Hitec AURORA-9 pokračování

Všechno co souvisí s modelářskými vysílači, výběr, programování, napájení
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Tom1974
Příspěvky: 341
Registrován: pon 15.11.2010 0:00
Bydliště: Kladno

Re: Hitec AURORA-9 pokračování

#391 Příspěvek od Tom1974 »

Ahoj kluci. Prosim....pokud mi pri original aku u Aurory lita napeti treba 25 - 21 - 24 - 20V, tak je asi baterka v haji, ze? Koukam na cas a vydrzi max 5 hodin v klidu zapnuta s podsvicenym displejem stale. Ma smysl to formatovat, nebo ji mam vyhodit? Diky moc.....
Uživatelský avatar
racek74
Příspěvky: 244
Registrován: sob 09.10.2010 0:00
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Hitec AURORA-9 pokračování

#392 Příspěvek od racek74 »

25-20V ? nemyslíš náhodou 20% Já mám tedy 7,2V...
Uživatelský avatar
Tom1974
Příspěvky: 341
Registrován: pon 15.11.2010 0:00
Bydliště: Kladno

Re: Hitec AURORA-9 pokračování

#393 Příspěvek od Tom1974 »

racek74 píše:25-20V ? nemyslíš náhodou 20% Já mám tedy 7,2V...


Jasne :-D Procent! Omluva :-) Napeti dela samozrejme to same....
Uživatelský avatar
racek74
Příspěvky: 244
Registrován: sob 09.10.2010 0:00
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Hitec AURORA-9 pokračování

#394 Příspěvek od racek74 »

Tak ty procenta mi taky trochu kolísaj , ono ty origo aku nejsou nic moc a teď v zimě to bude ubývat rychleji...
Uživatelský avatar
Tom1974
Příspěvky: 341
Registrován: pon 15.11.2010 0:00
Bydliště: Kladno

Re: Hitec AURORA-9 pokračování

#395 Příspěvek od Tom1974 »

racek74 píše:Tak ty procenta mi taky trochu kolísaj , ono ty origo aku nejsou nic moc a teď v zimě to bude ubývat rychleji...


Jasne. Stejne objednam lipol. Jinak jsem ji vycucal a pomalu nabijim. Necham ji jako zalozni. Dlouho jsem nebyl v Kolesovicich. Řáďíte i ted v zime?
Uživatelský avatar
racek74
Příspěvky: 244
Registrován: sob 09.10.2010 0:00
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Hitec AURORA-9 pokračování

#396 Příspěvek od racek74 »

No abych řekl pravdu teď moc ne , je furt hnusně , všechno palivo mam na ,,storage,, ale rád bych šel zalítat svůj novej kousek , ale vyhořel mi fungl regl a když jsem chtěl objednat další tak jsem zjistil že mam propadlou int. kartu do zahraničí , tak čekám... takže až po novym roce , no ale teď mezi svátky když to pude tak zajedu , každopádně 1.1.2014 jdeme pokud nebudou padat trakaře , mimochodem s kým mám tu čest :oops: jen jsem poznal že asi stejnej ročník :)
Uživatelský avatar
Tom1974
Příspěvky: 341
Registrován: pon 15.11.2010 0:00
Bydliště: Kladno

Re: Hitec AURORA-9 pokračování

#397 Příspěvek od Tom1974 »

racek74 píše:No abych řekl pravdu teď moc ne , je furt hnusně , všechno palivo mam na ,,storage,, ale rád bych šel zalítat svůj novej kousek , ale vyhořel mi fungl regl a když jsem chtěl objednat další tak jsem zjistil že mam propadlou int. kartu do zahraničí , tak čekám... takže až po novym roce , no ale teď mezi svátky když to pude tak zajedu , každopádně 1.1.2014 jdeme pokud nebudou padat trakaře , mimochodem s kým mám tu čest :oops: jen jsem poznal že asi stejnej ročník :)


Poslal jsem SZ, at to tady nezabiram Aurore....
arkudo
Příspěvky: 420
Registrován: čtv 01.08.2013 21:42

Butterfly na páce plynu + plyn Aurora 9 jak na to

#398 Příspěvek od arkudo »

Ahoj,
tak jsem pročetl kde co, ale řešení jsem nenašel.
Zkoušel jsem na vysílači všechno možné, ale nedocílil jsem správného nastavení.
Rád bych nastavil butterfly na páku plynu tímto způsobem:
Od sebe let k sobě nejdřív klapky od půlky přidat křidélka, tedy butterfly.
Plyn prostě nechci na vypínač. Zde vzniká můj problém.
Nevím, jak řešit situaci, kdy budu dlouhej na přistání a budu potřebovat přidat plyn, tak pokud jej budu mít na páce plynu v horní polovině, jak tu někdo radil, tak se bojím, že se zruší butterfly a než motor zabere letadlo je na zemi.
Podařilo se mi Auroru napípat tak, že jsem měl všechno na dráze plynu, ale i ten plyn stále, tudíž při brždění jaksi postrádá smysl.
Optimální by tedy pro mne bylo, abych ten plyn mohl zapnout ke stávajícímu rozpoložení butterfly, tedy to se nezruší, jen se přidá vrtule a tím jak budu přidávat plyn, tak butterfly i klapky zruší. Ideálně přepínáním na vypínač nebo i letovým režimem.
Kdyby sem mohl někdo mohl poskytnout podrobný postup, byl bych moc rád. FW mám ve všem poslední v ČJ.
Díky moc.
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14361
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Butterfly na páce plynu + plyn Aurora 9 jak na to

#399 Příspěvek od pepin »

no, já ti neporadím, jak to napípat na Auroře,to je na tobě, ale systémově by to mělo být ve výsledku stejné.

na volném mixu si dáš nastavení na přepínač-- kanál plynu--kanál plynu----, tam si nastavíš zrušení motoru--plynová páka pak ovládá pouze klapky, nikoli plyn, na druhém volném mixu --já tlačítko, ty nejspíš páčkový spínač,tam zase při podržení--stlačení mohu současně s klapkama ovládat i plyn--plný plyn od sebe--zavřený buterfly--stažený plyn--otevřený buterfly.

Musíš ale zvládnout práci jak s plynem, tak s tím tlačítkem.

pokud ale trváš na ovládání motoru plynovou pákou--což já taky, spíš bych ti doporučil dát ovládání buterfly na boční ovladač a plyn nechat na páce plynu, osobně mi to přepínání--jednou je tam to, podruhé něco jiného moc nevyhovuje a po všech pokusech se stejně vrátil k motoru na plynové páce a buterfly na tlačítku--což mě ale osobně omezuje pouze na moji dobastlenou vysílačku, proto ty pokusy s přepínáním dvou funkcí na plynovou páku--osobně mi to ale přijde řešení nic mnoho včetně nutného přecvakání přepínaču po přistání--odpočítávání letového času na plynové páce--páč počítá i při režimu klapky--no na dalším vysílači to budu řešit přez boční ovladač, to přepínání je divný a motor na přepínači nechci.
Uživatelský avatar
Kissman
Příspěvky: 2087
Registrován: čtv 09.04.2009 0:00
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Re: Butterfly na páce plynu + plyn Aurora 9 jak na to

#400 Příspěvek od Kissman »

nastavil bych si letovy rezim pristani a do nej potom butterfly od poloviny plynu dolu a rozsah plynu od 50% do 100% nahoru... :) nedavno jsem to resil na brzdy u vetrone.

/edit: v ramci lepsiho pochopeni tech procent - plyn bude od poloviny niplu dolu neaktivni a budou aktivni brzdy a naopak.
Naposledy upravil(a) Kissman dne ned 05.01.2014 23:42, celkem upraveno 1 x.
Jeti DC-16 | „Chytrý napadne špatný názor, hloupý jeho autora“
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

Re: Butterfly na páce plynu + plyn Aurora 9 jak na to

#401 Příspěvek od JMalik »

arkudo píše:Ahoj,
tak jsem pročetl kde co, ale řešení jsem nenašel.
Zkoušel jsem na vysílači všechno možné, ale nedocílil jsem správného nastavení.
Rád bych nastavil butterfly na páku plynu tímto způsobem:
Od sebe let k sobě nejdřív klapky od půlky přidat křidélka, tedy butterfly.
Plyn prostě nechci na vypínač. Zde vzniká můj problém.
Nevím, jak řešit situaci, kdy budu dlouhej na přistání a budu potřebovat přidat plyn, tak pokud jej budu mít na páce plynu v horní polovině, jak tu někdo radil, tak se bojím, že se zruší butterfly a než motor zabere letadlo je na zemi.
Podařilo se mi Auroru napípat tak, že jsem měl všechno na dráze plynu, ale i ten plyn stále, tudíž při brždění jaksi postrádá smysl.
Optimální by tedy pro mne bylo, abych ten plyn mohl zapnout ke stávajícímu rozpoložení butterfly, tedy to se nezruší, jen se přidá vrtule a tím jak budu přidávat plyn, tak butterfly i klapky zruší. Ideálně přepínáním na vypínač nebo i letovým režimem.
Kdyby sem mohl někdo mohl poskytnout podrobný postup, byl bych moc rád. FW mám ve všem poslední v ČJ.
Díky moc.


Jde to určitě tak nastavit. Auroru nemám u sebe, má to kamarád, takže se mi nechce v tom nějak dál angažovat.
Ale zvaž to prosím takhle:
V okamžiku, kdy přepneš letový režim "Přistání" by jsi měl mít na kniplu plynu jen brzdy. Ta brzda musí být maximálně účinná ( vysoký vztlak, přiměřený brzdící účinek) a potom s tím manipuluješ stejně jako s plynem. Neexistuje, aby jsi zkoušel zavřít brzdy a dotahoval jsi se dál motorem. To je něco zásadně špatně v rozpočtu přistání. Když sedím ve velkém větroni a mám zavřenou pomocnou motorovou jednotku před přistáním, tak taky manipuluji jen s brzdami a vztlaky. Neexistuje uvažování, že bych se to pokusil vyklopit a nastartovat.
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14361
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Butterfly na páce plynu + plyn Aurora 9 jak na to

#402 Příspěvek od pepin »

JMalik píše:V okamžiku, kdy přepneš letový režim "Přistání" by jsi měl mít na kniplu plynu jen brzdy. Ta brzda musí být maximálně účinná ( vysoký vztlak, přiměřený brzdící účinek) a potom s tím manipuluješ stejně jako s plynem..


což jde bohužel dodržet pouze u kompozitových modelu, nebo u modelu konstrukčních, kde je klapka zavěšená na spodní straně křídla, páč jinak nejde nikdy dostatečně vyklopit klapka natolik, aby jsi mohl svědomitě letět v poslední fázi letu na bezpečné rychlosti a teprve těsně před místem dosednutí dát plné brzdy třeba až do 90 stupnu. zatahovat do toho skutečná letada je hloupost, každé sportovní letiště je určitě o takové rozloze, že tam nakonec sedneš i se špatným rozpočtem, jen jinde, než jsi třeba zamýšlel, to samé klasická velká modelářská plocha někde na rovině, maximálně se kousek projdeš, pokud musíš sednout ve členitém terénu na malý plácek, všechny možnosti řešení krizovek jsou lepší, než chytré řeči na diskuzních forech.

ale jak jsem poznal já, dvě funkce na jedné ovádací páce je ve výsledku pak mnoho přemýšlení při řešení krizové situace, pokud jde třeba o předem promyšlené přistání, kdy přez brzdy vyklesáš přez nějakou vyvýšenou překážku a dopředu víš, že pak přepneš na motor a model dotáhneš případně na určité místo--už bez opětovného přepnutí na brzdy, tak to použitelné je, ale řešit to rozhodnutí--brzdy?--plyn?-- v poslední vteřině jde pouze za předpokladu, že něčím ovládáš plyn a něčím jiným brzdy, pak ty funkce používáš podvědomě.

musí si to ale zvážit každý sám, každému vyhovuje hold něco jiného .
u bezmotorových modelu používám na brzdu páku plynu, u motoráku jak mám náladu, na rovné dlouhé ploše kde nic nehrozí taky pouze přepnu z motoru na brzdy, ale na svahu mi to vyhovuje víc brzdit přez pomalý letový režim tlačítkem a případně se dotáhnout motorem--spíš ale víc brzd na jistotu nepřeletění a dotažení motorem.

No, jak by to mohlo jít řešit --plyn i brzdy na páce plynu jsem se pokusil vysvětlit,to samé Kissman, jestli to tak používat nebo ne, je už každého věc.
arkudo
Příspěvky: 420
Registrován: čtv 01.08.2013 21:42

Re: Butterfly na páce plynu + plyn Aurora 9 jak na to

#403 Příspěvek od arkudo »

Hmm. Tak z toho nejsem vubec moudrej. Radite tedy v rezimu pristani plyn vubec nepouzivat? Jasne ze bych nezrusil butterfly a myslel si ze to plnym knedlikem zachranim. Mel jsem na mysli pridat vrtuli a plynule bych pridaval a ero tak nespadlo a preslo opet k letu.

Nevim tedy jak to rozdelit na vysilaci. Myslim ale ze butterfly na pace plynu mi bude vyhovovat nejvice.
Je spravne na hornich 50% jen klapky nebo byste je ovladali potakem a na plynu nechat jen ty brzdy?
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14361
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Butterfly na páce plynu + plyn Aurora 9 jak na to

#404 Příspěvek od pepin »

na nějaké postupné vyklápění--nejdřív klapek, od pulky plynu křidélek nahoru se ted vyprdní, nejdřív v reálu sešteluj vyklápění klapek dolu--nestejnoměrně vyklopené klapky přetáčí model, nemužeš to ale přetrimovat na křidélkách, páč se zaklopenými klapkami by model klonil zase na druhou stranu--musíš zmenšit vyklopení té klapky, která model překlápí, teprve až odladíš klapky, mužeš přidat vyklápění křidélek nahoru--maximálně takovou výchylku, aby při plném vyklopení křidélek šlo jedno křidélko při plných křidélkách--řízení náklonu na jedné straně alespon kousek pod nulovou střední polohu křídla v klidové střední poloze--nestačí, že jedno křidélko klesne níž, nežli druhé--při tom vyklopení nahoru nejsou tolik ofukovaná a reagují na korekci náklonu velice špatně, takže křidélko musí jít alespon trochu pod křídlo.
Je tam toho štelování během záletu poměrně dost a nějaké poměřování doma uhloměrem mimo kompozitové modely kde je vše opravdu většinou přesné-jak levá, tak pravá strana nemá moc valný smysl, stačí, aby jedna klapka měla nepatrně jinou hloubku, než druhá a mužeš doma měřit uhly vyklopení jakkoli přesně a v reálu ti z toho vyleze jednu klapku viditelně okem vyklopit mín, nežli druhou, páč máš sice stejný uhel vyklopení, ale jinou plochu každé z klapek--jinak měkký materiál na levé a pravé klapce.

no prostě to chce nastavovat postupně, kruček po kručku, jinak budeš vyhánět čerta dáblem.

V každém případě se připrav na to, že při prvním vyklopení klapek bude model nejspíš někam klonit a nejspíš strměji klesat, takže zkoušet v dostatečné výšce, né při přistání.

Já to šteluji prvotně většinou tak, že si to dám nejdřív na letový režim, ten v dostatečné výšce sepnu, klonění si odtrimuji na křidélkách, klopení na výškovce--hodnotu kompenzaci výškovky si pak přepíšu na plynovou páku a podle velikosti odtrimování křidélka odhadnu zmenšení velikosti vyklopení klapky, no a další pokus , než je to bez problému.

samozřejmě to jde ladit i rovnou za letu v otevřeném programu, ale to bych ti jako začátečníkovi nedoporučoval.Přez ten letový režim mi to přijde nejednodušší, akorát pro zalétání--seřízení vybrat plochu, kde mužeš přistávat než to sešteluješ i bez brzd.
Uživatelský avatar
Dejfak
Příspěvky: 5413
Registrován: úte 06.03.2007 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Butterfly na páce plynu + plyn Aurora 9 jak na to

#405 Příspěvek od Dejfak »

Tady je to popsané, nebo spíš jak to mám nastavené.
Třeba by to mohlo vyhovovat.
viewtopic.php?f=38&t=51388&start=210
Nikdy nikomu nevěř, pak budeš věřit všem stejně....
Odpovědět

Zpět na „Vysílače“