokud clovek nema JIVE, potom je takovahle vecicka hodne uzitecna.
Stopky uz jsem davno zavrhnul. Dokazu na stejnou baterku litat 4:30min i 12min.