Nový paraglide z Hobbykingu (modrý singleskin)
Re: Nový paraglide z Hobbykingu (modrý singleskin)
Díky. Snad ho příští týden prubnu 
Re: Nový paraglide z Hobbykingu (modrý singleskin)
Já mám originální tříkolku od HK, se dvěma bateriemi 3s 2200 a doplněným pilotem váží cca 1800 g a zdá se mi to akorát. Jsem s tím kompletem celkem spokojený. Myslím, že s lehčí krosnou by při troše větru už byl velký boj.
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
Re: Nový paraglide z Hobbykingu (modrý singleskin)
Děkuji. Já mám krosnu samodomo, ale je inspirovaná originálem a vejdou se mi na ni taky klidně dvě baterky, tak to budu na kile a půl, možná i lehce přes. Teď ještě řeším jedno dilema a to rozteč úchytu padáku. Měřil jsem si šířku účka kam přijdou karabiny držící padák na originál krosně a je to cca 172 mm a tady se všude píše o rozteči 145 mm. To mi přijde jako dost velký rozdíl. Jak to máte vy?
Re: Nový paraglide z Hobbykingu (modrý singleskin)
Originál má rozteč závěsů něco přes 170 mm, rozteč řidiček mám zvětšenou na 110, aby se mi tam dobře vešel pilot. Užší bych určitě nedělal, bylo by to na úkor stability krosny. I ta originální se při poryvu větru nebo termiky umí rozkmitat, větší rozteč závěsů to líp uklidní. Jsem na padáky laik, s tímto prvním mám nalétáno tak k 10 hodinám, ale tohle se jeví jednoznačně.
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
Re: Nový paraglide z Hobbykingu (modrý singleskin)
Ještě jednou díky za informace. Nechám to na těch cca 170 mm jak to má originální krosna. První pokusy planuji někdy v druhé polovině příštího týdne, tak uvidíme 
Re: Nový paraglide z Hobbykingu (modrý singleskin)
Tak jsem zatím ještě neodstartoval
Zkoušel jsem to nejprve s PET lahví podle inspirace od YenyaKase (moc děkuji za ni). První pokusy byly stejné jako u Pepína na videu, připadal jsem si jako kopyto (vždyť na YouTube to vypadá jako naprostá pohodička). Ale šel jsem do toho znova a po úpravě délky řidiček se nakonec dostavila euforie v podobě volného kluzu padáku. Rozhodl jsem se, že pro první pokusy s krosnou neomezím výchylky nahoru u "výškovky" abych měl možnost doladění kluzu (po záletu plánuji jejich zablokování).
Mám snad poslední dotaz ohledně padáku. Pojišťovali jste uzly na výpletu vteřiňákem, jak zde bylo doporučeno?
Mám snad poslední dotaz ohledně padáku. Pojišťovali jste uzly na výpletu vteřiňákem, jak zde bylo doporučeno?
Re: Nový paraglide z Hobbykingu (modrý singleskin)
Uzlíky jsem pojišťoval nějakým lepidlem podobným Kanagomu (acetonová báze), aby to v případě potřeby šlo ředidlem snadno povolit
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
Re: Nový paraglide z Hobbykingu (modrý singleskin)
Tak jsem dnes poprvé létal s padákem
První pokus byl velmi nadějný, ale po minutě skončil přetažením a následným pádem. Pak následovala série nezdařených pokusů, které se docela podepsaly na vzhledu krosny (něco se ohnulo, praskl tištěný držák zadní osy). Deformace jsem vrátil do přijatelných mezí rovnou na letišti (zbytek se opraví zítra v klidu doma než tiskárna "vyplivne" nový držák). Odměnou za vytrvalost byl nakonec pohodový let v trvání 15 minut
Snad už vím, jak na to. Už se těším na další pokusy 
První pokus byl velmi nadějný, ale po minutě skončil přetažením a následným pádem. Pak následovala série nezdařených pokusů, které se docela podepsaly na vzhledu krosny (něco se ohnulo, praskl tištěný držák zadní osy). Deformace jsem vrátil do přijatelných mezí rovnou na letišti (zbytek se opraví zítra v klidu doma než tiskárna "vyplivne" nový držák). Odměnou za vytrvalost byl nakonec pohodový let v trvání 15 minut
Re: Nový paraglide z Hobbykingu (modrý singleskin)
Já jen doplním, že 1100 g je fakt málo. já mám tak 1450 (holt jsem koupil rybářská olůvka) a jde to. Projev s menší váhou je takový, že to nechce "jít dopředu" - často se krosna zhoupne před padák a pak to celé spadne na záda.
That said, myslím si že okolo 1200 g v úplném bezvětří a s velmi citlivýma rukama na kniplech by to řídit šlo. I jsem to tak zkoušel. Ale okolo 1.5 kg je to nesrovnatelně lepší. Zkoušel jsem to i zatížit víc (další 200g závaží, čili tak 1650 g) ve větším větru, ale neměl jsem pocit, že by to nějak pomohlo. Možná je to tím, že je to singleskin, a že dvouvrstvé křídlo by se chovalo líp. Těžko říct. Takže momentálně jsem ve stavu, kdy lítám pokud možno okolo západu slunce, kdy je vzduch nejklidnější. A i tak je občas moment, kdy skoro nebo úplně spadnu.
Řízení mám "paraglidové" - každý knipl od středu do vnější strany stahuje příslušnou řidičku. Levý (mód 2) se holt musí ovládat zároveň s plynem. A ještě jsem se naučil když se to celé nějak moc rozkmitá a rozhoupe míííírně přibrzdit obě strany - pak je to stabilnější.
That said, myslím si že okolo 1200 g v úplném bezvětří a s velmi citlivýma rukama na kniplech by to řídit šlo. I jsem to tak zkoušel. Ale okolo 1.5 kg je to nesrovnatelně lepší. Zkoušel jsem to i zatížit víc (další 200g závaží, čili tak 1650 g) ve větším větru, ale neměl jsem pocit, že by to nějak pomohlo. Možná je to tím, že je to singleskin, a že dvouvrstvé křídlo by se chovalo líp. Těžko říct. Takže momentálně jsem ve stavu, kdy lítám pokud možno okolo západu slunce, kdy je vzduch nejklidnější. A i tak je občas moment, kdy skoro nebo úplně spadnu.
Řízení mám "paraglidové" - každý knipl od středu do vnější strany stahuje příslušnou řidičku. Levý (mód 2) se holt musí ovládat zároveň s plynem. A ještě jsem se naučil když se to celé nějak moc rozkmitá a rozhoupe míííírně přibrzdit obě strany - pak je to stabilnější.
Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
Re: Nový paraglide z Hobbykingu (modrý singleskin)
Ještě bych se zeptal zkušenějších: tady ten vrchlík má i zvlášť očka na samostatně stahovatelném popruhu, na kterém jsou připojené A šňůry. Čili by teoreticky šlo udělat i speed. Má cenu zkoušet si na tomto vrchlíku hrát se speedem? A pokud ano, jakou tak délku chodu uvažovat a jak silné servo to potřebuje? A taky - kam to napípat? Na potenciometr?
Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
Re: Nový paraglide z Hobbykingu (modrý singleskin)
Já ho mám s originální tříkolkou, 2x 2200 3S baterkami, tištěnou krabičkou pro přijímač, tištěnou sedačkou s koupenou figurkou pilota a některými zesílenými částmi cca 1800g, a připadá mi to akorát, neklouže nijak špatně v porovnání s trochu větším doubleskin křídlem, co měl kolega, snese i trochu větru. Odhadem tak do 4m/s, pak už je to občas couvačka a ztrácí to smysl.
Větší váha podvozku to předsi jen stabilizuje - na záda mi dosud za nějakých 10 hodin letů nespadl, protože ta váha drží závěsy stále napnuté, tj. citlivou regulací výkonu motoru se dá při dopředném rozhoupání celkem rychle stabilizovat. Tu váhu mi někdo doporučil, po více jak 40 letech modelaření to byl první model, kde jsem neřešil, jak to udělat co nejlehčí, ale co ještě přidat za rozumnou váhu (olůvkám apod jsem se chtěl vyhnout), tj. volba padla na silnější díly, tištěné na 3D + figurku pilota se sedačkou a krabičku na přijímač.
Jinak ze zvyku na klasické modely v mode1 mám na pravém knyplu směr + plyn a na levém brzdy. Zpočátku bylo trochu náročné si uvěnomit, že výškovka je vlastně motor, a na její páku se kromě přistání prakticky nešahá. Brzdy mám kromě toho namixované (cca 25%) na jednom točítku (Horus 10) respektive 3polohovém přepínači (Jumper t-Lite), na start maximálně odbržďuji, a za letu dle větru volím jednu z 6ti (Horus) respektive 3 (Jumper) možných poloh. V Jumperu mám Horuse klonovaného přes Multimodul, tj. netřeba nic přepípávat, záleží jen na tom, který použiju / zapnu vysílač. Pro střídavé použití dvou vysílačů mám taky dobrý důvod - běžně létám s Horusem, kde mám všechny modely, ale pokud jedu někam jen s padákem, Jumper je mnohem lehčí, zabere zlomek místa při přepravě apod.
Větší váha podvozku to předsi jen stabilizuje - na záda mi dosud za nějakých 10 hodin letů nespadl, protože ta váha drží závěsy stále napnuté, tj. citlivou regulací výkonu motoru se dá při dopředném rozhoupání celkem rychle stabilizovat. Tu váhu mi někdo doporučil, po více jak 40 letech modelaření to byl první model, kde jsem neřešil, jak to udělat co nejlehčí, ale co ještě přidat za rozumnou váhu (olůvkám apod jsem se chtěl vyhnout), tj. volba padla na silnější díly, tištěné na 3D + figurku pilota se sedačkou a krabičku na přijímač.
Jinak ze zvyku na klasické modely v mode1 mám na pravém knyplu směr + plyn a na levém brzdy. Zpočátku bylo trochu náročné si uvěnomit, že výškovka je vlastně motor, a na její páku se kromě přistání prakticky nešahá. Brzdy mám kromě toho namixované (cca 25%) na jednom točítku (Horus 10) respektive 3polohovém přepínači (Jumper t-Lite), na start maximálně odbržďuji, a za letu dle větru volím jednu z 6ti (Horus) respektive 3 (Jumper) možných poloh. V Jumperu mám Horuse klonovaného přes Multimodul, tj. netřeba nic přepípávat, záleží jen na tom, který použiju / zapnu vysílač. Pro střídavé použití dvou vysílačů mám taky dobrý důvod - běžně létám s Horusem, kde mám všechny modely, ale pokud jedu někam jen s padákem, Jumper je mnohem lehčí, zabere zlomek místa při přepravě apod.
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
Re: Nový paraglide z Hobbykingu (modrý singleskin)
Díky za tyto informace kluci. Moje letovka je cca 1300g. Můj první úspěšný let byl za bezvětří. Včera to lehce foukalo a rozdíl byl zjevný. Let byl sice úspěšný, ale zdaleka to už nebyla taková pohodička. S padákem jsem lital jako bych byl na svahu, kolmo na vítr a zatáčky jen proti větru a i tak to bylo neustálé hraní s plynem a brzdou
Jdu vyrábět zátěž a propojku na zapojení dvou baterek
Jdu vyrábět zátěž a propojku na zapojení dvou baterek
Re: Nový paraglide z Hobbykingu (modrý singleskin)
Ad propojka - pokud to nepotřebuje samotný motor kvůli Céčkům, tak to možná ani není nutné. Já taky lítám na 2x 3S/2200mAh, ale zapojenou mám vždycky jen jednu, a holt po těch cca 12-15 minutách přistanu a přepojím to na tu druhou.
Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
Re: Nový paraglide z Hobbykingu (modrý singleskin)
Určitě je výhodnější spojit dvě baterky a létat déle
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu