Stránka 14 z 64
Napsal: sob 03.01.2009 0:00
od kubajs
pepin píše::lol: zapomen na zabrzdeni a pomale pristani,pouze se tim urychli ale stejne leti dal,pokud potrebujes pristat na malou plochu,tak zacni trenovat nekde kde je na to prostor,pristani po vetru,drz to na rychlosti nizko nad zemi a pritahuj dokud to nesedne.pokud vyklopis kridelka nahoru,tak je ten vetron absolutne neovladatelnej co se tyce naklonu a leti pomerne rychle-pak se propadne.Nejhorsi je to na zavetrne strane svahu,kde je turbulence,jak vytrati rychlost tak to s nim nekam mrskne.
Kdy je dobré to brždění používat? Při přiblížení na přistání?
Napsal: sob 03.01.2009 0:22
od hawke
Ono je tam místa víc než dost. Jde o to že se spíš učim a zkoušim... Jen mě to zajímalo...

Teď naposled jsem si dokonce krásně přistál proti větru do ruky...

Napsal: sob 03.01.2009 0:28
od pepin
Jediny kdy to k necemu poslouzi,je v pripade,ze jsi nizko nad zemi letadlo stale leti a pred nim je prekazka do ktere narazi,pak je lepe ho primacknout k zemi vysunutim kridelek nahoru a drhnutim o zem ho zastavit pred celnim narazem.pouzivat pouze kridelka jako brzdu je pomerne problematicke ,v kazdem pripade na pristani timto zpusobem vzdy prepnu primixovani smerovky.
Napsal: sob 03.01.2009 0:36
od hawke
Tak já když přepnu křidélka na brzdy tak je pořád můžu ovládat... Jen se pak mění poloha buď jen levého nebo pravého... Ale to asi k dostatečnému ovládání nestačí co? A použije se někdy funkce klapek? (křidélka dolů). To asi moc taky ne, co?
Napsal: sob 03.01.2009 0:56
od pepin
kridelka u EG dolu nejsou vubec k nicemu,tim myslim na pevno,je dobre je ale pro termicky let namixovat k vyskovce-na krouzeni,nebo mensi opadani pri slabem vetru na svahu ,Cularis bez tohoto mixu vubec neleta a dost jsem se s nim natrapil,nez mi toto bylo poradeno,projevuje se to v zatackach,kdy bez tohoto mixu vyleti vetron vzdy s cumakem dolu a prosedne,pokud ho zapnes,tak si udrzuje letovou hladinu,naopak pokud se leta na svahu na dostatecny vitr,tak ho tento mix zbytecne zpomaluje,jako voditko,kdy ho vypnout je nutnost pretrimovani vyskovky na potlaceno.
Napsal: sob 03.01.2009 17:55
od hawke
Tak dnes jsem si krásně zalétal. Zkoušel jsem vzdušný prostor nad zamrzlou sečskou přehradou a byla to pohádka. Pak už se začalo smrákat, takže se všechno zbarvilo do oranžova. Jinak musel jsem poměrně výrazně trimovat výškovku, takže možná stejný problém s mrazem, jak byl zmíněný výše. Rozdíl byl dokonce tak velký, že jen tak tak stačil rozsah trimu na vysílači.
Létal jsem poměrně dlouho, až mě vyhnala zima.

Přci jen minus 7 není úplně příjemná teplota, ač jsem byl docela nabalený...
Napsal: sob 03.01.2009 18:07
od kubajs
hawke píše:Tak dnes jsem si krásně zalétal. Zkoušel jsem vzdušný prostor nad zamrzlou sečskou přehradou a byla to pohádka. Pak už se začalo smrákat, takže se všechno zbarvilo do oranžova. Jinak musel jsem poměrně výrazně trimovat výškovku, takže možná stejný problém s mrazem, jak byl zmíněný výše. Rozdíl byl dokonce tak velký, že jen tak tak stačil rozsah trimu na vysílači.
Létal jsem poměrně dlouho, až mě vyhnala zima.

Přci jen minus 7 není úplně příjemná teplota, ač jsem byl docela nabalený...
Jojo, trup anebo táhlo se mrazem dost smrskne. Nejen výškovka byla vychýlená, stejný problém i u směrovky, ale to není na první pohled zas tak patrné.
Dnes jsem si vyznačil polohu serva ještě doma v teple, v mraze se poloha serva nijak nezměnila, takže je to určitě roztažitelností materiálu (trup nebo táhlo). Na DX7 jsem musle dotrimovávat výškovku o cca 8 poloh (pípnutí) nahoru (potlačit).
Jinak jsem si 100% jist, že se daleko víc smrskává samotný trup (ELAPOR), nežli kovové táhlo. Vychýlení výškovky totiž bylo směrem nahoru. Pokud by se táhlo smrsklo víc než trup, bylo by vychýlení opačné (dolů).
Napsal: sob 03.01.2009 18:11
od Pako
Taky vám byla dneska taková zima? Ale když to počasí lákalo to vzít ven

Já na tu výškovku sice nekoukal, ale fak je, že jsem musel furt potlačovat

Napsal: sob 03.01.2009 18:17
od hawke
Pako píše:Taky vám byla dneska taková zima? Ale když to počasí lákalo to vzít ven

Já na tu výškovku sice nekoukal, ale fak je, že jsem musel furt potlačovat

Taky sem musel dost potlačovat... A to jsem měl na DX6i vytrimováno v podstatě nadoraz... Taky mně to právě dneska nedalo... Říkam jé sluníčko, tam je krásně... A ono -7°C. Brrr.... Na konci jsem necítil konečky prstů na rukou ani na nohou. A ještě jsem se málem natáhnul na ledě...

Napsal: sob 03.01.2009 20:18
od JirkaA
Dneska jsem ráno neodolal a EG trošku vylepšil, vykuchal jsem z něj TG3530-1100kV ve kterém hrkalo ložisko a šupnul jsem tam TG3536-1100kV co se válel v šuplíku pro strýčka příhodu. Trochu jsem zvětšil vyosení motoru směrem dolů, už na původní motor to s tříčlánkem tahalo čumák docela nahoru a chtělo to při stoupání dost potlačovat. Je to o hodně lepší ale ještě by to chlup chtělo, akorát jsem líný z toho motor zase kuchat abych tam přidal další podložku. S vrtulí Graupner 10x6" na trámci 50mm si to na tříčlánek sosne skoro 350W, za pár vteřin jsem nahoře a pěkných pár minut kroužení..
Počasí v Moravském krasu super, dohlednost ažaž, namrzlé stromy v lese, poprašek sněhu, modrá obloha a mírný vánek, zimní romantika jak ze špatnýho americkýho filmu o Santa Clausovi. Na zimu vyzrály Jägerovy drtiče mrazu, čepice a tenké fleece rukavice (původně jsem měl cukání ustřihnout jim palce ale kupodivu není problém v nich páčkovat). Na jednu 3S1P 2250mAh baterku přes 50 minut od startu do přistání. Druhou jsem vylítal ještě odpoledne, to už ale nízké slunko tolik nehřálo a utíkal jsem na zimu o něco dřív, než začal vadnout motor. Tentokrát jsem stopky zapomněl pustit, ale odhadem to bylo ve vzduchu taky tak nějak jak před polednem.
Takhle by mohlo být klidně celou zimu...
Napsal: sob 03.01.2009 21:13
od hawke
JirkaA píše:Dneska jsem ráno neodolal a EG trošku vylepšil, vykuchal jsem z něj TG3530-1100kV ve kterém hrkalo ložisko a šupnul jsem tam TG3536-1100kV co se válel v šuplíku pro strýčka příhodu. Trochu jsem zvětšil vyosení motoru směrem dolů, už na původní motor to s tříčlánkem tahalo čumák docela nahoru a chtělo to při stoupání dost potlačovat. Je to o hodně lepší ale ještě by to chlup chtělo, akorát jsem líný z toho motor zase kuchat abych tam přidal další podložku. S vrtulí Graupner 10x6" na trámci 50mm si to na tříčlánek sosne skoro 350W, za pár vteřin jsem nahoře a pěkných pár minut kroužení..
Počasí v Moravském krasu super, dohlednost ažaž, namrzlé stromy v lese, poprašek sněhu, modrá obloha a mírný vánek, zimní romantika jak ze špatnýho americkýho filmu o Santa Clausovi. Na zimu vyzrály Jägerovy drtiče mrazu, čepice a tenké fleece rukavice (původně jsem měl cukání ustřihnout jim palce ale kupodivu není problém v nich páčkovat). Na jednu 3S1P 2250mAh baterku přes 50 minut od startu do přistání. Druhou jsem vylítal ještě odpoledne, to už ale nízké slunko tolik nehřálo a utíkal jsem na zimu o něco dřív, než začal vadnout motor. Tentokrát jsem stopky zapomněl pustit, ale odhadem to bylo ve vzduchu taky tak nějak jak před polednem.
Takhle by mohlo být klidně celou zimu...
A můžu se jako neznalec zeptat jaký je mezi těmi motory rozdíl? Sám mám v EG 3530... Ale nějak se v tom označování střídavých motorů nevyznám... Díky
Napsal: sob 03.01.2009 21:21
od JirkaA
hawke píše:JirkaA píše:Dneska jsem ráno neodolal a EG trošku vylepšil, vykuchal jsem z něj TG3530-1100kV ve kterém hrkalo ložisko a šupnul jsem tam TG3536-1100kV co se válel v šuplíku pro strýčka příhodu. Trochu jsem zvětšil vyosení motoru směrem dolů, už na původní motor to s tříčlánkem tahalo čumák docela nahoru a chtělo to při stoupání dost potlačovat. Je to o hodně lepší ale ještě by to chlup chtělo, akorát jsem líný z toho motor zase kuchat abych tam přidal další podložku. S vrtulí Graupner 10x6" na trámci 50mm si to na tříčlánek sosne skoro 350W, za pár vteřin jsem nahoře a pěkných pár minut kroužení..
Počasí v Moravském krasu super, dohlednost ažaž, namrzlé stromy v lese, poprašek sněhu, modrá obloha a mírný vánek, zimní romantika jak ze špatnýho americkýho filmu o Santa Clausovi. Na zimu vyzrály Jägerovy drtiče mrazu, čepice a tenké fleece rukavice (původně jsem měl cukání ustřihnout jim palce ale kupodivu není problém v nich páčkovat). Na jednu 3S1P 2250mAh baterku přes 50 minut od startu do přistání. Druhou jsem vylítal ještě odpoledne, to už ale nízké slunko tolik nehřálo a utíkal jsem na zimu o něco dřív, než začal vadnout motor. Tentokrát jsem stopky zapomněl pustit, ale odhadem to bylo ve vzduchu taky tak nějak jak před polednem.
Takhle by mohlo být klidně celou zimu...
A můžu se jako neznalec zeptat jaký je mezi těmi motory rozdíl? Sám mám v EG 3530... Ale nějak se v tom označování střídavých motorů nevyznám... Díky
3536 je o chlup větší (delší), snese o něco vyšší proud, má nižší odpor vinutí. 3530 mi vycházel s tou vrtulí dobře na dvoučlánek, na tříčlánek jím teklo přes 20A což je o cca 5A víc než výrobce uvádí pro optimální účinnost. I když na EG to je docela jedno, i tak to bylo nahoře za pár vteřin takže motor neměl šanci se nějak extrémně přehřívat.
Napsal: sob 03.01.2009 21:46
od hawke
JirkaA píše:3536 je o chlup větší (delší), snese o něco vyšší proud, má nižší odpor vinutí. 3530 mi vycházel s tou vrtulí dobře na dvoučlánek, na tříčlánek jím teklo přes 20A což je o cca 5A víc než výrobce uvádí pro optimální účinnost. I když na EG to je docela jedno, i tak to bylo nahoře za pár vteřin takže motor neměl šanci se nějak extrémně přehřívat.
Já mam 3530, tříčlánek 2200mAh a vrtuli Gaupner 18x10 (aspoň myslim)

A teď koukám že mam na jednom listu nepatrně uštípnutou špičku

EG je ve výšce v mžiku a neměl sem pocit, že by se se nějak zahříval. Tak snad to nebude dělat neplechu...
Napsal: sob 03.01.2009 21:48
od Pako
Ha, další Ham ve vzduchu
no já byl dnes venku až večer před západem slunka a to nebylo teplotně nic moc hezkýho. Ale Pohled na EG, jak se v něm odráží zapadající slunko je boží
Baterku jsem ani nedolítal (NiMH 1100) a druhou ani nevytáhl z kapsy. Stopky na TXu mi ukázaly 35 min. letu a déle to už fakt nešlo v těch promrzlých pařátech udržet abych si anténou nevypíchl oko, jaká byla kosa

Napsal: pon 12.01.2009 7:18
od otass
Tak sem si konečně udělal chvilku času a našel jsem výkres unašeče pro použití motorku s hřídelí 3,2 nebo 3,17 a originálního kužele. Unašeč je vyzkoušen a je plně funkční.
Unašeč