první vrtulník

Začínáte nebo chcete začít s vrtulníkem.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
netos
Příspěvky: 110
Registrován: pát 05.03.2010 0:00
Bydliště: Louny, Děčín

#31 Příspěvek od netos »

Obecne tu muzu dost souhlasit s Mikelem. No ono zacatecnik jsi uplny nebo na jednorototech? Ja si porad myslim, ze pokud uplny od nuly, tak jakykoliv jednorotor je az dalsi level nevhodny na uplny zacatek. T-rex 450 pekny stroj, to jiste ano, ale pro uplneho zacatecnika? Nesmysl. Simulator bez debat, o tom zadna, bez nej to nejde. A kdo by tvrdil ze ano, asi zapomnel na sve zacatky:) A ze je treba si pripravit alespon 100% ceny heli jeste vedle na ND v prvnich 3 mesich, to je take faktem. A taky pevny nervy, porad sbirat ty rozsekany kousky ze zeme a porad dokola z toho skladat heli :-) Nebo ze bych byl takovy nesika jen ja? ;-)
Uživatelský avatar
pcmaxik
Příspěvky: 735
Registrován: stř 26.08.2009 0:00
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od pcmaxik »

Ano tak s předchozím příspěvkem souhlasím. Já jen jak jsem uváděl, že INNOVATOR je stabilní. Tím jsem nechtěl říct že je jak dvourotor. Fyziku tu člověk neukecá. Ale není to tak špatná volba, já jej nemám ale po zkušenostech otce, se mi začal docela zamlouvat, je pravda, že třeba baterie stojí asi 2000kč což je teda myslím dost, ale pok jej člověk koupí z druhé ruky v dobrém stavu tak se to dá. Já mám HK-450 a CopterX 250 je na cetě. Rozhodnutí je na každém. Je hodně cest jak se naučit lítat, netvrdím že ta moje je nejideálnější, ale chybama se člověk učí. S tou HoneyBee ale souhlasím, otec mi ji občas půjčí a je to super polítáníčko.
SpectrumDX7s
AGILE 5.5,TREX 450PRO DFC,Blade130X,Phoenix2000,HK MX2,HotWing1000
www.helitesin.cz
Uživatelský avatar
freerider
Příspěvky: 363
Registrován: ned 01.10.2006 0:00
Bydliště: Canada
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od freerider »

ja sem začal lítat z heli v poměrně krátký době před tim jsem lítal jen z letadly ideální je na začátek nějakej prtavej dvourotor (ja mel easycopter v4 ted už je jednorotor V4,5) pak každpádně cvičit na simu z jednorotorama a pak do toho trískout a pořídit si jednorotor ja jsem prakticky před měsícem pomalu nechápal jak jednorotor vlastně funguje, ale pořídil sem HK450GT pro, postavil, seřídil a naprogramoval sem to a bez problému jen to chce nastudovat nějakou tu dokumentaci těd už udržím stroj ve visu a obkroužim osmičku zatim jen v garážích pač venku mi mrznou prsty a v rukavicích nemám takovej cit.Každopádne simulator je opravdu základ tam tě rozbitej model nic nestojí.
Uživatelský avatar
poldik
Příspěvky: 6
Registrován: sob 20.02.2010 0:00
Bydliště: Sokolov

#34 Příspěvek od poldik »

Ahoj tak jestli jsem to dobre pochopil tak se jedná o tento vrtulník Honey Bee 2, RTF, 2.4GHz už jsem na něj taky koukal a dám na rady zkušenějšího a začnu na něm 8) 8) :!:
Walkera 53Q3
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11504
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#35 Příspěvek od zdzd »

netos píše:Ja si porad myslim, ze pokud uplny od nuly, tak jakykoliv jednorotor je az dalsi level nevhodny na uplny zacatek. T-rex 450 pekny stroj, to jiste ano, ale pro uplneho zacatecnika? Nesmysl.


Vůbec to není nesmysl. Není to až tak dávno, co třída 450 vůbec nebyla. Ba dokonce ani MaxiR. Jen jeho menší předchůdce Rambo. MaxiR = zvětšený MaxiRambo. A jak známo, čím menší, tím mrchavější. Přesto na Rambu začaly spousty lidí. A šlo to. S Rambem jsem přitom vlastně nikdy ani neboural. Na nějaké závady ano. Ale že bych s ním praštil, tak to ne. Ale chtělo to simulátor, tréninkový kříž a spoustu trpělivosti.
Uživatelský avatar
flubber
Příspěvky: 602
Registrován: stř 05.12.2007 0:00
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od flubber »

Dá se bez problému začít i s 6ch bez simu a řídící návyky se dají získat na zemi. Takto jsem začínal já - sim používám na akro: na heli namontovat kříž, na zem (čím hladší tím lepší) nakreslit čtverec o velikosti zhruba dvojnásobku velikosti kříže. Roztočit rotor a kolektiv držet tak, aby se helina chtěla zrovna odlepit. Začne poskakovat a utíkat a úkolem je udržet ji v tom čtverci. Nesmí vzlétnout. Takto se dá během pár dnů natrénovat řízení ve všech polohách heliny. Pak se může čtverec postupně zmenšovat. První vis pak jde automaticky, ale nesmí se to uspěchat. :D
Uživatelský avatar
freerider
Příspěvky: 363
Registrován: ned 01.10.2006 0:00
Bydliště: Canada
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od freerider »

dnes jsem byl poprvé lítat venku s HK450gtpro byl to můj 3tí let 2x v garážích a dnes venku a opravdu supr pocit hlavně když konečně můžu naložit kolektivu rychlej let dopředu taky supa pořád radši s křížem až bude lepší počasí tak zkusim přepnout na idle1.Jinak mám dotaz ohledně aku a to můžu dát 14,4V 4c mám tendle regl http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... 50-65A_ESC a tendle motor http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... 0_class%29

pastorek 13z
diver
Příspěvky: 231
Registrován: stř 15.08.2007 0:00
Bydliště: Jižní Čechy
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od diver »

chce to dvě věci, LaHeli a trpělivost - já jsem patriot :wink: pokud máš dost trpělivosti naučit se s Riccem, pujde ti létat s každým
Diver (Sniper, Ricco, T-rex 600ESP, Rotorshape, Y-ufo, MaxirSE, 2Cool, EasyGlider, Toro 900, LongShot)
Uživatelský avatar
Mikelo
Příspěvky: 1331
Registrován: pon 23.02.2009 0:00

#39 Příspěvek od Mikelo »

Lyžování na kříži je právě ten nejhloupější způsob jak se učit pilotovat kvedláka. Prostě proto že jím nenaučí skoro nic.
Uživatelský avatar
flubber
Příspěvky: 602
Registrován: stř 05.12.2007 0:00
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od flubber »

Mikelo: OK, je to tvůj názor, neberu ti ho. Já se tak naučil ovládat helinu ve všech směrech během pár dnů.

Tam je důležité helinu udržet právě v tom čtverci. Bez něj to nemá smysl.
Uživatelský avatar
netos
Příspěvky: 110
Registrován: pát 05.03.2010 0:00
Bydliště: Louny, Děčín

#41 Příspěvek od netos »

No ja musim zase souhlasit s Mikelem. Neznam ho, ale uplne mi mluvi z duse:) Taky jsem poskakoval po zemi o 106, ale ne prvoplanovite, spise proto, ze jsem si na zacatku do vzduchu vubec netroufnul. Mam ty pocity jeste zivy. Nerekl bych, ze se poskakovani po zemi a let/vis jakkoliv vysoky da jakkoliv srovnavat. Jak se vzneses byt o centimetr, razem je vse uplne jine nez na zemi. To muj nazor :-)
Uživatelský avatar
Mikelo
Příspěvky: 1331
Registrován: pon 23.02.2009 0:00

#42 Příspěvek od Mikelo »

Právě ten rapidní rozdíl v reakci na řízení při lyžování a visení (byť v malé výšce) jsem měl na mysli.
Chce to vyskočit do výšky odpovídající asi průměru rotoru a tam cvičit. Je to dost vysoko aby stroj jen neplaval na přízemním efektu ale dost nízko aby přežil pád bez úhony, pokud půjde na lyže a ne na bok. Čím hladší a rovnější „podlaha" tím lépe.
Třeba u tak lehkého kvedláčku jako je HoneyBee je kříž úplně k ničemu, jen zhorší ovladatelnost. Ale proti gustu žádný dišputát, každý může jak chce.
Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 4179
Registrován: stř 09.12.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od psena »

Zacal jsem dvojrotorem ( viz podpis,darek od manzelky k vanocum, nemel jsem ani tucha, jinak bych doporucil jednorotor stejnych rozmeru), dneska vidim, ze by se klidne dalo zacit primo 450kou s velkym predstihem ovsem ziskat zaklady na simulatoru.
Koax proste absolutne neodpovida ovladani 6CH, je to takovej rozdil, ze to prirovnani ani nesnese, snad letadlo se chova podobneji :).
A packovat co se tyce stran se kazdej nauci i se spravnym navykem na simu, stejne pak driv ci pozdeji prijde nejaka chybka.
Osobne jsem nemel s visem ploutvou k sobe zadnej problem, ale nez jsem v realu se odvazil to otocit (i kdyz v simu tezka zívačka) chvili to trvalo. Pad prisel jen kvuli uspechani a brzkem letu, kdy si kazdy musi zvyknout na novou perspektivu (i kdyz mam dobry oci, mam problem na 50m videt, kdyz je heli bokem na kterou stranu se vlastne naklani) staci spatny pohyb packou potom jeste horsi antireakce a heli je na zemi :)
Takze podle me, neutracet za hracky koupit 6ch pokud mas zajem o opravdovy letani, vybavit se trpelivosti jak na simu tak potom pri zacatcich viseni ve vsech uhlech.
Neunahlit se jak ja, na druhou stranu, teprve 2 pady me naucily se vic soustredit na to co litam na simu a taky na vetsi soustredenost pri realnym letu. Z kazdyho jsem se poucil.
Toliko rady naprosteho zacatecnika ostatnim zacatecnikum. :)
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11504
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#44 Příspěvek od zdzd »

psena píše:Koax proste absolutne neodpovida ovladani 6CH, je to takovej rozdil, ze to prirovnani ani nesnese, snad letadlo se chova podobneji :).


Naprostá souhlas. Já to srovnávám jako kolo a tříkolku. Obojí ma řidítka a šlapátka. A tím podobnost končí. Když se naučím jezdit na tříkolce, pro kolo mi to nedá vůbec nic. Na tříkolce ztastavím a spočnu. Na kole zastavím a rozbiji si ciferník. Přitom první co je potře pro jednorotor je naučit se stát...

Jak postupovat? Nejlépe podle pilotní školy IRCHA. Ale málo kdo má tu trpělivost.

http://zd.wwwcity.cz/zd/IRCHA.htm
Uživatelský avatar
Kenny McCormick
Příspěvky: 3250
Registrován: pát 28.08.2009 0:00
Bydliště: Prešov, SK

#45 Příspěvek od Kenny McCormick »

psena píše:Zacal jsem dvojrotorem ( viz podpis,darek od manzelky k vanocum, nemel jsem ani tucha, jinak bych doporucil jednorotor stejnych rozmeru)


Ten dvojrotor /ci trojkolku :lol: / by som uz teraz tiez nechcel...
Ale pre tu manzelku tu urcite bude mnoho ludi zeleniet od zavisti :mrgreen:
:P :P :P
Odpovědět

Zpět na „Heli - začátečník“