Blizzard-větroň 3,5m
Lindbergh píše:To Abu: Chápu to teda dobře, že takovou prkotinou jako je napájení přijímače zvláštníma baterkama např. těma Sanyo Eneloop AA mám po starostech...?Pokud je to tak, tak mně nejde na rozum, že někdo toto může podcenit a riskuje model kvůli pár korunám...Nebo gramům...?
Po starostiach nemáš ani zďaleka. Ešte existuje ľudský faktor a komfort. U prijímačoviek musíš nabíjať pohonné aj prijímačové batérie zvlášť. To znižuje komfort a zvyšuje pravdepodobnosť ľudskej chyby. Navyše, čo je viac pravdepodobné: technická porucha BECu alebo zo zábudlivosti/stresu/nepozornosti nenabité prijímačovky? Padlo viac ér na vybité prijímačovky alebo na zhorený regler? Keď máš BEC, máš spätnú väzbu. Kým točí motor, baterka má dosť kapacity na utiahnutie palubnej siete. Keď motor dotočí, ideš dole. U LiPo je zásoby energie aj vtedy ešte neúrekom, nikle a A123 môžu byť iná káva, ale ja lietam LiPo. Pri pohonných aku aj slepý vidí, ako starnú. Prijímačovky starnú v tichosti a nepozorovane.
Takže budeš mať dva tábory ľudí - jedných ospevujúcich prijímačovky a druhých BEC. Musíš sa rozhodnúť sám. Aha, a ešte Schottky diódy (v principe sa BEC a prijímačovky navzájom môžu zálohovať), ak sa Ti chce bastliť s letlampou v ruke a nie len zasúvať konektory do protikusov
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Co se týká Spinu, nechtěl sem vyvolat flame, stejně se to tu probíralo snad 100x. Já sem se Spinama spokojenej, proto sem to napsal. Jistě se najde někdo komu se dostalo opačného poznání a tak zase napíše svoji zkušenost, to je naprosto normální.
Jen můj poznatek o té přesnosti, jistě tepelná zátěž bude hrát svoji roli, ale já záměrně kupuju Spiny o "číslo větší" než bych musel a pak tepelné změny nejsou tak dramatické. Příklad dnes - max. teplota 20 stupňů při max. proudu 38,7A teplota na zemi pak 16 stupňů.
Poslední věc, kolega porovnával údaj Eagle tree (nebo jak se to sakra píše) a Spina, podobně dimenzovanýho jak ho mám já, rozdíl činil slovy jednu ampéru. Měření bylo provedeno v podobných podmínkách jaké panují teď, tedy relativní chladno. Připouštím, že v parném létě mohou být rozdíly větší ale v MÉM případě a to podotýkám, rozhodně ne desítky procent.
Jen můj poznatek o té přesnosti, jistě tepelná zátěž bude hrát svoji roli, ale já záměrně kupuju Spiny o "číslo větší" než bych musel a pak tepelné změny nejsou tak dramatické. Příklad dnes - max. teplota 20 stupňů při max. proudu 38,7A teplota na zemi pak 16 stupňů.
Poslední věc, kolega porovnával údaj Eagle tree (nebo jak se to sakra píše) a Spina, podobně dimenzovanýho jak ho mám já, rozdíl činil slovy jednu ampéru. Měření bylo provedeno v podobných podmínkách jaké panují teď, tedy relativní chladno. Připouštím, že v parném létě mohou být rozdíly větší ale v MÉM případě a to podotýkám, rozhodně ne desítky procent.
-
Abu
- Příspěvky: 10797
- Registrován: úte 22.03.2005 0:00
- Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
- Kontaktovat uživatele:
Nemam temer co dodat, m2 to napsal vsechno a spravne... s tim ohrivanim BECu jsem asi trochu ujel, on se od tech vykonaku fakt ohreje.
A hlidani nabiti prijimacovek - to je ten problem ktere ti vznikne navic proti BECovymu napajeni. Doporucuju nejakej aspon jednoduchej sledovac palubniho napeti s diodama nebo pipakem a vzdy pred startem zkontrolovat co se deje kdyz zahejbes vsema servama... casem pak zjistis, podle toho kolik si po litani dobijel do prijimacovek, na kolik hodin ve vzduchu mas zhruba kapacitu.
To zalohovani pres shottky se tu uz teoreticky resilo, myslim ze to neni spatnej napad, ale musis si to sam a peclive spajet, nebo to nechat udelat nekoho sikovnyho.
Optika neres, zatim vystaci a az pak nekdy casem prejedes na neco ve tride Mx/Mc-22, budes jen prijemne prekvapen.
A hlidani nabiti prijimacovek - to je ten problem ktere ti vznikne navic proti BECovymu napajeni. Doporucuju nejakej aspon jednoduchej sledovac palubniho napeti s diodama nebo pipakem a vzdy pred startem zkontrolovat co se deje kdyz zahejbes vsema servama... casem pak zjistis, podle toho kolik si po litani dobijel do prijimacovek, na kolik hodin ve vzduchu mas zhruba kapacitu.
To zalohovani pres shottky se tu uz teoreticky resilo, myslim ze to neni spatnej napad, ale musis si to sam a peclive spajet, nebo to nechat udelat nekoho sikovnyho.
Optika neres, zatim vystaci a az pak nekdy casem prejedes na neco ve tride Mx/Mc-22, budes jen prijemne prekvapen.
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
To Lindbergh.
Z tohodle se opravdu nikdy nevymotáš, pořád budeš hledat něco, jak nespadnout a stejně to pak dopadne všechno jinak. Každý kdo přispěl, tak má samozřejmě pravdu, a já ti nebudu nic rozmlouvat. Je ti řeknu, že třeba já z Proximou II létám jako s větroněm, takže i když při nepříznivém počasí sedám do deseti minut, tak je všechno úplně studené a když dodržíš nějaké zasady aby si ten regl nepřetočil, tak si myslím, že to bude v pohodě. Ale je fakt, že já tu otázku taky řešil hodně dlouho. Pořád jsem si říkal, že když už mám ext. BEC v Optimě III a když je to tak jednoduché a jen pár gramů navíc, tak ho taky použiju do Proximy II. Ale pak jsem si to rozmyslel, je to asi jen věc názoru..... ale Optima III je jiná kategorie a tam je to už opravdu potřeba a v Proximě II určitě ne.
Z tohodle se opravdu nikdy nevymotáš, pořád budeš hledat něco, jak nespadnout a stejně to pak dopadne všechno jinak. Každý kdo přispěl, tak má samozřejmě pravdu, a já ti nebudu nic rozmlouvat. Je ti řeknu, že třeba já z Proximou II létám jako s větroněm, takže i když při nepříznivém počasí sedám do deseti minut, tak je všechno úplně studené a když dodržíš nějaké zasady aby si ten regl nepřetočil, tak si myslím, že to bude v pohodě. Ale je fakt, že já tu otázku taky řešil hodně dlouho. Pořád jsem si říkal, že když už mám ext. BEC v Optimě III a když je to tak jednoduché a jen pár gramů navíc, tak ho taky použiju do Proximy II. Ale pak jsem si to rozmyslel, je to asi jen věc názoru..... ale Optima III je jiná kategorie a tam je to už opravdu potřeba a v Proximě II určitě ne.
- Lindbergh
- Příspěvky: 2295
- Registrován: ned 29.07.2007 0:00
- Bydliště: Plzeň D.C.
- Kontaktovat uživatele:
To all: Mám teďka sice v hlavě guláš, protože jsem ještě včera nevěděl o možnosti (potřebě) létat s přijímačovkama, či nikoliv. Ale až se guláš v hlavě uleží (a co si budeme povídat, uleželej je lepčí
) určitě si to všechno v hlavě srovnám. Nevím čím to je, ale v mém okolí je většina modelářů (cca 20 lidí) závislá na všech možnejch érech, který v reálu moc jako éra ani nevypadaj. Větroně jsou v partě jen dva a z toho jeden hotliner. Tímto se omlouvám všem příznivcům vrťasů, ale kus kovu, který se mrská ve vzduchu jako feťák při absťáku není moje parketa
Vyplívá z toho fakt, že mít v okolí partu větroňářů, asi by to pro mě bylo jednodušší, ale kdo hledá-najde a v létě na letišti snad na nějaký nadšence větroňáře narazím. Do té doby mám slíbeno od kamaráda, že mně podrobně vysvětlí problematiku.
Všem moc děkuji...
Všem moc děkuji...
Naposledy upravil(a) Lindbergh dne ned 06.04.2008 13:57, celkem upraveno 1 x.
KDO NEPADÁ, LÉTÁ POD SVOJE MOŽNOSTI!
Lindbergh píše:To all: Mám teďka sice v hlavě guláš, protože jsem ještě včera nevěděl o možnosti (potřebě) létat s přijímačovkama, či nikoliv. Ale až se guláš v hlavě uleží (a co si budeme povídat, uleželej je lepčí) určitě si to všechno v hlavě srovnám. Nevím čím to je, ale v mém okolí je většina modelářů (cca 20 lidí) závislá na všech možnejch érech, který v reálu moc jako éra ani nevypadaj. Větroně jsou v partě jen dva a z toho jeden hot liner. Tímto se omlouvám všem příznivcům vrťasů, ale kus kovu, který se mrská ve vzduchu jako feťák při absťáku nebí moje parketa
![]()
![]()
Vyplívá z toho fakt, že mít v okolí partu větroňářů, asi by to pro mě bylo jednodušší, ale kdo hledá-najde a v létě na letišti snad na nějaký nadšence větroňáře narazím. Do té doby mám slíbeno od kamaráda, že mně podrobně vysvětlí problematiku.
Všem moc děkuji...
Tohle je vždy nejhorší a já nedopadl taky moc dobře, budu se jen opakovat...začínal jsem dost pozdě a všechny lidi mám jen tady na foru a na ICQ. Na place nepotkávám vůbec nikoho, kdo by mi s něčím pomohl. A jestli už máš zmáknutýho EGE-ho, tak proč se tak bojíš, třeba je to oprávněně, já fakt nevím, neříkám, že pomoc není důležitá, ale chtělo by to možná trochu sebevědomí, človíčku!
- Lindbergh
- Příspěvky: 2295
- Registrován: ned 29.07.2007 0:00
- Bydliště: Plzeň D.C.
- Kontaktovat uživatele:
To rohe: Asi stárnu, či co
( to byl samozřejmě vtip ) Kluci okolo mě jsou názoru, že větroně jsou pro dědky
EGEho už jsem zvládal v pohodě, se SuperZoomem už lítam taky celkem slušně a v poslední době jsem už zkrotil i moji kombatovou mršku. Myslím, že už mi to docela jde. Nové éra mě asi trochu stresujou. S EGEm jsem měl pocit, že čím menší éro, tím to bude lepčí, ale to jsem se šeredně zmýlil !!!
Když jsem řídil poprvé YAK-3, tak jsem byl zděšenej, jak se to musí pořád řídit...tam stačí vteřina a je malér. Takže i když větroň o takovém rozpětí vyvolává na první pohled úctu, asi budu v reálu překvapenej, jak je to hodný...
KDO NEPADÁ, LÉTÁ POD SVOJE MOŽNOSTI!
Lindbergh píše:To rohe: Asi stárnu, či co( to byl samozřejmě vtip ) Kluci okolo mě jsou názoru, že větroně jsou pro dědky
![]()
![]()
EGEho už jsem zvládal v pohodě, se SuperZoomem už lítam taky celkem slušně a v poslední době jsem už zkrotil i moji kombatovou mršku. Myslím, že už mi to docela jde. Nové éra mě asi trochu stresujou. S EGEm jsem měl pocit, že čím menší éro, tím to bude lepčí, ale to jsem se šeredně zmýlil !!!
Když jsem řídil poprvé YAK-3, tak jsem byl zděšenej, jak se to musí pořád řídit...tam stačí vteřina a je malér. Takže i když větroň o takovém rozpětí vyvolává na první pohled úctu, asi budu v reálu překvapenej, jak je to hodný...
Ale prrrrd! Větroně jsou krásný letadla, protože je to pohodovka a na odreagování a čím větší, tím hodnejší. Ale nemůžes srovnávat EPP a jiný material, to poznáš sám. Protože EGE mi taky letěl třeba vě větru 8 m/s a zvládl jsem ho, ale třeba Proxima II v takovém větru se už ovládá zase jinak. Má větší plochu a ty facky jsou taky podstatně větší, ale třeba jeto jen v rukách