Stránka 228 z 233
Napsal: pon 09.05.2011 18:10
od denny1
ZIPP píše:denny1 píše:ZIPP píše:Jak zafixovat přední podvozkovou nohu proti otáčení...chci ji mít na modelu pevnou..neřízenou??
Možná, že se to tu již řešilo, ale je to tu moc rozsáhlé a nechtělo se mi to hledat....pokud to tu je tak mi sem hoďte odkaz.

sekundovym lepidlem, jak jinak

Tato myšlenka mne také napadla, ale moc nevěřím, že vteřiňák bude dobře spojovat kov s plastem.... pevnostní spoj

ja to takhle vyresil u mustanga, take kov a plast a dosud zadny problem... je fakt ze slo o ostruhove kolecko, pridove mozna bude chtit neco vic...
Napsal: pon 09.05.2011 20:14
od m@rtin
denny1 píše:ZIPP píše:denny1 píše:ZIPP píše:Jak zafixovat přední podvozkovou nohu proti otáčení...chci ji mít na modelu pevnou..neřízenou??
Možná, že se to tu již řešilo, ale je to tu moc rozsáhlé a nechtělo se mi to hledat....pokud to tu je tak mi sem hoďte odkaz.

sekundovym lepidlem, jak jinak

Tato myšlenka mne také napadla, ale moc nevěřím, že vteřiňák bude dobře spojovat kov s plastem.... pevnostní spoj

ja to takhle vyresil u mustanga, take kov a plast a dosud zadny problem... je fakt ze slo o ostruhove kolecko, pridove mozna bude chtit neco vic...
I kdyby ten vteřiňák držel, volil bych jiné řešení z důvodů, že ten cessňácký podvozek je fakt dost chabrus. Já už ty příďové podvozky zlikvidoval dva, takže pro mě bylo důležité ho zafixovat, ale s možností výměny. Já jsem si na motorovu přepážku přišrouboval kus elektrikářské "čokolády" a podvozkovou nohu prostřčil skrz jednu svorku a šroubky utáhnul. Nicméně i tak to po čase povolí a po pár utaženích se šroubky strhnou, takže se čokoláda stejně musí občas vyměnit. Začínám přemýšlet o celkovém předělání podvozku a asi se nechám inspirovat kolegy, kteří už to tady v minulosti řešili - tj. podvozek vyšší, širší a větší kolečka.
Napsal: pon 09.05.2011 22:26
od strahlung
Od té doby, co jsem sundal botičku a místo její plastové 'osičky' udělal kovovou, na které se kolečko otáčí jak má, s předním kolečkem na servu směrovky nemám problémy. Takže pevné fixování předního kolečka považuji za nikoliv nezbytné a degradující eleganci startu a přistání. Naopak doporučuji odstranit botičku, o kterou přední kolečko zakopává, když se jeho nožička ve své spirálce při dosednutí moc prohne. Jakkoliv ovšem manévrování po přistání snadno vede k přepadnutí na křídlo.
Napsal: úte 10.05.2011 8:25
od frantaletec
denny1 píše:ZIPP píše:Jak zafixovat přední podvozkovou nohu proti otáčení...chci ji mít na modelu pevnou..neřízenou??
Možná, že se to tu již řešilo, ale je to tu moc rozsáhlé a nechtělo se mi to hledat....pokud to tu je tak mi sem hoďte odkaz.

sekundovym lepidlem, jak jinak

Já ji zafikxoval tavnou pistolí a drží to. Kolečka to chce větší určitě.I tak mi to v trávě zakopne a převrátí se to.Trpí především směrovka,nestačím jí slepovat.

Napsal: úte 10.05.2011 9:11
od coro
Vymenil som prednú nohu za hrubšiu a bez navinutia, a na hornej strane som ju zahol dozadu zmerom do prepážky - nechal som to dosť dlhé tak že to až do tej prepážky dočiahlo a zapichol som to do nej teplom. a myslím že pridal trošku tavného lepidla.
Funkcia smerovky ofukovanej motorom je aj po takto zafixovanom koliesku dostatočná nielen na štart, ale s pomocou pridávania plynu sa model zvládne aj otočiť na našej 20m širokej dráhe.
Napsal: úte 10.05.2011 13:20
od strahlung
coro píše:Vymenil som prednú nohu za hrubšiu a bez navinutia, a na hornej strane som ju zahol dozadu zmerom do prepážky - nechal som to dosť dlhé tak že to až do tej prepážky dočiahlo a zapichol som to do nej teplom. a myslím že pridal trošku tavného lepidla.
Funkcia smerovky ofukovanej motorom je aj po takto zafixovanom koliesku dostatočná nielen na štart, ale s pomocou pridávania plynu sa model zvládne aj otočiť na našej 20m širokej dráhe.
Dráha široká 20m ??? Když nad tím tak uvauji, tak ta jednosměrná asfaltka v polích, kde se raději strefujeme do místa rozšířeného pro míjení traktorů, určitě nebude mít na šířku přes 3m. Asi to nějak souvisí s názorem na fixaci předního kolečka.
Napsal: úte 10.05.2011 21:09
od hanz393
fixovat urcite at neodchazi servo smerovky...me temer odeslo po par startech(trvanate letiste),vylomili se tam 2 zuby na prevodech...doporucil bych nejake s kovovymi prevody...
Napsal: úte 10.05.2011 21:30
od scarabeus
Servo s kovovymi prevody neni reseni. Vydrzi dele nez plastove, ale stejne se casem to jedno plastove kolecko ocese.
Napsal: úte 10.05.2011 21:45
od hanz393
scarabeus píše:Servo s kovovymi prevody neni reseni. Vydrzi dele nez plastove, ale stejne se casem to jedno plastove kolecko ocese.
mas pravdu to jo..ale pokud vyuziva clovek asfaltovu drahu tak by to mohlo vydrzet docela dlouho ne?nevim od tohoto zpusobu rizeni sem upustil rychle...predelal sem podvozek tak ze hlavni podvozek mam pod kridlem a vzadu ostruhu..ne ze by mi puvodni podvozek nejak vadil ale spis se mi to libilo vic tak jak sem to predelal
Napsal: stř 11.05.2011 5:39
od coro
strahlung píše:Dráha široká 20m ??? Když nad tím tak uvauji, tak ta jednosměrná asfaltka v polích, kde se raději strefujeme do místa rozšířeného pro míjení traktorů, určitě nebude mít na šířku přes 3m. Asi to nějak souvisí s názorem na fixaci předního kolečka.
Asfaltová cesta? Asi to tiež súvisí s názorom na fixáciu... lebo tráva ktorá je síce udržovaná ale je tam možno viac ďateliny (jetel) a púpav(pampeliška) ako trávy, a aj tá tráva má občas nejaké drny, a hlavne nie vždy je čerstvo pokosená, má zas ďaleko k hladkej ploche.
Napsal: stř 11.05.2011 5:48
od coro
scarabeus píše:Servo s kovovymi prevody neni reseni. Vydrzi dele nez plastove, ale stejne se casem to jedno plastove kolecko ocese.
V tomto serve som plastové koliesko v prevodoch nenašiel ani to jedno. Ako nové tam nemá ani vôle a pekne drží.
MG90S
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=9392
Ale nejaký dôvod prečo je cena aká je, tam byť musí. Servo prebieha pri prudkom pohybe na jednu stranu určenú polohu a vracia sa do nej.
Čítal som tam niekde že človek tie prevody nasadil na HXT900 (aj s horným plastom)a sedelo mu to, kombináciou vznikne VRAJ celkom dobré servo.
- Zbytky čo zostanú tvoria zrejme druhé výrazne "čínske" servo.. možno to radšej považovať za náhradné plastové prevody do HXT900 (sedia aj do GWS Naro) a z elektroniky sa dá ovládať osvetlenie...
Problém s riadením predného kolieska je ten, že ak sa tam vloží pružný člen ako "servosaver", napríklad sa na tiahle urobí V ohyb aby mohlo zapružiť, tak to ochráni servo ale zas tá noha bude vybočovať a bude veľký problém udržať ju rovno - vyvráti sa a zablokuje.
Bez pružnosti, natvrdo na serve, to ale malé servá podľa mňa nevydržia dlho.
Napsal: stř 11.05.2011 11:29
od strahlung
Vždy jsem si myslel, že hrbolatost (drsnost) startovní/přistávací plochy by měla být nejvýše malým zlomkem průměru koleček. Nějaký čas jsem létal u parkoviště, které mělo starý drolivý beton, a dobrý pocit jsem z toho neměl. Moc si nedovedu představit, na které travnaté ploše v okolí bych si troufl jezdit s Cessnou. Ale co jsem tu viděl na videích, to mi dokazuje, že někde to asi opravdu jde. Na trávník sedám leda s bezpodvozkovým ASW28 nebo s vrtulníkem. Takže se s Coro zjevně shodneme, že úprava podvozku je víceméně potřebná a její charakter závisí na provozních okolnostech.
Napsal: pon 23.05.2011 16:20
od adamkos
Zdravím všechny letce, jsem začátečník v RC létání, po nezdarech s 2CH cessnou (než jsem ji seřídil aby trochu letěla, tak byla tak rozštípaná, že se už nedala ani opravit), jsem si koupil 4CH cessnu od Pelikána z druhé ruky. Bohužel u ní nebyl návod (seřízení, poloha těžiště, ...). Není někde návod ke stažení na netu? Prošel jsem cca 220 stránek tohoto vlákna ale nikdo ho nesháněl

.
Není tu někdo z okolí Jičína nebo Hořic, který by mi pomohl se začátky létání?
Předem díky adamkos
Napsal: pon 23.05.2011 16:59
od PEO
strahlung píše:Vždy jsem si myslel, že hrbolatost (drsnost) startovní/přistávací plochy by měla být nejvýše malým zlomkem průměru koleček. Nějaký čas jsem létal u parkoviště, které mělo starý drolivý beton, a dobrý pocit jsem z toho neměl. Moc si nedovedu představit, na které travnaté ploše v okolí bych si troufl jezdit s Cessnou. Ale co jsem tu viděl na videích, to mi dokazuje, že někde to asi opravdu jde. Na trávník sedám leda s bezpodvozkovým ASW28 nebo s vrtulníkem. Takže se s Coro zjevně shodneme, že úprava podvozku je víceméně potřebná a její charakter závisí na provozních okolnostech.
Já mám na Cessně předělaný podvozek-vepředu kola60mm,vzadu řízené ostruhové kolo 30mm spřažené se směrovkou.Vypadá to sice jak Piper,ale ta mrcha teď startuje ze země málem i z oraniště

návod cessna 480
Napsal: pon 23.05.2011 20:26
od Luky-plane
adamkos píše:Bohužel u ní nebyl návod (seřízení, poloha těžiště, ...). Není někde návod ke stažení na netu? Prošel jsem cca 220 stránek tohoto vlákna ale nikdo ho nesháněl

.
Předem díky adamkos
Zdarec,
máš ode mě SZ
Luky-plane