Stránka 3 z 8

Napsal: sob 11.06.2011 6:59
od graup15
Acid píše:
graup15 píše: Je to naprosto to samé (v rámci chyby měření) jako Neu 1509/1Y/6.7
Někde hluboko v hystorii určitě bude měření tohoto motoru s vrtulí 17/13 na 4S.
...
Co mne trošku překvapilo (a přiznám odradilo od koupě motoru) je zjištění, že hlavní ozubený věnec je bronzový.
...
PS.....Jestli chceš motor ala Neu 1509..na 4S s 17/13 nemá cenu nic vymýšlet. Prostě si ho objednej, už je dost provařený . Pokud nechceš čekat..objednej Paličku. Až na provedení převodovky, je to výkonově to samé.


Problem je tady neco v te hluboke historii najit + hromada grafu cos mel na strankach je nefunkcni, ale treba se jeste postesti. Narazil jsem na mereni 1509/2D/6.7 se 17x13 a 4s, tech ~1,5kW bych videl jako ideal.

Kandidaty na pohon mam v podstate 3:
- Neu 1509/neco, puvodne 1Y/6.7 (nenasel jsem zatim graf), do mych predstav zapada i 2D/6.7 viz vyse
- Palicka 2026/3500
- Kira 500 nebo 600, ta 500 podle toho co jsem nasel je slabsi nez bych chtel.

Vsechno na 4S 3000mAh a s RFM 17x13, 3m F3F ero doufam do 3kg, regl by snad stacil CC ICE (prip. Lite) 100?

Neu - co tak ctu ma obcas ulety s kvalitou, kdyz se mechikani spatne vyspi + dodaci lhuty a aktualni ojeb s celnikama.
Palicka - otazka jak na tom bude s zivotnosti vence.
Kira - zatim jsem nevybral vhodny typ, mozna Kira 600-38 6,7:1 tohle video je s 16x17, nevim co by to proudove delalo se 17x13, jinak nevypada zle


Večer ti ten graf s 1509/1Y sem dám. Momentálně létám ve Vikoušovi 4S-2650. Neb jsem na E-party uvařil 5S pack 2200mAh Turnigy. Svojí blbostí. Už měl natočeno 38 cyklů na 150A proudech a makal beze změny. No ale, frajeřina je dřina :-( Tak dlouho jsem kravnul, ignorujíc odpočítávací stopky až jsem baterku vybil na totál 0. Je po ní .
Ale k věci..1509/2D mám ve Vikingovi...a i na 4S letí kolmo. Regl tam mám taky Ice Lite 100. A rozptyl proudů podle použité baterky je 100-200A a reglík maká statečně.

Napsal: sob 11.06.2011 22:38
od Acid
To budu vdecny.
Jaky rozdil je mezi 1509/1Y/S/6.7 a 1509/1Y/F/6.7 krome ceny? zdroj

Napsal: sob 11.06.2011 22:44
od m2
Acid píše:Jaky rozdil je mezi 1509/1Y/S/6.7 a 1509/1Y/F/6.7 krome ceny? zdroj

Na tej stránke je to napísané:
F-Typen: mit angeformten Kühlrippen

Napsal: sob 11.06.2011 22:47
od Surgical
Myslím, že ty F-typy mají silnější plášť s vyfrézovanými chladícími žebry, jsou při ostatních shodných parametrech o pár gramů těžší....

Napsal: sob 11.06.2011 22:53
od Acid
sory, slepota a neznalost nemciny

Napsal: sob 11.06.2011 23:06
od Surgical
graup15 píše:...Co mne trošku překvapilo (a přiznám odradilo od koupě motoru) je zjištění, že hlavní ozubený věnec je bronzový. Nedokážu posoudit, jestli je to dobře či špatně, ale buď Palička zná něco víc než slovutné firmy Pletti, Neu či Hacker..kteří mají kola ocelová, s povrchovou úpravou ...nebo je to obráceně. V každém případě díky tomuto do něj nejdu....na experimenty už jsem moc starej :-) :-) Jak to bude s výdrží převodovky ukáže až čas..


Mno, bronzové věnce i ozubená kola se používají i ve vysoce přesných a namáhaných převodovkách (a nejen, i řetězových převodech apod.) standardně, nebo spíše nadstandardně, ono bronz je dražší materiál (v podstatě měď je dneska defacto drahý kov), než ocel jakkoli legovaná obecně...Mnohdy jsou v jádru ocelové díly jen pokryty bronzovou vrstvou pro snížení materiálových nákladů...
Nejde ani tak o pevnost, ta je u moderních bronzů na dostatečné úrovni, stejně tak i korozivzdornost, ale hlavně o vynikající vlastnosti bronzu ve snížení třecího odporu, v podstatě je bronz jakoby "samomazný", možná zde hledat důvod k použití, o nižší mechanickou životnost bych rozhodně obavy neměl, dokonce bych spíše hledal výhodu v menších mechanických ztrátách a tím i větší účinnosti takové převodovky....Ale nejsem strojař ani nástrojař, jsem jen felčar, ale vím, že ve vrtačkách, které používáme v traumatologii, jsou vnitřky bronzové, protože z principů, jakými je potřeba dané nástroje sterilizovat, je není možné kupříkladu mazat.
A vzhledem k pořizovacím cenám traumatologického instrumentária (pro příklad, taková pistolová akumulátorová vrtačka menších rozměrů a výkonu se základním příslušenstvím vychází na cca půl mega, jojo, není to překlep, ale opravdu 500.000 .- českých, ty větší a výkonnější jsou adekvátně dražší) je běžná požadovaná životnost takové vrtačky (která se obvykle používá i vícekrát denně s příslušným počtem cyklů sterilizace) aspoň pět let (radši deset, ono vám ředitel obvykle dřív novou stejně nebude chtít dovolit pořídit....)

Napsal: sob 11.06.2011 23:53
od JMalik
Kdyby to Graup15 ještě chvíli vydržel a zasekl se u něj ten bandážovaný rotor na NEU, tak jsem zkusil Paličku na 6s lipol a vrtuli 17/18 :wink:
Takhle jsem to poskládal a čeká to na úterý na baterku.
Ani nevím, jestli je Steve Neu takový ignorant, nebo to má prostě na háku.
Od Graup15 jsem dostal super zabandážovaný rotor, dal jsem to na keramická ložiska a pasoval to do svého statoru a na převodovku. Co kus NEU, to originál. Že to oni musí sestavit přesně, je při těch otáčkách a výkonu jasné. Ale za jakou cenu. Rotory se na délku liší tak o 1 mm, takže několikrát montáž, demontáž, správný počet podložek....
Ty idiotské červíky na zadním víku a měkké imbusy na převodovce jsou už jen perlička nakonec.
Fakt je ale, že výkonově tomu těžko něco vytýkat a převodovka má taky neuvěřitelné parametry.

Napsal: ned 12.06.2011 7:58
od graup15
JMalik píše:Kdyby to Graup15 ještě chvíli vydržel a zasekl se u něj ten bandážovaný rotor na NEU, tak jsem zkusil Paličku na 6s lipol a vrtuli 17/18 :wink:
Takhle jsem to poskládal a čeká to na úterý na baterku.
Ani nevím, jestli je Steve Neu takový ignorant, nebo to má prostě na háku.
Od Graup15 jsem dostal super zabandážovaný rotor, dal jsem to na keramická ložiska a pasoval to do svého statoru a na převodovku. Co kus NEU, to originál. Že to oni musí sestavit přesně, je při těch otáčkách a výkonu jasné. Ale za jakou cenu. Rotory se na délku liší tak o 1 mm, takže několikrát montáž, demontáž, správný počet podložek....
Ty idiotské červíky na zadním víku a měkké imbusy na převodovce jsou už jen perlička nakonec.
Fakt je ale, že výkonově tomu těžko něco vytýkat a převodovka má taky neuvěřitelné parametry.


Přesně ten stejný pocit mám i já. Kolikrát musím s novým motorem dělat harakiri aby to bylo OK. Už se mi stalo, že jsem nechal brousit odvalovací podložku mezi převodovkou a motorem o 5 stovek, neb jinak se to netočilo. Nebo pro změnu přesazoval ložiska v převodovce...taky se to netočilo. Prostě by v NeuMotors potřebovali evropské standardy kontroly.

Napsal: ned 12.06.2011 10:36
od Acid
graup15 píše:
JMalik píše:...
Ani nevím, jestli je Steve Neu takový ignorant, nebo to má prostě na háku.
Od Graup15 jsem dostal super zabandážovaný rotor, dal jsem to na keramická ložiska a pasoval to do svého statoru a na převodovku. Co kus NEU, to originál. Že to oni musí sestavit přesně, je při těch otáčkách a výkonu jasné. Ale za jakou cenu. Rotory se na délku liší tak o 1 mm, takže několikrát montáž, demontáž, správný počet podložek....
Ty idiotské červíky na zadním víku a měkké imbusy na převodovce jsou už jen perlička nakonec.
...


Přesně ten stejný pocit mám i já. Kolikrát musím s novým motorem dělat harakiri aby to bylo OK. Už se mi stalo, že jsem nechal brousit odvalovací podložku mezi převodovkou a motorem o 5 stovek, neb jinak se to netočilo. Nebo pro změnu přesazoval ložiska v převodovce...taky se to netočilo. Prostě by v NeuMotors potřebovali evropské standardy kontroly.


Tohle je presne to co me od nej odrazuje.

graup15 píše:Večer ti ten graf s 1509/1Y sem dám.


nasels ho?

Napsal: ned 12.06.2011 12:02
od graup15
To víš, že jo....Ale byl jsem už utahaný. Tak dneska. Nějak těch 6 hodin naletišti člověka vyluftuje :-)

Napsal: ned 12.06.2011 12:06
od graup15
Acid píše:
graup15 píše:
JMalik píše:...
Ani nevím, jestli je Steve Neu takový ignorant, nebo to má prostě na háku.
Od Graup15 jsem dostal super zabandážovaný rotor, dal jsem to na keramická ložiska a pasoval to do svého statoru a na převodovku. Co kus NEU, to originál. Že to oni musí sestavit přesně, je při těch otáčkách a výkonu jasné. Ale za jakou cenu. Rotory se na délku liší tak o 1 mm, takže několikrát montáž, demontáž, správný počet podložek....
Ty idiotské červíky na zadním víku a měkké imbusy na převodovce jsou už jen perlička nakonec.
...


Přesně ten stejný pocit mám i já. Kolikrát musím s novým motorem dělat harakiri aby to bylo OK. Už se mi stalo, že jsem nechal brousit odvalovací podložku mezi převodovkou a motorem o 5 stovek, neb jinak se to netočilo. Nebo pro změnu přesazoval ložiska v převodovce...taky se to netočilo. Prostě by v NeuMotors potřebovali evropské standardy kontroly.


Tohle je presne to co me od nej odrazuje.

graup15 píše:Večer ti ten graf s 1509/1Y sem dám.


nasels ho?


Aby to nevypadalo, že jsou Neu špatné...velký vykřičník..To rozhodně ne!!! Pořád to jsou motory, z kterých jdou tahat naprosto šílené výkony (a mluvím o výkonech..né příkonech!!, sice tu nikdo z nás dynobrzdu nemá, ale ta účinnost je vidět na otáčkách :-) Jen prostě občas..neříkám, že je to vždy, přijde motor..kdy Mexičan co to skládal, byl na práci vyloženě nasranej....a je to znát. Nic co by tu nešlo upravit, ale taky mi vadí..proč to nejde rovnou perfektně.

Napsal: ned 12.06.2011 19:44
od graup15
Tady máš ten graf. Dle mne ideální pohon pro 3 metrovku. Navíc má ještě dost velkou rezervu.

Obrázek

Napsal: ned 12.06.2011 19:50
od graup15
Kurňa zobrazuje se ten graf? Mně ne...přitom je to jako vždy vložené.

Napsal: ned 12.06.2011 20:25
od m2
graup15 píše:Kurňa zobrazuje se ten graf? Mně ne...

Zobrazuje.

Tu je pre porovnanie Kira600 so 17x13RF na regli CC100 a kuželi RF40mm pri veľmi podobnom výkone:

Obrázek

Napsal: ned 12.06.2011 21:22
od graup15
Jo to je fakt srovnatelné :-) Hihi jen to napětí na baterkách je trošilinku jiné..srandisto!