Stránka 3 z 3
Re: VIANA F3RES
Napsal: stř 08.07.2020 18:07
od HONZIK 22
Proč je takovým problemem vytvořit torzni skříň kompletní,uzavrenou?Pak by se nemusely vkládat do křídla diagonální vzpěry. Stačila by lehoucka balza, přece. Z hlediska pevnosti v krutu by jsme byli někde jinde,nemuseli by jsme opravovat pretrzeny potah. Váhove by to nebyl až tak razantní NÁRŮST, potah by šel nazehlit, či přilepit, tam, kde se dnes vymysleji determinazatory.Profil by šel použít Drela modifikovaný, štíhlejší,pronikavost by byla zajištěna nejen klenutym pudorysem křídla.
Jsem stará škola a dostal bych pár facek, kdysi,kdybych v konstrukci letadla, V2, neuzavrel torzku. Přece to dnešní technologie umožňují, riznout do žeber ještě i ze spoda. Neber to jako výtku, prosím, ale jen jako dotaz. Všiml jsem si, že modely, ještě zavěšené na gume lítají,, serpentiny,, křídla nejsou tuhá. Kdyby byla, dostaneš ero výše. Ale to je jen má myšlenka, možná, že se k tomu vyjádří zkušenější.
Re: VIANA F3RES
Napsal: čtv 09.07.2020 15:41
od Asja
... též si myslím. Prkénko balsy tl 1mm ze spodu na uzavřní torzní skříně je minimální nárůst hmotnosti a křídla jsou potom v krutu jako "beton" - nebrat, prosím doslovně, karbon to samozřejmě není.

Mám to takto na KIWIm.
To, že model na gumě/špagátu kličkuje ze strany na stranu může, ale nemusí být malou pevností křídla v krutu. Může to být též polohou háčku, který je umístěný přílíš ve předu vzhledem k poloze těžiště modelu.
Re: VIANA F3RES
Napsal: čtv 09.07.2020 21:59
od ORLA
No spravil som to ako to je , a funguje to a na daný účel je to dostačujúce ,keď by si chcel aby to krídlo bolo naozaj pevné musel by si okrem torznej skrine opáskovať aj rebrá a otokovku spraviť nie z jedného kusu ale tiež z dvoch zvrchu a zo spodu a uzavrieť v tedy by to bolo naozaj pevné , mám také krídla spravené. Tu ide ale o zámer nedá sa celkom porovnávať RES z RC V2 tie majú väčšie rozpätie plochu a tam pôsobia väčšie sily , tento model bol navrhnutý pre túto kategóriu a nemal som s ním problém lietať aj keď bol vietor tých 6m tak ako je v pravidlách, ale to už je zo všetkými týmito strojmi boj lietať v tomto počasí.
Ono tísíc ľudí tisíc chutí na každom modely od iných výrobcov sa niekomu niečo nepáči a chcel by to ináč ale to nejde, nakoniec nie je problém si to tam dorobiť ak by si chcel mať torzku potiahnutú aj z hora a dola. Kiwi sa asi začalo robiť v dvoch verziách? alebo si si to dorobil, lebo sa mi zdá že tiež má torzku len z vrchu.
Re: VIANA F3RES
Napsal: pát 10.07.2020 10:43
od Asja
Ono tísíc ľudí tisíc chutí na každom modely od iných výrobcov sa niekomu niečo nepáči – pod to se rád podepíší.
Na Kiwim jsem uzavřenou torzní skříň, respektive její spodní část, na středové částí a prvním panelu dodělal. Je to snadná práce. Na spodní části žeber se po zářez po nosník odebere 1 mm (pro balzu tl. 1mm), rašplovou metodou. Na spodní nosník a zářez v žebrech jsem nešahal. Spodní plát balsy nejprve nalepím, na lepící pásce, z boku na nosník a pak už pokračuji dále běžným způsobem.
Re: VIANA F3RES
Napsal: pát 10.07.2020 11:18
od HONZIK 22
TO by chtělo foto.
Re: VIANA F3RES
Napsal: pát 10.07.2020 11:49
od Asja
HONZIK 22 píše:TO by chtělo foto.
Nejsem si jistý co na to řekne moderátor fóra, přece jenom to nesouvisí s tímto vláknem. Na druhou staranu pokud je žádáno

, třeba pro inspiraci ...
Re: VIANA F3RES
Napsal: pát 10.07.2020 12:33
od HONZIK 22
Asja , děkuji. No vida lze to. Ucpal jsi koukam i odlehčení na odtokovce. A předělal i trup.
Re: VIANA F3RES
Napsal: pát 10.07.2020 13:38
od Asja
... odlehčovací otvory nejsou ucpány. Odtokovky jsou po vybroušení nejprve lakovány a potaženy středním modelspanem a opět lakovány pro zpevnění. Následně jsem je nechal "vyzrát" cca 14 dní na skleněné desce aby byly krásně rovné. Tepre následně byly použity pro stavbu křídla.
Jinak úprav bylo více, laminátový nosník ocasních ploch, serva pod křídlem, instalace el. moturu ... Jinak by mě to nebavilo

Re: VIANA F3RES
Napsal: pát 10.07.2020 16:42
od HONZIK 22
Pěkná práce.
Re: VIANA F3RES
Napsal: stř 19.08.2020 21:43
od ORLA
Dnes po naozaj dlhej dobe dám môj postup ako spraviť ľahko ovládanie smerovky kevlarovými lankami, spružinku a jedno lanko som zavrhol moc sa mi ten systém nepáči.
Takže cez páku na smerovke si prevlečiem kevlarové lanko. ale ešte ho v páke nechám navoľno. Lanko si prevlečiem cez vodiace bovdeny až k servu. Na tomto modely mám výškovku ovládanú bowdenom preto zadné servo smerovky som o 3 mm podložkou zdvihol, aby sa mi lanká netreli o výškovkové servo. Vyrobíme si z 0,6 drôtu háčiky viď obrázok. Kevlarové lanko omotáme okolo drôtu zalepíme sekundovým lepidlom a poistíme zmršťovacou bužírkou. Prvú časť zasunieme na páku druhú stranu kevlaru dopneme a to isté spravíme aj na druhý háčik. Jemné dopnutie laniek môžeme docieliť ohnutím drôta alebo naopak podľa potreby.
Nakoniec kedže ešte nemáme zalepené kevlarové lanká o páku smerovky, môžme si nastaviť najprv presný stred na vysielači a by sme páku mali čo najpresnejšie, nakoniec si nastavíme smerovku a zafixujeme opäť sekundovým lepidlom.
Tento spôsob môžeme spraviť aj na výškovke funguje veľmi dobre a presne a hlavne ušetríme na dovážení modelu vzhľadom na to že kevlarové lanko neváži skoro nič a tým pádom nemusíme toľko dovažovať čo môže pri bowdenoch navýšiť váhu modelu aj o 40g.
Re: VIANA F3RES
Napsal: stř 19.08.2020 21:45
od ORLA
Ďalšie foto čo sa už nedali vložiť
Re: VIANA F3RES
Napsal: stř 19.08.2020 21:55
od ORLA
Ešte videjko
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=67ClTXlDqlA[/youtube]
Re: VIANA F3RES
Napsal: pon 30.11.2020 22:42
od Jaro61
Nová Vaiana na novú sezonu prichystaná a zalietaná. Váha 440g ,ešte urobím novú výškovku a možno sa podarí ešte niečo ušetrit na váhe...