Stránka 3 z 12
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: čtv 20.09.2012 10:07
od Jindra_S
Honzo, procházím podobným dilematem jako ty, jen nabíječku a nějaké baterie mám.
Mám Katanu MD 1,2m od PA a je to velmi pohodové éro - jako bych lehce lítal s EPP, přitom to i nějak vypadá.
Když jsem uvažoval o něčem větším, první myšlenka byla 1,5m Extra nebo Katana opět od PA - cena je však docela vysoká (vyjde obdobně jako 1,8m od Golden wings), éro je opět velmi lehké a obratné - ve větru už to taková výhoda není - prostě tam váha není. Hlavně - nevrčí a nesmrdí - a to bych si právě chtěl jednou zkusit i když znám nevýhody, které mě zatím odrazovaly. (A další, které mě odrazovat terpve budou

)
Popravdě - u větších velikostí mě ta cena za start a cena éra docela odrazuje - myšlenkový blok.
Takže možná nakonec skončím na příští rok u něčeho takového z bazaru:
http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/Katana-50s/456453/Užiju si vrčení, finančně to snad taky není tak zlé a cenově to vyjde pod pořízení nového elektrického modelu od PA.
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: čtv 20.09.2012 13:39
od Honza71
Jindro, ta cena katany v modelbazaru je super a asi to splní i tvoje představy, tj. bude to vrčet a smrdět

, ale dle mého velmi laického názoru to zas až tak velký skok z 1,2 elektry nebude. Nehledě na to, že to bude určitě zhavík, nikoliv benzin.
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: čtv 20.09.2012 14:38
od Jindra_S
JJ, je to žhavík, ale menší (doporučený do Katany je kolem 10 ccm) --> mělo by to žrát méně a cena za start by mohla být skoro zanedbatelná. (A neříkejte, že zase 30-50 Kč, protože pak fakt objednavam něco od PA

)
Cena je opravdu pěkná - což je samozřejmě vždy trošku podezřelé a je to ode mne trošku z ruky.
A kdybych tak věděl, jestli to bude velký rozdíl proti 1,2 elektře a zda budu spokojen, neměl bych teď morální dilema.
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: čtv 20.09.2012 15:12
od H1N1

cena za start? při 5l paliva za 500Kč, se ti do nádrže vejde cca 150ml tzn: něco kolem 15kč za start:-)
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: čtv 20.09.2012 15:16
od Honza71
jak jsi vlastně došel k té ceně 50Kč za let? obávám se, že zde došlo k nepochopení
jak bylo zmíněno na začátku diskuse => "Spotřeba bude u metylové 20ccm asi stejná jako u 50ccm benzínu - 0,5 litru na let cca 10 min. 50ccm benzín je na akro 2,2m." ... což je nějaká necelá dvactka na let. Možná sis zafixoval do hlavy 50 Kč namísto 50ccm ...

Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: čtv 20.09.2012 16:08
od AR1
50kč/let=1/2litru metylu nebo 1/2litru aspenu
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: čtv 20.09.2012 17:37
od HonzaS
Nebudu to tu celé číst, jen v rychlosti:
Spalovací akrobat 1,8m obnáší hrozně moc problémů. Od mizerného chodu motoru přes vibrace, špínu, hluk, cenu (protože benzín zničí drak dřív, než elektrika - opotřebení se taky počítá), výkon, hmotnost...
A jestli někomu přijde elektrika drahá, letos najaře jsem si koupil za 3000kč z německa 12s 5000mAh Turnigy, shořely po 58 cyklu, tedy cca 51kč na start. jedna 6s polovina asi nějak přežila, jen ohořelá. Každopádně mi to nepřijde moc, a za rok (samozřejmě s vyššíma bezpečnostníma opatřeníma) jdu do lipolek do 2,2m akrobata zase.
To letadlo (hyperion Yak 54) už bude mít čtvrtou sezónu, zkuste to nakroutit na benzínovém letadle

Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: čtv 20.09.2012 17:44
od AR1
Jenže bez vyřešeného dobíjení na letišti si dají jen jeden let.
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: čtv 20.09.2012 19:04
od HonzaS
no dneska stačí relativně levný nabíječ, se dvěma sadama (7s 4900mAh Rhina) jsem létal se 180W nabíječem 1,84m akrobata v klidu. Dneska když 350W Icharger stojí "trojku" (= 2 středně dobrý serva) nevidím moc problém.
A z autobaterie v OII nabiju 2x 12s a v pohodě odjedu, takže teoreticky 4x 6s sadu do 1,8m akrobata. Pak stačí na chvíli nastartovat. Pochybuju ale, že by někdo dal s 1,8m akrobatem víc než 6 startů za den.
Někomu to přijde, že je to investice do nabíječe a časem odejde autobaterie atd... Ano. Ale nemusíš řešit kvalitní "obal" na benzín, který stejně smrdí, nemusíš řešit to, že ti kape palivo s olejem z výfuku, neřešíš zašpiněný model a především to funguje.
Měl jsem v ruce 2m katanu s MVVS 45, 2,2m Yaka 54 s nějakou 50tkou, 2,8m Yaka 55 s MVVS 116 a 3m Sbacha s 160tkou. A nic z toho nelítalo ani zdaleka tak dobře, ani zdaleka... jako elektrika. Nehledě na to, že jsem se o něco z toho musel starat (vozit na letiště, udržovat) a na rovinu? To je ještě horší.
Takže znovu, spalovací 1,8m obnáší mnoho problémů a má 1 výhodu -cca 4 starty nemusíš čekat na nabíjení.
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: čtv 20.09.2012 19:36
od AR1
Ale nebavíme se o tom, jestli benzín srmdí a kolik stojí icharger. Bavíme se o tom, čím ten icharger na tom letišti nakrmíš. A ti kluci tady řeší, jestli je 50 kč/let moc nebo ne, tak je taky fér říct, že k tý sadě 12S lipo za trojku ještě malinko něco potřebujou. A to malinko je v tvým případě OII - Okvátka II? Trochu drahej zdroj. A co když jedou Feldou, co má 40Ah a přes tejden stojí? Budou jí mít nastartovanou na letišti při dobíjení?
Takže znovu - u elektriky u takhle velkých packů, kterých si víc nekoupíš, musíš mít na letišti vyřešeno dobíjení. O ničem jiným nemluvím, nezpochybňuju tvoje srovnávání obou pohonů.To si stejně každej musí srovnat v hlavě sám.
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: čtv 20.09.2012 19:44
od Jindra_S
To Honza 71: Cena 30Kč za let - soukromé mailování s Pikusem 1, něco z fóra - viz AR1 - 50kč/let=1/2litru metylu nebo 1/2litru aspenu
EDIT
Ještě jsem našel zmínku na tomto fóru:
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?p=33127v jednou F3Ačku mám MVVS 26ccm nádrž 500ml palivo 12%Aerosynth II a tam je to cca na 10minut letu s malou rezervou! v druhém F3A mám OS 160FX 26ccm nádrž 600ml palivo 12% ASII 5% nitra a je to taky tak 10min +- nějaká ta minutka jako rezerva. ve čmelákovi mám MVVS 20 nádrž 500ml palivo 10%ricin a tam je palivo tak na 20minut letu jenže tam jede motor v jiném režimu. Webra 35ccm palivo ASII 8% ve Skyboltovi 500ml nádrž taky tak 10minut s rezervou.
Ale klidně se nechám poučit - cena za let je tedy:
Rozpětí letadla Metyl Benzín Aspen
1,6 15Kč - -
1,8 30 Kč 10 Kč ?
2,0 - ? ?
2,2 - 20 Kč 50Kč
- - asi se moc nepoužívá
? - nemám ani šajn

Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: čtv 20.09.2012 19:58
od H1N1
Kluci todle co se tu řeší je vážně překvapilo, já jsem nikdy neřešil kolik mě stojí jeden start atd.. přeci lítáme protože chceme, a jestli za rok prolítám 5000kč na benzínu tak to skoro ani v peněžence nepoznám... Já bych se přiklonil k většímu letadlu a šel do 2,2 třeba toho Veloxe co jsem někdo poslal. dal tam DLE55 a chrochtal si jak mě to hezky vrčí, smrdí a lítá to... Jinak k baterkám: my na letišti máme elektriku takže u nás dost lidí elektro má, ale z lidí co lítáme větší letadla tam má málo kdo elektro... jen fakt pár kluků...
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: čtv 20.09.2012 19:58
od Jindra_S
To HonzaS: Ohledně elektřiny ti musím dát rozumově za pravdu - okamžitý záběr, menší vibrace ... Jen spalovák je prostě ... nějaký jiný, vrčivý ... pocitově jiný a chtěl bych si ho zkusit a 1,8m mi přišla jako zajímavá příležitost (a očividně spíše není, jak mi bylo vysvětleno v tomto vláknu - lépe 2m a výše). Je samozřejmě možné, že nakonec zvítězí "rozumový" pohled na věc - opravdu od začátku vlákna je to ve stádiu úvah - zjišťuji, co to stojí a obnáší.
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: čtv 20.09.2012 20:06
od Jindra_S
To H1N1 - věřím, že někdo to příliš neřeší, já třeba ano a nemá to nějakou spojitost s příjmem nebo částkou vydávanou za modelařinu - prostě by mi to nějak vadilo. (A opravdu tím nechci říct, že peníze rozhazujete a já šetřím - očividně by to nebyla pravda).
A je také možné, že časem dojdu i k částkám, které popisoval winter - teď mi to připadá prostě příliš velký skok. (Hovořím opatrně: Kdyby mi někdo v okamžiku, kdy jsem šel kupovat autíčko za 3 tisíce i s vysílačkou řekl, že jednou pořídím trošku větší za 20 tisíc, tak mu tehdy řeknu, že tak blbý nikdy nebudu.

)
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: čtv 20.09.2012 20:15
od H1N1
Jindra_S píše:To HonzaS: Ohledně elektřiny ti musím dát rozumově za pravdu - okamžitý záběr, menší vibrace ... Jen spalovák je prostě ... nějaký jiný, vrčivý ... pocitově jiný a chtěl bych si ho zkusit a 1,8m mi přišla jako zajímavá příležitost (a očividně spíše není, jak mi bylo vysvětleno v tomto vláknu - lépe 2m a výše). Je samozřejmě možné, že nakonec zvítězí "rozumový" pohled na věc - opravdu od začátku vlákna je to ve stádiu úvah - zjišťuji, co to stojí a obnáší.
Tedka jsem udělal akrobata 2,6m. tak ti sem pro představu rozepíšu položky:
letadlo: 18000Kč (Velox OM)
motor: 11000Kč (ZDZ 80RV-J - dostal jsem velkou slevu)
elektronika: 18000Kč (serva, baterie, přijimače, pumpy)
potah: 5000Kč (monokote)
obaly na křídla + příslušenství: 3500Kč
elektroniku a potahy jsem měl o 15% levnější od částečného sponzora, reklamní folie od sponzora celé.
ergo bez slev bych byl někde u 65000Kč...
Ty mluvíš o velikosti 1,8m to je podle mě taková nejméně populární velikost, doopravdy bych ti rád poradil jít o stupínek víše a pořídit 2m+. Uvidíš peníze vložené do letounu se ti vrátí...
Ondra