Dneska jsem se konecne dostal ke zkouseni jine vrtule. Pro pripomenuti- mam novy motor Tenshock TS-GDM1510A01 3550KV s Tenshock prevodovkou 4.71:1.
Puvodne jsem pohon testoval s vrtuli GM 14x10 a to jak 3S, tak 4S. Na 3S uplne spatny - proud cca 25A, stoupavost pri vaze 1650g max. do 188m (mysleno v F5J rezimu, tedy pohon max. 30s). Na 4S uz to bylo lepsi, proud cca 33A, do 160m to vytahlo plne nalozene ero (2100g), ale proad nic moc.
Ted jsem tam na zkousku dal GM 17x10 (ne competition, ale standardni). Na pohled uz je to strasna lopata

A uz je to lepsi. Na 4S proud cca 40A, pri vaze 1650g neni problem 370m za 30s, plne nalozene to vytahne do 200m. Prazdne ero stoupavost 14,5m/s (nejdu nahoru uplne kolmo, prvnich 10s jsem zkousel let na rychlosti od sebe). Plne nalozene ero (2100g) je stoupavost 10m/s. Mozna by to sneslo jeste o palec vetsi vrtuli, ale nemam na testovani :/ Max. dosazena vyska za 30s by byla vetsi, kdyby se stoupalo celou dobu - ale jak byva na zavodech zvykem - nejdriv se leti proti vetru a az pak se zacne stoupat.
Baterky pouzivam na testovani dvoje:
1)
Turnigy Nano-Tech Plus 650mAh 4S 70C Lipo Pack w/XT30 (Removable Balance Plug)
2)
2S + 2S Gens ACE LiPo - 2S 800mAh 7,4V 2S1P (40C)
Rucne sestaveny 4S pack + vymenene silove vodice za vetsi prumer.
Turnigy maji jak pri min. tak max. letovce porad stejny vykon. Rucne sestaveny 4S pack Gens s min. letovkou nema vubec zadny problem, plne nalozeny ero uz jim lehky problem dela a cca od 15s motoroveho letu je slysitelny pokles vykonu motoru.
Na posledni let jsem si nechal maly pokus - vystoupat relativne hodne vysoko (kam ani pri zavodech nepolezu) a nechat to co nejdele bez zasahu letet "samo". Uplne do toho sahat jsem nemel nervy - obcas uz to bylo dost daleko, takze lehke korekce smerovkou tam jsou. Ale vysledek viz. graf - ne nadarmo se rika, ze ero leti nejlepe samo, kdyz do toho clovek nesaha

Let byl dneska v podvecer, pri lehkem vetriku cca 1.5m/s a pomerne slusnem vzduchu. "Vypinaci" vyska byla 288m, letovka 1650g.