Stránka 3 z 12

Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m

Napsal: čtv 20.09.2012 10:07
od Jindra_S
Honzo, procházím podobným dilematem jako ty, jen nabíječku a nějaké baterie mám. :)
Mám Katanu MD 1,2m od PA a je to velmi pohodové éro - jako bych lehce lítal s EPP, přitom to i nějak vypadá.
Když jsem uvažoval o něčem větším, první myšlenka byla 1,5m Extra nebo Katana opět od PA - cena je však docela vysoká (vyjde obdobně jako 1,8m od Golden wings), éro je opět velmi lehké a obratné - ve větru už to taková výhoda není - prostě tam váha není. Hlavně - nevrčí a nesmrdí - a to bych si právě chtěl jednou zkusit i když znám nevýhody, které mě zatím odrazovaly. (A další, které mě odrazovat terpve budou :) )
Popravdě - u větších velikostí mě ta cena za start a cena éra docela odrazuje - myšlenkový blok. :(
Takže možná nakonec skončím na příští rok u něčeho takového z bazaru:
http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/Katana-50s/456453/

Užiju si vrčení, finančně to snad taky není tak zlé a cenově to vyjde pod pořízení nového elektrického modelu od PA.

Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m

Napsal: čtv 20.09.2012 13:39
od Honza71
Jindro, ta cena katany v modelbazaru je super a asi to splní i tvoje představy, tj. bude to vrčet a smrdět :) , ale dle mého velmi laického názoru to zas až tak velký skok z 1,2 elektry nebude. Nehledě na to, že to bude určitě zhavík, nikoliv benzin.

Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m

Napsal: čtv 20.09.2012 14:38
od Jindra_S
JJ, je to žhavík, ale menší (doporučený do Katany je kolem 10 ccm) --> mělo by to žrát méně a cena za start by mohla být skoro zanedbatelná. (A neříkejte, že zase 30-50 Kč, protože pak fakt objednavam něco od PA :) )

Cena je opravdu pěkná - což je samozřejmě vždy trošku podezřelé a je to ode mne trošku z ruky. :(

A kdybych tak věděl, jestli to bude velký rozdíl proti 1,2 elektře a zda budu spokojen, neměl bych teď morální dilema.

Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m

Napsal: čtv 20.09.2012 15:12
od H1N1
:-D cena za start? při 5l paliva za 500Kč, se ti do nádrže vejde cca 150ml tzn: něco kolem 15kč za start:-)

Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m

Napsal: čtv 20.09.2012 15:16
od Honza71
jak jsi vlastně došel k té ceně 50Kč za let? obávám se, že zde došlo k nepochopení

jak bylo zmíněno na začátku diskuse => "Spotřeba bude u metylové 20ccm asi stejná jako u 50ccm benzínu - 0,5 litru na let cca 10 min. 50ccm benzín je na akro 2,2m." ... což je nějaká necelá dvactka na let. Možná sis zafixoval do hlavy 50 Kč namísto 50ccm ... :wink:

Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m

Napsal: čtv 20.09.2012 16:08
od AR1
50kč/let=1/2litru metylu nebo 1/2litru aspenu

Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m

Napsal: čtv 20.09.2012 17:37
od HonzaS
Nebudu to tu celé číst, jen v rychlosti:
Spalovací akrobat 1,8m obnáší hrozně moc problémů. Od mizerného chodu motoru přes vibrace, špínu, hluk, cenu (protože benzín zničí drak dřív, než elektrika - opotřebení se taky počítá), výkon, hmotnost...

A jestli někomu přijde elektrika drahá, letos najaře jsem si koupil za 3000kč z německa 12s 5000mAh Turnigy, shořely po 58 cyklu, tedy cca 51kč na start. jedna 6s polovina asi nějak přežila, jen ohořelá. Každopádně mi to nepřijde moc, a za rok (samozřejmě s vyššíma bezpečnostníma opatřeníma) jdu do lipolek do 2,2m akrobata zase.

To letadlo (hyperion Yak 54) už bude mít čtvrtou sezónu, zkuste to nakroutit na benzínovém letadle ;-)

Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m

Napsal: čtv 20.09.2012 17:44
od AR1
Jenže bez vyřešeného dobíjení na letišti si dají jen jeden let.

Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m

Napsal: čtv 20.09.2012 19:04
od HonzaS
no dneska stačí relativně levný nabíječ, se dvěma sadama (7s 4900mAh Rhina) jsem létal se 180W nabíječem 1,84m akrobata v klidu. Dneska když 350W Icharger stojí "trojku" (= 2 středně dobrý serva) nevidím moc problém.

A z autobaterie v OII nabiju 2x 12s a v pohodě odjedu, takže teoreticky 4x 6s sadu do 1,8m akrobata. Pak stačí na chvíli nastartovat. Pochybuju ale, že by někdo dal s 1,8m akrobatem víc než 6 startů za den.

Někomu to přijde, že je to investice do nabíječe a časem odejde autobaterie atd... Ano. Ale nemusíš řešit kvalitní "obal" na benzín, který stejně smrdí, nemusíš řešit to, že ti kape palivo s olejem z výfuku, neřešíš zašpiněný model a především to funguje.

Měl jsem v ruce 2m katanu s MVVS 45, 2,2m Yaka 54 s nějakou 50tkou, 2,8m Yaka 55 s MVVS 116 a 3m Sbacha s 160tkou. A nic z toho nelítalo ani zdaleka tak dobře, ani zdaleka... jako elektrika. Nehledě na to, že jsem se o něco z toho musel starat (vozit na letiště, udržovat) a na rovinu? To je ještě horší.

Takže znovu, spalovací 1,8m obnáší mnoho problémů a má 1 výhodu -cca 4 starty nemusíš čekat na nabíjení.

Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m

Napsal: čtv 20.09.2012 19:36
od AR1
Ale nebavíme se o tom, jestli benzín srmdí a kolik stojí icharger. Bavíme se o tom, čím ten icharger na tom letišti nakrmíš. A ti kluci tady řeší, jestli je 50 kč/let moc nebo ne, tak je taky fér říct, že k tý sadě 12S lipo za trojku ještě malinko něco potřebujou. A to malinko je v tvým případě OII - Okvátka II? Trochu drahej zdroj. A co když jedou Feldou, co má 40Ah a přes tejden stojí? Budou jí mít nastartovanou na letišti při dobíjení?

Takže znovu - u elektriky u takhle velkých packů, kterých si víc nekoupíš, musíš mít na letišti vyřešeno dobíjení. O ničem jiným nemluvím, nezpochybňuju tvoje srovnávání obou pohonů.To si stejně každej musí srovnat v hlavě sám.

Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m

Napsal: čtv 20.09.2012 19:44
od Jindra_S
To Honza 71: Cena 30Kč za let - soukromé mailování s Pikusem 1, něco z fóra - viz AR1 - 50kč/let=1/2litru metylu nebo 1/2litru aspenu

EDIT
Ještě jsem našel zmínku na tomto fóru: http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?p=33127
v jednou F3Ačku mám MVVS 26ccm nádrž 500ml palivo 12%Aerosynth II a tam je to cca na 10minut letu s malou rezervou! v druhém F3A mám OS 160FX 26ccm nádrž 600ml palivo 12% ASII 5% nitra a je to taky tak 10min +- nějaká ta minutka jako rezerva. ve čmelákovi mám MVVS 20 nádrž 500ml palivo 10%ricin a tam je palivo tak na 20minut letu jenže tam jede motor v jiném režimu. Webra 35ccm palivo ASII 8% ve Skyboltovi 500ml nádrž taky tak 10minut s rezervou.



Ale klidně se nechám poučit - cena za let je tedy:

Rozpětí letadla Metyl Benzín Aspen
1,6 15Kč - -
1,8 30 Kč 10 Kč ?
2,0 - ? ?
2,2 - 20 Kč 50Kč

- - asi se moc nepoužívá
? - nemám ani šajn :-)

Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m

Napsal: čtv 20.09.2012 19:58
od H1N1
Kluci todle co se tu řeší je vážně překvapilo, já jsem nikdy neřešil kolik mě stojí jeden start atd.. přeci lítáme protože chceme, a jestli za rok prolítám 5000kč na benzínu tak to skoro ani v peněžence nepoznám... Já bych se přiklonil k většímu letadlu a šel do 2,2 třeba toho Veloxe co jsem někdo poslal. dal tam DLE55 a chrochtal si jak mě to hezky vrčí, smrdí a lítá to... Jinak k baterkám: my na letišti máme elektriku takže u nás dost lidí elektro má, ale z lidí co lítáme větší letadla tam má málo kdo elektro... jen fakt pár kluků...

Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m

Napsal: čtv 20.09.2012 19:58
od Jindra_S
To HonzaS: Ohledně elektřiny ti musím dát rozumově za pravdu - okamžitý záběr, menší vibrace ... Jen spalovák je prostě ... nějaký jiný, vrčivý ... pocitově jiný a chtěl bych si ho zkusit a 1,8m mi přišla jako zajímavá příležitost (a očividně spíše není, jak mi bylo vysvětleno v tomto vláknu - lépe 2m a výše). Je samozřejmě možné, že nakonec zvítězí "rozumový" pohled na věc - opravdu od začátku vlákna je to ve stádiu úvah - zjišťuji, co to stojí a obnáší.

Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m

Napsal: čtv 20.09.2012 20:06
od Jindra_S
To H1N1 - věřím, že někdo to příliš neřeší, já třeba ano a nemá to nějakou spojitost s příjmem nebo částkou vydávanou za modelařinu - prostě by mi to nějak vadilo. (A opravdu tím nechci říct, že peníze rozhazujete a já šetřím - očividně by to nebyla pravda).
A je také možné, že časem dojdu i k částkám, které popisoval winter - teď mi to připadá prostě příliš velký skok. (Hovořím opatrně: Kdyby mi někdo v okamžiku, kdy jsem šel kupovat autíčko za 3 tisíce i s vysílačkou řekl, že jednou pořídím trošku větší za 20 tisíc, tak mu tehdy řeknu, že tak blbý nikdy nebudu. :) )

Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m

Napsal: čtv 20.09.2012 20:15
od H1N1
Jindra_S píše:To HonzaS: Ohledně elektřiny ti musím dát rozumově za pravdu - okamžitý záběr, menší vibrace ... Jen spalovák je prostě ... nějaký jiný, vrčivý ... pocitově jiný a chtěl bych si ho zkusit a 1,8m mi přišla jako zajímavá příležitost (a očividně spíše není, jak mi bylo vysvětleno v tomto vláknu - lépe 2m a výše). Je samozřejmě možné, že nakonec zvítězí "rozumový" pohled na věc - opravdu od začátku vlákna je to ve stádiu úvah - zjišťuji, co to stojí a obnáší.


Tedka jsem udělal akrobata 2,6m. tak ti sem pro představu rozepíšu položky:
letadlo: 18000Kč (Velox OM)
motor: 11000Kč (ZDZ 80RV-J - dostal jsem velkou slevu)
elektronika: 18000Kč (serva, baterie, přijimače, pumpy)
potah: 5000Kč (monokote)
obaly na křídla + příslušenství: 3500Kč

elektroniku a potahy jsem měl o 15% levnější od částečného sponzora, reklamní folie od sponzora celé.


ergo bez slev bych byl někde u 65000Kč...


Ty mluvíš o velikosti 1,8m to je podle mě taková nejméně populární velikost, doopravdy bych ti rád poradil jít o stupínek víše a pořídit 2m+. Uvidíš peníze vložené do letounu se ti vrátí...


Ondra