Stránka 3 z 5
Re: Tangent Alpina 3001
Napsal: stř 24.06.2015 6:11
od efin
Dej sem fotky trupu, vetsinou jde opravit....
pokud bys chtel pomoct se zaletem dej vedet, jsem z OL, litam F3J, RCV2 a velke makety vetronu....
Re: Tangent Alpina 3001
Napsal: stř 24.06.2015 7:45
od PavelKK
Děkuji velice za nabídnutou pomoc, přijímám.
Fotky sem dám asi v sobotu jsem mimo, přední část trupu
pod kabinou je úplně na drobky. Ale ještě pořád zafungovala
správně a sloužila jako dobrá deformační zóna, vše ostatní jak
na trupu tak na křídlech vypadá po zběžné kontrole OK. Dokonce
i aku.
Opravu trupu bych zvládl, tedy zpětné sestavení a laminaci ale
práci na povrchové úpravě asi ne. Vždy tam mám hrudky, čmouhy
atd. Pak také ta stará výmluva: čas mi to nedovoluje (třeba nevydržím,
a pustím se do toho...).
Re: Tangent Alpina 3001
Napsal: sob 27.06.2015 21:51
od PavelKK
Tak tady jsou fotky z havárie...

Re: Tangent Alpina 3001
Napsal: sob 27.06.2015 21:56
od PavelKK
Motor se točí, nedrhne, osa vypadá OK, ale konektory jsou vylomené (vyhnuté).
Držák který je drží je ulomený, to by se dalo opravit ale nevím jak motor
rozebrat. Zbytek elektroniky jsem ještě netestoval.
Jinak křídla a zbytek trupu jsou OK.
Re: Tangent Alpina 3001
Napsal: ned 28.06.2015 12:38
od efin
trup mas za vikend vylaminovany, povrchovku momentalne neres, potrebujes jistotu ze tp poleti a uridis to....
Re: Tangent Alpina 3001
Napsal: pon 20.07.2015 10:49
od PavelKK
Tak jsem měl chvilku volna a "nasranost" na sebe sama mě přešla...Pustil jsem se tedy do opravy. Tak posílám pár fotek z opravy trupu. Vše jsem nejdřív vypreparoval ven z trupu. Pak jsem ty zbytky slepil (z bodoval) k sobě vteřinovým lepidlem a vše dal do osy. Potom broušení a odmaštění vnitřku trupu. Laminování 3x rowingu středem a po bocích a na to dvě vrstvy 160g tkaniny. Po zatvrdnutí budu z venku brousit a kitovat. Můžete mi někdo poradit nějaký dobrý (pružný, lehký, rychle tuchnoucí...) tmel (plnič) na povrch?
Re: Tangent Alpina 3001
Napsal: pon 20.07.2015 10:52
od PavelKK
A ještě tkanina a teď jen počkat na zatuhnutí...
Re: Tangent Alpina 3001
Napsal: pon 20.07.2015 11:31
od PavelKK
Tak jsem, si vybral tmel - polyesterový tmel jemný MOTIP - PES a finál SURFACE PRIMER ve spreji.
Doufám že to bude držet. Budu muset předělat vnitřní rozmístění a uchycení (hlavně ušetřit hmotnost) aby to bylo lehčí o hmotnost laminování a kitování...
Re: Tangent Alpina 3001
Napsal: pon 20.07.2015 13:41
od martin z
Vylaminovat/zpevnit čumák = několikanásobně lepší situace než muset vylaminovat/zpevnit ocas! To je ta zásadní pozitivní informace!
Re: Tangent Alpina 3001
Napsal: sob 25.07.2015 11:48
od PavelKK
Tak jsem se dostal opět k opravě trupu. Pár fotek po kytování a broušení. Teď už chybí jen lak...
Re: Tangent Alpina 3001
Napsal: sob 25.07.2015 11:54
od PavelKK
Ještě jsem při broušení našel prasklinu v "čumáku" tak jsem to také zpevnil kouskem rowingu...
Re: Tangent Alpina 3001
Napsal: sob 25.07.2015 11:58
od PavelKK
Nevíte někdo jak rozebrat ten motor. Nejde mi povolit inbus který je zezadu našroubován v ose. Máte někdo s tímto zkušenost???
Re: Tangent Alpina 3001
Napsal: sob 25.07.2015 14:12
od kokeš
Do vrtačky kvalitní bit a levý otáčky. Pokud dojde ke stržení šestihranu v imbusu pak odvrtat vidiakem na kov,protože alespoň u motoru scorpion byl ten imbusovej červik kalenej.Vrtáček byl drahej ale hodil se vícekrát.Jinak to máš pěkně spravený.Jenom pokud je ta tkanina dávaná jen z vnitřní stany tak nevím.
Re: Tangent Alpina 3001
Napsal: sob 25.07.2015 14:30
od PavelKK
Děkuji. Hodně jsem ten trup zevnitř probrousil tak doufám že to bude držet. Má menší prohnutí než u nového trupu (ten byl ale lehčí...HI). Jak říká má žena na to, že to stejně zase zapíchneš je to až moc dobrý...HI. S tím motorem to vyzkouším. Dík
Re: Tangent Alpina 3001
Napsal: sob 25.07.2015 20:59
od martin z
Úplně napřed imbus šroub ohřát pájkou. Když jsem se na ohřátí vykašlal, tak mě to vždy vytrestalo. Pokud se "povede" imbus klíč protočit v hlavě šroubu protože jsem se na ohřátí vykašlal, tak pokorně stejně nakonec ohřeju pájkou a pak sahám pro sadu palcových imbus klíčů a modlím, že aby ten nejbližší větší klíč než metrický se v protočené hlavě šroubu neprotočil. Odvrtávání hlavy šroubu kobaltovým vrtákem nechávám až jako poslední možnost.