EasyStar II
- juraj.jurej
- Příspěvky: 4068
- Registrován: čtv 08.03.2012 9:01
- Bydliště: SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: EasyStar II
Uečite ES2! Material, prevedenie všetko lepšie. Nemecká kvalita za dobrú cenu.
FrSky Tandem X20
- juraj.jurej
- Příspěvky: 4068
- Registrován: čtv 08.03.2012 9:01
- Bydliště: SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tak toto su moje začiatky :)
Barlog píše:kedže výbavu som mal kúpenu ( vysielačku T9x , nabijačku, baterky, serva ,regulator, kamera na FPV, vysielač primač a pod ...) tak som sa konečne odhodlal aj ku kúpeniu modelu ... v simulátore lietam už nejaký ten piatok cca. tak rok ( v podstate, došla mi vysielačka prerobil som ju http://goo.gl/4efDd a od vtedy simulatim)
mal som zasebou asi 20 min lietania na kamošovom Twinstare II , ale iba vo vzduchu , ziadne pristátia ani vzlety ...
Tak prišiel čas na kúpu niečoho vlastného
rozhodol som sa pre ES II kit
motor NTM Prop Drive 28-36 1800KV / 438W
baterka 3S 2200 Turnigy
+ ako stabilizácia KK2.0 z Open Aero2
toto mi bola veľká inšpirácia
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C5MYQgebrz8[/youtube]
pri stavbe som postupoval zvečša podľa RimRovho návodu , akurát zo zopár zmenami a to ako výstuhu kabíny som nepoužil preglejku ale 2mm balzu + lepené Purexom
a model som celý nezlepil , chcem tam dať este FPV a Telemetriu
po nejakom týždni som mal všetko poskladané a odladené ...
prisšiel pondelok a prvý pokus o vzlet ...
a nedopadlo to dobre
poucenie do buducna ... aj ked mate stabilizaciu v silnom vetre ( 14m/s narazy ) sa neoplati lietat
dalsie poucenie ...
ked mate zly pocit nevzlietajte ... a nenechajte sa ovplyvniť okolím ...
elektronika v pohode , nic neodyslo akurat si to odniesol trup...
odtrhlo motor z uchytom krydel ...
vystuzenie kabiny sa osvedcilo ( diky RiMr)
akurat to na jednej pokle strihlo presne za vystuzenim ...
tu je menší popis letu ...
ked sa to vznieslo po vetre tak to pekne stúplo a drzalo rovnováhu ( stabilizacia bežala ako hodinky)...
len potom prišiel obrat doprava podfuklo krídlo a velmi rýchlo sa zacal stacat ... inštinktívne plyn na 0 ...
a tam uz ani stabilizácia nic nezmohla a vietor to sfúkol rovno na zem ...
let vseho vsudy tak 10 - 15 sec
takže jedna otazočka na záver ...
sú nejaké všeobecné pravidlá ako sa chovať keď fúka silnejší vietor ?? ( samozrejme 1. vôbec nevzlietat)
a úplne na koniec menšia galéria z fotkami zo stavby a z opravy
http://goo.gl/xYWfR
Pri zálete lietaj vyššie! Ja po štarte hneď nastúpam min. 20-30m aby som mal čas na prípadné zrovnanie letu. Ja mám ten istý motor len vrtuľu pevnú APC 7x5, keby si mal dostatočnú výšku s tým motorom by si to určite vytiahol. No a tú elektroniku by som tam dal až po zálete a dobre vytrimovanom modely.
FrSky Tandem X20
Re: EasyStar II
Mám EasyStar II také, koupil jsem uhlíkovou trubku do křídla a ta originální mi zbyla. Koupil jsem kus ocelového drátu
který jsem strčil do té původní trubky. No a potom už můžeš lítat skoro v jakémkoliv větru.
Jak již bylo řečeno, základ je dostatečná výška a ve větru i rychlost.
který jsem strčil do té původní trubky. No a potom už můžeš lítat skoro v jakémkoliv větru.
Jak již bylo řečeno, základ je dostatečná výška a ve větru i rychlost.
Jaroslav Kuba
jabber:kouba159@jabber.cz
jabber:kouba159@jabber.cz
Re: EasyStar II
já stavěl minulý týden.místo bowdenových výztuh jsem použil normální uhlík 3mm,tím jsem vyztužil celý trup.v křídle jsem nechal trubku originální.takže skoro žádné úpravy.zálet proběhl v 6m/s v pátek.a super,letadlo nádherný,se super vlastnostmi.nejlepší je jeho klouzavost.proti tomuto severáku 6m/s klouže i bez motoru.včera jsem ho vzal zase a poslal ho ve větru 8-9m/s do vzduchu a bylo to super polítání,krásně stoupá proti větru,takže se musí hooodně tlačit k zemi(skoro na 75% výchylky páčky)ale i tak nádherně lítá.je krásně poslušný a strašně hodný éro.teď čekám na bezvětří pro dotrimování výškovky
a už se na to strašně těším.
hele,letadlo jsem stavěl své přítulce.nikdy éro neměla v ruce a nepilotovala a po 2h na simu s betou1400 s ESII lítala taky.sice jsem jí musel párkrát šáhnout do řízení a srovnat éro,když se řítila k zemi,ale vylítala baterku.
hele,letadlo jsem stavěl své přítulce.nikdy éro neměla v ruce a nepilotovala a po 2h na simu s betou1400 s ESII lítala taky.sice jsem jí musel párkrát šáhnout do řízení a srovnat éro,když se řítila k zemi,ale vylítala baterku.
Re: EasyStar II
kedže bolo predvčerom krásne počasie tak som neodolal a zašiel do Košíc na jednu peknu plochu ( pre znalích KPV-čko) ...
mal som šťastie a vďaka dobrému počasiu tam boli 2 copteristi jeden z heli a jeden pánko z 3D ...
Jeden z nich mi dal ešte pár rád pred letom , najme výchylky som mal az moc veľké a potom to už bolo iba na mne
prvý vzlet som ešte kusok zazmetkoval po hodení mi ho začalo brať kusok na jednú stranu a po pohnutí kniplom sa nejako nič nedialo tak som preistotu stiahol plyn a išlo to na čumak asi z 3m výšky ... ale laminovanie a vystuženie kabínky zapracovalo ako malo tak sa nič zlé nestalo
druhý let uz bol kúsok dlhši a lepší ... ale kedže bolo uz prítmie a nebol som si istý orientáciou tak som sa ho snažil naviesť k sebe ale nakoniec som to vzdal a račej som pristál síce sme si za ním zašlapali asi 300-400m ale nič sa nestalo
nasledujúce lety mi už asistoval LQd a uisťoval ma či lietadlo ide tak ako si myslím a to mi dalo odvahu a lietal som dlhšie a istejšie ... robil som na také možno 300m ľavotočivé kolečká (pravotočivé mi nejako na simulátore nejdu tak som radšej neriskoval) vždy tak 3-5 a potom som šiel na pristátie ... jedno pristátie bolo dokonca 3m odomňa ...
Pri posledných letoch som dostal odvahu nachvíľu zapnúť stabilizáciu a vyzerá to paradne
celkovo bolo 6 vzletov ( ak počítam aj ten prvý nie moc podarený) a letového času tak 6-7 min ... trimi som moc dnes neriešil ale tesne po vypustení z ruky mi ho kus bralo do prava ... mohlo to byť aj tým ze som ho púšťal možno nie uplne proti vetru ... ma niekto rady ako správne trimovať ??
ale nasledujuce lety budu určené na uplne doladenie
včerajší let bol uplne super
aj napriek tomu že kusok pofukovalo tak to som sa to odvažil pustiť ...
týmto ďakujem všetkým za rady v tomto vlákne http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=11&t=56495 dosť mi to pomohlo ...
nemal som nervy (aj vdaka tomu že som vedel čo mam čakať) daval som pozor a všetko dopadlo super ...
výsledok ... 2 uplne vylietané 2200 baterky celkový čas ktorý som bol vo vzduchu bolo viac ako 1 hodinu a to som nijak extra neplachtil ...
samozrejme som aj testol stabilizaciu vo vetre je to uplne stabilné ... toto som važne nečakal ...
mal som šťastie a vďaka dobrému počasiu tam boli 2 copteristi jeden z heli a jeden pánko z 3D ...
Jeden z nich mi dal ešte pár rád pred letom , najme výchylky som mal az moc veľké a potom to už bolo iba na mne
prvý vzlet som ešte kusok zazmetkoval po hodení mi ho začalo brať kusok na jednú stranu a po pohnutí kniplom sa nejako nič nedialo tak som preistotu stiahol plyn a išlo to na čumak asi z 3m výšky ... ale laminovanie a vystuženie kabínky zapracovalo ako malo tak sa nič zlé nestalo
druhý let uz bol kúsok dlhši a lepší ... ale kedže bolo uz prítmie a nebol som si istý orientáciou tak som sa ho snažil naviesť k sebe ale nakoniec som to vzdal a račej som pristál síce sme si za ním zašlapali asi 300-400m ale nič sa nestalo
nasledujúce lety mi už asistoval LQd a uisťoval ma či lietadlo ide tak ako si myslím a to mi dalo odvahu a lietal som dlhšie a istejšie ... robil som na také možno 300m ľavotočivé kolečká (pravotočivé mi nejako na simulátore nejdu tak som radšej neriskoval) vždy tak 3-5 a potom som šiel na pristátie ... jedno pristátie bolo dokonca 3m odomňa ...
Pri posledných letoch som dostal odvahu nachvíľu zapnúť stabilizáciu a vyzerá to paradne
celkovo bolo 6 vzletov ( ak počítam aj ten prvý nie moc podarený) a letového času tak 6-7 min ... trimi som moc dnes neriešil ale tesne po vypustení z ruky mi ho kus bralo do prava ... mohlo to byť aj tým ze som ho púšťal možno nie uplne proti vetru ... ma niekto rady ako správne trimovať ??
ale nasledujuce lety budu určené na uplne doladenie
včerajší let bol uplne super
aj napriek tomu že kusok pofukovalo tak to som sa to odvažil pustiť ...
týmto ďakujem všetkým za rady v tomto vlákne http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=11&t=56495 dosť mi to pomohlo ...
nemal som nervy (aj vdaka tomu že som vedel čo mam čakať) daval som pozor a všetko dopadlo super ...
výsledok ... 2 uplne vylietané 2200 baterky celkový čas ktorý som bol vo vzduchu bolo viac ako 1 hodinu a to som nijak extra neplachtil ...
samozrejme som aj testol stabilizaciu vo vetre je to uplne stabilné ... toto som važne nečakal ...
Re: EasyStar II
je mozne aby uniesoll zataz do 300g? ak ano s akym motorom?
Re: EasyStar II
nikdy nedvoverujte kamosovi natolko aby ste mu dovolili robit blbosti ...
takto skončil svoju puť moj prvy RC model ..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=teUiMJkBAq4[/youtube]
takto skončil svoju puť moj prvy RC model ..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=teUiMJkBAq4[/youtube]
Re: EasyStar II
Easy Star II jsem dostal k Vánocům jako svůj první cvičný model. Mimo jiné s ním skoro rok létáme s kolegou pilotem.
Výškovku odjímám ikdyž jsem přemýšlel o pevném spojení. Demontáž je ale otázkou pouze zámku a odpojení výškovky od červíka a člověk tím získá lepší skladnost - vejde se do krabice v které přišel a která se skvěle přenáší v terénu.
Ovládám jej Turnigy Tx9kou s OPENTX CZ
Motor RAY C2830/09 (je to podmotorované, ale pro začátečníka svižné až až)
Reg 20A
Serva Hitec HS-55
Baterie Roxxy-Power ZY 4S 2200mAh 30C (až 10 minut motorově plný plyn)
Jeho hmotnost je 864 g
Vše ostatní je tak, jak dorazil ve stavebnici. Žádný tuning prozatím. Když si ho člověk ohmatá je s ním vcelku zábava. Je neskutečně hodný. Pro začátačníky vždycky doporučuju přesně tohle letadlo. Nedávno jsme mu "ustříhli křidýlka" pro snadnější akrobacii a musím říct, že i bez onoho zahnutí na konci křídel mu to stále nosí skvěle. Možná to zní barbarsky, ale trápíme tohle letadýlko sáňkováním akrobacií a různým dalším pokusům. Vyzdvihnul bych konstrukci a lehkost s jakou se letadlo dává dohromady a kolik toho člověku dovolí.. Přidám nějaké fotky =) Služební jméno Štěpánek. Fanoušci tenisu pochopí podle zbarvení =) Stavba zpravidla podle návodu k letadlu s vyjímkou umístění regulátoru. Ten je podle RiMRova videonávodu na ok-rimr.com. Vyztužení je také pouze podle návodu manuálu (těmi bowdeny). Spodek a čumák letadla potažen sklopáskou. Fotky s úpravou křídel na odjímatelná "zahnutá křídla" můžu také dodat, pokud bude zájem. To bych si musel zajistit lepší fotící nástroj. Na 4 servová křídla jsem si zatím netroufl. Ale pročtu si fórum, jestli už někdo nezkusil předemnou.
Výškovku odjímám ikdyž jsem přemýšlel o pevném spojení. Demontáž je ale otázkou pouze zámku a odpojení výškovky od červíka a člověk tím získá lepší skladnost - vejde se do krabice v které přišel a která se skvěle přenáší v terénu.
Ovládám jej Turnigy Tx9kou s OPENTX CZ
Motor RAY C2830/09 (je to podmotorované, ale pro začátečníka svižné až až)
Reg 20A
Serva Hitec HS-55
Baterie Roxxy-Power ZY 4S 2200mAh 30C (až 10 minut motorově plný plyn)
Jeho hmotnost je 864 g
Vše ostatní je tak, jak dorazil ve stavebnici. Žádný tuning prozatím. Když si ho člověk ohmatá je s ním vcelku zábava. Je neskutečně hodný. Pro začátačníky vždycky doporučuju přesně tohle letadlo. Nedávno jsme mu "ustříhli křidýlka" pro snadnější akrobacii a musím říct, že i bez onoho zahnutí na konci křídel mu to stále nosí skvěle. Možná to zní barbarsky, ale trápíme tohle letadýlko sáňkováním akrobacií a různým dalším pokusům. Vyzdvihnul bych konstrukci a lehkost s jakou se letadlo dává dohromady a kolik toho člověku dovolí.. Přidám nějaké fotky =) Služební jméno Štěpánek. Fanoušci tenisu pochopí podle zbarvení =) Stavba zpravidla podle návodu k letadlu s vyjímkou umístění regulátoru. Ten je podle RiMRova videonávodu na ok-rimr.com. Vyztužení je také pouze podle návodu manuálu (těmi bowdeny). Spodek a čumák letadla potažen sklopáskou. Fotky s úpravou křídel na odjímatelná "zahnutá křídla" můžu také dodat, pokud bude zájem. To bych si musel zajistit lepší fotící nástroj. Na 4 servová křídla jsem si zatím netroufl. Ale pročtu si fórum, jestli už někdo nezkusil předemnou.
- juraj.jurej
- Příspěvky: 4068
- Registrován: čtv 08.03.2012 9:01
- Bydliště: SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: EasyStar II
abros píše:je mozne aby uniesoll zataz do 300g? ak ano s akym motorom?
Ak tam dáš tento motor tak to utiahne určite, ale ako to bude lietať to ti už nepoviem. http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _438W.html
FrSky Tandem X20
-
vladivostok
- Příspěvky: 37
- Registrován: úte 22.01.2013 19:16
- Bydliště: Postřelmov, okr. Šumperk
Re: EasyStar II
Zdravím. Jako začátečník, který čeká na ES II bych ho nejdříve chtěl ochránit před mými prvními polusy olaminováním, či nějakou jinou úpravou povrchu. Předpokládám, že hlavně čumák. Kde bych našel postup - hledal jsem a nenašel. Konkrétně na ten elapor, nějaký postup s fotografiemi a popisem, hlavně použitých materiálů.
Děkuji mnohokrát.
Děkuji mnohokrát.
- kope
- Příspěvky: 3221
- Registrován: sob 30.04.2011 0:00
- Bydliště: Praha Letňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: EasyStar II
Třeba tady je detailní fotonávod o úpravě podobného modelu:
http://ok-rimr.cz/cs/jak-na-to/floater- ... -upravy-v1:
http://ok-rimr.cz/cs/jak-na-to/floater- ... -upravy-v1:
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
- danidani
- Příspěvky: 509
- Registrován: čtv 06.01.2011 0:00
- Bydliště: Cerhovice, ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: EasyStar II
Na stejných stránkách návod přímo pro ES II: http://ok-rimr.com/cs/jak-na-to/multipl ... a-standard
Za sebe můžu potvrdit, že zpevnění uhlíkem i překližkou funguje i při "pod plynem do země"
jen bude trochu těžší čumák, takže baterie pak půjde víc dozadu. Nelaminoval jsem.
Za sebe můžu potvrdit, že zpevnění uhlíkem i překližkou funguje i při "pod plynem do země"
-
vladivostok
- Příspěvky: 37
- Registrován: úte 22.01.2013 19:16
- Bydliště: Postřelmov, okr. Šumperk
Re: EasyStar II
Díky moc, přesně to jsem potřeboval.
-
vladivostok
- Příspěvky: 37
- Registrován: úte 22.01.2013 19:16
- Bydliště: Postřelmov, okr. Šumperk
Re: EasyStar II
Vzhledem k tomu, že se na něj nemůžu dočkat, sem tam když mám na počítačio práci se kouknu na internet a zadám easystar ii do vyhledávače. Narazil jsem na tuto stránku: http://www.wattflyer.com/forums/showthread.php?t=66551
Co to je za srandu, že umí přenášet kompletní telemetrii a vkládat ji do videosignálu, navíc ten dosah je také velmi dobrý. Není to až tak dotaz k letadlu, ale připadá mi to zajímavé.
Díky.
Co to je za srandu, že umí přenášet kompletní telemetrii a vkládat ji do videosignálu, navíc ten dosah je také velmi dobrý. Není to až tak dotaz k letadlu, ale připadá mi to zajímavé.
Díky.
- danidani
- Příspěvky: 509
- Registrován: čtv 06.01.2011 0:00
- Bydliště: Cerhovice, ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: EasyStar II
Systémů je spousta, hledej a studuj tu: viewforum.php?f=96