Stránka 4 z 15
Re: Nafouklé li-po
Napsal: ned 16.06.2013 12:34
od Drondys
Toman píše:Zdravím, jak jsem tu jednou psal.
Včera jsme lítali s EPP Piperem, let v pohodě a po přistání byla baterka docela teplá a docela hodně nafoulá, a nyní taky moc nesplaskla?
Co s tím? Při nabíjení je OK, ale prostě tohle včera byl mazec. A to jsem to něják moc nehrotil, lítal jen tak na půl plynu, je fakt že kolem 20 minut no 
Včera se nám taky jeměn přifoukla 3S 1600 Nanotech ...ve Foxovi 1800
... ale už je ok 
Drobné nafouknutí nemusí být na závadu, ale pokud se lipolka nafukuje jak zmiňuješ docela hodně pak to znamená, že není vhodná pro použití v příslušném modelu.
Jak vyplynulo z jiného tématu na tomto serveru bohužel často není spolehnutí na deklarované hodnoty zejména co se týče trvalého vybíjecího C faktoru uváděné přímo na lipolkách tj. hodnoty céček na lipolkách jsou spíš jen hrubě orientační. Je to dáno tím, že pro určení vybíjecího C faktoru defacto neexistuje žádná obecně uznávaná norma ve vztahu k poklesu napětí při určitém odběru a tudíž výrobci různých packů postupují při jejich stanovení různě a spíš s ohledem na krátkodobá marketingová hlediska ve stylu co se asi tak bude zrovna teď lépe prodávat což se pak projevuje i ve značně rozdílných reálných parametrech při provozu, a to dokonce i při porovnávání parametrů nového packu téže značky, kapacity a deklarovaných céček třeba před rokem a dnes jak naznačuje článek
viz tento odkaz.
Lipolky co se výrazněji nafukují doporučuji neprovozovat v tom konkrétním modelu tj. dát je do jiného modelu s podstatně menším odběrem a nebo se jich úplně zbavit. V daném modelu pak použít lipolku s orientačně obecně vyšším trvalým vybíjecím C faktorem. Pokud jde o nanotechy dle dosavadních informací od různých uživatelů vypadá zatím celkem spolehlivě řada A-SPEC
viz tento odkaz, ale 100% jista není a asi ani nikdy nebude u žádné značky.
Re: Nafouklé li-po
Napsal: pon 17.06.2013 8:46
od OPR
Znám pouze dva nynější výrobce, kteří s uváděným vybíjecím proudem nepředváděli moc kouzel, a to co píší na obalech je více méně pravda.
Ale i sebelepší baterka, pokud se k ní člověk nechová alespoň trochu s úctou a má tu morálku dodržet jistý pravidla zacházení, může velmi rychle doject na páníčkovu péči. A přiznám se, že když kolikrát na letišti slyším co všechno někdo je schopnej s baterkou vyvádět, pak se vůbec nedivím těm stížnostem. Můj skromný odhad je, že 85% problémů je způsobeno nevhodnou obsluhou, provozem a manipulací.
Re: Nafouklé li-po
Napsal: pon 17.06.2013 14:33
od Drondys
OPR píše:Znám pouze dva nynější výrobce, kteří s uváděným vybíjecím proudem nepředváděli moc kouzel, a to co píší na obalech je více méně pravda.
Obávám se, že to bude jen subjektivní hodnocení. Žádný z výrobců totiž zatím nezveřejnil vzorečky podle nichž stanoví céčka uváděné na lipolkách. Různá měření, která provádějí různí uživatelé lze jen těžko považovat obecně za správné pokud nejsou známé výpočty konkrétního výrobce. Měření uživatelů jsou navíc spíš velmi výjimečná a tudíž nemusí být dostatečně reprezentativní, aby se dalo konstatovat, že to je zaručeně tak u většiny lipolek příslušného výrobce. V příkladech výpočtů
viz tento odkaz bylo demostrováno to, že stačí posunout vztah vůči poklesu napětí při odběru realizovaném za účelem změření skutečných céček jen o pár procent např. z 10% na 15% a výsledné céčka jsou diametrálně odlišné při stejných hodnotách Ri (viz v příkladu 37C při 10% povoleném poklesu a 55C při 15% povoleném poklesu).
Re: Nafouklé li-po
Napsal: pon 17.06.2013 14:50
od OPR
Obávat se ničeho nemusíš, protože to je moje 100% subjektivní hodnocení.
Nafukující se baterka
Napsal: pon 24.06.2013 20:33
od MaxKin
Re: Nafukující se baterka
Napsal: pon 24.06.2013 20:36
od Dejfak
A jak nabité si je skladoval?
Re: Nafukující se baterka
Napsal: pon 24.06.2013 20:37
od JMalik
Co s tím? Nic. Jestli to má výkon, tak to létat dokud to neodejde na vyměknutí a nesníží se výkon pod Tebou akceptovatelnou úroveň.
Každopádně tohle už nemůžeš nabíjet bez dozoru, nechat to volně válet v šuplíku, nebo po létání na letišti to okamžitě sbalit a pohodit volně do auta.
Re: Nafukující se baterka
Napsal: pon 24.06.2013 20:45
od MaxKin
Dejfak píše:A jak nabité si je skladoval?
Po zakoupení jsem je občas na nabíječce prohnal ...............nabít .....vybít......nabít . Zajímavé je že na jiných baterkách než z HK (tedy koupené např . u Pecky ) se mi to ještě nestalo. Že by kvalita ?
Re: Nafukující se baterka
Napsal: pon 24.06.2013 20:56
od JMalik
MaxKin píše:
Po zakoupení jsem je občas na nabíječce prohnal ...............nabít vybít. Zajímavé je že na jiných baterkách než z HK (tedy koupené např . u Pecky ) se mi to ještě nestalo. Že by kvalita ?
Když to koupíš, tak to chce začít je létat . Jak to skladuješ, tak někdy jsou rozjeté (silně) jednotlivé články už při dodání a ten stav se skladováním zhoršuje.
Ty jsi zvolil verzi to nabít, vybalancovat, vybít. tím jsi sice případně srovnal články, ale odstartoval jsi chemický proces té baterky. I kdyby se to jen válelo v šuplíku a takhle jsi to průběžně udržoval, tak to neodejde na počet cyklů, ale na čas.
Dnes je dobré koupit jednu lepší baterku, kterou na letišti rychle dobiješ (3,...4C), než syslit tři, čtyři stejné baterky a střídat to. Takhle to olétáš za rok, maximum je druhý rok a koupíš novou. Finančně to nevyjde hůře.
Re: Nafukující se baterka
Napsal: pon 24.06.2013 21:14
od milode
JMalik píše:Co s tím? Nic. Jestli to má výkon, tak to létat dokud to neodejde na vyměknutí a nesníží se výkon pod Tebou akceptovatelnou úroveň.
Každopádně tohle už nemůžeš nabíjet bez dozoru, nechat to volně válet v šuplíku, nebo po létání na letišti to okamžitě sbalit a pohodit volně do auta.
Nabíjet bez dozoru je jasný a výstižný. Ale co si mohu představit pod pojmem volně válet v šuplíku?
Jinými slovy, jak s takovou baterkou zacházet, když se nelítá? Dík za vysvětlení.
Re: Nafukující se baterka
Napsal: pon 24.06.2013 21:25
od igorb
milode píše:Nabíjet bez dozoru je jasný a výstižný. Ale co si mohu představit pod pojmem volně válet v šuplíku?
Jinými slovy, jak s takovou baterkou zacházet, když se nelítá? Dík za vysvětlení.
no co ... v tom supliku proste pribijes klincekom aby sa nevalala volne ... potom uz nic nehrozi ... jakepakcopak
no ale seriozne ... tym nabijes vybijes nabijes ... si ju odpravil do vecnych lovist ... rychlejsi posun by asi bol nabit na 4,5V a nechat bobtnat
pokial novu baterku z nejakeho dovodu nepouzivas, tak s nou NIC NEROB, je v najlepsom stave prezit bez uhony skladovanie ... maximalne obcas premeraj clanky ci niektory neuchadza ... dobra baterka vydrzi veledlho bez toho aby sa vybila (to ale neznamena ze nestarne), nie je potrebne ju cyklovat, a pokial sa samovybija, nie je zdrava, treba omlatit predajcovi o hlavu
ani ked si uz baterku zacal pouzivat, tak ju nenechavaj NABITU, treba nabijat co najkratsie pred lietanim
Re: Nafukující se baterka
Napsal: pon 24.06.2013 21:29
od Xenomorfus
Nevsiml sem si, o jaky typ akumulatoru se melo jednat, kazdopadne paklize budeme predpokladat, ze Li-Pol, pak skladovani takoveho clanku (baterie clanku), v pripade, ze se nepouziva je optimalni nabit (vybit) na cca 40% kapacity (vetsina modernich nabijecek LiPol ma k tomu program "Storage") a ulozit v teplote cca 15-20 stupnu.
Re: Nafukující se baterka
Napsal: pon 24.06.2013 21:30
od milode
Pro igorb : Odpovídáš úplně na něco jiné. Na co se ptal zakladatel vlákna. Já se ptal JMalíka, jak skladovat nafouklou baterku.
Re: Nafukující se baterka
Napsal: pon 24.06.2013 21:34
od Xenomorfus
Tak v tom pripade je zde jiz tusim vlakno "Nafoukla Lipol".
Re: Nafukující se baterka
Napsal: pon 24.06.2013 21:36
od jardah62
milode píše:Jinými slovy, jak s takovou baterkou zacházet, když se nelítá? Dík za vysvětlení.
Nevlastnit žádnou baterku.
Vím, neřeší to tvůj případ, ale LiPolka se po prvním nabití zaktivuje a je pomalu horší, když se pak válí v šupleti než když lítá. Na rozdíl třeba od NiMHáček, vybíjením a nabíjením jen tak, se ani neudržuje a vesele stárne dál. Z vlastní zkušenosti vím, že mám baterky, které létají v zimě v hale na u-modelech, v létě na houboletech (Belanca, SE-5a) a provozuji je už třetí rok, odhadem 200-300 cyklů a teprve začínám pozorovat snížení výkonu. A mám (měl jsem) baterky, které jsem nabil a vybil 10x a šly do kelu. A vím, že to nebylo až tak kvalitou baterek, ale jejich používáním - létáním na doraz, skladováním mimo sezonu v plně nabitém stavu (slušná nabíječka má režim "storage"), nabíjení vyšším proudem (dnes nabíjím 1C i baterku, o které vím, že 5C snese - kolikrát, to netuším). Používám baterky jen z HK - vše stejná kvalita.
Asi nejhorší kombinace je nová baterka - vybít v modelu co vůbec dá, nabít tím největším proudem, co se v manuálu připouští a nechat jí půl roku ležet.