Stránka 26 z 43
Re: T-rex 450L Dominator
Napsal: čtv 14.08.2014 21:25
od Woita
Dnes jsem prolítnul ty polosymetrické listy. Napsal jsem o tom v sousedním tématu, tak ať to nepíšu sem znova, je to tady:
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=1 ... 6#p1142786Listy překvapily, jen co je pravda
Ten větší podvozek je super, přistávání s ním je úplná pohoda a lahoda. Není problém to položit do trávy, krásně jistě to dosedne a není šance že by se to převrhlo. Fakt jsem rád, že jsem to udělal a divím se, že Align dělá seriově ty podvozky jako vratká tintítka.
Re: T-rex 450L Dominator
Napsal: sob 23.08.2014 21:51
od Woita
Haló všichni Dominátoristé...
Chtěl bych snížit otáčky rotoru a regl mě níž už nechce pustit.
Mám Dominátora 3s a můj pastorek je 12T. Díval jsem se, jestli existuje 11T pastorek, a zjistil jsem, že je k dispozici jako ND k Dominátorovi 6s.
No a koukám, že 6s Dominátory se dodávají se 11T pastorky, a 3s Dominátory se dodávají se 12T pastorky. Aspoň tedy tam co jsem se zatím díval, nevím jestli to nejsou nějaké modifikace.
A teď: Motor 3s je 3600kV, motor 6s verze je 1800kV. Proč tedy jsou použité rozdílné pastorky? Můžete někdo vysvětlit? Odhaduju, že tím jak v 6s verzi tečou menší proudy, jsou menší ztráty, a motor točí rychleji, tedy se tam používá ten 11T pastorek. Je to tak? Můžete potvrdit, že máte v 6s verzi 11T pastorek?
Re: T-rex 450L Dominator
Napsal: ned 24.08.2014 19:13
od xxkarlosxx
Je to trochu jinak... Origo 3s je 3200KV a máš namontovaný 12T pastorek... 6S je 1800 KV a má 11T pastorek aby jsi nepřekročil otáčky. Obě verze mají 121T hlavní ozubené kolo... Prodávají se vždy dva druhy pastorků se stejným počtem zubů...Jeden je pro Align motory a druhý pro Scorpion...Jsou úplně stejné,ale každý je na jiný rozměr hřídele motoru...
Rozdíl mezi 3S a 6S:
3S
3200KV+12T pastorek
416 serva
325 listy
6S
1800 KV+11T pastorek
430 serva
360 listy
Všechny ostatní díly jsou stejné.
A teď jakou chytrou věc jsem udělal já

.. Pořídil jsem si scorpion motor 3S,který je dražší než motory od Alignu a ten origo 3S mi přišel slabý. Mám 3s verzi,tak jsem tam dal 12T jako na mém starém motoru.. No a to byla krapet chyba...Vrtulník se mi doslova roztrhnul,nějak jsem zapoměl přepočítat otáčky a když jsem to pak udělal,zhrozil jsem se... Borci od Alignu při ukázce lítají na 3600 RPM max.. Já točil 4950

.... Motor scorpion je totiž 4400 KV.. Teď mám 11T pastorek a lítám jen na 85% max.. A paráda...Už jsem zkoušel i listy Edge 352 mm,ale v určitých otáčkách se mi neskutečně roklepe vrtas... S normálníma v celém průběhu ani trhnutí..Tak nevím,začínám si myslet,že bude rozdíl ještě v servech..A ty 416 ty velké listy asi nezvládnou...No ještě budu laborovat.....
Re: T-rex 450L Dominator
Napsal: ned 24.08.2014 19:24
od Woita
Aha, tím se ty rozdílné pastorky vysvětlují. Já si to blbě pamatoval, nějak jsem měl zafixováno 3s 3600, 6s 1800 tak mi to s tím pastorkem nedávalo smysl. Pro mě je výhoda, že ten 11T pastorek existuje díky 6s verzi Dominátora. Potřebuju kvůli listům nižší rychlost, tak použiju ten pastorek ze 6s bratra.
Díky za vysvětlení.
Jinak těch tvých 4950ot/min, tu musel být hukot jakej svět neviděl!!!

Re: T-rex 450L Dominator
Napsal: ned 24.08.2014 19:37
od xxkarlosxx
JJ,to byl.. Ten Scorpion je dvakrát hlučnější než origo... Kamarád začal okamžitě couvat ještě dál než obvykle stojí při startu

.. Spíš nepobírám proč s 325 listama vše úplně cajk a s 352 vibruje v určitých otáčkách a to jsem listy vyvážil i když moc nepotřebovali..
Jaké délky listů máš na svým 3S?
Re: T-rex 450L Dominator
Napsal: ned 24.08.2014 20:27
od Woita
xxkarlosxx píše:JJ,to byl.. Ten Scorpion je dvakrát hlučnější než origo... Kamarád začal okamžitě couvat ještě dál než obvykle stojí při startu

.. Spíš nepobírám proč s 325 listama vše úplně cajk a s 352 vibruje v určitých otáčkách a to jsem listy vyvážil i když moc nepotřebovali..
Jaké délky listů máš na svým 3S?
Nejvíc lítám s origo 360 Align listy, a pak mám 350 Blattschmied polosymetrické. Právě kvůli nim potřebuju snížit ty otáčky. Tyto dvoje listy mi sedí nejlíp. Já jako začátečník mám rád pomalé, klidné chování. A zkoušel jsem ještě asi troje 350 (3 x různá čína), ale ty se všechny chovaly na mě moc divoce.
S 325 (různými) jsem taky zkoušel lítat, ale ty dlouhé se mi zdají lepší - lítá to klidněji, ladněji.
Jediné které jsem ještě neprubnul a mám je, jsou 325 Radixy. Ty prý jsou výborné, neměl jsem pro ně podložky, ale už mám tak se těším že vyzkouším.
Vibrace jsem s žádnými nezaznamenal. Ale lítám 2250, 2450, 2620 ot.
Pro ty Blattshmiedy bych potřeboval kolem 2000, ale regl mě tam už nechce pustit, proto budu měnit ten pastorek. S 11T se dostanu na 2000 a nahoru mě to omezovat nebude, těch mých 2600 to dá taky v pohodě.
Jo a Scorpiona znám, mám Scorpion HKII-2216-12 v letadle (takový malý RychloJet), 3350kV. Do heliny třídy 450 by se hodil přesně. Ale na Scorpionech mi vadí, že
výrobce nařizuje každých 5 letů (!!!) mazat všechna ložiska. To bych měl každých 5 letů (!!!) montovat motor z vrtulníku (???)

Re: T-rex 450L Dominator
Napsal: ned 24.08.2014 20:31
od xxkarlosxx
A jaký tam máš serva? Origo 416?
Re: T-rex 450L Dominator
Napsal: ned 24.08.2014 20:52
od Woita
xxkarlosxx píše:A jaký tam máš serva? Origo 416?
416 šly do kytek při prvním nevinném škrtnutí rotoru o trávu. (Díky tomu jsem pak dal větší podvozek z Rexe 500, a je to lahoda přistávat - je i vyšší i širší, tkže trávy se teď už nebojím).
Teď tam mám Savox 0257MG, ale udělaly se ohavné vůle - vůbec se mi to nelíbí.
Chystám celkovou přestavbu:
Hlavu DFC Tarot, ta se mi hrozně líbí, měl jsem jí na 450 Pro a byla to fakt paráda.
Align origo DFC hlava se mi moc nelíbí, ty táhla ke gripům jsou křehký jak Linecký cukroví. Už mi jedno táhlo ulítlo a teď koukám, jedno už je zase ohnuté. Je to prostě slabé, dvojka tyčka zeslabená na závit M1,6 (fuj!). Při té příležitosti chci vyměnit i serva za MKS DS460, ty se mi líbí a nejsou drahá. Už je mám přichystaná. Pak budu teprve klidný.
P.S: pátral jsem kde sehnat převody do těch DS-416tek. Nikde nejsou k mání. Ale zjistil jsem, že jsou totožná se 415, proto se jakoby nikde 416 převody neprodávají. Asi si ty serva opravím, jsou v podstatě nová. Ale ty převody jsou docela mastný (a nic nevydrží řekl bych).
Re: T-rex 450L Dominator
Napsal: ned 24.08.2014 22:01
od ddano007
Chlapci, kolko tocite na Dominatorovi? Mam HK450 predlzovany na 480ku, 6S, motor HK SK3 1700kv, pastorok 13z ,listy Align 360 a tocim 3000ot/min. Heli sa chova slusne, len sa pytam koli listom, ci som na 360ky listy v medziach normy, alebo radsej znizit otacky.
Re: T-rex 450L Dominator
Napsal: ned 24.08.2014 22:21
od Woita
Já asi nejsem ten správný podle koho by se měly nastavovat otáčky, ale s 360 a 350 listy lítám 2450 (na IDLE1). Na Idle-Up2 pak 2600, a je to na mě už moc rychlé. Na start a přistání mám 2250. Na polosymetrické listy hodlám otáčky ještě tak o 200 snížit.
Re: T-rex 450L Dominator
Napsal: pon 25.08.2014 6:20
od bumbalek
ddano007 píše:Chlapci, kolko tocite na Dominatorovi? Mam HK450 predlzovany na 480ku, 6S, motor HK SK3 1700kv, pastorok 13z ,listy Align 360 a tocim 3000ot/min. Heli sa chova slusne, len sa pytam koli listom, ci som na 360ky listy v medziach normy, alebo radsej znizit otacky.
mám taky prodlouženou 450,beastx, motor Align 1700 kV, šikmý zuby, pastorek 12T , listy Align 360 a točím 3000. Hlavu použivám klasiku bezpadlovou a všechny hřídele origo od Alignu, ale přešel jsem na DFC příčnou hřídel, protože se mi stalo, že mi s normální příčnou ulítly listy. Jinak jak píšeš, helina je klidná a přitom hodně obratná. Je to můj cvičný stroj k 700 takže ji vůbec nešetřím. Po 4 minutách mám vycucnutý baterky

Re: T-rex 450L Dominator
Napsal: pon 25.08.2014 15:12
od xxkarlosxx
Co jsem koukal na představování dominatora 6s verze,tak tam jeli na plný výkon motoru --- 3600 otáček... Mě se vrtas rozpadl až při 4900,když jsem si to nepřepočítal

...Ale maximum nedokáži napsat... Tipnul bych to právě na těch 3600.
Re: T-rex 450L Dominator
Napsal: pát 12.09.2014 19:39
od haas
Zdravím.Mám taky nového dominátora a koupil sem si místo setového reglu kopii YEPu FLY 45A ICE SB.Mám stejný problém jako Woita s délkou reglu.Odmontoval jsem kondíky a chystám se tam dát svůj LOW ESR 1000uF/35v ale když ho dám dopředu a na ležato tak i tak mi trochu drhne o kabinu.
Chci se tedy zeptat jestli by vadilo kdybych ten kondík dal na bočnici (ne přímo na regl) a s reglem ho spojil cca 2cm kablíkem.Je to možné nebo to raději zkoušet nemám?
Přikládám foto kde by kondík asi byl umístěn.
Re: T-rex 450L Dominator
Napsal: pát 12.09.2014 21:12
od Woita
Mínusová noha bude nakrátko, a plusová by 2 cm myslím vadit neměla.
Re: T-rex 450L Dominator
Napsal: ned 21.09.2014 14:32
od Woita
Jaká kdo používáte serva na cyklice?
Koukal jsem se třeba na MKS93, ale nevím jestli by se vešla. Původní ALign 415M mají rozměr od patek dolů cca 17 mm.
Když se dívám na MKS93 a podobná "lepší" serva, tak tento rozměr je kolem 20 mm. Tak jak to má Dominátor uspořádané, nevím jestli by se to vešlo, asi by ty dvě přední serva už narážela do hlavní hřídele. Nebo pod patky dát nějaké podložky tl. 2 mm, ale to se mi nezdá správné, táhla by pak šla mírně zešikma.
Rešil jste toto někdo? Můžeme na Dominátoru použít tato dospělejší (větší svislý rozměr, typ. 30mm) serva, nebo jsme odsouzeni používat ta menší "dětská", ve stylu DS415M, Savox 257MG apod
