Napíšu sem pár slov ke spinu 8800KV ve 130x. Nejprve něco málo o přestavbě:
Přestavba je velice jednoduchá, víceméně jediné co je potřeba na 130X předělat je vrchní otvor v rámu kterým prochází motor. Tento otvor je potřeba zvětšit na patřičnou mez aby jím prošel SPIN motor. Pár minut se sklapelem a je to hotovo.
Setový motor vymontujete a to tak, že nejprve musíte sundat podvozek na kterém je nalepená oboustranná lepící páská zabraňující vysunutí řídící desky z rámu. Po té vysunete řídící desku kupředu a povolíte šrouby uchycující motor.
Teď přichází asi nejsložitější část celé přestavby a to sundání pastorku z orig motoru. Pastorek drží na motoru celkem festovně, takže doprožuju pastorek pořádně prohřát aby se roztáhnul teplem a poté jej vypáčit ven (tohle mi dalo celkem zabrat).
Zabudujeme SPIN motor do rámu. Jde to snadno, kromě vrchního otvoru v rámu není potřeba nic upravovat, jelikož má SPIN motor stejnou rozteč dírek jako setový motor, takže ho stačí jen našroubovat. Pak je zapotřebí LOCTITEM přilepit pastorek ze setového motorku na SPIN.
Dále je zapotřebí zapojit drátky motoru, já to vyřešil tak, že ze setového motoru jsem odcvakl orig konektor a ten následně připájel ke SPINU, takže konektor řídící desky zůstal zachován. Máme hotovo, jěště si zkontrolujeme správný směr otáčení a v případě otáčení se rotoru na opačnou stranu přehodíme dva krajní drátky motoru mezi sebou.
Teď pár postřehů z letu, je brzo činit nějaké závěry, nicméně stihnul jsem vylítat 6 baterek a to ihned po sobě.
Motor má mnohem více síly než setový, je to opravdu obrovský výkonostní rozdíl oproti setovému motorku. Lítám 3 minuty letu na křivku plynu 100-100-100 + cca 15 vteřin na normál režim (vzlet a přistání), styl letu svižný (rychlý let, lopingy, flipy, tic-tocy, duhy atd.) Po dolítání měly baterky 3,65-3,8V na článek podle baterky a dobíjel jsem 230-265Mah při stejném letovém času a podobném letovém projevu.
Co se týče výkonu SPIN motoru. SPIN motor má po celou dobu letu (i ke konci baterie) mnohem více síly než setový motor s plně nabitou baterkou. Dá mnohem více práce jej zadusit, výkonu má opravdu na rozdávání. Výkonostní rozíl bych přirovnal k MCPX s Helimax motorem a HP05S.
Co dále hodnotím jako pozitivní je teplota motoru, SPIN motor ani zdaleka netopí tak jako ten setový, na kterém jsem měl problém udržet prst, tady to nebyl problém ani po 6 v řadě vylítaných baterkách.
Přestavbou na SPIN jsem ušetřil přibližně 6-7g hmotnosti. Úspora této hmotnosti se neprojeví nijak negativně na letové vlastnoti heliny ve smyslu těžiště atd. Těch 6 g je navíc položeno celkem blízko k hlavní hřídeli takže se to tolik neprojeví. Nepociťoval jsem ani žádnou zásadní změnu při letu s baterií nanotech 2S 300MAh, která je samotná o 6g lehčí než setová baterie.
Jsem opravdu rád že jsem se odhodlal tuto přestavbu vyzkoušet. Co se týče baterií, lze lítat i se setovými baterkami 3 min letu na 100proc plynu, nicméně vzhledem k ušetřeným 7 g na motoru by stálo za zvážení vyzkoušet baterii 2S 450-500MAh, jejiž hmotnost se pohybuje na úrovni 30g. Což se ve spojení se SPINEM dostaneme na stejnou letovou hmotnost jako 130X se setovým motorem a setovou baterkou. Dal jsem to i na
BLOGJiřík nevím jestli se ten kabel dá u nás koupit, nejsme sice zastáncem paralérního napájení baterek, ale kdyby jsi po tom kabelu moc toužil není problém to vzít ze zahraničí.
