Stránka 14 z 79
Napsal: čtv 04.03.2010 10:05
od dalik944
micey007 píše:No tak já to měl podobně.Spravil jsme hlavní hřídel a potom to pořád nějak blblo a nedařilo se to vytrimovat.Nakonec jsem to odnes do prodejny,tam to poladili a od včerejška zase lítám.Řekli,že se protočilo servo,takže to srovnali zpátky a teď už je to zase dost podobný jako před opravama.Jenom odlepit se od země je trochu těžší,protože to utíká do stran o dost víc než dřív.Když se ale vznesu,už je to zase ok.

A jak se odlepuješ od země? Musíš dát z nuly úplně plný plyn a vzlítne kolmo nahoru a jak se zvedne tak stáhnout, pokud přidáváš plyn pomalu, tak utíká doleva.
Napsal: čtv 04.03.2010 13:23
od tomqw
co se vzletu týká dávám plyn tak na 1/2 a klonim doprava pak je to celkem ok, i když je to možná špatně přijde mi to jednodužší než ten plnej plyn.
Protočilo servo? to se mi mohlo stát taky jak se to seřizuje, nevíte někdo? Nebo jsem možná připojil špatně ty táhla na cykliku.
Mají být ty delší táhla co jsou připojený k cyklice přecně naproti sobě jako by ji půlily.
Napsal: čtv 04.03.2010 15:49
od Váhy
A zde je v modré barvě se jménem Nano Arrow od Robbe:
http://at.robbe-online.net/rims_at.stor ... ct/1-S2515
.
Napsal: ned 07.03.2010 0:02
od tomqw
Prosím prosím, poraďte mi někdo jak to mám seřídit aby to při bočení neletělo dozadu?
Někdo tu zmiňoval protočené servo? Nevím co s tím ??
Předem dík
Napsal: pon 08.03.2010 8:47
od micey007
No s tím protočeným servem nevím,řek mi to prodavač a viděl jsem,jak to ladí protáčením těch ozubených koleček pod nima(asi musel podle mě trochu upravit tu vůli serva,aby to šlo vysunout).Jenomže,když nevíš na jakou stranu točit,asi bych se do toho sám nepouštěl.Mohlo by se pak třeba taky stát,že servo odpálíš.Bejt tebou,zanes bych to do nějaký prodejny,tam ti určitě poradí.Tady v Budějkách mi to naladili a ani za to nic nechtěli.Nebo by se to taky dalo doladit táhlama.Je na nich závit,kterým se dá nastavit cyklika do ideální polohy.Může to být ale i kdlidně něčím jiným.[/quote]
Napsal: pon 08.03.2010 9:22
od tomqw
jo jsem si vědomej, že jsem kolečkama na servech omylem otočil.
Napsal: pon 08.03.2010 9:22
od vasek
[quote="micey007"][/quote]
SZ
Napsal: pon 08.03.2010 12:27
od flegma
Pojem "protočené servo" mě nic neříká, ale mám tyto poznatky.
Servem při vypnuté baterce lze motat jakkoliv, mám na mysli spodní kolečko šnekového převodu. Uvnitř serva je kartáček a odporová dráha po které kartáček jezdí. Po zapojení baterky se tento odporový můstek vyváží pohybem motorku serva na "střed" dráhy, plus mínus nastavení polohy vytrimování z vysílačky. Takže jediný problém může být posunutí kartáčku nebo jeho deformace, poškození odporové dráhy nebo její znečištění a nebo při přepnutí povelů na max. výchylky (k nímž se přičte i aktuální poloha trimů) může dojít k zakousnutí serva v koncové poloze a následně např. spálení motorku serva nebo jeho řídící elektroniky, což se mě málem stalo při max. povelu "dopředu". Tomu lze jednoduše zabránit vytrimováním na opačnou stranu a doladění visu vrtulníku pomocí délky daného táhla.
Napsal: pon 08.03.2010 16:14
od tomqw
....tak jsem se byl dneska zeptat u Pecky. Celkem ochotná obsluha vrtulník vyzkoušeli, porovnali s jiným novým kusem. Bohužel nevěděli jak správně nastavit. Asi budu muset do Budějic a to se mi Vážně nechce:-).
Stále problém s bočením doprava vrtulník couvá
Napsal: úte 09.03.2010 9:01
od tomqw
Měl bych jeden dotaz, u Pecky mi radili ať kusím posouvat vertikálně cykliku po hřídeli nahoru a dolu. Nevíte někdo jaký by to mělo mít vliv na vrtulník? Moc se mi to nechce dělat několikrát protože se do té plastové osičky zařezávají ty vruty a nevím kolikrát to vydrží aby nepopraskala.
Napsal: úte 09.03.2010 9:41
od micey007
A dokáže to samo viset nebo musíš hlídat páčkama směr letu?Drobná vychýlení samozřejmě neuvažuju.Potom mě ještě napadá,jestli se ti nějak nepohnula ta drážka ve které cyklika jezdí nahoru dolu,ale nevím zda to vůbec lze.Při tom klopení do stran mi to taky jde trochu dopředu a dozadu.Jestli to není moc,nechal bych to bejt.Tenhle vrtulník bude vždycky trochu nakřivo.Blade msr to ještě prostě není.)

Napsal: úte 09.03.2010 10:52
od pns
zravim, nevite jak se meni podvozek, aby se to nemuselo prepajet? nejak na to nemuzu prijit, tedy pokud to vubec jde

Napsal: úte 09.03.2010 12:10
od tomqw
Ahoj,
celkem to visí v pohodě, ale to couvání je fakt výrazný. Před "opravou" to bylo výrazně lepší.
Napsal: úte 09.03.2010 15:34
od tomqw
jak jsem to teď rozebral tak jsem přišel na jednu zajímavou věc, u jednoho serva (klopení) je docela velká vůle mezi ozubenými kolečky u serva a u toho táhla. má to jinej zvuk a evidentně to občas přeskočí přes zuby, řešil jste to někdo? Mohl jsem to způsobit já ?
Napsal: stř 10.03.2010 12:49
od hornycht
Tak jsem se nechal zviklat vesměs kladnými ohlasy na tento stroj, ale bohužel po 1 dni zkoušení se nedá říct že bych byl nějak nadšený.. Je to nepochybně tím, že co se týče 4-kanálu tak jsem úplný začátečník a let s 3-kanálem koaxem to nepřipomíná ani náhodou. Proto chci varovat všechny zelenáče, kteří nemájí s pilotáží 4-kanálu žádné zkušenosti a nemájí na výcvik dostatečně veliký prostor, ať si to raději rozmyslí
Při pokusech v menším prostoru se vám totiž bude dít následující:
1. Nebudete vědět jaký mód ovládání zvolit, aby se vám to lépe řídilo, ale nakonec zjistíte, že je to fuk, že to neuřídíte ani s jedním
2. Hned po startu než se stačíte rozkoukat a promyslet kterou páčkou kam hýbnout tak už je zpavidla pozdě a následuje nepříjemný pohled na havarující stroj.
3. Prakticky hned po prvním pádu se ulomí něco na "podvozku" , protože
už při pohledu na zpracování je jasné, že tyhe tyčky toho moc nevydrží. Nechápu proč tuto kritickou část neudělali silnější.. nějaký ten gram navíc by vrtulník jistě zvládl.
4. Když už se vám podaří jakž takž viset a hned po vteřině nehavarujete, začne vám vadit poměrně výrazný trvalý náklon na stranu.. Vrtulník vypadá nemocně a nakople, ale prej je to normální..
5. Nejdřív zkoušíte lítat jako s 3-kanálem (bez klonění) , ale jak brzo zjistíte,
vrtulník se při bočení chová velice podivně a i obyčejná otočka (obzvlášt rychlejší) podle svislé osy může kvůli nečekaným pohybům vpřed a vzad vést ke karambolu..
Nicméně podle videí a youtube je vidět že se s tím dá lítat hezky, takže
určitě je to v rukách.. jen varuju naprosté začátečníky, že to moc sranda
není (ani na malé výchylky) a jestli si chcte v klidu zalétat po pokoji, tak
bych radši volil KOLIBRI V4.
Nejvíc mi asi vadí příliš subtilní podvozek a pak trvalý náklon ke straně..
Nezkoušeli jste s tím náklonem něco dělat?? Fakt to vypadá nehezky.
Snad se to naučím řídit než to uplně rozsekám
