F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.
-
vojta mansfeld
- Příspěvky: 847
- Registrován: sob 01.09.2012 14:02
- Bydliště: Křovice, Dobruška (Královehradecký kraj)
- Kontaktovat uživatele:
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.
Ahoj, snad prominete že se mi nechtělo pročítat všech 117 stránek a většina je o motoru, a po nahlédnutí jsem celkové hodnocení nenašel, jaký je tento vrtulník? Myslím tím, je to hračka nebo už je lepší (samozřejmě jako dospělý vrťas to nebude, ale jestli je to třeba mezi... Motor... Je potřeba hned stříďák nebo pro obyčejné létání stačí SS? Je těžké ho pak vyměnit? Třeba za nějaký z HK, případně jaký. A jak snáší slabší vánek? Celkově kdybych nechtěl drahý dospělý vrťas ale nechtěl bych nějakou hračku co je nejlepší? Ne akrobacie, jen na ven občas nebo když někam jedu pro pohodové zalétání a aby to nějakou chvíli vydrželo, nemyslím pády ale používání a aby byly ND a ne moc složité na pilotáž. Vysílač u tohohle asi použít vlastní nepůjde že? Děkuju za rady, pročítal jsem si to ale samozřejmě ne všechno a moc jsem tam toho nenašel.
Pioneer,Superzoom XL,Rally XP,F3K Manta,E-Hawk 1500,FPV MaxiSwift,MiniExtra 330,Quad500,FPV Swift2.
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.
Podle těch otázek, které jsi sem položil by byla odpověď na román. Přelaď se na stránku : www.modelarske-forum.cz a tam je toho o F-45 popsáno hodně. Vrtulník už jako hračka není, modelářský kutil se na jeho úpravách může hodně naučit. V panenském stavu letí s ním celkem spolehlivě i začátečník, než ale začnou zlobit motorky, hlavně ten zadní, pak můžou začít předělávky...střídavými motorky počínaje, úpravou cykliky, výměnou baterie, přidáním signalizace ztráty zalétnutím, poklesu napětí a p.
-
vojta mansfeld
- Příspěvky: 847
- Registrován: sob 01.09.2012 14:02
- Bydliště: Křovice, Dobruška (Královehradecký kraj)
- Kontaktovat uživatele:
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.
313 stran
Ale z toho prvního příspěvku jsem se toho dost dozvěděl tak děkuji. No je to za 1600 teda asi nejlepší co seženu a už je to teda něco na přechodu od hraček k opravdovým a asi nejlepší pro začátek. Budu létat teda se SS motorem a až to bude zlobit dám tam stříďák, pokud to není fakt něčím složitý tak bych si s tím měl poradit a jaký tak to budu řešit až k tomu dojde. Jestli by šel vyměnit vysílač a já ušetřil pár korun tak by mě příjmač k mému stál víc než kolik bych ušetřil tak to koupím i s tím
A ND teda nějaký budou...
Pioneer,Superzoom XL,Rally XP,F3K Manta,E-Hawk 1500,FPV MaxiSwift,MiniExtra 330,Quad500,FPV Swift2.
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.
Tak vysílač můžeš použít jen ten originální v setu, nebo upgradovaný se simulátorem dokoupit. Náhradní díly jsou na www.banggood.com nebo tady na domácích modelářských šopech, pak taky poznáš rozdíly v cenách 
-
vojta mansfeld
- Příspěvky: 847
- Registrován: sob 01.09.2012 14:02
- Bydliště: Křovice, Dobruška (Královehradecký kraj)
- Kontaktovat uživatele:
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.
Děkuju, jinak je to ve vzduchu stabilní? Já nikdy vrtulník v ruce neměl, jen koaxiál a stačilo držet plyn a byl ve stejný poloze do vybití baterky, musí se tohle o dost víc řídit? Zas aby mě to vydrželo nějakou chvíli bavit...
Pioneer,Superzoom XL,Rally XP,F3K Manta,E-Hawk 1500,FPV MaxiSwift,MiniExtra 330,Quad500,FPV Swift2.
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.
vojta mansfeld píše:Děkuju, jinak je to ve vzduchu stabilní? Já nikdy vrtulník v ruce neměl, jen koaxiál a stačilo držet plyn a byl ve stejný poloze do vybití baterky, musí se tohle o dost víc řídit? Zas aby mě to vydrželo nějakou chvíli bavit...
Kup kořalku a přijeď se podívat máš to ode mne 30km.Já jsem z Hronova tak to nemáš daleko ale zařiď si řidiče aby jsme si mohli dát spolu.
-
hafieror
- Příspěvky: 34
- Registrován: stř 15.01.2014 19:09
- Bydliště: Křelovice u Pelhřimov, Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.
Já dám odpověď z druhé strany barikády. Pokud jsi levej jako já, tak určitě vhodnej pro tebe není. Každou chvíli je natom třeba něco dělat.
Jestli je stabilní? Pokud vůbec nefouká, tak ano. Pokud na něm neudláš )pravy, tak si pořádně nezalítáš.
Já už bych si tenhle vrtulník nekoupil a zřejmě ani jinej.
Jestli je stabilní? Pokud vůbec nefouká, tak ano. Pokud na něm neudláš )pravy, tak si pořádně nezalítáš.
Já už bych si tenhle vrtulník nekoupil a zřejmě ani jinej.
-
vojta mansfeld
- Příspěvky: 847
- Registrován: sob 01.09.2012 14:02
- Bydliště: Křovice, Dobruška (Královehradecký kraj)
- Kontaktovat uživatele:
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.
No levý úplně nejsem... Letadla si stavím, s vrťasy zkušenosti nemám ale namontovat něco umím. Tlavelza: spolu si nedáme, je mi 14 a nepiju (dobře, nepiju když mám letět)
Ale jezdím dost na kole tak bych se někdy přijel podívat, 23.6. se vracím z lázní tak bych do sz písnul jak by se to hodilo
Vezmu třeba čokoládu, máš rád? Jinak díky všem za rady, asi za tu cenu teda není moc co řešit ale kdybych to mohl vidět v reálu bylo by to ideální.
Pioneer,Superzoom XL,Rally XP,F3K Manta,E-Hawk 1500,FPV MaxiSwift,MiniExtra 330,Quad500,FPV Swift2.
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.
vojta mansfeld píše:No levý úplně nejsem... Letadla si stavím, s vrťasy zkušenosti nemám ale namontovat něco umím. Tlavelza: spolu si nedáme, je mi 14 a nepiju (dobře, nepiju když mám letět)![]()
![]()
Ale jezdím dost na kole tak bych se někdy přijel podívat, 23.6. se vracím z lázní tak bych do sz písnul jak by se to hodilo
Vezmu třeba čokoládu, máš rád? Jinak díky všem za rady, asi za tu cenu teda není moc co řešit ale kdybych to mohl vidět v reálu bylo by to ideální.
Aha,tak to jsem nevěděl,že ti je 14. Kořalku tedy neber abych tě nepodporoval v alkoholu,čokoládu taky neber.Pokud rád jezdíš na kole tak přijeď,těžko se bude odhadovat počasí aby to šlo vyzkoušet. F-45 bez úprav ti už neukážu jak lítá ale pokud bude počasí tak ti můžu ukázat F-45 po úpravách.Počítej ale s tím,že pokud ji koupíš,tak tě úpravy stejně neminou a budeš upravovat a upravovat jinak F-45 bez úprav ti nepoletí a budeš s ní jen bojovat o přežití.Až budeš chtít tak napiš a domluvíme se.
Náklon
Pro Tlavelzu.
Tlavelzicko potřebuji tvojí radu.Vyměnil jsem si tu hliníkovou cikliku a hlavu.Ale když to zvednu ze země tak to letí nakloněný doprava.Na trymech jsem to sice porovnal,ale rád bych to upravil na táhlech.(Podotýkám že je ocas ke mně.) Musím to táhlo na boku povolovat nebo přitahovat? Za radu velice děkuji.Bohužel mám to k tobě daleko.Ale meruňkovice dost.
Tlavelzicko potřebuji tvojí radu.Vyměnil jsem si tu hliníkovou cikliku a hlavu.Ale když to zvednu ze země tak to letí nakloněný doprava.Na trymech jsem to sice porovnal,ale rád bych to upravil na táhlech.(Podotýkám že je ocas ke mně.) Musím to táhlo na boku povolovat nebo přitahovat? Za radu velice děkuji.Bohužel mám to k tobě daleko.Ale meruňkovice dost.
Re: Náklon
Jardaxx píše:Pro Tlavelzu.
Tlavelzicko potřebuji tvojí radu.Vyměnil jsem si tu hliníkovou cikliku a hlavu.Ale když to zvednu ze země tak to letí nakloněný doprava.Na trymech jsem to sice porovnal,ale rád bych to upravil na táhlech.(Podotýkám že je ocas ke mně.) Musím to táhlo na boku povolovat nebo přitahovat? Za radu velice děkuji.Bohužel mám to k tobě daleko.Ale meruňkovice dost.
Škoda,meruňkovice je dobrá.Pravé táhlo musíš povolovat(prodlužovat) ale hlídej si taky zadní táhlo,nakonec budeš dolaďovat obě táhla aby byla cyklika kolmo.
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.
Tlavelzičko Ok, myslel jsem si to,ale radši se zeptám.Díky. Třeba se jednou potkáme a pak si spolu vypijem.
-
vojta mansfeld
- Příspěvky: 847
- Registrován: sob 01.09.2012 14:02
- Bydliště: Křovice, Dobruška (Královehradecký kraj)
- Kontaktovat uživatele:
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.
To že budu upravovat chápu, znám to z letadel, neletí to tak jak to je v základu... Ale kam až sahají ty úpravy do dobře letuschopného stavu? Co je teda potřeba upravovat? Jde o to jestli se fakt rovnou nevyplatí koupit něco ověřeného třeba z bazaru, měl bych ten vrťas spíš jako hračku když někam jedu a ne na akrobacii ale jen na klasický létání tak co na tomhle musím udělat?
Pioneer,Superzoom XL,Rally XP,F3K Manta,E-Hawk 1500,FPV MaxiSwift,MiniExtra 330,Quad500,FPV Swift2.
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.
tak uz litam zatacky na obe strany a konecne nepada.....teda ne tak casto.......a plne to funguje a klopi tak jak ma.....
upravy:
odlehceny flybar,ohnuty a mirne prodlouzeny ocas aby byl zadni rotor na stejne urovni jako hlavni,odvrtana cyklika pro vetsi vychylky,gumickou fixovana nozicky cykliky misto pruzinky,nozicky serv prehozene a na dopredny let dana vetsi paka,vyvazeny predek,kovove vodici oka tahel,odstranene barevne smerovky,demontovany kryt zadniho motorku
mozna i prodam.....kdyby nahodou nekdo chtel
upravy:
odlehceny flybar,ohnuty a mirne prodlouzeny ocas aby byl zadni rotor na stejne urovni jako hlavni,odvrtana cyklika pro vetsi vychylky,gumickou fixovana nozicky cykliky misto pruzinky,nozicky serv prehozene a na dopredny let dana vetsi paka,vyvazeny predek,kovove vodici oka tahel,odstranene barevne smerovky,demontovany kryt zadniho motorku
mozna i prodam.....kdyby nahodou nekdo chtel
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.
Především mezi námi vítám zpět pana Tlavelzu
Na jeho videích s F-45 jsem "odrostl". Myslím že za ně patří VELKÉ DÍKY od mnoha uživatelů, páč díky nim si spousta lidí rozmyslela, jestli s F-45 nepraští do koše, když to někomu umí lítat tak hezky
A jinak pro Vojtu:
Pořizovací cena F-45 je kolem 1800 Kč. Čekej, že "nutné" úpravy sežerou zhruba jednou tolik.
1. Cyklika - Mně stejně jako Tlavelzovi to po vytažení z krabice neletělo. Nejdříve Tlavelza vymyslel pružinku pod cykliku. Jenže skoro nikdo nemohl najít stejnou pružinku. Lidi pak zkoušeli totéž podobně úspěšně s gumičkou nebo rozohýbanou napruženou kancelářskou svorkou... Pak sám Tlavelza udělal vylepšovák z kancl. svorky, kterým tlačil cykliku zpět proti pružince. Později začal laborovat další uživatel ital a tuto kancl svorku nahradil druhou pružinkou nad cykliku. Tady na fóru strana 17 uprostřed, příspěvek od Itala, dobře popsané.
2. Asi podle zručnosti při létání začneš laborovat s flybarem. Odlehčovat, zkracovat... každému sedlo něco jiného
3. Odejde hlavní stejnosměr motor. Tady jen stačí vhodný střídavý motor správné velikosti a síly, k němu regulátor a pastorek. Úprava není nijak zvlášť náročná. Nejotravnější je asi propilovávání plastového lože motoru, abys mohl uchytit a nastavit zubovou vůli.
4. Odejde zadní origoš motor. Buď shoří a nebo se omele převod. Tady je to horší. Chce to "vymodelovat" uchycení zadního střídavého pohonu a hlavně odněkud sehnat upravený regulátor, co umí pracovat se specifickým signálem. Tady stojí za zmínku uživatel srabsrab (pokud to ještě nabízí) a nebo inzerovaný pan Miletín.
5. Rotorová hlava. Ráda praskají vodítka u táhel mezi cyklikou a vrtulovými listy. I bez pádu, třeba uprostřed letu po dvou třech baterkách. Můžeš koupit drahý ALU tuning a máš klid (někdo snad zlehka propilovával...), ale při pádech ALU hlava trhala listy. Plastová to nějak pobírala. Takže se pak modelovaly vodítka z pevnější kancelářské svorky a zalepovala, někdo dělal bronzové na soustruhu a frézce, někdo z ocel. trubky a plechu, já dělal návlek na plastovou hlavu z měděné trubky a na ni pájel očka z měděného drátu.
6. Jsi letadélkař, takže hádám solidní nabíječku na lipolky máš. Orig modrá baterka ale není to nej. Je taková hračková... Takže budeš investovat do lepších a hned několik kusů, ať si zalétáš. To ale asi znáš
V souhrnu by to měl být ten základ. pokud jsem něco opomenul, doplňte mne. Pak už si můžeš hrát s kapotáží, osvětlením, nabarvením... Ale tohle by mělo být to palčivé.
Ikdyž je to na nejednu probděnou noc, doporučuji:
http://www.modelarske-forum.cz a téma F-45 od MJX a moje zkušenosti
http://www.rcmania.cz a téma F45 - Vše o tomto vrtulníčku a F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.
Dobře číst, mít po ruce tužku a papír a vše si značit, co uznáš za vhodné. Blbě se pak hledá mezi 450 stránkama na třech fórech
Bod 3 a 4 můžeš ignorovat a pořád dokola kupovat náhradní sériovky, ale sežere Tě to finančně a nikdo nezaručí výdrž. Někdo na to létal rok a jiný měnil po pár vylítaných baterkách...
Na jeho videích s F-45 jsem "odrostl". Myslím že za ně patří VELKÉ DÍKY od mnoha uživatelů, páč díky nim si spousta lidí rozmyslela, jestli s F-45 nepraští do koše, když to někomu umí lítat tak hezky
A jinak pro Vojtu:
Pořizovací cena F-45 je kolem 1800 Kč. Čekej, že "nutné" úpravy sežerou zhruba jednou tolik.
1. Cyklika - Mně stejně jako Tlavelzovi to po vytažení z krabice neletělo. Nejdříve Tlavelza vymyslel pružinku pod cykliku. Jenže skoro nikdo nemohl najít stejnou pružinku. Lidi pak zkoušeli totéž podobně úspěšně s gumičkou nebo rozohýbanou napruženou kancelářskou svorkou... Pak sám Tlavelza udělal vylepšovák z kancl. svorky, kterým tlačil cykliku zpět proti pružince. Později začal laborovat další uživatel ital a tuto kancl svorku nahradil druhou pružinkou nad cykliku. Tady na fóru strana 17 uprostřed, příspěvek od Itala, dobře popsané.
2. Asi podle zručnosti při létání začneš laborovat s flybarem. Odlehčovat, zkracovat... každému sedlo něco jiného
3. Odejde hlavní stejnosměr motor. Tady jen stačí vhodný střídavý motor správné velikosti a síly, k němu regulátor a pastorek. Úprava není nijak zvlášť náročná. Nejotravnější je asi propilovávání plastového lože motoru, abys mohl uchytit a nastavit zubovou vůli.
4. Odejde zadní origoš motor. Buď shoří a nebo se omele převod. Tady je to horší. Chce to "vymodelovat" uchycení zadního střídavého pohonu a hlavně odněkud sehnat upravený regulátor, co umí pracovat se specifickým signálem. Tady stojí za zmínku uživatel srabsrab (pokud to ještě nabízí) a nebo inzerovaný pan Miletín.
5. Rotorová hlava. Ráda praskají vodítka u táhel mezi cyklikou a vrtulovými listy. I bez pádu, třeba uprostřed letu po dvou třech baterkách. Můžeš koupit drahý ALU tuning a máš klid (někdo snad zlehka propilovával...), ale při pádech ALU hlava trhala listy. Plastová to nějak pobírala. Takže se pak modelovaly vodítka z pevnější kancelářské svorky a zalepovala, někdo dělal bronzové na soustruhu a frézce, někdo z ocel. trubky a plechu, já dělal návlek na plastovou hlavu z měděné trubky a na ni pájel očka z měděného drátu.
6. Jsi letadélkař, takže hádám solidní nabíječku na lipolky máš. Orig modrá baterka ale není to nej. Je taková hračková... Takže budeš investovat do lepších a hned několik kusů, ať si zalétáš. To ale asi znáš
V souhrnu by to měl být ten základ. pokud jsem něco opomenul, doplňte mne. Pak už si můžeš hrát s kapotáží, osvětlením, nabarvením... Ale tohle by mělo být to palčivé.
Ikdyž je to na nejednu probděnou noc, doporučuji:
http://www.modelarske-forum.cz a téma F-45 od MJX a moje zkušenosti
http://www.rcmania.cz a téma F45 - Vše o tomto vrtulníčku a F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.
Dobře číst, mít po ruce tužku a papír a vše si značit, co uznáš za vhodné. Blbě se pak hledá mezi 450 stránkama na třech fórech
Bod 3 a 4 můžeš ignorovat a pořád dokola kupovat náhradní sériovky, ale sežere Tě to finančně a nikdo nezaručí výdrž. Někdo na to létal rok a jiný měnil po pár vylítaných baterkách...