Mil Mi2 Vario
Pravidla fóra
O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.
O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.
Re: Mil Mi2 Vario
Prošel jsem si všechny fotky ale nikde není komplet mechanika i s nádrží. Je tedy "někde" vepředu, číslo "3/4 před hlavní hřídelí" mi toho moc neřeklo. 3/4 čeho ? Čím víc bude nádrž vepředu, tím víc se bude projevovat ne až tak pozitivně, protože heli musí být vyvážená i na stav kdy je v nádrži už jenom rezerva paliva kterou člověk logicky nevylítá pokud nenastane nějaký problém.
Když bude nádrž plná, těžiště vyjde úplně jinak ale taky to musí letět slušně. Kolik je tam paliva, půl litru ? U tak obrovského modelu se to projevuje naštěstí víc pozvolna ale roli to hraje.
Když bude nádrž plná, těžiště vyjde úplně jinak ale taky to musí letět slušně. Kolik je tam paliva, půl litru ? U tak obrovského modelu se to projevuje naštěstí víc pozvolna ale roli to hraje.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Mil Mi2 Vario
Jsou tam dvě nádrže. Jedna hlavní 2.5 litru je pod mechanikou a hlavní hřídel je asi kus za jejím středem. Pokud rozdělím nádrž na čtvrtiny tak 3/4 jsou před hřídelí cca. A druhá nádrž 0.5 litru je součástí mechaniky, sem teče palivo z hlavní nádrže aby se eliminovalo riziko nasátí vzduchu při naklánění, protože nádrž je vysoká a palivo se saje ze dna.
Ta malá nádrž by měla zůstat vždy plná. Popřípadě ji lze použít jako rezervu v nouzi, ale ne úplně do dna.
Ta malá nádrž by měla zůstat vždy plná. Popřípadě ji lze použít jako rezervu v nouzi, ale ne úplně do dna.
Re: Mil Mi2 Vario
Takto je nádrž hodně blízko hřídele a nemělo by to vadit. Rozpoznatelný posun těžiště na zadek v průběhu letu tam asi bude, tím spíš by to mělo být vyvážené alespoň na nulu bez paliva. Po startu se to bude řídit líp.
Mimo pravidla a limity se dá začít vyvážením na hřídel kdy to poletí bezpečně, opatrně rozlítat a pak se dá zkoušet jestli a kolik naložit ještě na předek tak aby to letělo dobře. Malá redukce balastu se dá získat tvarovým odlitkem olova, nalepeným nebo jinak upevněným přímo do čelní partie trupu. Pokud se zjistí přes dotazy nebo jinak že jsi s tou váhou pořád ještě v pohodě, rovnou bych to nepatrně těžší na předek udělal. Nikdy jsem neslyšel že je to pro vrtulník zbytečné, vždy naopak. Myslím si že co kus to originál a neplatí jedno všeobecné číslo.
Mimo pravidla a limity se dá začít vyvážením na hřídel kdy to poletí bezpečně, opatrně rozlítat a pak se dá zkoušet jestli a kolik naložit ještě na předek tak aby to letělo dobře. Malá redukce balastu se dá získat tvarovým odlitkem olova, nalepeným nebo jinak upevněným přímo do čelní partie trupu. Pokud se zjistí přes dotazy nebo jinak že jsi s tou váhou pořád ještě v pohodě, rovnou bych to nepatrně těžší na předek udělal. Nikdy jsem neslyšel že je to pro vrtulník zbytečné, vždy naopak. Myslím si že co kus to originál a neplatí jedno všeobecné číslo.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Mil Mi2 Vario
Rozhodně doporučuji mít model vyvážený a v ideálním případě lehce těžší na předek.
Těžištěm více na čumák se dá také kladně ovlivnit chování bezpádlové jednotky.
PS: ta hmotnost je tedy dost brutální...
Těžištěm více na čumák se dá také kladně ovlivnit chování bezpádlové jednotky.
PS: ta hmotnost je tedy dost brutální...
Re: Mil Mi2 Vario
Těch max. 25kg je vč. paliva. Nad 25kg už musíš mít na to papíry.
Doporučuju vyvážit - líp se to chová trochu těžší na předek.
A 2.5 l kerosinu je 2 kg
Doporučuju vyvážit - líp se to chová trochu těžší na předek.
A 2.5 l kerosinu je 2 kg
Re: Mil Mi2 Vario
Tak pokud zkousim presouvat baterky a různě laborovat tak čumák mi vychází tak 0.4 až max 2 stupně nakloněný dolů ale zátěž je od 3,25 az 3,5kg dle kombinace. Takže nevím jestli mám přesouvat baterky dopředu a všechno překopat když ušetřím max asi 200-300 gramů to je můj odhad. Mám fakt obavy že bude chybět výkon.
Re: Mil Mi2 Vario
Pokud se k tomu zatím nevyjádřil nikdo s turbínou nebo podobně velkou heli chce to opatrnost. Když už nebyl propočet váhy předem, těžko teď něco zásadně změnit ale výkon by tam snad být měl. Možná by to chtělo jít step by step. Nehnat váhu hned za každou cenu na čumák ale na začátek jenom lehce před střed a nedal tam full nádrž paliva, zkusit 50% kdy se kilo nebo víc ušetří. Odhadneš výkon na kolektivu, člověk se zklidní protože jednak neriskuje plnou nálož a tím že máš bohaté zkušenosti, rychle zjistíš jak dál. Jestli dovažovat a postupně kolik. Maketa je profi vyrobená, lítají jich desítky, je to jiná situace než vlastní projekt kdy se člověk neopře právě o tahle čísla
.
Držím palce, hlavně v klídku i když se to snadno řekne. Z hoďku dvě jedu prubnout Helisiku. Taky jsem to odkládal a až to poprvé přistane budu veselejší.
Držím palce, hlavně v klídku i když se to snadno řekne. Z hoďku dvě jedu prubnout Helisiku. Taky jsem to odkládal a až to poprvé přistane budu veselejší.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Mil Mi2 Vario
Tak jsem začal s přemístěním baterek ze zadní části hned dopředu za kokpit. Musím jen nadletovat kabely k becu. Pak musím držák palubovky udělat místo z duralu z oceli a trochu ho zvětšit. Jelikož držák je hodně v předu víc než olověné závaží tak bych mohl taky ušetřit nějakou váhu a navíc bude mít i funkci.
Abych baterky dostal do držáku musím sedačky které jsou přišroubované předělat na magnety a vždy je vytáhnout před zapojením baterek. Doufám že tak ušetřim 250 až 350 gramů.
Abych baterky dostal do držáku musím sedačky které jsou přišroubované předělat na magnety a vždy je vytáhnout před zapojením baterek. Doufám že tak ušetřim 250 až 350 gramů.
Re: Mil Mi2 Vario
Tohle určitě pomůže
. Nemá smysl řešit věci blízko těžiště, jakmile je to větší posun efekt je dobrý.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Mil Mi2 Vario
Snad jo, chtěl bych se dostat max na 3 kila zátěže. Už mám udělaný nový držák palubovky z oceli místo duralu a udělal jsem ho v maximálních možných rozměrech abych tu palubku tam nasadil. Váha toho držáku je 725gramů a je to nejvíc vpředu jak je to jen možné. Ještě dovnitř palubky je možné něco vložit nebo vlepit, tak uvidíme.
Re: Mil Mi2 Vario
To je ale kovadlina
. Pěkný.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Mil Mi2 Vario
Tak baterky přemístěny, závaží 1.7 kg pod podlahou v zašitém sáčku, dalších 700 gramů jako držák pakubky.Zbývající zátěž umístím do sáčku v palubce. Jaký mám zvolit tedy úhel pro vyvážení? 1.5 stupně dopředu? Těch 2-3 se mi zdá moc.
Světla už taky svítí.
Světla už taky svítí.
Re: Mil Mi2 Vario
Paráda
. Na začátek podle mě 1,5 stupně stačí, uvidíš jestli to bude chtít víc. Já to mívám okolo dvou.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Mil Mi2 Vario
Udělal jsem vyvážení a mám tam 1.5 stupně bez paliva a s palivem (2.5litru) to je 1.9 stupně .
Přemýšlím jestli to ještě maličko zmenšit nebo ne. ??
Jinak celková změna v úspoře hmotnosti není tak velká. V původním provedení pro úhel 0.8 čumákem dolů jsem měl 3.5 kg olova. Nyní pro úhel 1.5 mám cca 2.95 kg olova.
Přemýšlím jestli to ještě maličko zmenšit nebo ne. ??
Jinak celková změna v úspoře hmotnosti není tak velká. V původním provedení pro úhel 0.8 čumákem dolů jsem měl 3.5 kg olova. Nyní pro úhel 1.5 mám cca 2.95 kg olova.
Re: Mil Mi2 Vario
To se takhle univerzálně říct myslím nedá, podstatné je aby to bylo na čumák na první pohled vidět. Dost na to aby to letělo bezpečněji, pak uvidíš brzy jestli přidat nebo můžeš ubrat na zátěži.
Já to mám s váhou a pohonem taky dost nekomfortní, k tomu špatná účinnost vrtulky na jedné maketě. Váha skoro 10 kilo je na 600 prostě hodně. Přitom i tak to letí, stoupá. Když zvednu model natankovaný vodou v nádržích za hlavu, vůbec nechápu jak to může letět
. Ale třeba budou ještě změny v pohonu, uvidím.
Já to mám s váhou a pohonem taky dost nekomfortní, k tomu špatná účinnost vrtulky na jedné maketě. Váha skoro 10 kilo je na 600 prostě hodně. Přitom i tak to letí, stoupá. Když zvednu model natankovaný vodou v nádržích za hlavu, vůbec nechápu jak to může letět
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz