Stránka 28 z 67
DJI Phantom 4 - nefunkční přenos videa
Napsal: pon 03.10.2016 10:46
od dlubix
Zdravím,
pořídil jsem jsi Phantoma 4, hned při zapnutí mě požádal o aktualizaci softw. a tu jsem provedl pomocí DJI Go apk (nejdříve RC a poté Dron).
Hned při prvním letu se vyskytl problém, s kterým si nevím rady a ani po přečtení značného množství diskuzních for, upgradu, downgradu,...
mi stále nefunguje živý přenos video signálu. Resp. ve vzdálenosti ca 7 – 8m nahlásí, že je signál slabý a kolem 10m vypadne úplně.
Jsem z toho už celkem zoufalý... Řešením je samozřejmě reklamace, ale nejdříve bych chtěl vyvrátit možnost, že se jedná pouze
o problém firmware. Na forech se o tom hodně píše a tento problém zaznamenala celá řada uživatelů na P4, 3 i 2 po aktualizaci firmware.
Nemáte nějaký nápad, co by se dalo ještě vyzkoušet, než odešlu Phantoma na reklamaci?
Díky všem za cenné rady a nápady...
Re: DJI Phantom 4
Napsal: pon 03.10.2016 11:32
od texmur
petře a co je vidět víc na tom videu z tabletu? je tam vidět náraz ev nějaký náznak že by jsi se vyhýbal?
Re: DJI Phantom 4 - nefunkční přenos videa
Napsal: pon 03.10.2016 12:02
od gardenroute
dlubix píše:Zdravím, pořídil jsem jsi Phantoma 4, hned při zapnutí mě požádal o aktualizaci softw. a tu jsem provedl pomocí DJI Go apk (nejdříve RC a poté Dron). Hned při prvním letu se vyskytl problém...mi stále nefunguje živý přenos video signálu. Resp. ve vzdálenosti ca 7 – 8m nahlásí, že je signál slabý a kolem 10m vypadne úplně...
Zkusil bych to znovu přilinkovat, tzn. nové spárování letadla a kontroleru ("vysílačky").
A který signál je slabý a vypadne ? Jen video kanál, nebo i ovládání/telemetrie, obojí vidíš na v aplikaci?
Pokud jsi dělal aktualizaci FW u letadla, nenabídlo Ti to i aktualizaci RC kontroléru (příp. baterií) ?
Re: DJI Phantom 4
Napsal: pon 03.10.2016 12:04
od gardenroute
texmur píše:petře a co je vidět víc na tom videu z tabletu? je tam vidět náraz ev nějaký náznak že by jsi se vyhýbal?
Tome, ozvu se do SZ, nebo zavolam. Díky P.
Re: DJI Phantom 4 - nefunkční přenos videa
Napsal: pon 03.10.2016 12:16
od dlubix
[/quote]Zkusil bych to znovu přilinkovat, tzn. nové spárování letadla a kontroleru ("vysílačky").
A který signál je slabý a vypadne ? Jen video kanál, nebo i ovládání/telemetrie, obojí vidíš na v aplikaci?
Pokud jsi dělal aktualizaci FW u letadla, nenabídlo Ti to i aktualizaci RC kontroléru (příp. baterií) ?[/quote]
Vypadne jen video. Ovládání hlásí plný signál a kam až jsem si troufl bez videa, to nehlásilo žádný problém. Zakopanej pes je jen v přenosu videa.
Testoval jsem to iOS zařízeními iPhone 6S a iPad Air, disfunkce stejná v obou případech.
Aktualizace proběhla pomocí appky DJI Go a nejdříve to nabídlo aktualizaci kontroleru a potom drona. Měla by být nějaká další aktualizace baterie? Neaktualizuje se to přímo při aktualizaci drona?
Jaký je prosím postup při přelinkování? Už jsem to dělal, ale možná špatně.
Re: DJI Phantom 4
Napsal: pon 03.10.2016 13:34
od graup15
Ahojky Petře
Rozhodně nezpochybňuji,že jsi ten vysoký strom viděl na přímo...jen mi to tak napadlo,jestli to nezastínil ten předtím.
V každém případě...může se stát cokoli, tahle P4 už je tak složitá elektronika a sw,že může dojít k tomu co jsi zažil.
Jen by bylo dobré vědět co to bylo..jestli chvilkový výpadek řízení (v kanálu LightBridge) nebo si chvilku zastávkovalo něco v řídící jednotce (nebo spíš přijímací jednotce).
Snad na to přijdeš....
PS...možná by to chtělo znát (poptat u výrobce) jak reaguje sw na různé stavy..např silné zarušení, krátký výpadek signálu,dlouhý výpadek signálu a to v kontextu letových modů. Třeba by se podle toho dalo odvodit nebo i nasimulovat stejné chování jako se ti stalo.
Re: Ptaak 2 boural...
Napsal: pon 03.10.2016 14:10
od romanCM
gardenroute píše:gimbal samozřejmě ohnutý, a tím rozhozený jeho balanc, motory jsou ale funkční a snaží se gimbal stabilizovat, byť s hláškou "gimbal motor overloaded". Takže to vypadá, že elektronika je v pořádku, kamera fotí i natáčí, vč. SRT souboru s telemetrií, který lze při projekci videa do obrazu naklíčovat jako běžné titulky.
Závěr - je to na servis, asi se prohnu, výměna trupu určitě, naštěstí spodní platforma a všechny kamery a senzory se zdají OK, gimbal je zatím neznámá, to je na DJI servis.
Rameno gimbalu pořídíš za cca 700, výměna není zase tam moc složitá (dělal jsem nedávno včetně přetrženého plochého kabelu, což ty nemáš, ten už složitý byl). A trup taky není složité výměna. Já bych to do servisu neposílal.
Re: DJI Phantom 4
Napsal: pon 03.10.2016 15:28
od gardenroute
graup15 píše:Ahojky Petře, Rozhodně nezpochybňuji,že jsi ten vysoký strom viděl na přímo...jen mi to tak napadlo,jestli to nezastínil ten předtím.V každém případě...může se stát cokoli, tahle P4 už je tak složitá elektronika a sw,že může dojít k tomu co jsi zažil.
Jen by bylo dobré vědět co to bylo..jestli chvilkový výpadek řízení (v kanálu LightBridge) nebo si chvilku zastávkovalo něco v řídící jednotce (nebo spíš přijímací jednotce). Snad na to přijdeš.......
Když jsem video, log a Google mapy znovu studoval, bylo vidět, že v posledních 2 sec. letu došlo z neznýmých důvodů ke spadnutí plynu na "neutrál", a přestal jsem stoupat někde zhruba nad posledním přeletěným stromem, ten "onen" přede mnou byl do té doby nejvyšší v cestě, do té doby jsem stále stoupal, a vůbec neklesal, tak jsem se nemohl dostat do stínu něčeho, co už jsem přeletěl. Ale i to by bylo dost nepravděpodobné, mohu ti poslat RAW video, aby jsi viděl, jak daleko to
LightBridge zvládá přes stromy...
romanCM píše:Rameno gimbalu pořídíš za cca 700, výměna není zase tam moc složitá (dělal jsem nedávno včetně přetrženého plochého kabelu, což ty nemáš, ten už složitý byl). A trup taky není složité výměna. Já bych to do servisu neposílal.
Byť tomu moc nevěřím, zkusím to přes záruku, ten mžikový výpadek stoupání je záhadný, nebyl k němu důvod, uvídíme co na to v DJI. Proto se do toho nechci pouštět sám, nevím co se přihodilo uvnitř, a stroj je stále v záruce, kterou bych si asi ukončil vlastní opravou... Ty cca 3 týdny to bez něj vydržím, počasí šlo stejně do háje.
Re: DJI Phantom 4
Napsal: stř 05.10.2016 12:50
od Václav Procházka
Ten terén znám velmi dobře, také jsem tam létal na jaře, ale ve vyšší výšce nad těmi stromy. Jak píše Dalibor, problém mohl nastat s tím okolím stromů, přímo nad nimi a v té konkrétní vzdálenosti od místa startu. Někdy, byť přímá viditelnost na letadlo, nemusí být na ovládání jistota. Nemohl být problém, že jsi letěl hodně rychle ? Z mé zkušenosti se mi u P4 také v tomto letovém režimu stává, že když letím na max. rychlosti, tak stroj nemá z čeho (výkon a nastavené algoritmy) náhle stoupat, při pomalejší rychlosti není problém na rychlejší změnu ve stoupání.
Re: DJI Phantom 4
Napsal: stř 05.10.2016 14:26
od gardenroute
Václav Procházka píše:...Z mé zkušenosti se mi u P4 také v tomto letovém režimu stává, že když letím na max. rychlosti, tak stroj nemá z čeho (výkon a nastavené algoritmy) náhle stoupat, při pomalejší rychlosti není problém na rychlejší změnu ve stoupání.
Venco, neletěl jsem nijak moc naplno, cca 52 km/h (dle logu knipl max. 70%) , max. jsem již letěl přes 80 km/h. Navíc jsem nestoupal také nijak naplno (dle logu knipl cca 50-60%), hezky zlehounka, takový rozlet až přechodový oblouk, pokud bych mě použít pilotní letovou hantýrku (což jsem se již naučil v pilotním výcviku).
Takže jsem neměl požadavek z maxim. rychlosti začít náhle naplno stoupat, nic takového, to je špatně pochopeno, myslím, že to tam mám dobře popsáno.
Letěl jsem cca na 50-75% vpřed, a před pádem současně pomalu stoupal na cca 50-60%. Před nárazem mě z neznámých důvodů spadl vertikální zdvih 0% (podle logu, jako bych prostě pustil knipl zdvihu!), měl jsem v té rychlosti necelé 2 vteřiny (po registrování toho, že už nestoupám) na další rozhodnutí

Re: DJI Phantom 4
Napsal: stř 05.10.2016 17:40
od romanCM
Když už jsme u těch max. rychlostí, lítáte je často a je to bezpečné např. při náhlém poryvu větru? Já tedy ještě neměl odvahu zatlačit pravý knipl naplno

Ve větru jako dnes byl vůbec div, že to phantom dal bez úhony.
Re: DJI Phantom 4
Napsal: stř 05.10.2016 18:21
od gardenroute
romanCM píše:Když už jsme u těch max. rychlostí, lítáte je často a je to bezpečné např. při náhlém poryvu větru? Já tedy ještě neměl odvahu zatlačit pravý knipl naplno
Ve větru jako dnes byl vůbec div, že to phantom dal bez úhony.
Byť se často dočtu, že toto létání je vlastně jednoduché, což se může zdát, ale je to spíše o nějaké schopnosti řešit krizové situace, protože v takové 80 km/h toho času již moc na rozhodování není. Těch 80 km/h je asi 22-23 metrů za vteřinu, a s tím se musí prostě počítat. Ve specifikaci je uvedena i rychlost větru, pro let povolená.
To asi moc nevadí např. u závodních 250tek, které se dají obvykle rychle i snadno opravit (pokud není na padrť). U drahého filmového stroje to je již jiná

Re: DJI Phantom 4
Napsal: stř 05.10.2016 20:04
od graup15
Ahojky Petře.
Jak to bylo přesně daleko? Tzn místo startu-místo nárazu?
Re: DJI Phantom 4
Napsal: stř 05.10.2016 20:37
od gardenroute
graup15 píše:Ahojky Petře.Jak to bylo přesně daleko? Tzn místo startu-místo nárazu?
Zdar Dalibore, cituji "...
Ve vzdálenosti 497 m (opět log), jsem před dost vysokým smrkem...". To znamena nic moc daleko, letal jsem s tim za podstatne horsich podminek a podstatne dal, a pres husty les, hodinu předtím...
Apropo, nezaskytal jsi si vcera odpoledne trochu

Jsme te s Jardou (take ten pres ty ptaky) trochu pomlouvali...

Re: DJI Phantom 4
Napsal: čtv 06.10.2016 10:59
od graup15
Jo..jsem slepej

To teda opravdu nebylo daleko. Jsem docela zvědav co ti řeknou ze servisu DJI...mám pocit,že nic.
Ono tohle sdružené ovládání/video je sice vcelku super, ale po takovém zážitku nemáš naprosto šanci zjistit proč si P4 usmyslela ubrat plyn. To by jsi musel znát hierarchii sw a v její návaznosti na různé děje při letu.
Tím myslím např to jak jsem dlouho zjišťoval co to kurňa u Naza V2 je,když letíš na GpS mod konstantním náklonem a najednou to skoro dvakrát přidá na náklonu vpřed. O tom v manuálu opravdu nepíšou. A je to mžiková ztráta GPS,kdy se Naza ihned přepíná do Ati...a ten reflektuje mnohem větší náklony stroječku. Takže i když mám potlačeno ještě z GPS modu ,tak toto potlačení se projeví v Ati mnohem větší výchylkou-
A třeba takovou věc dělá i P4 modifikovaný A2 kontroler. (jen tam díky kýblu dalších senzorů to může a stopro i bude od jiné vazby senzorů)
Nad stromy,zpoza stromů a hodně daleko a relativně nízko se létá běžně s P4. (ve světě..tady moc ne..1km nepovažuji za vzdálenost
