Infinity Evo F5J

Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
creagel
Příspěvky: 1168
Registrován: ned 03.05.2009 0:00
Bydliště: Sedlcany

Re: Infinity Evo F5J

#421 Příspěvek od creagel »

U nas kluci na letisti koukali, kdyz jsem vysypal z kridel vsechen balast, ktery jsem tam nastrkal. Jake letas Dalibore teziste?
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7702
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

Re: Infinity Evo F5J

#422 Příspěvek od graup15 »

creagel píše:U nas kluci na letisti koukali, kdyz jsem vysypal z kridel vsechen balast, ktery jsem tam nastrkal. Jake letas Dalibore teziste?


Přesně ti to neřeknu, nemám ten digitální vyvažovací přípravek. Ale myslím,že jsem na zadní možné hranici. Infinity sotva vybírá dive test. A i pod plným motorem se nevzpíná, přitom pocitově se mi řídí skvěle. Ale to neznamená,že tupě !! Na řízení reaguje velmi citlivě.

Ty dvě Infinity co mám jsou určené na velmi dlouhé lety ( politicky korektní grafík připojen) :-) :-) (proto jsou prošpikované telemetrií a ta za prvé něco hmotí, za druhé skoro nejde udělat éro těžké na čumák..na ocas to jde velmi snadno :-) :-)

U Eternity tohle již neplánuji. Bude tam jen 1.5g X vario. Nic víc. Lehká serva, lehký motor a regl. Prostě abych se do cca 1600g vešel. (1650g taky snesu :-)
Přílohy
Politicky korektní graf roku 2021..to jsme to dopracovali ...
Politicky korektní graf roku 2021..to jsme to dopracovali ...
ScreenHunter_1.jpg (10.95 KiB) Zobrazeno 4319 x
Uživatelský avatar
Kuba78
Příspěvky: 2445
Registrován: čtv 29.09.2005 0:00
Bydliště: Vyšné Vlkodlaky
Kontaktovat uživatele:

Re: Infinity Evo F5J

#423 Příspěvek od Kuba78 »

a nebudes mit jednodussi, kdyz proste u grafu umazes vlevo ty cisla? ted tam jsou metry, takze si nebudou stezovat ti uzivatele, kteri veri v imperialni jednotky misto metrickych a tim ucinis politicke korektnosti zadost kdyz te tak trapi.. :-) videt bude pouze krivka a jeji prubeh v case.
koneckoncu, prubehy krivek, jejich stoupani, klesani, zplostovani je to co hybe nasi spolecnosti uz rok a pul, nikoho nezajimaji ty cisla vlevo, dulezity je kam miri grafy :-)
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7702
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

Re: Infinity Evo F5J

#424 Příspěvek od graup15 »

To by sice šlo. Ale takhle to víc ukazuje na tu absurditu 120m výškového omezení pro podlidi. Tzn nečleny SMČR.
Uživatelský avatar
LV
Příspěvky: 9200
Registrován: pát 05.01.2007 0:00
Bydliště: Trenčianska Turná
Kontaktovat uživatele:

Re: Infinity Evo F5J

#425 Příspěvek od LV »

graup15 píše:To by sice šlo. Ale takhle to víc ukazuje na tu absurditu 120m výškového omezení pro podlidi. Tzn nečleny SMČR.

Je problem vypisat prihlasku?
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7702
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

Re: Infinity Evo F5J

#426 Příspěvek od graup15 »

re LV

Laco není. V tom problém není.
Ale marně jsem přemýšlel, co by mi členství v SMČR přineslo. To,že můžu v nějaké rezervaci lítat možná do 300m?
Lítám mnohem víš a nikoho se ptát nemusím. A ani neptám.
Nebo,že mi vystaví nějaký QR nesmysl.? K čemu mi to bude?


No a teď k dotazům od Kuba78

Ten graf kdyby nebyl useklý kde končil ?? :-) No bylo to o dost víc než púl kilometru :-)
Jaká je bezpečná výška aniž by se model ztratil z dohledu?

Mám nastavený alarm na 600m slant. Takže nad hlavou můžu 600m..čím jsem dál, tím je to níž.
Bezpečně lítám v čistě modré obloze na hladinách okolo 400m (neomezenou dobu) . Ale ber to tak,že už hůř vidím. Byli doby kdy jsem byl s Vikingem na oči 1250m vysoko . To dnes už není možné , zrak mi to už nedovolí.
Takže standardně je rozsah letových hladin 0 až cca 600m max.
RC_FB
Příspěvky: 107
Registrován: čtv 20.02.2020 19:21

Re: Infinity Evo F5J

#427 Příspěvek od RC_FB »

Ještě doplním, že "kam až se dá bezpečně nahoru" je do značné míry dané podmínkami-barva pozadí a průzračnost vzduchu v kombinaci s barevným schématem modelu a aktuálním barvocitem pilota.
Donedávna jsem měl s Djangem "rekord" 367 metrů vysoko, asi 350 m daleko a dost letů, které se lišily jen o jednotlivé metry výšky i dálky, protože tam někde to prostě začalo být nekomfortní na koukání.
Teď je to 516 metrů a asi 500 m daleko ze 78 m F5J výšky, ale tohle moc často opakovat nechci. Malá změna podmínek a letadlo bude "nevidím, neřídím" a bez GPS telemetrie se s tím nedá udělat nic, navíc jsem si pak oči dával dohromady skoro hodinu-unavené, bolavé, slzavé.

Pro graupa (i ostatní)-i tohle je jeden z důvodů, proč jsou soutěžní maxima 10/15 minut a moc se asi posouvat nebudou, i když současná technika by to vcelku umožňovala. Protože když se člověk soutěžně žene na hranu možného (nizko, daleko, pak vysoko, aby se dokázal vrátit), je už těch 10 minut mazec na oči a 15 na hranici vyčerpání pro většinu jedinců. A pokud mají být závody bezpečné, nemohou být postavené tak, že to neukouká nikdo, krom pár výjimečně disponovaných. Jsou to závody v létání, ne ve vykoukávání věcí na fyzikálně daném optickém limitu.

Pro rýpaly-existují místa s vyhlášeným ochranným pásmem, kde se dá dělat všechno, co správce a řídící toho místa dovolí...

Každopádně limity 120/300 jsou strašná ptákovina (i když nebýt Tomáše C., mohlo být hůř)...
Taranis XD9+ na OTX 2.2.2
Django F5J-100
Uživatelský avatar
michalv
Příspěvky: 583
Registrován: stř 21.04.2010 0:00
Bydliště: Praha

Re: Infinity Evo F5J

#428 Příspěvek od michalv »

RC_FB píše:Pro graupa (i ostatní)-i tohle je jeden z důvodů, proč jsou soutěžní maxima 10/15 minut a moc se asi posouvat nebudou, i když současná technika by to vcelku umožňovala. Protože když se člověk soutěžně žene na hranu možného (nizko, daleko, pak vysoko, aby se dokázal vrátit), je už těch 10 minut mazec na oči a 15 na hranici vyčerpání pro většinu jedinců.

Ja jsem taky docela vyčerpanej, když jsem ve vzduchu 4hod v kuse :-) :-)
Jeti DC-16, Futaba FX-18+modul Jeti
Swing speciál, Proxima 2, Stork 4, Mig 15, P47, Torro 900
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7702
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

Re: Infinity Evo F5J

#429 Příspěvek od graup15 »

On to myslel tak, ze kdyz soutezis a zenes to na hranu likvidace modelu, tak 15 min max soustredeni ( az do uplneho vycerpani) je asi fajt max.
Nezapomen, ze mi letame pro relax.. Tzn klidne se placatime hodinu 400m vysoko a kochame se koloritem.
Letime si kam chceme, jak vysoko chceme a hlavne kdy chceme. A navic si muzeme kdykoli zase zapnout motor.

Takze unavu ( lehkou pocituji az po 2 hodinach letu v kuse).
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7702
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

Re: Infinity Evo F5J

#430 Příspěvek od graup15 »

Docela by mi zajimalo, jak zmerit skutecnou rychlost v kolmem. klesani.
Vcerejsi max dosazena rychlost 208km/h GPS cidlo zmeri korektne az kdyz se model zacne vybirat z kolmeho klesani.
Dal jsem si rychlost na druhy display radia abych mohl pozorovat model soucasne s hodnotou rychlosti.
A stejne je prekvapujici co dnesni F5J masiny vydrzi :-) :-)
Přílohy
IMG_20210903_132713.jpg
Uživatelský avatar
mab
Příspěvky: 715
Registrován: ned 06.05.2012 17:08
Bydliště: Vyškov, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Infinity Evo F5J

#431 Příspěvek od mab »

graup15 píše:Docela by mi zajimalo, jak zmerit skutecnou rychlost v kolmem. klesani.


to je jednoduché, barometricky určená výška max a min a tento rozdíl podělit počtem vteřin mezi těmito dvěma stavy. Dostaneš údaj v m/s a při časech alespoň 5sec a víc ta přesnost bude skvělá.

GPS signál z principu není přesný pro určení nadmořské výšky, nebo vertikální rychlosti.
x9d, x-lite pro a pár poletuch
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7702
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

Re: Infinity Evo F5J

#432 Příspěvek od graup15 »

Taky to neni jednoduche.
V trupu se meni tlakove podminky a pri vetsich fofrech barometricke vario mam pocit keca.
Uživatelský avatar
mab
Příspěvky: 715
Registrován: ned 06.05.2012 17:08
Bydliště: Vyškov, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Infinity Evo F5J

#433 Příspěvek od mab »

jasně to mě taky napadlo proto nedečítáš rychlost z varia ale počítáš (výška-výška)/čas

A ty dvě výšky se dají určit dostatečně přesně.
Začátek je v pohodě výšku znáš ustálený let, pak kolmo dole, vybrání je těsně nad zemí :-) nebo ve výšce, kterou dokážeš odhadnout/určit klidnými zkušebními průlety.
No a pak přistát a mrknout kolik to ukazuje na zemi (jestli 0m) a případnou odchylku zapracovat do výpočtu.
x9d, x-lite pro a pár poletuch
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7702
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

Re: Infinity Evo F5J

#434 Příspěvek od graup15 »

No, ono je to asi vcelku jedno..zvědavý jsem. To ano, ale zase tak nutně to přesně vědet nepotřebuju.
Ono de fakto stačí , že Infinity Evo vydrží v pohodě z 300m po kuli dolů. A nerozflatruje se .( Performance verze)
Thunderstrom o té se nemá ani cenu bavit.

Nová křídla na první Infinity Evo dodrandily. Jako obvykle jedničková kvalita.
Objednal jsem je ze dvou důvodů...ano, uznávám..LDS je lepší než klasický náhon (na starých křídlech mám klasiku)
No a za druhé naprosto nesnáším na křídle i sebemenší odřeninku. A ty stará mají po desítkách hodin v luftu a přistávání za barákem pár malinkých odřenin. Serva budou již ne Futaby, ale X acty od frsky (ale opět na S-Bus sběrnici)
Ono to ani jinak nejde, z trupu nejdou serva separátně, ale jen jako sběrnice.
Přílohy
IMG_20210903_164143.jpg
IMG_20210903_164134.jpg
kokeš
Příspěvky: 401
Registrován: ned 08.01.2012 10:25
Bydliště: ¨Libina

Re: Infinity Evo F5J

#435 Příspěvek od kokeš »

Je určena spodní hranice plošného zatížení u tady diskutované kategorie?

https://www.youtube.com/watch?v=gnxIWexFgTk&t=199s
koksák
Odpovědět

Zpět na „Elektrovětroně“