Stránka 18 z 22
Re: Google Sketchup
Napsal: stř 30.07.2014 10:19
od Woita
Mě SU dělá výstup do DXF taky správně a nic jsem nenastavoval, co by se tohoto týkalo.
Re: Google Sketchup
Napsal: stř 30.07.2014 19:31
od Ancistrus01
Mě už to taky šlape, špatně jsem to exportoval a neměl jsem ten Paralel Projection

Re: Google Sketchup
Napsal: úte 02.12.2014 10:50
od mrazoun
Poraďte prosím, jak doladit řezy trupu tak, aby kladené lišty (a následný potah) měly tvar hladkých křivek. V mých dosavadních pokusech z toho vždy vyjde v některém místě esíčko.
Můj dosavadní postup
- tvar trupu (bombarder 2VV) je od špice k centroplánu pravidelný, od centroplánu k zádi se mění tak, že vespod je bachratější a vršek je více špičatý. Problém mám v zadní části.
- model tvořím na třípohleďáku (obsahuje řezy trupem)
- jpg jsem vložil po částech, s rozlišením 2048x2048.
- na bokorys jsem naskládal řezy trupem, natrimoval výšku.
- hloubku řezů jsem v nejširším místě natrimoval podle půdorysu.
- pro vektorizaci jsem použil bezier spline, vzhledem k danému rozlišení podkladu to lepší obkreslit asi nejde
Prostě ten třípohleďák je nepřesný a jak to doladit ?
Dík předem.
Re: Google Sketchup
Napsal: čtv 29.01.2015 10:37
od hates
Mam dotaz jak z importovaneho vykresu DXF nebo DWG udelat plochu. Mam ve vykrerech zebra kridel a naimportoval jsem si vykres do SU. Ten jsem si zvetsil jako podklad a mam jej ve velikosti jak potrebuji, ale ted jak udelat to, ze vezmu jiz nakreslene zebro a nejak krivky vyhladit a aby se i pospojovali a vytvorila se z nich plocha. Mate nejaky napad ?
Re: Google Sketchup
Napsal: pát 20.11.2015 14:15
od Telemaster
Zeptám se,
nemá někdo plugin do Sketchupu, na zaoblení a zkosení rohů, a dále hledám vícebodovou křivku.
Děkuji
Re: Google Sketchup
Napsal: sob 21.11.2015 16:05
od mlike
Ahoj. nezkoušels na ty tohy ROundcorner?? Marek
Re: Google Sketchup
Napsal: ned 22.11.2015 19:00
od petrcorrado
mrazoun píše:Poraďte prosím, jak doladit řezy trupu tak, aby kladené lišty (a následný potah) měly tvar hladkých křivek. V mých dosavadních pokusech z toho vždy vyjde v některém místě esíčko.
Můj dosavadní postup
- tvar trupu (bombarder 2VV) je od špice k centroplánu pravidelný, od centroplánu k zádi se mění tak, že vespod je bachratější a vršek je více špičatý. Problém mám v zadní části.
- model tvořím na třípohleďáku (obsahuje řezy trupem)
- jpg jsem vložil po částech, s rozlišením 2048x2048.
- na bokorys jsem naskládal řezy trupem, natrimoval výšku.
- hloubku řezů jsem v nejširším místě natrimoval podle půdorysu.
- pro vektorizaci jsem použil bezier spline, vzhledem k danému rozlišení podkladu to lepší obkreslit asi nejde
Prostě ten třípohleďák je nepřesný a jak to doladit ?
Dík předem.
SU neumí (zatím) napojit plochy těčně. Takže je to při modelaci problém. Je potřeba několik pluginů. Od beziérových křivek až po surface tools. Tam je možné editovat jednotlivé vertexy - definiční křivky a pracovat tak s plochou. Je to ale dost omezené. Je možné si doinstalovat organické modelování (plugin je placený) to posouvá modelaci blíž k nurbs plochám. A otevírá to další možnosti pro práci s plochami. Nicméně filozofie organického modelování nevychází úplně s přesnosti, což u modelů je trochu problém.
Třípohleďák většinou bývá nepřesný. Většinou je potřeba si to dokreslit křivkami při obkreslování a všelijak si s tím hrát.
P.
Re: Google Sketchup
Napsal: ned 22.11.2015 19:04
od petrcorrado
hates píše:Mam dotaz jak z importovaneho vykresu DXF nebo DWG udelat plochu. Mam ve vykrerech zebra kridel a naimportoval jsem si vykres do SU. Ten jsem si zvetsil jako podklad a mam jej ve velikosti jak potrebuji, ale ted jak udelat to, ze vezmu jiz nakreslene zebro a nejak krivky vyhladit a aby se i pospojovali a vytvorila se z nich plocha. Mate nejaky napad ?
naimportoval jsi si přímo dxf? pak pokud je koplanární (rovinné), stačí spojit protilehlé strany a vyznačí se plocha. Pokud ne, je tam mezi úsečkami díra, nebo to není v jedné rovině.
Re: Google Sketchup
Napsal: ned 22.11.2015 19:05
od petrcorrado
Telemaster píše:Zeptám se,
nemá někdo plugin do Sketchupu, na zaoblení a zkosení rohů, a dále hledám vícebodovou křivku.
Děkuji
To máš v základním menu na liště , je to ten půlkruh.
Re: Google Sketchup
Napsal: pon 23.11.2015 8:44
od Telemaster
petrcorrado píše:
To máš v základním menu na liště , je to ten půlkruh.
Jo o tom vím. To jsem používal, akorát při exportu do dxf a následně načtení do Gravosu, mi to dělá chybu , nekorektní napojení. I když se to samo přichytí za koncové body.
Měl jsem na mysli něco jako je v CAD programech . Mám roh který potřebuji zaoblit, zvolím zaoblit roh, určím rádius zaoblení a vyberu roh který potřebuji zaoblit , to mohu pouhým klikem opakovat.
A vícebodovou křivku, myslím něco zase jako CAD . Křivka která má třeba 100 bodů.
Nevím zda je toto vůbec v Sketchup možné provést

Re: Google Sketchup
Napsal: pon 23.11.2015 10:03
od dt
Telemaster píše:Jo o tom vím. To jsem používal, akorát při exportu do dxf a následně načtení do Gravosu, mi to dělá chybu , nekorektní napojení. I když se to samo přichytí za koncové body.
Měl jsem na mysli něco jako je v CAD programech . Mám roh který potřebuji zaoblit, zvolím zaoblit roh, určím rádius zaoblení a vyberu roh který potřebuji zaoblit , to mohu pouhým klikem opakovat.
A vícebodovou křivku, myslím něco zase jako CAD . Křivka která má třeba 100 bodů.
Nevím zda je toto vůbec v Sketchup možné provést

Google:
Sketchup round corner plugin
Re: Google Sketchup
Napsal: stř 25.11.2015 2:32
od shevrey
mrazoun píše:Poraďte prosím, jak doladit řezy trupu tak, aby kladené lišty (a následný potah) měly tvar hladkých křivek. V mých dosavadních pokusech z toho vždy vyjde v některém místě esíčko.
Můj dosavadní postup
- tvar trupu (bombarder 2VV) je od špice k centroplánu pravidelný, od centroplánu k zádi se mění tak, že vespod je bachratější a vršek je více špičatý. Problém mám v zadní části.
- model tvořím na třípohleďáku (obsahuje řezy trupem)
- jpg jsem vložil po částech, s rozlišením 2048x2048.
- na bokorys jsem naskládal řezy trupem, natrimoval výšku.
- hloubku řezů jsem v nejširším místě natrimoval podle půdorysu.
- pro vektorizaci jsem použil bezier spline, vzhledem k danému rozlišení podkladu to lepší obkreslit asi nejde
Prostě ten třípohleďák je nepřesný a jak to doladit ?
Dík předem.
Jakou mas ver su neco poslu ?!
Re: Google Sketchup
Napsal: stř 25.11.2015 2:35
od shevrey
hates píše:Mam dotaz jak z importovaneho vykresu DXF nebo DWG udelat plochu. Mam ve vykrerech zebra kridel a naimportoval jsem si vykres do SU. Ten jsem si zvetsil jako podklad a mam jej ve velikosti jak potrebuji, ale ted jak udelat to, ze vezmu jiz nakreslene zebro a nejak krivky vyhladit a aby se i pospojovali a vytvorila se z nich plocha. Mate nejaky napad ?
Existuje plugin ... weld .... Uzavre kryvky a vytvori plochu. Pokud nevis ale mas po importu pospojovano jen to neni plocha udelej do objektu caru od jednoho bodu podle oka k druhemu protilehlemu a musi vzniknout plocha pokud ne nemast to pospojovane ... Reseni je weld
Re: Google Sketchup
Napsal: sob 20.02.2016 22:10
od JanRumisek
poraďte prosím
všechny kruhy a radiusy mě to dělá z rovných čar a né pěkné oblouky
co s tím ? dá se s tím neco udělat??
Re: Google Sketchup
Napsal: sob 20.02.2016 23:53
od Lark
SketchUp už dlouho nemám, ale jestli si dobře pamatuju, tak někde v nastavení se dal změnit počet segmentů kružnice, ale zpomalovalo to vykreslování, a pro malé průměry se to ještě dalo obcházet tak, že se udělal velký průměr, a ten se pak zmenšil. Skutečně "hladkou" kružnici neuměl, ale třeba už je dnes jinak.