DLE 30

Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Odpovědět
Zpráva
Autor
arkudo
Příspěvky: 420
Registrován: čtv 01.08.2013 21:42

Re: DLE 30

#241 Příspěvek od arkudo »

Angusss píše:Děkuji, zkusím L jehlu maličko vyšroubovat. Zatím jsem do karburátoru nezasahoval. Jinak mám dva režimy volnoběžných otáček a tím řeším přistávání a létání na volnoběh


Nechci ti do toho kecat ale jetsli nevis jak se serizuje Walbro tak se do toho sam nepoustej. Protoze rada povol jehlu je stejne cenna asi jako ze letadlo se ridi vysilackou...
Uživatelský avatar
Angusss
Příspěvky: 809
Registrován: úte 17.11.2009 0:00

Re: DLE 30

#242 Příspěvek od Angusss »

Tak dnes další pokusy a už jsem přišel na to, že to zbytečně řeším. Motor startuje na první ťuknutí... Dnes se motor choval opět jinak :)

Startuji na volnoběžné otáčky 1800, dám plyn na 4000ot, které se vteřinu drží a pak motorsám od sebe začně zvyšovat až na 4500-5000. Stáhnu plyn a ten zůstane zvýšený na 2500 ot (cca o ten skok). Tohle se děje tak 3 z 5ti pokusů.To fakt nechápu... Servo je nové, nemá žádné vůle
JardaRůžička
Příspěvky: 2731
Registrován: pát 02.03.2012 7:55
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: DLE 30

#243 Příspěvek od JardaRůžička »

To opravdu vypadá na nějakou mechanickou vúli v náhonu karburátoru. Nemusí nutně vycházet ze serva, může být na samotném karburátoru nebo táhle, netuším, jak to máš uspořádané.
Uživatelský avatar
Angusss
Příspěvky: 809
Registrován: úte 17.11.2009 0:00

Re: DLE 30

#244 Příspěvek od Angusss »

JardaRůžička píše:To opravdu vypadá na nějakou mechanickou vúli v náhonu karburátoru. Nemusí nutně vycházet ze serva, může být na samotném karburátoru nebo táhle, netuším, jak to máš uspořádané.


Je tu uděláno dle obrázku. Zkusím ještě zmenšit páku serva, aby se využíval větší rozsah dráhy. Nic jiného mě už nenapadá
Přílohy
Uspořádání plyn
Uspořádání plyn
Uživatelský avatar
thsoft
Příspěvky: 614
Registrován: pon 12.05.2008 0:00
Bydliště: Letiště Lupenice a Dvořisko
Kontaktovat uživatele:

Re: DLE 30

#245 Příspěvek od thsoft »

Na tom táhlu máš dva spoje ty jsou lepené nebo letované ? Měl jsem to podobně letované a předevčírem mi to upadlo ve stoupáku. Naštěstí jsem přistál v pohodě. Tak jsem udělal táhlo v jednom kuse.

Jinak dural páku bych vyměnil za plastovou, která pobere víc vibrací motoru (trošku ochrání servo).

Tomáš

Angusss píše:
Je tu uděláno dle obrázku. Zkusím ještě zmenšit páku serva, aby se využíval větší rozsah dráhy. Nic jiného mě už nenapadá
Extra EME60, PA18 EME60, Citabria DLE30, vše na FRSKY X20 TANDEM
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Uživatelský avatar
HavelAircraft
Příspěvky: 1365
Registrován: čtv 14.11.2013 17:05
Bydliště: Chocerady
Kontaktovat uživatele:

Re: DLE 30

#246 Příspěvek od HavelAircraft »

Angusss píše:
Je tu uděláno dle obrázku. Zkusím ještě zmenšit páku serva, aby se využíval větší rozsah dráhy. Nic jiného mě už nenapadá


Je to uděláno špatně. na táhle k motoru musí být Z ohyb nebo jiný způsob tlumení vibrací.
Tohle ti přenáší veškeré vibrace motoru do serva a to není dobře.
může to být i zdroj tvých problémů
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft
Uživatelský avatar
Angusss
Příspěvky: 809
Registrován: úte 17.11.2009 0:00

Re: DLE 30

#247 Příspěvek od Angusss »

Spoje jsou nasazené, zmáčknuté a prolité vteřiňákem. Plastovou páku dám, ještě zkusím páku zkrátit, aby servo využívalo delší dráhu.
Z ohyb? Mohu poprosit o nějaký odkaz nebo obrázek?
Uživatelský avatar
thsoft
Příspěvky: 614
Registrován: pon 12.05.2008 0:00
Bydliště: Letiště Lupenice a Dvořisko
Kontaktovat uživatele:

Re: DLE 30

#248 Příspěvek od thsoft »

Z netu :


http://s654.photobucket.com/user/Almuli ... 6.jpg.html


Angusss píše:Spoje jsou nasazené, zmáčknuté a prolité vteřiňákem. Plastovou páku dám, ještě zkusím páku zkrátit, aby servo využívalo delší dráhu.
Z ohyb? Mohu poprosit o nějaký odkaz nebo obrázek?
Extra EME60, PA18 EME60, Citabria DLE30, vše na FRSKY X20 TANDEM
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Uživatelský avatar
Angusss
Příspěvky: 809
Registrován: úte 17.11.2009 0:00

Re: DLE 30

#249 Příspěvek od Angusss »

Díky za rady. Zkusím to upravit a také zkusím odpojit servo, vrátit šroub volnoběhu a přidávat plyn jen taháním páky místo serva, zda-li se bude motor vracet na doraz a bude mít stabilně volnoběžné otáčky
Uživatelský avatar
Lark
Příspěvky: 9825
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR

Re: DLE 30

#250 Příspěvek od Lark »

Tu páku na servu bych nezkracoval. Lepší bude (pokud tam máš místo) prodloužit páku na karburátoru. Podstatně se tím zmenší vliv vůlí a přepákování by mělo být takové, aby si využíval pokud možno celý rozsah serva. Pokud využíváš jen malou část rozsahu serva, jsou kroky moc hrubé.
Uživatelský avatar
Angusss
Příspěvky: 809
Registrován: úte 17.11.2009 0:00

Re: DLE 30

#251 Příspěvek od Angusss »

Lark píše:Tu páku na servu bych nezkracoval. Lepší bude (pokud tam máš místo) prodloužit páku na karburátoru. Podstatně se tím zmenší vliv vůlí a přepákování by mělo být takové, aby si využíval pokud možno celý rozsah serva. Pokud využíváš jen malou část rozsahu serva, jsou kroky moc hrubé.


Ok, na servu ji vyměním za plast a na karburátor vyrobím o kousek delší, místo tam je.
obadal.rada
Příspěvky: 1343
Registrován: pon 18.03.2013 20:01
Bydliště: Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: DLE 30

#252 Příspěvek od obadal.rada »

jak velkou nádrž dát?? éro Diablotin 2000, není tam zrovna moc místa, ale asi 0,5L je zbytečně moc asi tak na 10min letu?
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10859
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: DLE 30

#253 Příspěvek od Celeron »

Půllitrovku mám na 10 minut u Roto 35 a to tam cca 2/5 ještě zůstane. Dej tam nějakou třetinku flašku od dětskýho pití hlavně aby byla delší a bimbátko mělo dlouhou hadici, protože hadice na benzín jsou míň ohebný, než silikon na metyl. A pokud nádrž koupíš, musí být vyloženě na benzín, protože v metylový nádrži ti benzín rozežere zátku pokud je z gumy.

Jo a k tomu blbnutí plynu U DLE30. Já měl u DLE20 problém, že klapka plynu se přidírala o boky bloku karburátoru. Musel jsem ji pod segerovkou vypodložkovat podložkou z planžetry 0,1 mm a z druhý strany dát na hřídelku tlačnou pružinu aby se klapka správně usadila. Ta původní vratná pružina na hřídelce byla k ničemu, spíš způsobovala to přidírání. Teď to už nedělá, ale původní chování bylo podobný tomu co popisuješ.

Jirka
Odpovědět

Zpět na „Spalovací motory“