Nimbus 3,6m Reichard

Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
vosvos
Příspěvky: 113
Registrován: pon 18.10.2010 0:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#241 Příspěvek od vosvos »

Nechci radit,ale já bych to viděl na typický přechod z hodného pomalého letadla na ostřejší.(osobní zkušenost).Ta lehká pomalá reagují se zpožděním a prakticky jen na plnou výchylku. Je to prověřený tovární výrobek,pokud je sestavený jak má být,nezkroucený, poletí to samo. Jen reakce na řízení jsou výrazně rychlejší a není třeba páčkovat hned na doraz.Já bych to dal zkusit někomu kdo podobné létá...P.Vos.
Uživatelský avatar
Vážka
Příspěvky: 948
Registrován: sob 17.01.2015 19:22
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#242 Příspěvek od Vážka »

Hlavní chyba byla ve velikosti výchylek, nevím, kde jsem ty hodnoty co tam byly vzal. Asi jak jsem se těšil na první let, tak jsem měl zamlženo :-). Teď po přenastavení věřím, že to bude výrazně lepší a ruce si za chvilku zvyknou.
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
Uživatelský avatar
ingwarr
Příspěvky: 744
Registrován: stř 17.08.2011 7:57
Bydliště: Ružindol,SK

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#243 Příspěvek od ingwarr »

mám skúsenost že je lepšie zalietavat ak nefúka silní vietor, vietor vyvolá pociť že je model ťažky na chvôst, ked sa prestane riadit rozhúpe model, ale na to stačí bud potlačit vyškovkou, alebo ak má klapky skúsit ich nastavit na rýchlost :wink:
Futaba FC-16, Frsky Taranis +, Fun Cub, Easy star, Easy glider4, Filip600T, kopia Tourist elektro,
Uživatelský avatar
Vážka
Příspěvky: 948
Registrován: sob 17.01.2015 19:22
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#244 Příspěvek od Vážka »

Díky, určitě chci teď počkat na lepší podmínky než byly včera.
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
Uživatelský avatar
Vážka
Příspěvky: 948
Registrován: sob 17.01.2015 19:22
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#245 Příspěvek od Vážka »

Nimbuse jsem nastavil dle výrobce, těžiště 120mm od náběžky a vychýlky dle návodu.
Lítá to už pěkně.

Ještě musím doladit výškovku, musel jsem ji hodně trimovat do většího přitažení, asi nebyla úplně v nule.
Nebo ještě polaborovat s těžištěm.
Než jsem vytrimoval tu výškovku, tak to v DIVE Testu vůbec nevybíralo, ale letělo pod stejným úhlem stále k zemi.
Po vytrimování už to lítalo slušně, ale pořád z toho mám pocit, že to moc neklouže, spíš se to jakoby hrne vzduchem.
Tak to bude chtít asi ještě pohnout s těžištěm víc dozadu
Naposledy upravil(a) Vážka dne úte 14.06.2016 13:35, celkem upraveno 1 x.
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
Uživatelský avatar
martin z
Příspěvky: 1592
Registrován: ned 03.08.2008 0:00
Bydliště: Pelhřimov, ČR

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#246 Příspěvek od martin z »

Podobný dojem hrnutí vzduchem a těžkopádnosti jsem měl při zalítávání Siriuse, což je menší starší Nimbusův brácha. Pomohlo oproti návodu posunout těžiště dozadu a pak jsem mohl konečně nataženou výškovku srovnat do nuly. Nakonec se to ustálilo na stavu kdy byla výškovka dokonce o cca 1-3 mm potlačená. Sice jsem se snažil vypodložit lože pod náběžku VOP aby to pak bylo v nule, ale to se mi nedařilo trefit, tak jsem nechal takhle potlačeno. Subjektivně se domnívám, že výrobce nemá přesně odladěný úhly seřízení křídla a VOP, ale co chtít od levnýho rekreačního modelu za bůra (v roce 2011).
Přílohy
P1080784.JPG
Uživatelský avatar
Vážka
Příspěvky: 948
Registrován: sob 17.01.2015 19:22
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#247 Příspěvek od Vážka »

Díky za Tvoji zkušenost, mám podobný dojem a taky chci zkusit těžiště šoupnout o kousek dozadu, tak uvidíme, jak to dopadne.
Budu sem dávat videa, jak to pokročilo.
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
Uživatelský avatar
mab
Příspěvky: 715
Registrován: ned 06.05.2012 17:08
Bydliště: Vyškov, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#248 Příspěvek od mab »

Přijde mi, že trochu plaveš s pojmem "dive test"

Letadlo máš nastaveno a těžiště v nějakém místě, třeba jak píšeš 120mm.
a) Nastoupej do výšky, kde ještě dobře vidíš co letadlo dělá a vytrimuj výškovku tak, aby letělo a klouzalo, ale co nejméně opadalo (přibližně s citem a ohledem na povětrnostní podmínky)
b) Pokud jsi spokojen, znova nastoupej výšku a v rovném letu (proti větru) potop éro cca 45stupňů a nech rozjet (chvilku - 2sec) a pusť kniply a sleduj.
c) Pokud vybírá příliš rychle a "houpe" tak je těžiště moc vepředu.
Takže přistát, posunout těžiště vzad, výškovku ještě na zemi vrátit, aspoň lehce a znova body a)b)

Čím je těžiště víc vzadu, tím je reakce na kormidla ostřejší a letadlo je třeba více řídit, je potřeba si najít co je ti pohodlnější.
Neber dive test jako jedinou cestu! Je to jen doplněk k nalezení vlastní cesty. Každý létá trochu jinak.

Z videa tak jak je natočené moc poznat není, ale ber, že je to už větší letadlo a taky vzhledem k malému plošnému zatížení s tím pěkně cvičí kdejaká termická bublina.
x9d, x-lite pro a pár poletuch
Uživatelský avatar
Vážka
Příspěvky: 948
Registrován: sob 17.01.2015 19:22
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#249 Příspěvek od Vážka »

OK, udělám to tak.
A jinak zase foukalo, takže to mohlo být i zkreslené těmi poryvy větru. Dík
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14360
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#250 Příspěvek od pepin »

Vážka píše:Po vytrimování už to lítalo slušně, ale pořád z toho mám pocit, že to moc neklouže, spíš se to jakoby hrne vzduchem.


je to termický větron, pokud není termika, nebo v termickém počasí létáš místa, kde jsou pouze klesáky, je normální, že se větron vzduchem hrne a tahá za sebou jako by ocas, do takového počasí to chce vytáhnout něco, kde se předpokládá vice meně létání pouze na motor--motorák--hotliner--šup nahoru, šup dolu.

létám už v podstatě pouze větroně, je uplně normální, že odjedu na víkend na letiště a když nejsou termické podmínky, ero vubec nevytáhnu--bo to nemá pak s termickým větroněm vubec žádný smysl.
Uživatelský avatar
Vážka
Příspěvky: 948
Registrován: sob 17.01.2015 19:22
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#251 Příspěvek od Vážka »

ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14360
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#252 Příspěvek od pepin »

Vážka píše:http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=22&t=63143&start=450#p1292157


tak at slouží dobře a dlouho :D
Uživatelský avatar
Vážka
Příspěvky: 948
Registrován: sob 17.01.2015 19:22
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#253 Příspěvek od Vážka »

Díky, je to super hodný éro, jak jsi psal v prvním příspěvku
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
Uživatelský avatar
Vážka
Příspěvky: 948
Registrován: sob 17.01.2015 19:22
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#254 Příspěvek od Vážka »

ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
Uživatelský avatar
tomashr
Příspěvky: 6037
Registrován: ned 22.06.2008 0:00
Bydliště: Praha ČR

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#255 Příspěvek od tomashr »

mab píše:Během letu to šíleně dojíš, buď rád, že je to tak hodný letadlo, které vývrtku spíš jen naznačuje, jinak bys byl několikrát v zemi.


Poznámka na okraj - mám zkušenost, že dost lidí má problém při prvních letech s modelem s výškovkou do T, protože je to mate a v některých letových polohách to vyloženě svádí k přetažení (tím že výškovka není ve stejné ose jako křídlo, ale daleko výše). Je to samozřejmě jen o zvyk, nejde o vážný problém, ale občas to někoho může docela potrápit, než mu dojde o co jde...
Odpovědět

Zpět na „Elektrovětroně“