Stránka 28 z 125

Re: Blade 130 X

Napsal: pát 03.08.2012 18:11
od seltino
Stěmi servy je to stejné jako s MCPX, někdo má servo v řiti po 20 baterkách, někomu vydrží pár set baterek. Na HF jsou lidi co mají se 130x už skoro 300 baterek a serva původní,jen 2x čistili. Uznávám, že řešení lineárních serv nní zrovna šťastné, třeba přijde AEO s tuningovým rámem a pákovými servami jako to je na MCPX

Re: Blade 130 X

Napsal: pát 03.08.2012 19:25
od Rici
A nešlo by místo laku nalepit tenkou měděnou pásku, která se používá na opravy plošných spojů? Jak je vlastně ta vodivá vrstva propojená s plošným spojem?

Re: Blade 130 X

Napsal: pát 03.08.2012 20:32
od seltino
Nad tímhle jsme s radkem taky dumali, fungovat to bude, otázkou je jak dlouho ,je potřeba otestovat co bude lepší, jestli ten lak, nebo tu pásku. Já mám na to vydíání stříbrné originální vodivé vrstvy serva asi trošku odlišný názor, ale není nic co by můj názor potvrdilo, takže to nebudu ani dál zatím šířit..

Re: Blade 130 X

Napsal: sob 04.08.2012 18:18
od vylizplech
Tak jsem dnes zase dolítal,další hlavní plastové kolo kardanu je v háji,45 baterek to vydrželo,dnes 2 pády,kdy mi ustřelil ocas stihnul jsem pokaždé sice TH,ale stejně už byly ty zoubky tak zeslábené,že už to přes 2 zuby přeskakuje a nedá se stím lítat,na Astře sice posunuli termín o týden zpět na to kovové kolo to je na 10.8,ale to zase bude kdoví jestli :?

Re: Blade 130 X

Napsal: ned 05.08.2012 20:57
od vylizplech
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=432547 tak už jsou tu pokusy o náhradu lineárního serva na ocas za pákové a zdá se že to funguje dobře.

Re: Blade 130 X

Napsal: pon 06.08.2012 18:18
od seltino
Tak hlásím že spin 8800KV objednán 8) 8)
Nemáte někdo potuchu jak se jmenuje ten konektor je na 130x na motoru?

Re: Blade 130 X

Napsal: úte 07.08.2012 18:46
od Jarmil
Tak co ten vodivej lak, pořád servo drží Radku?

Re: Blade 130 X

Napsal: úte 07.08.2012 20:00
od RadekCe
Jarmil píše:Tak co ten vodivej lak, pořád servo drží Radku?
Drží už 22 baterek, takže to považuju za úspěch :D. Dnes jsem vyměnil plastové kolo kardanu za kovové ... myslel jsem, že bude hlučnější, ale je to spíše tišší ... povedlo se mi na něm při šroubování hned strhnout ten zářez na šroubovák a pak ještě urvat šroubek co fixuje hřídel vrtulky, takže to budu muset asi odvrtat jako Seltino :lol:. Jinak vrťas super, lítám už na 4 baterky (3 RAY + 1 origo) s konektory minideans ... jdou dobře odpojovat a přitom drží fest.
Celkem mám jen 38 baterek, ale listy používám s výstupky ... ty bez výstupů mi vibrují na cyklice i s gumičkou.
Jo a zase mi nějak zablbnul vrťas a při flipu do invertu šel do pod plným do země - listy najednou nešly do mínusu a pak zas jo ... tak nevím, co to bylo :?:, ale bez žádné škody.

Ten lak doporučuju (pořád to chodí plynule bez vibrace) ... servo se mi ještě rozebrat nechce, bo na to teď nemám čas, tak nevím, jak vypadá uvnitř :wink:.
PS: Co se týká výměny dílů po pádu, tak jsem zatím měnil jen 2ks těch malých ozubených koleček kardanu na vrtulce. Je to deformační zóna a hřídel se v něm začne protáčet.
Celkově má vrťas odolnost opravdu velkou, to jsem nečekal :).

Re: Blade 130 X

Napsal: stř 08.08.2012 16:01
od seltino
Tak hlásím, že spin 8800Kv dneska dorazil a už jej mám zabudován v helině :) večer provedu nějaké lety a poreferuju. Zatím jsem výměnou setového motoru za spin ušetřil 6g hmotnosti, takže když do heliny strčím 30g 450-500MAh baterku budu na váze setového 130x se setovou baterkou :)

Re: Blade 130 X

Napsal: stř 08.08.2012 17:59
od Rici
Prosím o info o spotřebě motoru a jestli se neposune těžišttě moc na ocas, kdybych chtěl lítat setovou nabo jestě lehčí nantech baterku. Docela bych ho taky prubnul, ale nechce se mi ušetřenou váhu nahradit větší baterkou.

Re: Blade 130 X

Napsal: stř 08.08.2012 19:15
od RadekCe
Tak jsem dnes po 42 baterkách udělal to, co jsem měl (a taky chtěl) udělat hned na začátku:

:!: :!: :!: Vyměnil jsem původní gumičky na cyklice za náhradní gumičky pro kabinku (jsou součástí vrťasu) a vibrace jsou absolutně odstraněny i bez gumičky na gripech :!: :!: :!:

Dal jsem s tím 4 baterky a bylo to zatím nejlepší polítání :D :D :D.

PS: Akorát jsem s tím při první baterce zakopl o trávu :lol: a to zadní plastové kolečko kardanu vrtulky se hned vychechlá a pak při větším zatížení ocasu protáčí, tak to budu muset nějak pořešit, protože včera jsem koupil sadu se dvěma kusy (99Kč) a už je mám oba v háji :roll:. Ale i tak mám z té výměny gumiček obrovskou radost!!!

... jo a ocasní servo po opravě Ag lakem chodí pořád jako nové. Asi jim ho v Číně doporučím do výroby :mrgreen:.

Re: Blade 130 X

Napsal: stř 08.08.2012 19:26
od seltino
to já si už objednal před pár dny silikonové gumičky 8) 8)

Obrázek

Re: Blade 130 X

Napsal: stř 08.08.2012 19:35
od RadekCe
seltino píše:to já si už objednal před pár dny silikonové gumičky 8) 8)

To jo, ale já nemusel nic objednávat a funguje to na 100% :D.
PS: Tak protáčení zadního plastového kolečka kardanu a vůle předního kovového taky vyřešena - tenkou vrstvou cínu na plošky drátu (hřídele) kardanu 8).

Dneska se mi bude fakt dobře spát :D.

Re: Blade 130 X

Napsal: stř 08.08.2012 22:28
od Jiřík
Zdravím,
dá se někde v našich končinách sehnat tato paradeska(paraboard) pro bezpečné paralelní nabíjení baterii k 130X? Tvrdí že jde nabít 6 baterií za 23 minut (VenomProCharger)
http://epbuddy.com/index.php?main_page= ... cts_id=348
Díky za info.

Re: Blade 130 X

Napsal: stř 08.08.2012 23:33
od seltino
Napíšu sem pár slov ke spinu 8800KV ve 130x. Nejprve něco málo o přestavbě:
Přestavba je velice jednoduchá, víceméně jediné co je potřeba na 130X předělat je vrchní otvor v rámu kterým prochází motor. Tento otvor je potřeba zvětšit na patřičnou mez aby jím prošel SPIN motor. Pár minut se sklapelem a je to hotovo.
Setový motor vymontujete a to tak, že nejprve musíte sundat podvozek na kterém je nalepená oboustranná lepící páská zabraňující vysunutí řídící desky z rámu. Po té vysunete řídící desku kupředu a povolíte šrouby uchycující motor.
Teď přichází asi nejsložitější část celé přestavby a to sundání pastorku z orig motoru. Pastorek drží na motoru celkem festovně, takže doprožuju pastorek pořádně prohřát aby se roztáhnul teplem a poté jej vypáčit ven (tohle mi dalo celkem zabrat).
Zabudujeme SPIN motor do rámu. Jde to snadno, kromě vrchního otvoru v rámu není potřeba nic upravovat, jelikož má SPIN motor stejnou rozteč dírek jako setový motor, takže ho stačí jen našroubovat. Pak je zapotřebí LOCTITEM přilepit pastorek ze setového motorku na SPIN.
Dále je zapotřebí zapojit drátky motoru, já to vyřešil tak, že ze setového motoru jsem odcvakl orig konektor a ten následně připájel ke SPINU, takže konektor řídící desky zůstal zachován. Máme hotovo, jěště si zkontrolujeme správný směr otáčení a v případě otáčení se rotoru na opačnou stranu přehodíme dva krajní drátky motoru mezi sebou.

Teď pár postřehů z letu, je brzo činit nějaké závěry, nicméně stihnul jsem vylítat 6 baterek a to ihned po sobě.
Motor má mnohem více síly než setový, je to opravdu obrovský výkonostní rozdíl oproti setovému motorku. Lítám 3 minuty letu na křivku plynu 100-100-100 + cca 15 vteřin na normál režim (vzlet a přistání), styl letu svižný (rychlý let, lopingy, flipy, tic-tocy, duhy atd.) Po dolítání měly baterky 3,65-3,8V na článek podle baterky a dobíjel jsem 230-265Mah při stejném letovém času a podobném letovém projevu.
Co se týče výkonu SPIN motoru. SPIN motor má po celou dobu letu (i ke konci baterie) mnohem více síly než setový motor s plně nabitou baterkou. Dá mnohem více práce jej zadusit, výkonu má opravdu na rozdávání. Výkonostní rozíl bych přirovnal k MCPX s Helimax motorem a HP05S.
Co dále hodnotím jako pozitivní je teplota motoru, SPIN motor ani zdaleka netopí tak jako ten setový, na kterém jsem měl problém udržet prst, tady to nebyl problém ani po 6 v řadě vylítaných baterkách.
Přestavbou na SPIN jsem ušetřil přibližně 6-7g hmotnosti. Úspora této hmotnosti se neprojeví nijak negativně na letové vlastnoti heliny ve smyslu těžiště atd. Těch 6 g je navíc položeno celkem blízko k hlavní hřídeli takže se to tolik neprojeví. Nepociťoval jsem ani žádnou zásadní změnu při letu s baterií nanotech 2S 300MAh, která je samotná o 6g lehčí než setová baterie.
Jsem opravdu rád že jsem se odhodlal tuto přestavbu vyzkoušet. Co se týče baterií, lze lítat i se setovými baterkami 3 min letu na 100proc plynu, nicméně vzhledem k ušetřeným 7 g na motoru by stálo za zvážení vyzkoušet baterii 2S 450-500MAh, jejiž hmotnost se pohybuje na úrovni 30g. Což se ve spojení se SPINEM dostaneme na stejnou letovou hmotnost jako 130X se setovým motorem a setovou baterkou. Dal jsem to i na BLOG

Jiřík nevím jestli se ten kabel dá u nás koupit, nejsme sice zastáncem paralérního napájení baterek, ale kdyby jsi po tom kabelu moc toužil není problém to vzít ze zahraničí. 8)