Zálet YAK 54 RC FACTORY
podle mého bys měl provédst zásadní řez až to letadlo dostaneš na záda a bude se po stažení motoru chovat stejně,pokus s posunutím těžiště bych vyřešil dovážením ocasu.pokud jsi začátečník v akro,tak přijde brzo stejně rána-pak bych upravoval-přelepoval.jinak eppčka které mám seřízená těžištěm víc na akrobacii než na 3d mi po ubraní plynu padají po čumáku dolu,stejně jako tobě 
S tím YAKem létám letos docela dost.
http://kvidicek.rajce.idnes.cz/YAK-54/
Takhle to tam musí být nalepené. Ty šroubky v pákách serv jsou provrtané a fungují otáčením jako naviják - dá se tak rychle a snadno seřídit napětí nití v různém počasí.
To křídlo nepředěláváš proto, aby se to nebořilo bez plynu po čumáku (to bude dělat stále), ale proto, abys to vůbec mohl seřídit pro akrobacii.
Kde mám já výřez pro aku nezkoumej, mám těžiště hodně vzadu. To si tam budeš posunovat postupně později, jak to budeš zvládat. Zatím to dej těch 95 - 100mm.
To letadlo musí být rovné, nezkroucené a dostatešně mamotorované, aby Ti to něco dalo.
http://kvidicek.rajce.idnes.cz/YAK-54/
Takhle to tam musí být nalepené. Ty šroubky v pákách serv jsou provrtané a fungují otáčením jako naviják - dá se tak rychle a snadno seřídit napětí nití v různém počasí.
To křídlo nepředěláváš proto, aby se to nebořilo bez plynu po čumáku (to bude dělat stále), ale proto, abys to vůbec mohl seřídit pro akrobacii.
Kde mám já výřez pro aku nezkoumej, mám těžiště hodně vzadu. To si tam budeš posunovat postupně později, jak to budeš zvládat. Zatím to dej těch 95 - 100mm.
To letadlo musí být rovné, nezkroucené a dostatešně mamotorované, aby Ti to něco dalo.
-
OuvejAchich
- Příspěvky: 310
- Registrován: ned 06.04.2008 0:00
- Bydliště: Chomutov
Naprosto souhlasím s LV a JMalik. Nedobře postavený a seřízený akrobat sice poletí, akrobatit s ním také půjde, ale nebude to ono. Doporučuji udělat to, co Ti výše zmínění radí. Dobře seřízeného akrobata je radost vodit, takové éro je pak hodné a poslušné.
"Cuiusvis hominis est errare;
nullius nisi insipientis in errore perseverare."
nullius nisi insipientis in errore perseverare."
- LV
- Příspěvky: 9200
- Registrován: pát 05.01.2007 0:00
- Bydliště: Trenčianska Turná
- Kontaktovat uživatele:
ME píše:LV píše:My sme len teoretici....
No to jste.Oba. Pokud to posuzujete jako normální let(čumákem dopředu) máte pravdu.
Ale pokud někdo létá ocasem dopředu(4-5D), tak se mýlíte oba dva.![]()
![]()
![]()
![]()
Vieš, ja som veľa EPPčiek nemal, VA Extra, VA Ultimate, Blast G2 a Blast G3.
Žiadne z nich po stiahnutí plynu vo vodorovnom lete nezačalo prudko klesať. Blast G2 a G3 má zhruba rovnaké letové vlastnosti ako Jak od RC Faktory. Pri stiahnutí plynu v 10m výške kľudne doplachtím 50m. To asi nebude strmhlavé klesanie, že?
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
www.elektromodely.sk
- BARTOSS.cz
- Příspěvky: 328
- Registrován: čtv 10.11.2005 0:00
- Bydliště: kladno
LV píše:Ale pokud někdo létá ocasem dopředu(4-5D), tak se mýlíte oba dva.![]()
![]()
![]()
![]()
Laco neblbni. Vždyť si dělám prdel.
- LV
- Příspěvky: 9200
- Registrován: pát 05.01.2007 0:00
- Bydliště: Trenčianska Turná
- Kontaktovat uživatele:
BARTOSS.cz píše:Akrobat ma mit kridlo v nule. Kdyz ma zadek kridla trochu dolu tak ma malej uhel nabehu. Podle mejch zkusenosti letam teda jen asi tricet let by melo letadlo letet nahoru a ne dolu. Pokud nebude na zadech. Takze baterky do zadu a je hotovo...
Zdvihnutá nábežka, alebo klesnutá odtokovka k osi trupu = plusový uhol nábehu. Pri akrobate všetko väčšie ako nula (teda aj +0,1mm) je väčší uhol nábehu
Čím väčší uhol, tým má model väčšiu tendenciu sa vspínať pri strate rýchlosti a pri dostatočnej rýchlosti stúpa
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
www.elektromodely.sk
LV píše:....Blast G2 a G3 má zhruba rovnaké letové vlastnosti ako Jak od RC Faktory. Pri stiahnutí plynu v 10m výške kľudne doplachtím 50m. To asi nebude strmhlavé klesanie, že?
máme tady asi 3-4 YAKy, Flash EPP......, další různé kuličkostroje. To klouzání nějak neposuzuji, protože v tom vlastně nelétáš. Ale je fakt, že ten YAK třeba proti Flashovi obrovsky brzdí tím velkým čelním odporem. Zase se tolik nerozbíhá dolů. Podobně se chová Pitts od MS - taky kde vypnu motor, tam to zvrtulníkuje.
Pokud má jako začátečník něco takového, je to pro něj nezvyk, ale nic jiného. Rychle se naučí dotahovat se stále motorem, nebo to z větší výšky spadákuje pomalu taky k noze. (Navíc si myslím,že to nebude zase až tak střemhlavé klesání. Až to vyzkouší znovu, třeba zjistí, že se s tím brodil už na plynu pomalu a po zavření plynu se to jenom sklopilo, pak by se to zase rozeběhlo)
BARTOSS.cz píše:Akrobat ma mit kridlo v nule. Kdyz ma zadek kridla trochu dolu tak ma malej uhel nabehu. Podle mejch zkusenosti letam teda jen asi tricet let.............
Ještě to párkrát můžeš zkusit, ale mě asi nepřesvědčíš.
(Že to posunuté těžiště tomu strmému klesání pomůže, o tom není pochyb. Ale zkomplikuje se mu na úvod víc jiných věcí. Já říkám, ať to srovná, těžiště nechá zatím klidně tam kde je teď a vykašle se na to klesání. Už při dalším letu zjistí, že to není tak hrozné, jak se to zdálo poprvé.)
Naposledy upravil(a) JMalik dne sob 14.11.2009 21:07, celkem upraveno 1 x.
Tak pánové,
zatím co tady doznívá diskuse, můžu zdělit, že mám již jedno křídlo zpraveno (přelepeno) a čekám na zaschnutí lepidla. Pak půjdu na to druhé. Podle toho, co jsem od vás všech dočetl to bude asi takhle: Protože to byla moje první stavba, nesoustředil jsem se na podstaný věci a celkem nešťastně napsanej návod stavby mi dopomohl k chybě, kterou už příště neudělám. Opravuju to proto, abych se pokusil docílit ideálních letových vlastností ve všech polohách a nepočítám, že mi to vyřeší plachtění bez motoru. Vlastně už to plachtění po tomto modelu nebudu vyžadovat. V podélné ose to mám určitě vyvážený dobře. Zkontroluju ještě vyvážení příčné o kterém jsem se zatím něco dočetl. Budu se věnovat zalítání modelu na motoru, až to bude, jen ze zvědavosti zkusím, jestli se ve věci plachtění něco změnilo. Jelikož to ale neplachtí jiným, kteří tenhle model mají, předpokládám že ne.
Děkuju všem
zatím co tady doznívá diskuse, můžu zdělit, že mám již jedno křídlo zpraveno (přelepeno) a čekám na zaschnutí lepidla. Pak půjdu na to druhé. Podle toho, co jsem od vás všech dočetl to bude asi takhle: Protože to byla moje první stavba, nesoustředil jsem se na podstaný věci a celkem nešťastně napsanej návod stavby mi dopomohl k chybě, kterou už příště neudělám. Opravuju to proto, abych se pokusil docílit ideálních letových vlastností ve všech polohách a nepočítám, že mi to vyřeší plachtění bez motoru. Vlastně už to plachtění po tomto modelu nebudu vyžadovat. V podélné ose to mám určitě vyvážený dobře. Zkontroluju ještě vyvážení příčné o kterém jsem se zatím něco dočetl. Budu se věnovat zalítání modelu na motoru, až to bude, jen ze zvědavosti zkusím, jestli se ve věci plachtění něco změnilo. Jelikož to ale neplachtí jiným, kteří tenhle model mají, předpokládám že ne.
Děkuju všem