Stránka 20 z 35
Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: úte 08.09.2015 10:42
od Jameson
Porovnávať poistku modelu s poistkou auta je trošku scestné, stačí si spočítať, koľko nehôd spôsobia za rok autá a koľko modely.
Na druhú stranu ale napr. v Rakúsku vás bez poistenia vôbec nepustia do vzduchu a ani sa s vami nebudú moc baviť. A ak budete mať blbé reči, zavolajú na vás fízlov a tí vás umravnia. A poistka ak nie je aspoň na milión eur, tak ako keby ste ju ani nemali. A to v Rakúsku smiete lietať jedine v priestoroch na to určených a označených, takže žiadne medzipanelákové polietanie...
Osobne si preto myslím, že poistka + označenie lietadla vôbec nie je zlá vec. Ľudia si takto trošku viac uvedomia, že reálne môžu spôsobiť škodu a budú si dávať trošku väčší pozor. Lebo práve o tom to celé je - môžete dať tristo zákazov a milión obmedzení, ale keď sa ľudia nebudú správať zodpovedne, aj tak budú všetky nanič a obmedzovať budú iba slušných ľudí.
Samozrejme, výška poistného by musela byť nastavená s rozumom - no pri relatívne veľkom množstve poistených modelárov by to vôbec nemal byť problém. Osobne si myslím, že nejakých 30-50€ by bolo akceptovateľné pre všetkých. Samozrejme, muselo by to byť poistenie na "modelára", nie na "model", ako je to teraz tuším v Česku s koptérami (opravte ma, ak sa mýlim), čo je podľa mňa blbosť ako voda v kleci...
Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: úte 08.09.2015 10:48
od jofrey007
automet píše:- skôr vyhráš LOTTO, ako sa ti stane ten tvoj "pretransformovaný príklad"...
- a všetko ostatné ti poisťovňa aj tak neuhradí....
Zmysel jedine pre toho, kto lieta najmä na letiskách.
tak este jeden (a uz posledny) pripad :
http://www.humencanonline.sk/sk/aktualn ... dzi-domy-/toto je konkretne moj pripad, proste vysadil za letu vysielac a F5Jcko v plynulych kruhoch klesalo az do dediny. Lietali sme cca 800 metrov od konca dediny, model zaletel este dalsich 200 metrov do dediny a zahucal do strechy garaze... Lenze domaci mali strechu z betonovych skridiel, takze im sa nestalo nic a moj model totalka.... nastastie.... neviem si predstavit ze by to do niekoho alebo niecoho hodnotneho naparalo... ale zase, stalo sa to na organizovanej akcii (sutaz ZMoS), takze si myslim ze poistovna by sa s tym "nejako" vysporiadala...
Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: úte 08.09.2015 10:51
od ddano007
Skusim naposledy a takto:
AK lietam sutazne, ci exhibicie, skratka tam, kde je viac ludi, ci aut - nech sa paci, sprav si poistku.
AK som sprosty a lietam tam, kde sa nema - v meste, na sidlisku - mozem mat poisku, aj tak mi nikto nic nezaplati, lebo som lietal tam, kde sa sa nema.
...
Cela tako debata vznikla koli "milovanemu" Nariadeniu. Cielom dotycneho nariadenia, je zaistit BEZPECNOST vo vzduchu.
Ak budem lietat pred pristavacou drahou na letisku a "sundam" lietadlo, tak mi su vsetky poistky s prepacenim na prd...
V zmysle vyssieuvedenych pripomienok by sa napriklad malo zaviest povinne poistenie na bicykle, lebo co ked sposobim havarku.
Takze: povinne poistenie neriesi ludsku hlupost, nezodpovednost, ci neschopnost. Moze zmiernit nasledky, ale neriesi pricinu. Howgh.
Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: úte 08.09.2015 10:54
od jofrey007
ddano007 píše:Skusim naposledy a takto:
AK lietam sutazne, ci exhibicie, skratka tam, kde je viac ludi, ci aut - nech sa paci, sprav si poistku.
AK som sprosty a lietam tam, kde sa nema - v meste, na sidlisku - mozem mat poisku, aj tak mi nikto nic nezaplati, lebo som lietal tam, kde sa sa nema.
...
Cela tako debata vznikla koli "milovanemu" Nariadeniu. Cielom dotycneho nariadenia, je zaistit BEZPECNOST vo vzduchu.
Ak budem lietat pred pristavacou drahou na letisku a "sundam" lietadlo, tak mi su vsetky poistky s prepacenim na prd...
V zmysle vyssieuvedenych pripomienok by sa napriklad malo zaviest povinne poistenie na bicykle, lebo co ked sposobim havarku.
Takze: povinne poistenie neriesi ludsku hlupost, nezodpovednost, ci neschopnost. Moze zmiernit nasledky, ale neriesi pricinu. Howgh.
Lenze opopinas faktor zlyhania techniky. Mozes dodrzat vsetky nariadene bezpecnostne vzdialenosti a vysky a predsa sa moze stat, ze vplyvom technickej poruchy sposobis skodu. A hlavne na toto by sa mala viazat poistka...nie na ludsku blbost a porusovanie predpisov.
Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: úte 08.09.2015 11:28
od automet
jofrey007:
Vidíš, presne sa mi aj v tomto tvojom prípade potvrdilo, že aj keby si mal poistenie, ABSOLÚTNE sa nič nezmení a dopadne to na vlas rovnako....
ps: ak by sa zaviedli povinné poistky /čo sa nezavedú, iba dobrovoľné, prípadne povinné pre toho, kto lieta na akciách, ale to je hádam aj teraz/, museli by sa zaviesť povinné poistky aj na bicykle, kolobežky, korčule, trojkolky a všetko, s čím môžem spôsobiť škodu.
Ak rozbehnutý 90 kg korčuliar nabehne na kapotu auta, škody budú tisíce eur na tom aute...
Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: úte 08.09.2015 11:46
od ddano007
Skusim nieco k povodnej teme: nepisali ste niekto staznost na nas milovany Urad? Ze by ste to sem zavesili ako vzor, nech to nemusim smolit...
Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: úte 08.09.2015 12:01
od PeePoTN
automet píše:jofrey007:
Ak rozbehnutý 90 kg korčuliar nabehne na kapotu auta, škody budú tisíce eur na tom aute...
Videl som čo spraví 120 kg cyklista rozbehnutý dole kopcom s kufrom na punte

Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: úte 08.09.2015 13:35
od automet
Trochu OT, ale napadlo ma, či sa naši neinšpirovali britskými zákonmi o tej výške 120 m
http://www.topky.sk/cl/13/1497081/VIDEO ... rutilo-UFO
Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: úte 08.09.2015 13:39
od PeePoTN
Britské zákony však prísne uvádzajú, že bezpilotné lietadlá nesmú lietať vyššie ako 120 metrov nad morom
Nadmorská výška v Trenčíne sa pohybuje v rozmedzí od 204 – 210 metrov nad morom, tak to by som si mal poriadnu jamu vykopať

Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: úte 08.09.2015 13:42
od automet
to môže byť aj novinárska chyba /možno to malo byť nad terénom/, proste išlo mi iba o tú zhodu tých 120m, ako sme tu špekulovali.....
Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: úte 08.09.2015 13:44
od PeePoTN
automet píše:to môže byť aj novinárska chyba /možno to malo byť nad terénom/, proste išlo mi iba o tú zhodu tých 120m, ako sme tu špekulovali.....
ja viem že to je len preklep ale padlo mi to hneď do očí

Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: stř 09.09.2015 17:51
od VTjr
ddano007 píše:... tak sa vela ludi na lietanie vypr.ne. Vies si predstavit, ze prides do predajne si kupit nejaky zaciatocnicky polystyrenak a predavac ti prezradi, ze najprv si musis vybavit poistenie za XY Eur ?
Pozeras sa na veci z pozicie "pana modelara, ktory lieta zavodne" ( myslim v dobrom). Ale clovek, ktory lieta rekreacne nejake polystyrenaky, ci heli, sa na to ...
A hlavne: pozri si kupyschopnost Rakusakov a nasu

Neverím, nevyprdne.
Kúpyschopnosť Slovákov oproti Rakúšanom je síce onoho menšia, napriek som si nevšimol, že by si u nás kvôli tomu ľudia nekupovali autá alebo motorky, kde je PZP.
Alebo si si všimol, že by ľudia skončili s turistikou len preto, že skončila bezplatná horská služba a aby si sa nezruinoval po zásahu záchranárov, tak si musíš "dobrovoľne" uzavrieť horské poistenie. A na dovolenku ku moru tiež nikto nechodí bez poistenia liečebných nákladov. A predpokladám, že dom/byt/chalupu máš tiež poistenú.
Rozhodne toto by bola omnoho lepšia "metla" než nezmyselný predpis s drakonicky limitujúcou výškou lietania.
A aby si vedel, nie som pretekár - ja v súčasnosti lietam len rekreačne. S pretekaním som prestal pred vojnou v roku 1984 a už som sa k nemu nikdy nevrátil.
A predstaviť si to v tej predajni viem. Dokonca by to bolo veľmi pohodlné, keby predavač robil rovno aj poisťovacieho agenta.
Treba si hlavne uvedomiť, že poistenie zodpovednosti za rozumný peniaz (to podotýkam) nie je len dojenie modelárov, ale aj ich ochrana pred následkami vlastnej blbosti alebo náhodnej udalosti.
No a za rozumný peniaz to bude len vtedy, keď ten poisťovací produkt bude dostatočne masový. Možno aj dnes by Ti túto činnosť nejaká zo slovenských poisťovní nejako dala dokopy, ale vzhľadom, že by išlo o niečo neštandardné, čo nemajú v portfóliu služieb, tak by to bolo nenormálne drahé.
Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: stř 09.09.2015 18:00
od VTjr
mmaki píše:... Nebudem sa predsa poistovat ked kupujem hracku s ktorou planujem lietat "po byte"...
Tak ale to by riešil nejaký hmotnostný limit od ktorého by bolo poistenie povinné. V "Rozhodnutí..." sa to len tak hemží kadejakými limitmi, je tam aj na niečo limit 0,91kg, tak povedzme od nejakej podobnej hmotnosti. Tým pádom by to na hračky poletujúce po byte nebolo potrebné.
Všetkého s mierou.
Sám však musíš uznať, že aj kilový model letiaci rýchlosťou 60 až 120km/h dokáže vážne zraniť, dokonca aj zabiť, alebo poškodiť auto či budovu.

Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: stř 09.09.2015 18:04
od VTjr
ddano007 píše:Skusim definiciu: Rekreacny modelar je clovek, ktory je rad, ze si kupil nejake lacne radio a k tomu par polystyrenakov a obcas si vybehne na pole za dedinu polietat.
Tuto definiciu nesplnas ty ani VTjr a nesplnam ju celkom ani ja.
Podľa mňa rekreačne lieta ten, kto nelieta súťažne.

S veľkosťou, materiálom, druhom pohonu a ani s váhou modelov to nijako nesúvisí.
ddano007 píše:Jasne, ze som to dotiahol ad absurdum, ale v principe to vedie k tomuto. My, co uz lietame, lietat budeme a novy... nebudu. Kto normalny da 50, ci 100Eur, ked este ani neodstartoval?
Tak keď ad absurdum tak prečo nie.
Kto normálny dá >3€ za CD/DVD a ešte ho ani nepočul/nevidel?
Kto normálny dá >400€ za notebook a ešte ho ani nezapol?
Kto normálny dá >800€ za skialpovú výstroj a ani nevie či po prvej túre mu topánky nenarobia otlaky?
Kto normálny dá >Xx1000€ za dovolenku do destinácie kde ešte nikdy nebol?
...

Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: stř 09.09.2015 18:24
od VTjr
ddano007 píše:Pochopil, len nesuhlasim: bicykel aj auto jazdia po ceste. Na bicykel nikto zakonnu poistku mat nemusi.
Da sa definovat problem velkostou, hmotnostou ci cenou modelu? Alebo sa da lietat neslusne aj s dvojkilovym modelom?

No, len sa neboj! Nateraz sa nejaká zrážka/škoda/zdravotná újma rieši len v občianskoprávnom konaní, ale nechcem byť zlým prorokom, aj na bicykle to raz príde.

Invencia slovenských politikov/úradníkov nemá hraníc.
A to čo tu písali o tom s akými modelmi sa začínalo kedysi a s akými dnes - to je pravda. V podstate pod 6,5ccm/0,40cui pri spaľováku už nikto nejde a nezriedka začínajú rovno desinami. Prípadne porovnateľne veľkými elektroletmi. Keď si spomeniem naše začiatky, tak to boli prevažne jedenapolky (či už MK-17 alebo MVVS) a dvaapolku sme už pokladali za väčší motor. No a kto sa zmohol na šesťapolku - to už bolo v ríši snov mladého modelára. Ale aj cenove to bolo nedosiahnuteľné.
Lenže pilotské schopnosti ľudí sa príliš nezmenili. Takže začiatočník s trénerom poháňaným nejakou osemapolkou môže narobiť škody až-až. Poznám jedného, ktorý si kúpil najprv elektro-FunCupa potom trénera na 8,5ccm a behom roku po ňom už 2m akrobata na 30ccm štvortakt. A ja m to prajem, ale takýto prudký nástup som si kedysi vôbec nevedel predstaviť.
Našťastie lieta celkom dobre. Len ho musím občas upozorniť na niektoré veci práve týkajúce sa bezpečnosti. Lenže finančné limity to isté umožnia aj takému, čo sa lietať nenaučí a na bezpečnosť kašle.