Ariane V6

Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odpovědět
Zpráva
Autor
blesk
Příspěvky: 7361
Registrován: úte 22.11.2005 0:00
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Ariane V6

#241 Příspěvek od blesk »

Já nakonec třetí šroub nedával a místo toho jsem jazyk křídla prodloužil (podlepil) laminátovou destičkou s zasouvání do trupu. Celé je to napružené, takže drží křídlo pokaždé stejně. Celé léto to vydrželo, takže to beru za funkční řešení.
smyk1111
Příspěvky: 131
Registrován: sob 30.05.2015 19:58

Re: Ariane V6

#242 Příspěvek od smyk1111 »

Blesk : Já nakonec třetí šroub nedával a místo toho jsem jazyk křídla prodloužil (podlepil) laminátovou destičkou s zasouvání do trupu. Celé je to napružené, takže drží křídlo pokaždé stejně. Celé léto to vydrželo, takže to beru za funkční řešení.

Aby to bylo rychle přístupné k baterii , používal jsem k pojištění křídla suchý zip. funguje to perfektně, rychle, ale není to esteticky čisté
Použil jsem řešení Bleska. Pouze namísto laminátové destičky jsem dal 3mm překližku, .
Pevně to drží a vypadá to perfektně.
Uživatelský avatar
shumi
Příspěvky: 450
Registrován: úte 27.05.2008 0:00

Re: Ariane V6

#243 Příspěvek od shumi »

Tak on ten třetí šroub není zas tak velké zdržení,když nejsi úplný dřevo.Oser je měnit baterii když se musí lést pod křídlo a je jedno jestli přes dva či tři šrouby.
U našich modelů když tam byl ten jazyk tak to křídlo vůbec nelícovalo s trupem,tou úpravou to bylo cajk.
Zvažuji že u dalšího modelu pošlu výrobci uhlíkovou tkaninu na křídlo,prý by stím problém neměl,kež by to platilo i o kvalitě barvení :D :D :D
Uživatelský avatar
TomasC
Site Admin
Příspěvky: 11246
Registrován: pát 25.04.2003 0:00
Bydliště: Praha Hloubětín
Kontaktovat uživatele:

Re: Ariane V6

#244 Příspěvek od TomasC »

smyk1111 píše:Pouze namísto laminátové destičky jsem dal 3mm překližku, .
Pevně to drží a vypadá to perfektně.


Mohl by jsi dát fotku. Díky.
smyk1111
Příspěvky: 131
Registrován: sob 30.05.2015 19:58

Re: Ariane V6

#245 Příspěvek od smyk1111 »

V podstatě jde o to , že ze spoda jazyka se přilepí (já lepil 15min EPOXY) překližková destička 3mm
ve tvaru zmenšeného jazyka s přesahem cca 10mm do trupu. Jednoduše zasunete pod vrchní část
trupu, předek křídla zatlačíte na trup a posunete do opěrky křídla na trupu. Při sundavání trochu zmačknete jazyk a zatlačíte cca 2-3mm do trupu, křídlo se dostane mimo opěrku a samo se uvolní.
Omylem je tam jedna fotka 2X a nejde mi smazat.
Na fotce kde je křídlo sesazené je vidět , že jazyk lícuje s trupem.




Ariane (5).JPG
Ariane (4).JPG
Ariane (2).JPG
Ariane (3).JPG
Přílohy
Ariane (2).JPG
blesk
Příspěvky: 7361
Registrován: úte 22.11.2005 0:00
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Ariane V6

#246 Příspěvek od blesk »

Jojo, mám to stejně, jen s tím rozdílem, že já tam mám 1mm laminát, zbytek sedí :)
Uživatelský avatar
shumi
Příspěvky: 450
Registrován: úte 27.05.2008 0:00

Re: Ariane V6

#247 Příspěvek od shumi »

Jojo tomu rozumím,dobré řešení.Koukám že lezeš s anténama ven,já osobně když jde o sklo je nechávám vnu :D a nemám jediný problém
Na druhou stranu jsem pořídil pro synovce do bublin frsky a i když jsou antény dle mě příkladně kolem cca 300m to řve jak kráva
blesk
Příspěvky: 7361
Registrován: úte 22.11.2005 0:00
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Ariane V6

#248 Příspěvek od blesk »

No já tam mám X8R a teda nic moc... mám je vytáhle nahoru nad trup, v úhlu 90° a tak v 300m mi to řve kritický signál... jsem z toho docela rozčarovaný... jinak lítám na multiprotokol na FlySky příjimače, ještě stare jedno A a tam jsem nikdy neměl problém (nebo jsem o něm nevěděl :D ) a to jsem byl nejdál přes kilometr tak v 50m výšce. Největší trápení jsem měl s G8RX nebo jak je ten od frsky označený, ten mi řval i v konstrukčním letadle kde nebylo kousek uhlíku nebo železa skoro pořád... druhá X8R ještě neletěla, je v letadle, ale zálet bude až najaro.
smyk1111
Příspěvky: 131
Registrován: sob 30.05.2015 19:58

Re: Ariane V6

#249 Příspěvek od smyk1111 »

Já mám taky FRSKY a řve to na mne každou chvíli. Kolikrát i na méně něž cca 200m. Jsem z toho na nervy a vždy okamžitě když mi hlásí kritický signál (cca 40 dcb) tak rychle otáčím letadlo v naději , že bude větší RSSI. To mne na Frsky zlobí nejvíce. Nastavení antén jakkoliv, nepomáhá. Docela bych přivítal nějakou radu. Používám přijímače FrSky S6R a FrSky X8R. Mám taky Spektrum a nikdy nic podobného. K Jéžiškovi jsem dostal Radiomaster , tak jsem zvědavej.
blesk
Příspěvky: 7361
Registrován: úte 22.11.2005 0:00
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Ariane V6

#250 Příspěvek od blesk »

Tak vidím že nejsem jediný... ty FlySky vůbec neřeším, anténa schovaná v trupu mezi dráty a nikdy žádný problém... na ten multiprotokolový modul to je lepší, ale ne ideální. Čekal jsem od toho víc, jinak rádio mám X9D+
Uživatelský avatar
Standa Stuchlý
Příspěvky: 1894
Registrován: ned 23.05.2010 0:00

Re: Ariane V6

#251 Příspěvek od Standa Stuchlý »

je třeba si pánové trochu srovnat v hlavě něco o podmínkách šíření 2,4Ghz. Jde o pásmo WiFi. Stačí si nastavit ve vysílači hranici, kdy to má řvát. 40% je zbytečně moc a ne každá plocha se dnes na provoz 2,4Ghz hodí. Ti co nemají telemetrii mají klid. Taky mám Taranise a X8R a jsou místa, kde to řve na 100 metrech a na jiném je v kilometru klid.

Jo, to zeslabení trupu za křídlem je sice esteticky fajn, no pevnostně se může vymstít při tvrdším přistání. Já měl na své Arianě přilaminovaný jazyk z vrchu. Nebylo to tak čisté, ale rozhodně pevnější. Minimálně bych vyztužil trup kolem té štěrbiny sklem, nebo ještě lépe uhlíkem. To ničemu neuškodí a je to jistota. Tak jak to máte, si hrajete na štěstí.

To já jen tak, z nudy :-) .
Uživatelský avatar
shumi
Příspěvky: 450
Registrován: úte 27.05.2008 0:00

Re: Ariane V6

#252 Příspěvek od shumi »

No já to u synovcova rádia vyřešil tak jak píšeš,prostě jsem ten alarm stáhnul něco kolem 30ti procent (podobnou hodnotu mám nastavenou u Jeti) a už to neřve.Na druhou stanu musím říci že se nikdy nestalo abych ten model neřídil
Každopádně je Ariana poměrem ceny a toho co nabízí velmi dobrá
smyk1111
Příspěvky: 131
Registrován: sob 30.05.2015 19:58

Re: Ariane V6

#253 Příspěvek od smyk1111 »

No já nevím. Někde jsem se dočetl, že pod 40% by se nemělo chodit. Mimo jiné jsem i zažil několikrát hlášení ztráta signálu. Zcela určitě se mi to asi 2x na chvilku vymklo kontrole a to prosím na ploše letiště a ve vzdálenosti do 200m. Je ale pravda , že u jednoho modelu s přijímačem X8R tento problém neznám. Je to termický větroň a poměrně velký, takže s ním létám občas i kolem 450m (mám tam vário). Nevím čím to je, dokonce antény jsou nějak natlačeny do trupu a přesto to funguje. Nemůže být nějak různá citlivost těch přijímačů. Nejsem odborník tak si neumím odpovědět.
Jinak k tomu otvoru na chlazení v trupu. Je potřeba nějak odvést ten ohřátý vzduch. Trochu se mi to hřálo. Ono se to možná na fotce zdá velké, ale zas tak velký otvor to není. Že je to zeslabení je naprosto jasné, asi to podmáznu a vložím tkaninu.
Naposledy upravil(a) smyk1111 dne stř 30.12.2020 9:26, celkem upraveno 1 x.
blesk
Příspěvky: 7361
Registrován: úte 22.11.2005 0:00
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Ariane V6

#254 Příspěvek od blesk »

Standa Stuchlý píše:je třeba si pánové trochu srovnat v hlavě něco o podmínkách šíření 2,4Ghz. Jde o pásmo WiFi. Stačí si nastavit ve vysílači hranici, kdy to má řvát. 40% je zbytečně moc a ne každá plocha se dnes na provoz 2,4Ghz hodí. Ti co nemají telemetrii mají klid. Taky mám Taranise a X8R a jsou místa, kde to řve na 100 metrech a na jiném je v kilometru klid.

Jo, to zeslabení trupu za křídlem je sice esteticky fajn, no pevnostně se může vymstít při tvrdším přistání. Já měl na své Arianě přilaminovaný jazyk z vrchu. Nebylo to tak čisté, ale rozhodně pevnější. Minimálně bych vyztužil trup kolem té štěrbiny sklem, nebo ještě lépe uhlíkem. To ničemu neuškodí a je to jistota. Tak jak to máte, si hrajete na štěstí.

To já jen tak, z nudy :-) .


O jakém zeslabení mluvíš?
Uživatelský avatar
Standa Stuchlý
Příspěvky: 1894
Registrován: ned 23.05.2010 0:00

Re: Ariane V6

#255 Příspěvek od Standa Stuchlý »

Pokud jsem to pochopil správně, dolepený jazyk zasouváte do vytvořené štěrbiny v trupu. To je to příčné zeslabení trupu. Ono zrovna to místo za křídlem je dost náchylné na praskání trupu. Ale třeba jsem to nepochopil správně, tak v tom případě beru svou připomínku zpět.

Aha, teď jsem si všiml že na tom jednom obrázku to máte celé vyříznuté. Tak to je trochu změna v pohledu na pevnost trupu. No nevím, sice to vypadá celkově pěkně, ale neměl bych tolik odvahy vzít trupu zrovna v tomto místě tolik materiálu.
Odpovědět

Zpět na „Elektrovětroně“