Tak jsme asi přišli o letiště
Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Jestli to nezměnili, posledních 30 km D4 od Písku na Prahu, kudy jezdím z českých dálnic nejčastěji, se dočkám kolem roku 2035. Už tři roky s velkou slávou mluví o tom, jak v roce 2022 začnou stavět další z chybějících úseků, přitom ten poslední u Dubence má jen více pruhů, ale dálnici moc nepřipomíná - zatáčka sem a tam, omezení na 100 km/h. Pokračování přes Strakonice do Německa snad zařízli úplně.
Z jihočeského Písku pozdravuje
Ladislav Douša (ladous)
Ladislav Douša (ladous)
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Sdílím Tvé pocity.
My tady v Žilině jsme letos denno-denně už ze tří stran "obklíčení" 3/4-1hodinovými kolonami a jediný volný směr je na západ, na Bratislavu, kam vede souvislá dálnice. Jenže pro ni Žilina představuje de-facto slepou ulici a tak marně čekáme na dobudování tunelového úseku pod Malou Fatrou, který byl slibován nejprve v roce 2005 (ještě Mečiarem), pak v roce 2010 (Ficem), pak padaly další a další termíny, to dnes rozestavěné a zastavené se mělo odevzdat původně koncem minulého roku 2019, ale nevíme zda to bude dokončeno i do roku 2025. Však vy všichni čeští turisté, co jezdíte do Tater, víte jaký problém je poslední dobou projet úsek mezi Martinem a Žilinou. Objet masiv Malé Fatry ze severu nebo z jihu sice lze, ale za cenu značné okliky, po šílených úzkých cestách se spoustou vesnic, navíc od jihu se u Rajeckých Teplic opravuje nějaký most, takže i tam se téměř hodinu stojí. Se severu je výkon projet nejprve Čadcou a pak kolem Kysuckého nového Mesta, taky hodina navíc. Objet MF přes Terchovou - to je zas pohyb cca 60km/h rychlostí v souvislé koloně, kde vůbec nejde předjíždět (snad na 3 místech, kdo to zná), ale aspoň se to pořád hýbe a nezastavuje jako pod Strečnem.
Jenže vy Češi to absolvujete možná jednou-dvakrát za rok a my tím trpíme denně.
Takže já bych proto stavbu cesty klidně upřednostnil před nějakým naším letišťátkem, však ono se vždy nakonec najde nějaké jiné.
Dnes je spíš taková doba, že stavbaři mají problém něco postavit, protože při schvalování každého projektu se snese spousta námitek a překážek. Někdo nechce za nic prodat pozemky, jiný založí svůj smysl života na tom, že chrání nějakou bažinu a bojí se, že mu stavbaři vyhubí nějaké žáby, protože v ní musí být jeden-jediný pilíř mostu (to není výmysl, ale skutečný důvod, proč se nestaví další úsek dálnice mezi Martinem a Ružomberkem), jiným zas vadí to, že se bude vrtat tunel krasovým masívem, blízká sídla se zas bojí (a celkem oprávněně), že kvůli tunelu přijdou o vodní zdroje (ten tunel je k těm žábám právě alternativa, podle mne ekologicky mnohem škodlivější a neskutečně dražší).
Dnes v našich hustě obydlených zemích něco stavět - to je na mašli.
Slovensko má sice hustotu obyvatelstva menší než Česko, ale ve skutečnosti je v obydlených oblastech mnohem vyšší. Protože když odečteme asi 1/3 plochy území neobývatelných a tedy takřka neobývaných horských masívů, tak v těch údolích jsou sídla natlačena jedno na druhé tak, že často jsou na stejné tyči 2 tabule, tedy i konec jedné i začátek druhé vesnice. Taky těmi údolími jdou všechny sítě, kterých překládky musí stavba řešit. Takže ztrácím naději, že dožiji stavu, kdy se bude moci projíždět našim městem normálně.
Omlouvám se za tuto OT odbočku.
Ale já Vám, kterým nová dálnice ukrajuje z modelářských drah spíš závidím. 
My tady v Žilině jsme letos denno-denně už ze tří stran "obklíčení" 3/4-1hodinovými kolonami a jediný volný směr je na západ, na Bratislavu, kam vede souvislá dálnice. Jenže pro ni Žilina představuje de-facto slepou ulici a tak marně čekáme na dobudování tunelového úseku pod Malou Fatrou, který byl slibován nejprve v roce 2005 (ještě Mečiarem), pak v roce 2010 (Ficem), pak padaly další a další termíny, to dnes rozestavěné a zastavené se mělo odevzdat původně koncem minulého roku 2019, ale nevíme zda to bude dokončeno i do roku 2025. Však vy všichni čeští turisté, co jezdíte do Tater, víte jaký problém je poslední dobou projet úsek mezi Martinem a Žilinou. Objet masiv Malé Fatry ze severu nebo z jihu sice lze, ale za cenu značné okliky, po šílených úzkých cestách se spoustou vesnic, navíc od jihu se u Rajeckých Teplic opravuje nějaký most, takže i tam se téměř hodinu stojí. Se severu je výkon projet nejprve Čadcou a pak kolem Kysuckého nového Mesta, taky hodina navíc. Objet MF přes Terchovou - to je zas pohyb cca 60km/h rychlostí v souvislé koloně, kde vůbec nejde předjíždět (snad na 3 místech, kdo to zná), ale aspoň se to pořád hýbe a nezastavuje jako pod Strečnem.
Jenže vy Češi to absolvujete možná jednou-dvakrát za rok a my tím trpíme denně.
Takže já bych proto stavbu cesty klidně upřednostnil před nějakým naším letišťátkem, však ono se vždy nakonec najde nějaké jiné.
Dnes je spíš taková doba, že stavbaři mají problém něco postavit, protože při schvalování každého projektu se snese spousta námitek a překážek. Někdo nechce za nic prodat pozemky, jiný založí svůj smysl života na tom, že chrání nějakou bažinu a bojí se, že mu stavbaři vyhubí nějaké žáby, protože v ní musí být jeden-jediný pilíř mostu (to není výmysl, ale skutečný důvod, proč se nestaví další úsek dálnice mezi Martinem a Ružomberkem), jiným zas vadí to, že se bude vrtat tunel krasovým masívem, blízká sídla se zas bojí (a celkem oprávněně), že kvůli tunelu přijdou o vodní zdroje (ten tunel je k těm žábám právě alternativa, podle mne ekologicky mnohem škodlivější a neskutečně dražší).
Dnes v našich hustě obydlených zemích něco stavět - to je na mašli.
Omlouvám se za tuto OT odbočku.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)