Stránka 25 z 125

Re: Blade 130 X

Napsal: úte 31.07.2012 13:51
od seltino
vylizplech píše:http://www.rcking.eu/cs/walkera-4g6/7902-w46016-xtreme.html já použil tohle,ale pozor nedávají k tomu ty kolíčky co drží táhla a na originál 130X jsou ty kolíky tenší,já ty kolíčky naštěstí měl a jen jsem provrtal větší dírku do táhel od originál 130X a vše sedí perfektně,i ty ložiska jsem vyměnil za 4G6.


A pociťuješ nějaké zlepšení od originálu?

Re: Blade 130 X

Napsal: úte 31.07.2012 14:03
od vylizplech
Tak dnes jsem vyměnil to hlavní ozubené kolo kardanu,tak jsem to mohl vyzkoušet a dal jsem 3 baterky,vrtulník na ocase předtím vibroval od nízkých otáček až skoro do půl plynu a tet je to jen v jedné poloze při menších otáčkách a jen zanedbatelně,při letu vibrace žádné,jen jsem musel zvýšit zisk gyra na ocase,které mi při přemetech nestíhalo a ustřeloval ocas a díky seltino že jsi přeložil to nastavení gyra do češtiny,jinak bych to nedal,lítá to zatím dobře,ale po 3 baterkách po výměně zatím brzo soudit,jen aby už bylo to kovové kolo na astře,nebo jsem musel koupit to plastové a to nebude mít dlouhou životnost,ale vůli jsem tam trochu nechal,aby se to hned neomlelo od toho železného.

Re: Blade 130 X

Napsal: úte 31.07.2012 14:26
od Rici
Stihl jsem to skladem. Tak by mohlo tak do 14 dní dorazit. Jinak jsem už vyměnil ty zasní ložiska za kvalitnější a vakl zadní osičky zcela zmizel. Origo ložiska jsou fakt tragická.

Re: Blade 130 X

Napsal: úte 31.07.2012 20:38
od seltino
Tak jsem si dneska hrál taky s nastavením gyra na ocase, jelikož se mi ocas ve visu jemně chvěl a při hodně rychlém letu se ocas rozvibroval více. Ubral jsem si na nastavení citlivosti gyra na ocase o 6 bodu dolů a nyní je ocas absolutně bez chvění i vibraci.
Asi bych toto doporučil všem remcalům kterým se ocas chvěje, možná bude problém tady, za chvění třeba nebudou moci ani tak mechanické nedostatky, jako špatně nastavené gyro. Sám podotýkám, že vůle ložiscích zadní osky a smýkátka mám značné a nyní je ocas naprosto dokonalý....

Re: Blade 130 X

Napsal: úte 31.07.2012 20:48
od vylizplech
Tak dokonalý ocas ten jsem si vždycky přál,no nemůžu mít všechno :) ,jinak seltinovi dávám za pravdu,taky jsem to musel doštelovat zisk gyra,ale já zase přidal o 2 dílky,mi prostě ocas nestíhal :)

Re: Blade 130 X

Napsal: úte 31.07.2012 21:04
od RadekCe
Já budu štelovat, až mi přijde servo na ocas, smykátko RKH, kovové kolo kardanu a žluté vrtulky :D.
Se divím sám sobě, že do toho pořád tolik vrážím :roll:.

Re: Blade 130 X

Napsal: úte 31.07.2012 21:23
od kolaCZek
RadekCe: Klasika... Ono se to nezda, jak je to jenom par korun sem a stokoruna tamhle. Ale pak si to spocitas a zjistis, ze jsi mohl mit druhyho MiniProtose. :lol:

Re: Blade 130 X

Napsal: úte 31.07.2012 21:33
od RadekCe
Kdyby jen MiniProtose. Od loňska jsem do toho vrazil tolik, že bych za to měl 15 dní ***** All Inclusive pro 2+2 osoby na nějakém řeckém ostrově :wink:.
Ale jelikož jsem pokaždé, co jsem se z takové dovolené vrátil říkal: "tak, a ..... tisíc v ....." , tak jsem to vrazil do vrťasů.
No a teď zase žena říká: "Za to jsme mohli mít dovču" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

A teď si vyber, co je lepší :lol: ... asi oboje, ale na to bohužel nemám :mrgreen:.

Re: Blade 130 X

Napsal: úte 31.07.2012 22:04
od Filip
seltino píše:Tak jsem si dneska hrál taky s nastavením gyra na ocase, jelikož se mi ocas ve visu jemně chvěl a při hodně rychlém letu se ocas rozvibroval více. Ubral jsem si na nastavení citlivosti gyra na ocase o 6 bodu dolů a nyní je ocas absolutně bez chvění i vibraci.
Asi bych toto doporučil všem remcalům kterým se ocas chvěje, možná bude problém tady, za chvění třeba nebudou moci ani tak mechanické nedostatky, jako špatně nastavené gyro. Sám podotýkám, že vůle ložiscích zadní osky a smýkátka mám značné a nyní je ocas naprosto dokonalý....


A kdyby jste viděli, jak 130X lítá autorotace z 50-ti metrů :-)))

Re: Blade 130 X

Napsal: úte 31.07.2012 22:09
od Marwei
kolaCZek píše:RadekCe: Klasika... Ono se to nezda, jak je to jenom par korun sem a stokoruna tamhle. Ale pak si to spocitas a zjistis, ze jsi mohl mit druhyho MiniProtose. :lol:


Ani mi nemluv...

Znacny vibrace na ocasu od zacatku. Udelal jsem vsechny zmeny, ktery by mely pomoci, ale vibrace jsou stale stejny - velky.

* narovnani T ocasni hridelky
* posun ocasu o 1mm
* vymena lozisek ocasni vrtulky z Microheli (nyni bez vuli)
* sundani ploutve
* pridani dalsiho drzaku podper pro tahlo ocasniho serva
* ruzne pritazene listy (malo, stredne, hodne)
* pokus o vyvazeni listu vrtulky (mimochodem, mam tam nove, oranzove) - bez efektu
* vibrace nezpusobuji hlavni rotorove listy (deje se i bez nich)
a mozna i vic ...

Vibrace jsou zhruba na 25% plynu, ale brutalni. Podle navodu je dobre prejit pri startu do pulky plynu. Ok. Pak pri litani pri snizeni otacek - klesani (v jakemkoliv rezimu N,1,2) se objevi vibrace , ktera rozvibruje cely vrtulnik. To je jedna vec.

Druha je, ze ocasni servo nedokaze dobre drzet stabilitu ocasu. Pri letu a se mi dokonce nekolikrat stalo, ze se vrtas sam otocil o 360`. Je totakovy nejisty, mekky. Napadlo me, jestli nemuze nejake ozubene kolecko prokluzovat pri zatezi, ale zkusil jsem to v ruce pootocit silou a vsechnu drzi. Zalitne lopingy, souvraty, vykruty a na zadech, ale je to takove mekke, nejiste. Zkusil jsem tedy zvysit zisk gyra , ale uz o 2 stupne znacne prekmitaval, jakoby pregyrovano. Ubrani zisku taky nic neresilo. Nevim, jestli to muze byt tema vibracema nebo ze uz ocasni servo po par pokusech ma toho dost. Pri prekroceni urcite hranice vibrace pak uz vubec nereaguje na knipl. Objednal jsem nove a dal zkousim se zbavit alespon tech vibraci. Zarazi mne, ze to, co jinde zabralo (viz postupy a upravy zminene nahore) u toho myho Blade nemelo vliv ani trochu.

Dneska jsem si koupil 2mm karbonove tycky jako vyztuhy - drzaky ocasni trubky (hranolu) a zkusim prodlouzit vzpery dal k ocasu a zamezit vibracim nebo je alespon omezit. Jinak by nebylo mozny s vrtulnikem litat pro extremni namahu dilu z vibraci.

Kdyz se kouknu na videa, kdy to lidi litaji primo vyndane zkrabice a lita to v pohode, jen nevericne zamacknu slzu, ktera se mi snazi bez vibraci sklouznout po tvari :)...

Nemate Blade nekdo v okoli MB, ktery lita v pohode - chtel bych videt v pokore zazrak :)

Re: Blade 130 X

Napsal: stř 01.08.2012 7:53
od seltino
co se týče těch vibrací které rozvibrují celý vrtulník, zkoušel jsi dávat přes gripy gumičku? Asi jo, ale pro jistotu se ptám

Re: Blade 130 X

Napsal: stř 01.08.2012 8:47
od RadekCe
Marwei píše: * pokus o vyvazeni listu vrtulky (mimochodem, mam tam nove, oranzove) - bez efektu
Té průhledné izolepy tam musí být jen trochu a důležitá je i výška umístění. Já jsem nejprve postupným nalepením na oba listy zjistil, který je lehčí. Pak jsem posouval izoloepou postupně od shora dolů (tím se mění těžiště) a nakonec zkoušel množství (velikost izolepy). Pomohlo mi to určitě :) , ale ty testy vibrací byly asi důvod, proč se mi vydřela ta dráha serva :(.

Re: Blade 130 X

Napsal: stř 01.08.2012 12:27
od Yoshi.CZ
RadekCe píše:Kup si ho. Když lítá, tak lítá super :wink:.


Když lítá ? .... fakt píšeš "když lítá" ... a to mě mělo přesvědčit ? ... T-Rex lítá ... Protos lítá ... ostatní mixéry "když lítaj... tak se stejně za chvíli rozes...rou" etc. ... dlouho jsem tomu odmítal uvěřit ... a stálo to moooc penízků ... kdepak ... Buď po zakoupení lze lehce doseřídit a lítá ... nebo nic ...


Prej ... kup si ho ... "když lítá" :lol:

Re: Blade 130 X

Napsal: stř 01.08.2012 12:43
od RadekCe
Nemám potřebu nikoho přesvědčovat. A za větou "Když lítá, tak lítá super :wink:." si stojím.
V mém případě je slovo "když" vadné servo vrtulky, které dnes opravím nebo za týden vyměním.
R. :)

Re: Blade 130 X

Napsal: stř 01.08.2012 14:49
od Marwei
seltino píše:co se týče těch vibrací které rozvibrují celý vrtulník, zkoušel jsi dávat přes gripy gumičku? Asi jo, ale pro jistotu se ptám


Tak sem se vratil z letiste. Wow efekt se uplne nekonal.

Zkusil jsem hodne veci a snazil se sesbirat co nejvic informaci. Tail issue - neboli problem ocasu a vibrace jsou propirane na celem svete. Dokonce jsem nasel par videii, kde uzivatele maji stejny problem jako ja a nedokazali ho zatim uspokojive vyresit. Odstraneni vibraci - na to je nekolik doporuceni, casto i jdoucich proto sobe. Napr. jedno doporuceni je posunout ocasni trubku o 1mm a na druhe uzivatele rikaji, ze kdyz nemeli uplne zasunuto (...), bylo to zdrojem vibraci. Po zasunuti je to fajn a funguje jim to bez problemu :).
Zkusil jsem oboji a nejlepsi kompromis mezi opotrebenim a vibracema se mi jevilo to mit slabe povytazene, malou vuli. Kdyz jsem ladil 550ku Trexe, mel jsem tam taky nejake vibrace a jedno z doporuceni je, ze je lepsi tam nechat trosku vuli, aby se nestalo, ze se prohne tycka nahonu kardanu a pri urcitych otackach zpusobi vibraci. Tomu se zabranuje taky tim, se je cca ve prosted lozisko pro zpevneni. Nesmi byt ale presne v polovine z duvodu mozne rezonance. Z toho duvodu je posunute od stredu. U Blade nic takoveho neni a to by teoreticky mohlo pri urcitem stavu zpusobovat vibrace.

V noci jsem objevil, ze ocasni hridelka vrtulky je ohnuta.. Kdyz tam je smykatko, tak se to tezko odhaluje, ale ja jsem ji vyndal, dal do Dremlu a hned bylo videt, ze je ohnuta. Pak jsem ji zasunul i do tesnych lozisek na Bladu z Mikroheli a prsty roztocil a bylo to jasne. Daval jsem to za vinu asi memu rovnani T, i kdyz jsem to delal opatrne a ve dreve, jak tady bylo zmineno. Ovsem, kdyz jsem vzal nove dosle z Astry, zjistil jsem, ze je nejen krive T, ale opet prohnuta vlastni hridel. Napadlo me, jestli tam ty vule na loziskach nenechavaji schvalne, aby se to nejak pri otackach srovnalo :).

Osicku jsem srovnal a vibrace se zmensily. Kdyz to pasmo rychle prejdu, da se s tim litat.

Vibrace cele heli za letu temer zmizala po doporucovane gumicce na rotorove hlave. To je zase jina zalezitost :)...

Co ale nadale kazi moji radost je, ze gyro u meho Blade nefunguje uplne korektne. Pri poletovani osmicek to drzi. Ale proto jsem si to nekupoval ;).
Ovsem pri roztoceni kolem pricne osy gyro prekmitne - obe strany. Pri zkousce v letu a piruletami to se helina ruzne nepravidelne otaci a obcas se bud nedotaci nebo zase pretaci. Nejsem schopny zvysovanim nebo snizovanim gyra dosahnout zjisteni ocasu. Je to stale takove vagni, nejiste. Pri premetech pres hlavu to musim dohanet hodne rukama, tictoky jsou vubec rozhozene a poradne se to ani neda zalitnout, jak to vypadava z drahy. Zkusim jeste rozebrat servo vrtulky a vycistit a hlavne cekam na nove, abych zkusil, jestli to puvodni uz fakt neni v haji a zkratka to nezvlada ridit. Lital jsem alespon pak s 450kou a nedalo se to srovnat ani nahodou.


Alespon mi dosly nabijeci kabely na E-flite baterky. Ty jsou poctivy a fungujou dobre :) Kdyby mel nekdo zajem, tak maji je zde : http://www.truerc.com/index.php?main_pa ... cts_id=435