Stránka 226 z 233
Napsal: pon 17.01.2011 21:25
od strahlung
Já měl napřed vrtulník, naštěstí jen Walkera#4, ten není tak nebezpečný, má malé otáčky. Pak Cessnu 480. A teprve pak jsem se náhodně seznámil s místním modelářem a ten mluvil o úrovni současných simulátorů, takže jsem si pořídil ovladač a začal to používat. No a teprve pak jsem zjistil, že existuje něco jako RCmania. Prostě všecko špatně. Takže dobře vím, co říkám, když říkám: nauč se dobře na simulátoru a pak teprve zapni model.
Napsal: čtv 20.01.2011 18:24
od Ferip
takze kupeny novy motor (zevraj lepsi a odolnejsia oska) nova vrtula,nove kridlo a kryt motora a samozrejme aj simulator

)
Napsal: sob 22.01.2011 10:50
od Ferip
neviete mi povedat preco mi tento novy motor
http://www.rcdhamaka.com/index.php?main ... cts_id=515
pri viac ako polovicnych otackach zacne sekat ?
Napsal: sob 22.01.2011 12:11
od carbon31
Aký máš regulátor?
Napsal: sob 22.01.2011 12:47
od Ferip
regulator je tam original...ale asi viem kde bol problem: motor som skusal bez zatazenia teda bez vrtule,ked som nahodil vrtulu uz ide OK aj na max.otacky
Napsal: ned 27.02.2011 14:27
od cassiopeus
Dobrý den,
mám s Cessnou takový problém: Když ji pustím, letí strmě nahoru, abych mohl jakš takš letět, musí být hodně potlačená. Pravou zatáčku létá "plochou vývrtkou", levou nechce vůbec (Když trochu naklopím letadlo do zatáčky, okamžitě se vzepne čumákem vzhůru, abych udělal levou zatáčku, musím letadlo naklonit min. o cca 70 stupňů). Těžiště mám na hranici podle návodu - na přední straně kanálů pro kabely serv.
Co se s tím dá dělat? V motorovém krytu mám už cca 50g závaží.
Pomohlo by podložit zadní hranu křídla? Nebo přidat ještě 50g dopředu? Nebo oboje? Nebo něco jiného?
Díky za náměty
Napsal: ned 27.02.2011 14:42
od coro
Skontroluj hlavne vyosenie motoru, či nie je prasknutý držiak a za letu sa ťahom nevyosí hore a niekam do strany.. Správne je keď je dosť vyosený smerom dolu a doprava.
Ak tie zlé vlastnosti platia aj pre let bez motoru (vždy najprv treba vyladiť ten), tak skontroluj či máš krídlo pripevnené v strede a kolmo na trup - nemá zámok, a jeho poloha je dôležitá.
Ak je toto ok, skontroluj či jedna strana krídla nie je ťažšia, a či na nej niečo nebrzdí (odliepajúca sa nálepka, zle uchytené alebo flutter chytajúce krídelko.....).
Videl som správu aj o tom že niekomu cestoval celý držiak serv v trupe, a potom to na pohyb jedného serva reagovalo aj na druhej riadenej ploche - napríklad na smerovku doprava že by pritiahlo výškovku a naopak...
To že smerovka je kolmo a výškovka rovnobežne s krídlom, by malo byť samozrejmé. Aj za letu, stačí pozrieť - a aby to držalo, mapr. nie že by niekto napríklad použil slabo napnuté gumy a krídlo by za letu opúšťalo trup...
Polovice výškovky musia byť spojené pevne, nie že riadi len jedna strana a druhá sa otáča okolo tej spojky..
Napsal: ned 27.02.2011 23:25
od cassiopeus
Zkusím podložit motor, to ostatní jsem kontroloval a tam je to ok.
Díky za námět.
Napsal: úte 01.03.2011 22:31
od hanz393
k te vyskovce jak rika coro,pokud jsi s tim nekdy nesetrne praskl,jako ja porad,tak to v miste spojeni tech dvou polovin velmi rado praskalo...a navic uz kdyz sem ji koupil novou tak obe poloviny nebyli dokonale v rovine....ale pokud to na zemi chytnes do rukou a zkontrolujes teziste a model je OK a pak zaletu ti to leti vzhuru tak to fakt vvypada na motor...i me to tak delalo ale ja tam mel jine mot.loze..ten drzak serv byl neco priserneho..trikrat sem ho lepil trikrat jsem ho nasel az vepredu..a s tim hybanim vyskovky a smerovky zarovno,je to fakt,po oprave toho loze serv to uz proste nebylo ono a pri napr ovladani smerovky se to cele kroutilo tudiz to hybalo i s vyskovkou...pak jsem udelal dreveny drzak abylo..nakonec sem serva zabudoval do ocasu a cumak zkratil o asi5cm...no vypada to jak mladsi a blbejsi sestricka cessny

Napsal: pát 04.03.2011 17:55
od cassiopeus
Tak jsem přitížil předek a vyosil motor dolů (dvě podložky pod každý ze spodních šroubů motoru) a je to dost lepší.
Ještě přidám 5g pod kryt motoru a těžiště bude ok.
Problém který zůstal je asi ta výškovka. Když to trochu roztáhnu a přitáhnu, neudělá mi to přemet, ale něco jako vertikální sudový výkrut. Ta část výškovky, kde není táhlo se asi přitahuje jinak (měřil jsem to na prkně a v klidu je cca 1mm níž, plně přitažená je cca 2mm níž) a je otázka, o kolik se to liší při plném plynu.
Otázka zní, řešil jste někdo tento problém? Jak vysvětlit této výškovce, aby chodila rovnoměrně?
Díky za tipy.
Napsal: pát 04.03.2011 19:06
od hanz393
hmm tak toho sem si nejak nevsiml u mne,ze by se vyskovka vychylovala o kousek min na strane kde neni tahlo,treba by pomohli tam dat pantiky misto te izolepy co tam misto nich je ne ?nebo se mylim?a kdyz pritahnes vyskovku orcite se ti nehybe i trochu smerovka?me se totiz kroutilo puvodni loze serv takze sem mel problem s vyskovkou ze se mi minimalne vychylila u smerovka...
Napsal: sob 05.03.2011 13:18
od cassiopeus
Směrovka se nehýbe (alespoň na stole). Mám udělaný nový držák serv.
Napsal: sob 05.03.2011 14:51
od m@rtin
Mně jednou za letu z výškovky odpadla taková ta plastová spojka ve tvaru U. Nahradil jsem ji drátem ze silnější kancelářské sponky a od té doby to drží a obě poloviny výškovky se vychylují stejně.
Napsal: ned 06.03.2011 7:45
od Ferip
Pomoze niekto z BA a okolia pri zalietavani? Dik.
Napsal: úte 08.03.2011 6:24
od hanz393
cassiopeus píše:Směrovka se nehýbe (alespoň na stole). Mám udělaný nový držák serv.
tak pak je moznost jak tady rikal m@rtin vymenit ten plastovy bazmek na te vyskovce,ze by se to tam kroutilo,anobo fakt hodit vyskovku na pantiky...