V ČR jsme trochu pozadu, ale Slováci mají delegáta na zasedání proškoleného dostatečně
Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)
Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)
Jo, různě se ty připomínky řeší.
V ČR jsme trochu pozadu, ale Slováci mají delegáta na zasedání proškoleného dostatečně
Za nás Ivan Hořejší také ví dost, nicméně není přímo v té rozhodující submomisi.
V ČR jsme trochu pozadu, ale Slováci mají delegáta na zasedání proškoleného dostatečně
Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)
palo47svk píše:graup15 píše:Mám tu perspektivní motůrek Neu 1409/1.5D/6.7......Zase na druhou stranu na tomto výkonu se motor nedá utahat a poměr tah/Výkon/hmotnost modelu bude pro mne naprosto uspokojivý.
... niečo pre Dalibora a ďalších NEU-fanúšikov: CFK 13/8" + KPG25 + S.NEU 1110/1,5D + SHOCK50 + 3S 1600 + ALTIS3* + model EGIDA** F5J (kompozit - letovka 1947 g, dopredná rýchlosť v preskoku 75 km/h pri opadaní okolo -1 m/s)
*ALTIS detaily: http://www.rivamodels.sk/F5J-FAI/F5J-FAI_14.html
** EGIDA detaily: http://www.rivamodels.sk/F5J-FAI/F5J-FAI_18.html (o pár dní)
Máš link na výrobce modelu? Díky. Hihi mám radost, že používáš Neu. V kombinaci s KPG to chodí hezky.
- TomasC
- Site Admin
- Příspěvky: 11247
- Registrován: pát 25.04.2003 0:00
- Bydliště: Praha Hloubětín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)
tomashr píše:Jo, různě se ty připomínky řeší.
V ČR jsme trochu pozadu, ale Slováci mají delegáta na zasedání proškoleného dostatečněZa nás Ivan Hořejší také ví dost, nicméně není přímo v té rozhodující submomisi.
Za nás je tam Tomáš Bartovský. Ivan byl v dubnu pozorovatel. Správná osoba je Emil Giezendanner ze Switz, dá se s ním docela dobře mluvit. Potkal jsem ho na závodech.
Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)
graup15 píše: Máš link na výrobce modelu?
Výrobcom modelu EGIDA je Jaro Muller, ale neviem o tom, že by mal vlastný web.
link na EUM: http://euromodell.de/main.php?kid=2&lang=en
link na RCG: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1367607
link na SMM: http://www.skipmillermodels.com/EGIDA_p/egida.htm
K S.NEU motorom - zdieľam Tvoj názor, že v prípade FAI-F5J bude výhodné použiť spoľahlivý silnejší motor vyladený na max. účinnosť a nie na max. výkon
Prvého januára 2012 (to začnú platiť F5J-FAI pravidlá) ho nasadíš, odlietaš dve sezóny, potom pred prvými majstrovstvami sveta v F5J tam kvapneš trochu oleja a ideš ďalej...
(doplnil som link na EUM a SMM od Marka Galu aj link na RC-groups).
Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)
Tý jo málem jsem dostal infarkt 2250 Ojro za F3J pluh,...to teda nedám ani omylem..to bych se musel dočista pomátnout.
Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)
graup15 píše:Tý jo málem jsem dostal infarkt 2250 Ojro za F3J pluh
No, pokiaľ si odskočíš do USA, môžeš to mať o chlp lacnejšie - pouze za 2295 USD
Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)
graup15 píše:Tý jo málem jsem dostal infarkt 2250 Ojro za F3J pluh,...to teda nedám ani omylem..to bych se musel dočista pomátnout.
No a kde si tých 2250 ojro videl......?
Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)
fly-up píše:No a kde si tých 2250 ojro videl......?
palo47svk píše:link na SMM: http://www.skipmillermodels.com/EGIDA_p/egida.htm
Kdo je bez miny, ať hodí kamenem.
Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)
graup15 píše:Tý jo málem jsem dostal infarkt 2250 Ojro za F3J pluh,...to teda nedám ani omylem..to bych se musel dočista pomátnout.
a nejhorší na tom je, že ty lidi to na soutěže prostě koupí tak proč by to bylo levnější
Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)
graup15 píše:Tý jo málem jsem dostal infarkt 2250 Ojro za F3J pluh,...to teda nedám ani omylem..to bych se musel dočista pomátnout.
No ja tam vidím 2295 USD čo je cca 1640 eur , keby si to lietadlo mal v ruke tam by si možno pochopil ,že prečo........ale ten pluh nie je full carbon tak by ti to asi nič nehovorilo .
Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)
fly-up píše:.. keby si to lietadlo mal v ruke tam by si možno pochopil ,že prečo..
Je to približne tak, ako píše Bohuš
A keď si dáš trošku dlhší let (ako je napríklad na obrázku), tak si ten model možno predsa len kúpiš
Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)
palo47svk píše:fly-up píše:.. keby si to lietadlo mal v ruke tam by si možno pochopil ,že prečo..
Je to približne tak, ako píše BohušKeď si s tým modelom "vrzneš" zopár letov, prestane Ťa tá cena príliš trápiť
![]()
A keď si dáš trošku dlhší let (ako je napríklad na obrázku), tak si ten model možno predsa len kúpiš
Zase buď Palo objektivní - podobně dlouhý graf je snadno k vidění i u modelů za čtvrtinu ceny, ne-li za méně...
Fakt je, že Egida je zajímavé letadlo, které patří k nejlehčím v dané velikosti, navíc je dost možná jediné navržené vyloženě na F5J.
Jinou otázkou ale je, zda je přínos adekvátní nárůstu ceny třeba ve srovnání s lehkou Suprou - popravdě o tom mám své pochybnosti.
Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)
tomashr píše:Zase buď Palo objektivní - podobně dlouhý graf je snadno k vidění i u modelů za čtvrtinu ceny, ne-li za méně... Jinou otázkou ale je, zda je přínos adekvátní nárůstu ceny třeba ve srovnání s lehkou Suprou - popravdě o tom mám své pochybnosti.
To bol taký žartík špeciálne pre Dalibora
Model je skutočne dosť drahý. Najmä keď vezmeme do úvahy, že elektroverzia je určená pre kategóriu, kde by hlavnú úlohu mala hrať HLAVIČKA s RUČIČKAMI.
Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)
Model není drahý....je kurevsky předražený!!! Za ty prachy by mně musel vařit oběd, ráno popřát hezký den a mít klesavost 0.1m/s....
To, že něco letí 1h nebo dvě je irelevantní, neb dvě hodiny poletím s čímkoli když je trošku termika.
Myslím, že ideální model (za adekvátní prachy) je to co koupil Tomasr.....jezdím často okolo bydliště výrobce, tak se tam asi zastavím.
To, že něco letí 1h nebo dvě je irelevantní, neb dvě hodiny poletím s čímkoli když je trošku termika.
Myslím, že ideální model (za adekvátní prachy) je to co koupil Tomasr.....jezdím často okolo bydliště výrobce, tak se tam asi zastavím.
Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)
Po delší době zase něco k původnímu tématu o Shocku, zejména pro fly-up
Nastavil jsem si Unilog a zkusil jsem odběr pohonu staticky a výsledky jsou velmi příjemné. Vypadá to, že regulátor nekecal - odběr s vrtulí AER 13x11 a baterkou Nanotech 3s2200mAh byl jen 36-37A. Baterka byla poměrně vybitá, napětí při zátěži už bylo lehce pod 11V, ale je jasné, že ani s plně nabitou to nebude o moc více. Takže dost pohoda - když budu brát hodnotu 11V a 37A, tak jsme na nějakých 400W příkonu (při plném nabití možná 450W), což stačí modelu o hmotnosti 2130g na stoupavost cca 8m/s - myslím že to je jasný důkaz toho, že nároky F5J na pohon nejsou nijak vysoké
Podotýkám, že ten Kontronik Kira bude v tomto režimu hodně účinný, s nějakou oběžkou by to pro stejné parametry možná přelezlo 500W, ale pořád to není nic složitého...
Zároveň to plně potvrzuje, že bude reálné využít i lehčí 3s1300mAh - 37A po maximálně 30s nebude pro dnešní 1300mAh sebemenší problém.
Nastavil jsem si Unilog a zkusil jsem odběr pohonu staticky a výsledky jsou velmi příjemné. Vypadá to, že regulátor nekecal - odběr s vrtulí AER 13x11 a baterkou Nanotech 3s2200mAh byl jen 36-37A. Baterka byla poměrně vybitá, napětí při zátěži už bylo lehce pod 11V, ale je jasné, že ani s plně nabitou to nebude o moc více. Takže dost pohoda - když budu brát hodnotu 11V a 37A, tak jsme na nějakých 400W příkonu (při plném nabití možná 450W), což stačí modelu o hmotnosti 2130g na stoupavost cca 8m/s - myslím že to je jasný důkaz toho, že nároky F5J na pohon nejsou nijak vysoké
Podotýkám, že ten Kontronik Kira bude v tomto režimu hodně účinný, s nějakou oběžkou by to pro stejné parametry možná přelezlo 500W, ale pořád to není nic složitého...
Zároveň to plně potvrzuje, že bude reálné využít i lehčí 3s1300mAh - 37A po maximálně 30s nebude pro dnešní 1300mAh sebemenší problém.