Z mého pohledu by nejjednodušší změnou u RCVS bylo zrušit pravidlo o jednotném gumipraku a nahradit ho jen definicí délky gumy a silonu v kombinaci s maximální délkou natažení (v podstatě to samé, jako je v RCH nebo v těch zahraničních pravidlech F3-RES2M). To by totiž umožnilo použít gumipraky s lehčí gumou a silonem a v tu chvíli by bylo možné smysluplně létat RCVS se vším možným počínaje klasickým dvouservovým RCH přes zmíněné dvoumetrovky až po současné modely. V tom je totiž nyní kámen úrazu, RCH prostě těžký gumiprak z opředené gumy a silonu minimálně 0,8mm neunese a i dvoumetrovka s tím má problém.
Úprava tohoto pravidla by proto kategorii daleko více otevřela a patrně by i poněkud omezila výhodu moderních třímetrovek.
Ale jestli by to bylo průchozí je velká otázka.
Profily vs. konstrukční stavba
Re: Profily vs. konstrukční stavba
V gumě bych problém neviděl. RCVS se létají běžně i s RCHáčky. Třeba takový reflex od Leoše Svobody je velmi dobrej stroj pro RCVS. Viděl jsem i několik domácích staveb házedel. Ale nikdy jsem neviděl zásadní problém s váhou gumy a to i za bezvětří. A dvoumetrovka ta už vůbec nebude mít problém. Jak píšu mám nakreslenou dvoumetrovku a určitě bych jí nekreslil kdybych věděl že je to na tu gumu moc malý. Zkrátka RCVS se dá v pohodě lítat s čímkoliv od 1500 - 3000mm. Sám se chystám bojovat v téhle sezoně s dvoumetrovkou a Limit bude opět přihlížet jako záložní stroj.
Re: Profily vs. konstrukční stavba
No já se možná konečně dostanu i na nějakou soutěž a primárně to vidím to na zmutovanou Metaxu. Mám od Jardy Bartůňka historický trup - jeho vlastní forma, která zbyla z doby hluboké totality, tak ji vyhrabal a nové trupy jsou proti originálu lepší díky lepším pryskyřicím a troše uhlíku.
Křídlo víceméně vlastní, tvarově styl Metaxa/Limit, ale lehčí díky uhlíkovým pásnicím nosníku a navíc tomu protáhnu ucha na výsledné rozpětí 270-280cm. Je to trochu "hřích", středy mám už skoro dva roky hotové, stejně dlouho mi doma ležel trup, ale nějak "nebyli lidi" pro dokončení.
A k tématu - profil je právě ten o poznání ztenčený E205.
Ad dvoumetrovka - asi před třemi roky jsem postavil model pracovně označený jako Asterix 2014. V podstatě starý dobrý Asterix od Igry, ale zásadně zdokonalený - trup se zachováním tvarů, ale štíhlejší a balsový, ne ze "žbrdlinek", křídlo spojené místo stupidně umístěnými dráty tlustší uhlíkovou tyčí v místě hlavního nosníku, k tomu balsová náběžka a odtokovka. Prostě model, který vypadá jak klasický Asterix, zcela tradiční stavba (tady žádný kompozit nebyl), ale o vzletové hmotnosti jen cca 730g, přitom spíš pevnější než originál. Bohužel jsem ho idiotsky zrušil asi třetím letem (syndrom elektroletce, kdy jsem větroň pustil s vypnutým přijímačem, to se u elektry nestane a tak mi jaksi chybí na toto reflex), ale docela věřím, že by to bylo zatraceně slušné výkonné. Trup a ocasní plochy přežily bez škrábnutí, asi se někdydonutím k novému křídlo, tahle variace na retroklasiku byla opravdu podařená. Jinak Asterix má klasický E205, ale hrají tam roli ty tři smrkové lišty na horní přední straně potahu, které fungují jako turbulátory, což možná trochu omezuje absolutní výkonnost, ale zato jsou velmi dobré vlastnosti při přetažení, ostrých zatáčkách, atd.
Jinak kdybych stavěl dvoumetrovku "od nuly", tak bych asi šel do Sagitty (zase s drobnými vylepšení jako u Asterixe), tohle letadlo prostě nemá chybu, profil bych u nové stavby nejspíš zkusil právě zmíněný SD7037.
Křídlo víceméně vlastní, tvarově styl Metaxa/Limit, ale lehčí díky uhlíkovým pásnicím nosníku a navíc tomu protáhnu ucha na výsledné rozpětí 270-280cm. Je to trochu "hřích", středy mám už skoro dva roky hotové, stejně dlouho mi doma ležel trup, ale nějak "nebyli lidi" pro dokončení.
A k tématu - profil je právě ten o poznání ztenčený E205.
Ad dvoumetrovka - asi před třemi roky jsem postavil model pracovně označený jako Asterix 2014. V podstatě starý dobrý Asterix od Igry, ale zásadně zdokonalený - trup se zachováním tvarů, ale štíhlejší a balsový, ne ze "žbrdlinek", křídlo spojené místo stupidně umístěnými dráty tlustší uhlíkovou tyčí v místě hlavního nosníku, k tomu balsová náběžka a odtokovka. Prostě model, který vypadá jak klasický Asterix, zcela tradiční stavba (tady žádný kompozit nebyl), ale o vzletové hmotnosti jen cca 730g, přitom spíš pevnější než originál. Bohužel jsem ho idiotsky zrušil asi třetím letem (syndrom elektroletce, kdy jsem větroň pustil s vypnutým přijímačem, to se u elektry nestane a tak mi jaksi chybí na toto reflex), ale docela věřím, že by to bylo zatraceně slušné výkonné. Trup a ocasní plochy přežily bez škrábnutí, asi se někdydonutím k novému křídlo, tahle variace na retroklasiku byla opravdu podařená. Jinak Asterix má klasický E205, ale hrají tam roli ty tři smrkové lišty na horní přední straně potahu, které fungují jako turbulátory, což možná trochu omezuje absolutní výkonnost, ale zato jsou velmi dobré vlastnosti při přetažení, ostrých zatáčkách, atd.
Jinak kdybych stavěl dvoumetrovku "od nuly", tak bych asi šel do Sagitty (zase s drobnými vylepšení jako u Asterixe), tohle letadlo prostě nemá chybu, profil bych u nové stavby nejspíš zkusil právě zmíněný SD7037.
Re: Profily vs. konstrukční stavba
tomashr píše:... kdybych stavěl dvoumetrovku "od nuly", tak bych asi šel do Sagitty ...
Tady je ...
Co Aquila? Nebo radši takhle ...
jyrry.webnode.cz
Re: Profily vs. konstrukční stavba
To ale odkazuješ stopalcovky, ne 2m...
2m verze Sagitty je tohle: http://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=5970 , nepřekvapilo by mne, kdyby někdo dělal výřezy i na ní, ale ono je to tak jednoduché, že to skoro nestojí za námahu.
2m verze Sagitty je tohle: http://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=5970 , nepřekvapilo by mne, kdyby někdo dělal výřezy i na ní, ale ono je to tak jednoduché, že to skoro nestojí za námahu.
Re: Profily vs. konstrukční stavba
Ajaj, mám je zafixované jako dvoumetrovky...
Admirál je taky jednoduchý ale už jsem jich posílal docela dost, možná by zájem i byl... No, byl to jen takový chvilkový nápad a námět
Admirál je taky jednoduchý ale už jsem jich posílal docela dost, možná by zájem i byl... No, byl to jen takový chvilkový nápad a námět
jyrry.webnode.cz