HonzaS píše:Ten zapisovač přeci nemusí být certifikovaný.
To je právě to, proč poukazuji na to, že tady polemizují o vyšetřování letecké nehody ti, kteří si teprve ujasňují některé základní věci.
HonzaS píše:Ten zapisovač přeci nemusí být certifikovaný.
OPR píše: Oni mají nějaký počet svědků, vypisují jejich výpovědi a nakonec jejich verdikt je v rozporu toho co jim popíší svědci.
OPR píše:No právě ....
OPR píše: tak si myslím, že v ÚZPLN pracují lidé, kteří mají k vrtulníkům, teorii letu vrtulníku a k mechanice letu trošku dál.
HonzaS píše:Ten zapisovač přeci nemusí být certifikovaný. V autě taky používáš necertifikovanou čínskou kameru za pár babek, ale když pak policajti vyšetřují kdo ve skutečnosti způsobil nehodu, může hodně napovědět. Ono by dost možná stačilo GoPro nebo líp nějaká kamera s audio vstupem, pak by vyšetřovatelé věděli aspoň o co se piloti pokoušeli.
.
LittleFalco píše:
Tak to je hodně odvážné tvrzení. Zřejmě jsou pro tebe čtyři roky inženýrského studia na letecké VŠ a následná praxe xx let v oboru nedostačující
LittleFalco píše:V roce 1992 to u Brandýsa načudil do země v plné rychlosti čtvrtý prototyp L-39MS při certifikačním letu. Za kniplem byl zkušený pilot s praxí na nadzvuku a s 15 lety praxe továrního testovacího pilota. Letoun byl doslova narvaný zkušební elektronikou, všude snímače a zapisovače, na palubě byl zkušební technik který aparaturu obsluhoval. Přes to všechno se nepodařilo určit příčinu nehody, závěr byl - ZŘEJMĚ chvilková zdravotní indispozice pilota
HonzaS píše:Já neřikam, že to objasní vše. Jen že je lepší mít aspoň nějaký data, než nemít vůbec žádný data.
OPR píše:
Pardon, ale o tomhle nemíním diskutovat. Je to mé tvrzení proti jejich tvrzení. Já v jejich postupu vyšetřování, tak jak jej oni sami prezentují a mám možnost ho číst, vidím nezohlednění výpovědi svědků. A z toho vyplývající veliký rozpor v možném sledu událostí po sobě jdoucích. Závěr, tak jak jej ustanovila komise, s ním nesouhlasím.
OPR píše: Závěr, tak jak jej ustanovila komise, s ním nesouhlasím.
OPR píše:Ano přesně tak. Souhlasím s chybou pilotáže - stejně tak s technickou poruchou, jenž zapříčinila obrovský zásah do cyklicekého řízení (opět zásah vlivem posádky nebo zásah nějakou jinou blíže nespecifikovatelnou silou - mohlo se třeba pilotovi udělat momentální zle a svalit se na páku cykliky druhý na to nezareagoval nebo prostě to nebylo v jeho možnostech - nevím) Ale rozhodně nesouhlasím s tím, že jako první zásah do draku vrtulníku, byl střet listu s kabinou. První byl náraz listu do ocasního nosníku. Pak už děj se vůle vyšší moci a jeden z listů po odražení se od ocasního nosníku promáchl na opačnou stranu a vzal kabinu vejpůl. “
OPR píše:Ano přesně tak. Souhlasím s chybou pilotáže - stejně tak s technickou poruchou...